Fijn maken van brokken

StraatPiraat

Badass junkie
Dag allemaal,
Ik zit altijd met brokken 3-mmc te kutten om ze fijn te drukken. Nou ben ik een luie donder en gebruik ik genoeg om te zeggen van goh is hier niet een soort grinder voor.
Nou heb ik op internet wat pillen crushers gevonden, maar die maken voor zover ik zag niet echt heel fijn poeder.
Weet iemand van een soort 'crusher' die echt heel fijn poeder kan maken?
Tevens, is dit wel goed te doen met 3mmc vanwege de lichte plakkerigheid?
Groetjes

heyol

Bewuste gebruiker
Als je Google'ed op 'Poeder Grinder' ga je op je eerste linkje al tegenkomen wat je zoekt. :)

StraatPiraat

Badass junkie
Als je Google'ed op 'Poeder Grinder' ga je op je eerste linkje al tegenkomen wat je zoekt. :)
Ja dat heb ik zo straks ook geconstateerd, alleen kreeg ik de indruk dat deze crushers nog vrij grof poeder produceren. Weet je toevallig een die echt goed fijn maakt?
Alsnog bedankt voor de reactie :)

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ja dat heb ik zo straks ook geconstateerd, alleen kreeg ik de indruk dat deze crushers nog vrij grof poeder produceren. Weet je toevallig een die echt goed fijn maakt?
Alsnog bedankt voor de reactie :)

Gewoon in de apotheek een pillensnijder kopen die je ook kan aandraaien zodat je poeder krijgt , kost slechts een euro of 5

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Bij keta sla ik het altijd terwijl het nog in het gripzakje zit met een zwaar object kapot. Misschien werkt dat? Anders heb je altijd verlies.

Blauweaap

Badass junkie
Bij keta sla ik het altijd terwijl het nog in het gripzakje zit met een zwaar object kapot. Misschien werkt dat? Anders heb je altijd verlies.
Gooi je het daarna wel in een nieuw zakje ? Komt vaak zat voor dat er een scheurtje in het zakje onstaat en dan heb je meer verlies.

StraatPiraat

Badass junkie
Zelf gebruik ik altijd een soort metalen cilindervormig geval die ik op de middelbare vond in het handvaardigheidlokaal (bijlage, filter voor schaal hahah). Aangezien ik altijd mijn sleutels kwijt raakte dacht ik perfect, wat gewicht eraan. Gaatje doorheen geboord en zodoende een sleutelhanger die zijn functie jaren later pas had gevonden :tearsofjoy:.
Dit werkt prima, maar ik ben een zeikerd en zocht iets snellers/beters. Als ik jullie manieren zo hoor is mijn techniek prima denk ik.

Bijlagen

• 2020-07-06 11.00.04.jpg
    2020-07-06 11.00.04.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 27

Blauweaap

Badass junkie
Leg uit? Vouw het A4'tje dan paar keer dubbel, brok ertussen, en dan met de kaart?
Ligt ook aan de grote van het brok natuurlijk. Je vouwt een a4tje dubbel of 2x dubbel wat jij zelf fijner vind ik prefeer gewoon 1x en gewoon drukken met een pasje hard. Lukt dit niet zou je altijd met iets lomper zachtjes erop kunnen tikken en op nieuw proberen.

k zou wel daar onder nog een a4tje leggen en de vouw rand niet naar jou toe want de meeste douwen van zich af.

heyol

Bewuste gebruiker
Als je kristallen gaat pletten op papier, heb je dan geen schrik dat je papierresten gaat meesnuiven? Ik veronder dat de kristallen toch het papier zullen beschadigen?

Ik denk niet het papier is waar je je zorgen over moet maken na 10 jaar coke-gebruik. :P

"Hmmm toch echt wel last van mijn neus na al die jaren... Komt sowieso door dat papier"

Neohippie

Experimenterende gebruiker
Laatste keer met brokken keta ze eerst in een 2 zakjes met een handdoek erop zachtjes iets kleiner geslagen. Toen in een theezeefje met een theelepeltje boven een kommetje vergruist. Is echt super fijn poeder geworden! En met een theezeefje bedoel ik deze:

Bijlagen

• Screenshot_20200708-163921_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20200708-163921_Samsung Internet.jpg
    247,3 KB · Weergaven: 8
Bovenaan