1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

First time DMT

Discussie in 'Trip reports' gestart door Space cadet, 9 nov 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Space cadet

Space cadet Newbie

Hi guys, I am Sadie, my husbands name is Marco. I have written you my trip report on DMT. I hope you guys don't mind it is in English. Hope to hear back from you...

So, last friday night was the first DMT experience for my husband and me. As we are both none smokers, so neither of us is familliar with the feeling of smoke in our lungs. Even though we have done weed every now and again we always made tea wich works fine. So we were a little bit aprehancive about holding in the smoke, but we went in with a: This will be fine, just power through. Turns out, although we did our very best, the whole smoking part is what did us in. The fumes are so toxic and horrible tasting we could not really see it through the right way. Adding to that, creating just the right amount of smoke to inhale is very very hard. We used a glass pipe filled with 50mg and a torch lighter (blue flame).

My husband was the first to go. I held the pipe and lighter for him. We were very causious not to burn the DMT, so we started off slowly. Torch lighter aproximately 3 inches away from the glass bowl of the pipe. We were thinking this inhale isn't too bad and we can hold this in. Turns out, there wasn't enough smoke. My husband took 6 hits when a really tiny bit of fumes were visible. Not very much was happening but he layed his head back anyway to relax an see what would happen. He opened his eyes pretty quickly after a minute or so and said: This is a little bit dissapointing if this is it, I do see some patterns starting to form and morph. So we figured, I would go next and this time we need to hold the blue flame a little bit closer and wait before inhaling until we actually see more smoke start to form.

My turn, I wasn't as nervous as a little while ago because I saw my husband and he didn't have a very intense experience. I was like, just let's see what happens, maybe not that much for me either. This time my husband held the pipe for me and started off slow too. After two hits and holding it in nothing seemed to happen. I was aware things should start to look a little different by now. So while holding it in I gestured we need a little more smoke. He held the lighter closer, now we started seeing white smoke. I took a hit and held it in for as long as I clould. Shit, this is it... I felt the toxic fumes fill my lungs but I was able to hold it in quite alright. When I exhaled things were getting crazy really fast, it was overwhelming... My husband put the pipe to my mouth and encouraged me to take another hit. All the while the whole room was already looking fucked up. Everything had a sort of a neon glowing coulor edge. I remember gesturing to my husband O MY GOD, this is it, it is working... Keep it comming. I took a brave second hit. But by now, probably because of our enthousiasm, the smoke was built up pretty thick. I tried to hold this mother fucker in but it was way too toxic and strong. I tried to hold it in but my lungs just said, nah, not having this! I started to cough like crazy. I was like, shit, let's try again but it was already too hard for me to tell my husband to take it a little easy on the fumes. This was clearly too much. But I couldn't. I said (or gestured) it's okay, let me be. And then I put my head back and relaxed.

Patterns were forming immediately. More clearly with every second. In a predominantly black space I was seeing all sorts of patterns in blue and green. Constantly reshaping and morphing. I started to make out the shape of a woman in every pattern everywhere I looked. It was luring me in. I found myself inside a giant black cube, looking a another black cube hanging in the void, but everything was covered with the woman sort of speaking to me. I was not calm and collected when this all started, my heart was racing like crazy. I hoped the woman figure could calm me down. But It seemed she was not comforting me. I felt like I was there so she could set me straight. The more I listend to what she was trying to say the more I started to realise she was gesturing to me to shush and be quiet for once, she was placing her index finger over her lips and she had her eyes closed. This repeated over and over again. Slowly the blue and green colours turned more to red and ever so slowly everything started to feel going further and further away from me. It was all so intense, I realised I could not feel my body. I felt very very alone and abandonned there, abandonned from my loved ones. When I slowly started to come back I could very slowly begin to feel my body again, like I was litteraly coming back into my body. Hey I have hands, arms and legs again, there they are. I opened my eyes and it took a while before I could speak. Wow, that was really intense, is all I could muster... I am so glad to see you again I said to my husband, I felt so alone... Then I started to cry, just tears flowing. Not because I was sad, but because it was soooo intense. But I wasn't sure I liked the feeling, very overpowering. It took a while for me to fully relate to what I saw. It's wasn't until I started explaining what I felt and what I had seen that it all came back to me. I can understand that if you do this alone and not try and tell what you just experienced you forget it pretty quickly, like a dream you just had.

