• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Finding peace during the COVID-19 outbreak

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
De vrede in onszelf vinden in deze confronterende moeilijke tijd, het lijkt soms bijna onmogelijk. Maar ik denk dat het nu, nog van veel groter belang is om rust en vrede in onszelf te vinden, dan voordat het corona virus en de hele heisa daaromheen uitbrak.

Hierbij een inspirerende, hoopvolle video om je hier iets bij te helpen, mocht je daar misschien behoefte aan hebben:

Begrijp je niet alles wat er gezegd wordt? Dat geeft niet. Zolang je maar wat van de rust oppikt die voorbij de woorden zelf gaat.

Zelf ben ik de laatste week veel bezig met mezelf in die rust te aarden. Om mijn gedachten die me willen doen laten doemdenken en zorgen maken over de toekomst, even te laten voor wat ze zijn en me te richten op de rust in mij. Er was een moment dat ik mij realiseerde, we hebben nooit een toekomst gehad... Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel dit niet op een of andere verslagen manier. We hebben geen toekomst, omdat we alleen hier en nu hebben. En alleen hier en nu, is waar we toegang hebben tot onze inherente en onvoorwaardelijke rust. Voorheen hadden we zoveel dingen om in gedachten in te kunnen vluchten. Om bezig te zijn met onze levens, terwijl we vaak vergeten gewoon aanwezig te zijn in het hier en nu. Nu forceert dit hele gebeuren ons om meer en meer naar dat toe te komen en minder in (het inzitten over) de toekomst, simpelweg omdat dat laatste vaak gewoon teveel stress oplevert, teveel zorgen. Het dwingt ons van alle kanten om die richting op te kijken, waar we normaal niet graag naar kijken.

Ik zie wat er nu in de wereld gebeurd als iets vreselijks, maar tegelijk ook als een kans om massaal meer naar onszelf terug te komen. We zijn een soort die vergeten is wie we zijn. Die vergeten is waar de onvoorwaardelijke rust is te vinden. Het is hoog tijd om ons dat te herinneren...

Lieve mensen, hopelijk gaat het jullie allemaal goed. :redheart: Denk goed om jezelf en om anderen.

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Mooi gesproken. Helemaal mee eens @Mindless !!

Het klinkt misschien raar maar alle beperkingen die we opgelegd gekregen hebben doen me tot nu toe erg goed.

Ik merk dat de momenten dat ik savonds binnen in de sportschool was, ik nu met dezelfde mensen lekker buiten mijn trainingen doe. Ik ben veel vaker in de natuur nu en niks van waar ik nu geen toegang meer tot heb voelt tot nu toe als een beperking. Ik zie mensen massaal naar buiten gaan, de co2 uitstoot wordt gereduceerd, het water in Venetië is ineens superblauw geworden. Je ziet letterlijk de vissen weer zwemmen.

Het voelt als moeder aarde die zegt, en nu is het klaar jongens! Dit is jullie straf. Ga maar naar je kamer.

Dit alleen al geeft me innerlijke rust, ik ervaar de momenten van buiten in de natuur zijn als een cadeautje. Als deze opleggingen er niet waren had ik niet zo'n mooie week gehad als nu.

Ik blijf positief! Ik leef in het moment en geniet van alles wat er nog wel is 🙏🥰

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Die DMT trip heeft er misschien stiekem ook een beetje mee te maken @Space Criminal. :wink: Maar, ja ik begrijp wat je bedoelt en ervaar dit ook wel. Je staat meer stil bij dingen die eerder vanzelfsprekend waren (leken). Je waardeert dingen eerder.

Dat water in Venetië, dat komt denk ik omdat de gondels het zand op de bodem niet meer losmaken. :wink: Maar bijvoorbeeld in China zie je in grote steden ineens blauwe luchten, waar daar eerst praktisch elke dag vreselijke smog was. Laat dit alsjeblieft verandering teweeg brengen, want als je als stad in je eigen verontreiniging leeft, dan zit er iets goed mis...

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Die DMT trip heeft er misschien stiekem ook een beetje mee te maken @Space Criminal.
True! 😇
Laat dit alsjeblieft verandering teweeg brengen, want als je als stad in je eigen verontreiniging leeft, dan zit er iets goed mis..
Ik denk oprecht dat dit ons goed wakker zou kunnen schudden wat betreft de natuur verontreiniging. 1 mens is eigenlijk al mega vervuilend met alle luxe die we vanzelfsprekend vinden.

Goed moment om hier eens bij stil te staan.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ik ben er bang voor. De mens is het domste wezen op aarde.

De economische recessie die hieruit zal voortkomen zal als zwaar onwenselijk worden gezien, en als we straks over een jaar of anderhalf van deze dreiging verlost zijn dan zal alles weer op alles worden gezet om de economie weer aan het groeien te krijgen en dan gaan we gewoon weer verder met het vernietigen van onze aarde.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik ben er bang voor. De mens is het domste wezen op aarde.

De economische recessie die hieruit zal voortkomen zal als zwaar onwenselijk worden gezien, en als we straks over een jaar of anderhalf van deze dreiging verlost zijn dan zal alles weer op alles worden gezet om de economie weer aan het groeien te krijgen en dan gaan we gewoon weer verder met het vernietigen van onze aarde.
Ik ben er ook bang voor, maar moeten we onszelf niet juist toestaan uit die (angst)modus te komen? We zijn als mens dom bezig, maar waarom? Is het niet juist omdat we in slaap zijn wat betreft onze aard van onvoorwaardelijke rust, van oké zijn? Zodra we dat opgeven, wordt alles gebaseerd op angst. Angst voor de toekomst, angst om niet genoeg te hebben, angst om niet te overleven. Waar dan weer hebzucht uit voortkomt.

Nee, ik ontken de moeilijkheden in de toekomst niet. Ik zeg alleen, saboteren we onszelf niet door mentaal uit het heden te stappen en in gedachten te gaan zitten, in zorgen maken over de toekomst? Koppelen we onszelf op die manier niet af van onze kracht, intelligentie, liefde, enzovoorts...

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Mooie boodschap @Mindless, ik merk ook enige vorm van rust. Opzich raar want we worden eigenlijk beperkt in ons vrijheid, wat dus toch een vorm van rust geeft. Er "moet" niet zo veel meer maar er mag ook minder..... Ik blijf erbij dat de wereld erg raar reageert op deze virus. Alle maatregelen geven een veel grotere schade dan het virus zelf, maargoed dat is mijn onderbuik gevoel en niet gestaafd of feiten.

Ik maak me dan ook zorgen zoals @8️⃣6️⃣ over hoe mensen straks met de economische recessie zullen omgaan. Natuurlijk geeft het ruimte voor nieuwe mooie dingen maar ik denk ook dat de echte grote machtshebbers van deze situatie gebruik gaan maken om hun positie nog meer te versterken. Krijgen wij onze vrijheden oooit weer terug? Is dit een voorbode op een communistische wereld zoals in China? Is dit de manier om alle midden en klein bedrijven de wereld uit te krijgen? Waarom vind nou precies nu het grootste leger oefening plaatst de " Exercise Defender Europe 20 " met 30.000 soldaten? Zal wel toeval zijn. Net zo veel toeval toen amerika met 1 van de grootste oefeningen bezig was toen een paar gekken met vliegtuigen de WTC gebouwen in vlogen.

Edit: Lees nu trouwens dat ze die "Exercise Defender Europe 20" aan het afschalen zijn ivm het virus.

Nou wil ik absoluut de angst niet aanwakkeren want deze vragen ontstaan wel na het lezen van verschillen complot sites door mensen met alu hoedjes. Neemt niet weg dat er vragen gesteld moeten worden. Maar neemt ook niet weg dat dit een kans geeft voor de aarde zichzelf te helen en of de mensen wakker te schudden. Velen zullen ook echt wel wakker geschud worden en misschien al zijn. Maar 1 slaapliedje en iedereen sukkelt weer in slaap ben ik bang.