I was gone for like 2 to 3 minutes but it felt like 10 or 12 minutes. The message the trip seemed to give me was, don't talk so much all the time and try to listen to someone else for once. I will take it to heart. It felt confronting.

After relaxing for a bit and talking about it, my husband deciced he wanted a second try. Because after what I discribed it was clear that nothing really happend with him the first time. Now we knew we wanted to see a little bit of white smoke before starting the first hit. Just as it was for me, my husband managed to hold in one hit and the second one was already too taxing on his lungs. He coughed like crazy. I encouraged him to fulling inhale and exhale before going again and to calm himself. But just like me he just couldn't bare to go again and he tilted his head back and close his eyes. I watched him for about 6 minutes before he opened his again. It is hard for me to write down what he experienced so if he writes his trip report he will post his below. He had a slightly more comforting experience than me. He wasn't emotional like me when he came out but wasn't euphoric either.

I was very much in doubt if I wanted to put myself through it all again, I was rather reluctant to be honest. But I tought, if I don't go again now I might not ever do it again. I was hoping to walk way with a nice experience, something uplifting. This was not the case now. So I decided to go again later that evening. Rather hesitant we started again. Mostly so because of the fumes and the smell that are so fucking nasty. I took a first hit, very slowly, my heart was racing like crazy again. Immediately my whole body said NO! I felt my lungs were still sore from before and that hit hurt like hell... My throat ached like hell and the fumes did not even make it to my lungs because I started to cough really hard. I took a deep breath and my husband encouraged me to go again, but I just could not. I was gaging from the fumes and actually felt like I was gonna throw up, so nasty... I just said stop please, I am done, can't do this anymore...

After calming down I asked if he would like to try agian because he only got one expecience. To my surprise he said: Yes, let's try it. Are you sure your lungs can handle it? I said. I think so. And just like me, although he was really motivated, he coughed his lungs out immediately. We both felt our lungs hurt so bad and our throats ache. So that was it...

Aparently for none smokers this is not the way do do DMT. Maybe with a vaporiser we could give it another go, but that glass pipe is going in the trash can :wink: Tips welcome!

2. Space cadet

Space cadet Newbie

Hee hallo,
    Hier even mijn ervaringen van dezelfde avond. Mijn eerste ervaring van de avond waren niet meer dan ronde schijven die voor me aan het draaien waren. Heel strak met de kleuren paars,groen en blauw.Elke kleur pulseerde afzonderlijk een beetje van donker naar licht...na een minuutje was alles gewoon donker en voelde het ook echt gewoon alsof ik gewoon mijn ogen dicht had. Een erg meh gevoel erbij. De 2e ervaring op dezelfde avond begon na de eerste teug...het voelde zwaar en kleuren waren meteen al wat heftiger... de 2e teug was een immense steek in mijn longen en ik hoestte,nou bulderde het uit. Ik gaf meteen aan dat het zo wel genoeg was en legde mijn hoofd neer. Net voordat ik mijn ogen sloot zag ik over het plafond een bloemetjespatroon verschijnen. Weer de patronen van schijven,maar nu met wat meer variatie in vormen erbij. Na een minuutje vormde zich een soort gat in een zwarte ruimte waar een gelig licht door scheen. Rechts daarvan leek heel even een cartoon aapje naar me toe te komen,maar was alweer weg voordat ik het echt waarnam. Op een gegeven moment kwam door het gat een soort Xena warrior achtig wezen,ook weer heel kort zichtbaar en weer een soort van weg, die me ontving met open armen en me geruststelde. Op dit moment werdt ik ook echt fysiek rustiger,want eerlijk gezegd,ik was me gewoon bewust dat ik op de bank zat met een enorme pijn in mijn keel van de rook...ik had ook veel last van een slikreflex. Toen ik rustig werdt had ik zoiets van oke ik stel in mijn hoofd heel nederig de vraag of ik een kijkje mag nemen van wat er te zien is. Ik heb toen ver weg wat rode spaghetti sliertjes zien draaien om een soort van notenbalk heen. Ik werdt me toen ook een 2 tonig geluid gewaar alsof iets me riep. Ineens was dat alles weg en was ik in een heel klinische operatiekamer of zoiets met een tafel en een lamp...heel kort maar...de lamp veranderde in een dakraam met weer dat gelige licht. Ik wilde naar het raam toe,maar werdt zachtjes teruggeduwd door mijn "begeleider/ster". Een zacht zetje en ik zweefde achteruit. Ik wist ook meteen dat dat het was en opende mijn ogen. Nu lijkt dit een nogal tamelijk leuke ervaring op zich,maar wil er toch even op wijzen dat ik dromen heb gehad(en visuals van truffels) die stukken heftiger waren dan deze ervaring. Ook was ik me er de hele tijd van bewust dat ik gewoon op de bank zat. En dan is het de pijn in je keel en longen dit echt niet waard. Ik heb het idee dat we echt iets fout gedaan hebben als ik andere tripreports lees...