Sorry @Mindless ik wilde bijdragen aan je positieve boodschap maar dat lukt me niet zo goed.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Mindless
Ik heb het niet over angst of een angstmodus.

De mens maakt de aarde kapot, en ik zie geen enkele reden om aan te nemen dat daar verandering in zal gaan komen. Angst heeft daarmee niks van doen, maar wel hebzucht en het ontbreken van een langetermijnvisie.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Overigens ben ik het helemaal niet met je eens dat 'we' in de 'angstmodus' zitten.

Ik heb nog niemand zien panikeren, ik ken veruit meer mensen die vertrouwen in de toekomst hebben dan mensen die zich zorgen maken. Er zullen er best zijn die nu in verschrikkelijke angst leven, maar ik ben die nog niet tegen gekomen in ieder geval.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@Mindless
Ik heb het niet over angst of een angstmodus.

De mens maakt de aarde kapot, en ik zie geen enkele reden om aan te nemen dat daar verandering in zal gaan komen. Angst heeft daarmee niks van doen, maar wel hebzucht en het ontbreken van een langetermijnvisie.
Angst heeft daar denk ik alles mee van doen. Waarom hebben we hebzucht? Omdat we bang zijn niet genoeg te zullen hebben toch?

Overigens ben ik het helemaal niet met je eens dat 'we' in de 'angstmodus' zitten.

Ik heb nog niemand zien panikeren, ik ken veruit meer mensen die vertrouwen in de toekomst hebben dan mensen die zich zorgen maken. Er zullen er best zijn die nu in verschrikkelijke angst leven, maar ik ben die nog niet tegen gekomen in ieder geval.
Persoonlijk voel ik die angst wel. Dat hoeft denk ik nog geen paniek te zijn. Ik voel angst omdat de toekomst onzeker is geworden. En ik denk dat de meeste mensen met een greintje intelligentie zich nu ook wel beginnen af te vragen, hoe het straks verder moet. Jij gaf eerder ook aan je zorgen te maken. Daar heb ik het gewoon over. Niet direct over een extreme vorm van paniek. Maar die paniek gaat komen, als de omstandigheden erger worden en mensen verlamd worden door angst.

@Mezelf
Ik maak me ook zorgen over al deze dingen hoor, ik ben hier niet naïef in en denk dat we nog maar het begin gezien hebben. Maar ik denk ook dat we op een kruispunt staan. Een kruispunt waar we ervoor kunnen kiezen een weg van angst, paniek, hebzucht in te gaan, of een terugkeer naar onszelf.

Laatst bewerkt:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Mindless
Ik ben net boodschappen wezen doen en in de supermarkt was er echt helemaal niemand die zich iets aan trok van anderhalve meter afstand dus met die angst valt het vooralsnog toch nog wel mee denk ik dan.

Ik maak me wel zorgen, want het overgrote deel van de mensen in Nederland schijnt nog niet helemaal goed te beseffen dat we deze dreiging alleen maar kunnen aanpakken als we MET ZIJN ALLEN maatregelen nemen zoals de door mij genoemde anderhalve meter afstand. En in m'n eentje kan ik het verschil niet maken.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@Mindless
Ik ben net boodschappen wezen doen en in de supermarkt was er echt helemaal niemand die zich iets aan trok van anderhalve meter afstand dus met die angst valt het vooralsnog toch nog wel mee denk ik dan.
Tja, dommigheid geeft ook een gebrek aan angst, maar of dat nou de manier is...

Maar wat dan met de vele voorbeelden van extreem hamsteren? Is dat dan niet angst? Direct vanaf het begin al.

Het gaat ook niet alleen om nu hè. Maar wat er gebeurd als dit aanhoudt en het zal aanhouden... In ieder geval een tijd lang.

Ik maak me wel zorgen, want het overgrote deel van de mensen in Nederland schijnt nog niet helemaal goed te beseffen dat we deze dreiging alleen maar kunnen aanpakken als we MET ZIJN ALLEN maatregelen nemen zoals de door mij genoemde anderhalve meter afstand. En in m'n eentje kan ik het verschil niet maken.
Dat ben ik met je eens. Had ook al ergens gelezen van supermarkt personeel dat ze zagen dat vooral ouderen moeite hadden zich te houden aan de voorzorgsmaatregelen. Vele ouderen zijn natuurlijk nogal gewoontedieren geworden en dus is aanpassen nog niet zo makkelijk voor hen.

Weet je wat nou het mooie is?

De toekomst is nu net zo onzeker als een half jaar terug vooor deze virus. Alleen nu komt het besef pas bij velen.
Precies!

Onze toekomst is nooit zeker geweest. Zo'n zekerheid bestaat niet. In goede tijden kunnen we onszelf door middel van het vergaren van materiële rijkdommen, verzekeringen, pensioenen, etc. wijsmaken dat onze toekomst gewaarborgd is, maar al dat is maar een illusie. Nu er een crisis is, beginnen velen (hopelijk...) te zien dat dat zo is. Er zijn mensen wiens familie hen wordt afgenomen. Mensen die hun leven verliezen. Maar al dat kan er wel voor zorgen dat mensen zich keren naar dat wat wél absolute zekerheid geeft. Dat wat vrede kan geven te midden van alle chaos.

Cerberus

Bewuste gebruiker
Natuurlijk geeft het ruimte voor nieuwe mooie dingen maar ik denk ook dat de echte grote machtshebbers van deze situatie gebruik gaan maken om hun positie nog meer te versterken. Krijgen wij onze vrijheden oooit weer terug? Is dit een voorbode op een communistische wereld zoals in China?
Hier ben ik ook bang voor. Dat is natuurlijk altijd al een dreiging geweest, maar het is héél eng om te zien hoe de burgers overal in Europa (en vermoedelijk daarbuiten) staan te smeken om hun rechten afgepakt te worden. Mensen worden getracked via de locatiedata van hun telefoon, en mensen zijn blij, want het is voor "hun veiligheid". En keer het virus weg is. Zal het systeem waarbij de overheid iedereen trackt weg zijn? Ik dacht het niet. En zullen mensen dan even hard vechten om hun rechten terug te krijgen net zoals ze staan smeken hebben om ze te verliezen? Ik dacht het ook niet. Mensen zijn altijd erg gehecht aan de status quo, behalve bij angst. En er zijn veel te veel mensen die denken dat "ik heb niets te verbergen" een goed argument is, dus ze zijn niet bang voor deze autoritaire dreiging.
Mensen eisen zelfs maatregelen waarvoor niemand zelfs weet of ze nodig zijn. Ik zie mensen nu al EISEN dat alle zomerfestivals afgelast worden. Hoe kunnen zij nu al zo ver in de toekomst kijken dat ze weten welke maatregelen er binnen 4-5 maand nodig zijn, misschien zijn er tegen dan al grote ontwikkelingen op medicatie / vaccinatie gebied tegen corona. En ik denk dat die mensen zelfs niet eens dit zeggen uit angst voor het virus, maar uit jaloezie.

Dat ben ik met je eens. Had ook al ergens gelezen van supermarkt personeel dat ze zagen dat vooral ouderen moeite hadden zich te houden aan de voorzorgsmaatregelen. Vele ouderen zijn natuurlijk nogal gewoontedieren geworden en dus is aanpassen nog niet zo makkelijk voor hen.
En het is eigenlijk vreemd hé, want als de wereld niet aan afstand houden doet, en het virus verspreidt te snel, zijn het de ouderen die geen plek krijgen aan de ademhalingsmachines omdat er bij jongere mensen meer jaren te redden zijn. Intuïtief zou ik daarom net denken dat jongeren er zich veel minder van zouden aantrekken dan ouderen.

Laatst bewerkt:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Mindless
Ja dat hamsteren is inderdaad (overigens totaal irrationele) angst.