3. Space cadet

Space cadet Newbie

Updtae: I just spoke to a friend of mine who is a very experienced DMT user. He told me we probably had bad DMT with way too much toxic chemicals still in it...

4. Space Criminal

Space Criminal Belezen gebruiker

Welke kleur heeft het? Ik heb een foto gepost van hoe mijn 'zuivere' dmt eruit ziet

Bijgevoegde bestanden:

Space cadet vindt dit leuk.
  5. Space Criminal

Hoe meer geel het eruit ziet, hoe meer verontreiniging er nog in zit. Bij de extractie komt er altijd wat plantenvet mee. Dit zuiver ik totdat de kristallen wit zijn, met een lichte gele gloed erover.

Als je die gele dmt verdampt heb je eerder een scherp gevoel in de keel. Dit ligt niet aan je glazen pijp iig. En het blijft een kunst om het juist te verdampen.

Space cadet en Neo-Shulginist vinden dit leuk.
  6. Space cadet

Space cadet Newbie

Hallo space criminal,
    Bedankt voor je reactie. Ons "goedje" is inderdaad wat gelig,maar wat ons ondertussen ook is opgevallen is dat het,bij openen van het glazen potje, al best een beetje naar de later ontstane rook ruikt. Het zou, volgens sommige filmpjes, geurloos moeten zijn...

7. Space cadet

Space cadet Newbie

8. Natozlato

Natozlato Belezen gebruiker

Ik vind het een leuk rapport! Deed me terugdenken aan mijn eerste keer DMT een paar maanden geleden, een van de meest bijzondere ervaringen ooit! Ik heb er ook een triprapport over geschreven.
    Ik vond de rook ook heel vies. De bong moet goed vol zitten met rook voordat je inhaleert.
    Ik heb ook es een verhaal gelezen van een jongen die het gesnoven heeft, en het scheen ook nog te werken.

Wat ik o.a. zo fascinerend vind aan DMT: de visuals schijnen iedere keer anders te zijn? Dat is toch wel heel apart en zo anders dan andere tripmiddelen?? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
    Ik verzamel nog moed om het in de loop van volgend jaar nog een keer te proberen!

9. Space cadet

Space cadet Newbie

Dankjewel Natozlato,
    Ik denk dat mijn vrouw inderdaad een bijzondere ervaring heeft meegemaakt en ik zou het graag nog wel eens willen proberen. Voornamelijk omdat ik me vanmorgen mijn droom van afgelopen nacht goed heb kunnen herinneren. Had niks met dmt te maken,maar vondt mijn droom meer f***ed up dan wat ik tijdens mijn ervaring dmt meegemaakt heb. Het verschil is wel dat ik goed kan plaatsen waarom ik nou net deze droom had.(verwerking van gebeurtenissen overdag die in je dromen tot de max overdreven terug kunnen komen) Nu ik bovenstaande foto's zo eens even vergelijk,zie ik toch wel erg veel verschil in ehm... kwaliteit? Het was echt een brandende/stekende keel en longen die een heftige slikreactie veroorzaakten...ook obze puntjes van onze tongen voelden een tijdje verdooft aan...alsof de tandarts er een verdovingsspuitje in gezet had... Het leidde erg af van de ervaring...tenminste...ik was me er de hele tijd van bewust...