Blijkbaar zijn veel mensen nogal snel bang dat ze in de toekomst hun kont niet meer kunnen afvegen of zo :tilttearlaugh:

रति

Wijs gebruiker
Er is veel meer nodig dan een virusje om de mens zo ver te krijgen dat ze haar ego-gedreven gedrag opgeeft. Denk aan een totale wipe-out waarbij maar een paar % van de mensheid overblijft. Hopen dat dit virus leidt tot een wereldwijde groepstherapie voor de mensheid is begrijpelijk, maar ik schat de kans dat de mens wordt weggevaagd door de natuur groter dan dat de mens haar gedrag gaat veranderen.

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Er is veel meer nodig dan een virusje om de mens zo ver te krijgen dat ze haar ego-gedreven gedrag opgeeft. Denk aan een totale wipe-out waarbij maar een paar % van de mensheid overblijft. Hopen dat dit virus leidt tot een wereldwijde groepstherapie voor de mensheid is begrijpelijk, maar ik schat de kans dat de mens wordt weggevaagd door de natuur groter dan dat de mens haar gedrag gaat veranderen.
Helaas moet ik je gelijk geven. De natuur pakt z'n balans wel op 'n dag. De mensen blijven als een soort consumptie zombies de aarde wel vervuilen.

Nu is het corona, maar stel je voor dat het een ziekte als ebola of de Spaanse griep is die wereldwijd uitbreekt. De wereld is overbevolkt dus eigenlijk is het ook aannemelijk dat dit zal gaan gebeuren.

Zodra de aarde meer en meer opwarmt hoe meer ijs er smelt waar voor miljoenen jaren aan ziektes geconserveerd ligt opgeslagen in het ijs. Daar zit denk ik nog de grootste bedreiging voor de huidige mensheid zit. Het mes snijd aan 2 kanten, door ons vervuilende gedrag zal ons bewoonde land overstromen icm alles wat vrijkomt uit het gesmolten ijs.

Ik denk dat deze fase waarin we met corona dealen niet de juiste wake up call zal zijn. Mensen zijn te naïef om van een tamelijk onschuldig virus als corona wakker te worden.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik denk dat deze fase waarin we met corona dealen niet de juiste wake up call zal zijn. Mensen zijn te naïef om van een tamelijk onschuldig virus als corona wakker te worden.
Wellicht is het het begin van de plagen die ons te wachten staan. Het topje van de ijsberg. (nu je het toch over ijs hebt...)

Waarschijnlijk zijn er verschrikkingen van immense proporties nodig om deze mensheid die bijna overal nog steeds in diepe slaap is, wakker te schudden. En hij/zij die de vrede in zich heeft gevonden, zal onberoerd zijn door dit alles. Hij/zij die dat niet heeft, zal geconsumeerd worden door zijn/haar eigen angst.

Wanneer zelfs Eckhart Tolle ernstig begint te worden, weet je dat shit serieus is:

रति

Wijs gebruiker
Wellicht is het het begin van de plagen die ons te wachten staan. Het topje van de ijsberg. (nu je het toch over ijs hebt...)

Waarschijnlijk zijn er verschrikkingen van immense proporties nodig om deze mensheid die bijna overal nog steeds in diepe slaap is, wakker te schudden. En hij/zij die de vrede in zich heeft gevonden, zal onberoerd zijn door dit alles. Hij/zij die dat niet heeft, zal geconsumeerd worden door zijn/haar eigen angst.

Wanneer zelfs Eckhart Tolle ernstig begint te worden, weet je dat shit serieus is:

Angst voor de dood is totaal futiel. Dit is de kans voor iedereen die het heeft over 'loslaten' om daadwerkelijk los te laten.
Bang voor mijn dood ben ik niet. Ik maak me wel zorgen om degenen die van mijn zorgen afhankelijk zijn.
Voor de rest is een crisis altijd een goede meter voor jezelf in hoeverre je eigen opvattingen (over jezelf) standhouden en wat bij een filosofie blijft.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Angst voor de dood is totaal futiel. Dit is de kans voor iedereen die het heeft over 'loslaten' om daadwerkelijk los te laten.
Bang voor mijn dood ben ik niet. Ik maak me wel zorgen om degenen die van mijn zorgen afhankelijk zijn.
Voor de rest is een crisis altijd een goede meter voor jezelf in hoeverre je eigen opvattingen (over jezelf) standhouden en wat bij een filosofie blijft.
Yes...

Ik merk in deze eerste week alleen al dat ik nu zie dat ik op vele vlakken vasthoudt aan comfort en gewoonten. Maar deze dingen zie ik nu. En ze zien, is er los van komen te staan. Zo'n crisis is enorm confronterend en vreselijk op vele vlakken, maar ik denk ook absoluut nodig voor de staat van het (collectieve en individuele) bewustzijn waar de mens al tijden in opereert. Ik waardeer ook enorm de dingen die ik wel heb, maar besef dat ik ze mogelijk ga verliezen en probeer daar alvast mijn vrede mee te sluiten voordat ik ze echt verlies. Includerend mijn naasten: familie/vrienden. Alles is vergankelijk.

Hoe gaat het nu trouwens met je?

Albedo

Wijs gebruiker
Angst voor de dood is totaal futiel.
Dat klopt, echter de manier waarop kan wel voor angst zorgen en zorgen hebben over degene die achterblijven helpt niet om met een gerust hart heen te gaan.

Nu met Corona zou het kunnen gebeuren dat de IC's overvol raken en zieke mensen het zonder beademing moeten stellen. Geen prettig vooruitzicht. Gaat alles verlopen zonder overvolle IC's dan zal het nog jaren vergen om hier bovenop te komen. De schuldenlast was al hoog en is hierdoor nog hoger geworden. Wij kunnen het hier goed op orde hebben wat betreft de financiën, maar een aantal andere landen (in de EU) zeker niet. Alles is met elkaar verbonden.

Ik las wat 'alternatieve' ideeën en artikelen over Corona, dat er meer achter zit, door de mens veroorzaakt is, gebruikt wordt om iets achter te verbergen of als excuus zal worden gebruikt om andere dingen erdoor te krijgen. Ik weet niet wat ik daarvan moet geloven of van vinden. De waarheid ligt vaak in het midden.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik las wat 'alternatieve' ideeën en artikelen over Corona, dat er meer achter zit, door de mens veroorzaakt is, gebruikt wordt om iets achter te verbergen of als excuus zal worden gebruikt om andere dingen erdoor te krijgen. Ik weet niet wat ik daarvan moet geloven of van vinden. De waarheid ligt vaak in het midden.
Dat zag ik ook. Iets met dat het Wuhan Institute of Virology verder ging met onderzoek dat al ergens in de US gestart was (geloof ik...) Onderzoek naar een virus als biowapen dus...

Maar weet je, ik stop met dat soort dingen lezen. Ten eerste, je weet helemaal niet wat er van waar is. Er worden nu zoveel dingen geroepen die een paar dagen later alweer teruggetrokken worden. Daarnaast, heeft het zin om mezelf razend te maken op dat soort mensen die mogelijk deze wereldwijde crisis op hun geweten hebben? Nee... Daar wordt niemand beter van. Dus totdat het echt een zekerheid is dat er zoiets aan de hand is, ga ik dat soort dingen niet meer lezen.

Laatst bewerkt:

रति

Wijs gebruiker
Yes...

Ik merk in deze eerste week alleen al dat ik nu zie dat ik op vele vlakken vasthoudt aan comfort en gewoonten. Maar deze dingen zie ik nu. En ze zien, is er los van komen te staan. Zo'n crisis is enorm confronterend en vreselijk op vele vlakken, maar ik denk ook absoluut nodig voor de staat van het (collectieve en individuele) bewustzijn waar de mens al tijden in opereert. Ik waardeer ook enorm de dingen die ik wel heb, maar besef dat ik ze mogelijk ga verliezen en probeer daar alvast mijn vrede mee te sluiten voordat ik ze echt verlies. Includerend mijn naasten: familie/vrienden. Alles is vergankelijk.