10. Space Criminal

Dat verdoofde gevoel herken ik wel. Jouw dmt ziet er voor mij bijzonder uit .. Mijne is veel meer kristal / sneeuwvlokjes achtig. En voor het zuiveren is mijne wat geel.

Draai je het pijpje tijdens het verhitten ook? Zodat de dmt vloeibaar heen en weer beweegt in je glazen bol. Zo verdampt het het beste.

11. Space cadet

Space cadet Newbie

Tijdens de eerste keer hielden we eigenlijk de vlam te ver weg...we draaiden wel met het bolletje zodat de gesmolten dmt mooi heen en weer rolde...we maakten de fout om alvoor er rook ontstond met het inhaleren begonnen...zodoende werkte het dus bij mij eigenlijk niet...bij mijn vrouw hebben we de vlam dichterbij gwhouden en gewacht op de rook... onze kristallen zijn erg plakkerig en blijkbaar "unwashed". Zou dit het probleem kunnen zijn,want dit zou volgens onze bron juist de rookontwikkeling bevorderen wat voor beginners makkelijker is...

12. Space Criminal

Ik wacht ook niet altijd op rook, maar wel een lichte verdamping van de dmt. Soms wordt het lichtelijk mistig in de glazen bol, en als ik dan begin te inhaleren ontstaat er veel meer verdamping vanwege de lucht doorstroming in de pijp.

Het blijft techniek hoor, zelfs als je ervaren bent mislukt het soms alsnog. Ik heb het zelf een beetje opgegeven en rook tegenwoordig alleen nog maar changa.

13. Space cadet

Space cadet Newbie

Ik geloof het meteen Space criminal. Op dit moment probeer ik de puzzlestukjes een beetje op zijn plek te leggen en te kijken of het nu aan de dmt lag of aan ons of misschien de combi... Zo kan ik de rook van een shisha goed hebben. Uiteraard begrijp ik goed dat daarbij het smaakje stukken beter te hebben is. Van het vieze plastic smaakje van dmt waren we ons vantevoren goed bewust,maar de stekende pijn in keel en longen was onhandelbaar. Zou de rook van shisha en dmt bij inhaleren vergelijkbaar moeten zijn?

14. Space Criminal

Nee dmt voelt altijd zwaarder in de longen

15. Mezelf

Mezelf Wijs gebruiker

@Space cadet en @Space Criminal .
    Ik vind de kleur van de DMT op de foto nog best meevallen hoor. Vroeger toen ik het nog kocht, heb ik wel eens gelere gehad en dat werkte ook altijd prima. Kan echter wel wat zwaarder op de longen vallen en je pijpje gaat viezer worden. Gelukkig heb ik alleen nog maar spierwitte dmt sinds ik het zelf met een extractie uit Mimosa Hostilis haal. Ik hoef het dan niet eens te wassen. :)

Zwaar op de longen kan ook betekenen dat het te heet is geworden en er lichtelijke verbranding (ipv verdamping) heeft plaatsgevonden.
    Geel kan dan ook weer een beetje door oxidatie komen. Mijne kreeg toen een meer orange ipv bruine/geel kleur.

16. Space cadet

Space cadet Newbie

Hallo Mezelf,
    Bedankt voor je reactie. Voor niet rokers is dan,in combinatie met een goede techniek, de wittere dmt iets makkelijker te inhaleren? De witte dmt is ook geurloos toch? Degene die we nu hebben ruikt al tamelijk sterk naar de rook die we afgelopen vrijdag tijdens onze ervaring hadden...

17. Space Criminal

[QUOTE = "Ruimtekadet, post: 1331129, lid: 148954"] Hallo Mezelf,
    Bedankt voor je reactie. Voor niet rokers is dan, in combinatie met een goede techniek, de wittere dmt iets alternatieve te inhaleren? De witte dmt is ook geurloos toch? Degene die we nu hebben ruikt al tamelijk sterk naar de rook die we afgelopen vrijdag tijdens onze ervaring hadden ... [/ QUOTE]
    Ook zuivere dmt heeft een geurtje. En zeker na het roken ruikt je pijp naar dmt.

Laden...