Hoe gaat het nu trouwens met je?
Het houdt ons zeker een spiegel voor. Ik vind dit virus wat dat betreft heel positief en het lijkt erop dat veel meer mensen er zo over denken. Echter wanneer mensen in NL gisteren nog massaal naar het strand gaan en iaw gewoon blijven vasthouden aan hun oude leventje, heb ik weinig vertrouwen in wat er na dit virus gaat gebeuren. Mensen moeten eerst alles kwijtraken voordat ze gaan nadenken.
Afijn. Hier nog steeds koorts, maar we zingen het uit.

रति

Wijs gebruiker
Dat klopt, echter de manier waarop kan wel voor angst zorgen en zorgen hebben over degene die achterblijven helpt niet om met een gerust hart heen te gaan.
Uiteindelijk wil niemand dood natuurlijk. Maar ja, alle organismen die door de mens het loodje hebben gelegd zullen wss hetzelfde zeggen...

Albedo

Wijs gebruiker
op dat soort mensen
Regeringen incluis? Wat hebben ze hier al die maanden 'voorbereid' toen ze het in China zagen gebeuren? Kan me niet voorstellen dat ze gewacht hebben totdat het er was, hoewel het me ook niet zal verbazen. Er staat veel op het spel. Reden te meer alles met een kritische blik te bekijken.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Regeringen incluis? Wat hebben ze hier al die maanden 'voorbereid' toen ze het in China zagen gebeuren? Kan me niet voorstellen dat ze gewacht hebben totdat het er was, hoewel het me ook niet zal verbazen. Er staat veel op het spel. Reden te meer alles met een kritische blik te bekijken.
Die hebben natuurlijk ook grote verantwoordelijkheid.

Maar het soort mens die dit soort biowapens (áls het dat zou zijn) bewust in een lab zit te ontwikkelen, daar is een speciaal plekje voor gereserveerd in de hel. (als de hel bestond...)

Albedo

Wijs gebruiker
Interessante reacties. Ook gelezen? Ik lees die meestal wel als ze er zijn. Ben nu bij #17

रति

Wijs gebruiker
Interessante reacties. Ook gelezen? Ik lees die meestal wel als ze er zijn. Ben nu bij #17
Dat zijn idd bizarre zaken, wanneer het zo is dat er dode proefdieren waar virussen op getest zijn, werden verkocht voor consumptie op de markt in Wuhan. Te bizar eigenlijk om te bedenken. Dus misschien is het wel gebeurd.

Laatst bewerkt:

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Een trip op dit moment is zeker een aanrader.
Alles even revitaliseren!
Zo kijk ik er ook 'n beetje naar, als ik toch niet echt de deur uit ga, zou ik eindelijk 'n keer lsd kunnen proberen. Ik ben namelijk nog een LSD Maagd.. 🙄

Ik heb nu al maanden LSD in huis en er vaak aan gedacht om het te doen, maar telkens kwam er wat tussen of voelde het toch niet als het juiste moment.

Misschien aankomend weekend 🙂

रति

Wijs gebruiker
Zo kijk ik er ook 'n beetje naar, als ik toch niet echt de deur uit ga, zou ik eindelijk 'n keer lsd kunnen proberen. Ik ben namelijk nog een LSD Maagd.. 🙄

Ik heb nu al maanden LSD in huis en er vaak aan gedacht om het te doen, maar telkens kwam er wat tussen of voelde het toch niet als het juiste moment.

Misschien aankomend weekend 🙂
@Space 🕉
Ik vermoed dat LSD interessant voor je kan zijn als aanvuling
Maar verwacht niet de kosmische dieptes van Bufo Alvarius of DMT
Een andere huid van de realiteit

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@Space 🕉
Ik vermoed dat LSD interessant voor je kan zijn als aanvuling
Maar verwacht niet de kosmische dieptes van Bufo Alvarius of DMT
Een andere huid van de realiteit
Maar toch ook weer niet te onderschatten. Wegens de langdurige werking, de bodyload die vervelend kan zijn en zo mogelijk een effect heeft op de psyche en het feit dat LSD er wel om bekend staat goed te kunnen mindfucken.

Heb ook wel gezien dat mensen eerst iets als ayahuasca doen en dan denken dat als ze dat aankunnen, dat zogezegd lichtere middelen als psilocybine of LSD dan een beetje 'onder hun' staan, want ze hebben een veel meer hardcore middel gedaan. En dan op een brute manier nederig gemaakt worden door die lichtere middelen. Ik denk echt niet dat @Space 🕉 er zo mee om zal gaan hoor. Maar het is denk ik met psychedelica gewoon altijd goed om er in te gaan alsof het geen minderwaardig middel is. (Gewoon even in het algemeen gesproken) Zelfs iets als 2C-B hebben mensen soms enorm onderschat...

Ben wel heel benieuwd hoe je het gaat vinden @Space 🕉! Het is zo'n ander type psychedelica dan de tryptamine groep... Maar het kan haast niet dat je het niks gaat vinden denk ik.

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Maar toch ook weer niet te onderschatten. Wegens de langdurige werking, de bodyload die vervelend kan zijn en zo mogelijk een effect heeft op de psyche en het feit dat LSD er wel om bekend staat goed te kunnen mindfucken.

Heb ook wel gezien dat mensen eerst iets als ayahuasca doen en dan denken dat als ze dat aankunnen, dat zogezegd lichtere middelen als psilocybine of LSD dan een beetje 'onder hun' staan, want ze hebben een veel meer hardcore middel gedaan. En dan op een brute manier nederig gemaakt worden door die lichtere middelen. Ik denk echt niet dat @Space 🕉 er zo mee om zal gaan hoor. Maar het is denk ik met psychedelica gewoon altijd goed om er in te gaan alsof het geen minderwaardig middel is. (Gewoon even in het algemeen gesproken) Zelfs iets als 2C-B hebben mensen soms enorm onderschat...

Ben wel heel benieuwd hoe je het gaat vinden @Space 🕉! Het is zo'n ander type psychedelica dan de tryptamine groep... Maar het kan haast niet dat je het niks gaat vinden denk ik.
Beginnen met 100 ug idd! Niet te gek maken de eerste keer!

Dat heb ik wel geleerd van hoe dpt bij me binnen kwam 🙈😂

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Beginnen met 100 ug idd! Niet te gek maken de eerste keer!

Dat heb ik wel geleerd van hoe dpt bij me binnen kwam 🙈😂
Doordat ik met LSD (en 1P-LSD/ALD-52) al snel ervaar dat gedachten activiteit sterk toeneemt bij het verhogen van de dosering, voel ik me er persoonlijk niet prettig bij om te gaan experimenteren met hogere doseringen. Ik heb daardoor nog steeds maar maximaal 150 ug gedaan en ga het daar denk ik ook bij laten. Het is heel anders dan bijvoorbeeld hogere doseringen psilocybine, waar de intensiteit bij hogere doseringen wel enorm toeneemt, maar je niet zozeer een waterval van gedachten door je heen krijgt die je niet kunt bijhouden. Bij psilo krijg ik eigenlijk helemaal niet meer gedachte activiteit bij het verhogen van de dosering. De intensiteit van het visuele en van het gevoel wordt daar eerder omhoog geschroefd.

100 ug moet een mooie kennismaking zijn en waarschijnlijk ook wel een volwaardige trip! Verwacht wel dat het wat in vlagen komt met LSD. Soms denk je dat de piek voorbij is en dan komt er even later weer een piek.

Ik heb het al vaker gezegd, maar ik ben zo benieuwd naar jouw ervaring hiermee! LSD is anders dan de tryptamines. Minder kosmisch inderdaad, veel minder alien dan psilo en ook changa/dmt (voor hoever ik dat kan zeggen na mijn 2 trips...), maar alsnog ongelofelijk mooi op zijn eigen manier. (imo) Waar mensen dan nog weleens over vallen met LSD is de bodyload. Maar of en hoe erg je daar last van hebt, verschilt per persoon.

Laatst bewerkt:
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan