1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

(Flauw)vallen na gebruik van alcohol

Discussie in 'Alcohol' gestart door Pk24, 25 mrt 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Pk24

Pk24 Newbie

Hallo,
    Ik ben een meisje van 18 en elke keer als ik alcohol gebruik val ik heel vaak en snel om. Bij een tikje lig ik al op de grond, maar ook val ik regelmatig uit het niets om. Ik weet niet zeker of ik dan flauwval of dat dit 'gewoon' omvallen is. Ik ben dan zeker niet nuchter maar ik heb dan zeker niet veel meer op dan de rest die wel normaal kunnen blijven staan. Heeft iemand een idee hoe dit kan en voornamelijk hoe ik dit kan oplossen?

2. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Je bent wss gewoon meer gevoelig voor alcohol. Niks mis mee. Beste tip is, minder drinken dus...
    Voordeel: het kost je niet veel geld om dronken te worden :wink:

acht.zes en De Dunne vinden dit leuk.
  3. Eve's drop

Eve's drop Experimenterende gebruiker

Misschien heb je last van een ontregeling in je evenwichtsorgaan? Mag ik vragen of je moeilijk kon leren fietsen of lang op een been staan? Want in dat geval zou je weleens een soort van evenwichts probleem kunnen hebben.

Ook alchohol is een drug die ervoor zorgt dat je loom en zwaar word. Dus het is ook weer niet heel vreemd dat je omvalt na een paar glazen alchohol

4. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Spiegel je alcoholgebruik liever niet aan je vrienden maar kijk gewoon op welke dosering jij lekker gaat zonder in de problemen te komen. En als jouw sweet spot lager ligt dan die van je vrienden dan is dat gewoon zo, dan doe je t gewoon wat rustiger aan dan hen.

*.exe2.0, KropSla en Mezelf vinden dit leuk.
  5. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Hoeveel drankjes en wat voor drankjes drink je totaal per keer?

6. KropSla

KropSla DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Heb je dit altijd al gehad? Bij sommige mensen werkt het enzym(systeem) dat alcohol afbreekt minder, of anders, dan bij andere mensen. Je hebt dan vooral de lasten van de alcohol en minder de 'lusten'. In elk geval lijkt het me verstandig om een stuk minder (of zelfs niet) meer te drinken.

7. Yceman224

Yceman224 Bewuste gebruiker Donateur

Mijn advies en reactie op de vraag van de TS:
    Als je klaarblijkelijk niet tegen alcohol kunt,
    Blijf er vanaf.
    Al helemaal als jong meisje!
    Want voor dat je het weet, wordt hier grandioos misbruik van gemaakt.
    Een dronken kerel op straat is een heel vervelend gezicht.
    Een dronken vrouw op straat is weerzinwekkend!
    En zie maar eens wat er in dit soort situaties gebeurt...
    De mannen zwermen om zo een vrouw onder invloed heen, als wespen om een omgevallen pot honing.

8. Jen

Jen Belezen gebruiker

Dus gewoon niet meer drinken...
    De oplossing is eigenlijk wel makkelijk.

9. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Ik haak nog even in want TS reageert helemaal niet meer...
    Helaas denken velen dat ze niet veel drinken terwijl ze dat wel doen. Onder jongelui word stoer gedaan over hoeveel je “kan” drinken. Men noemt bv 10 drankjes weinig. Nou, 10 drankjes is echt niet weinig! Dat een vriend of een ander er 20 weg kan tikken en jij bv “maar” 10 wil niet zeggen dat die 10 weinig is. Die 20 is gewoon belachelijk veel. Dit is een voorbeeld he zoals je vaak in de praktijk ziet. En ja, ik zoop ook als een malle rond mijn 18. Ook wel out gegaan. Erg slecht voor je, zeker als je nog zo jong bent. En ja 18 is nog erg jong om veel alcohol en/of drugs te nuttigen.

10. Yceman224

Yceman224 Bewuste gebruiker Donateur

Helemaal mee eens, dit klopt exact!
    Ieder lichaam is anders, ofwel uniek.
    Dit betekent, wat voor de een erg veel kan zijn, bijvoorbeeld 10 glazen bier, is voor een ander peanuts.
    Want deze persoon in kwestie begint pas te tellen na laten we zeggen 20 glazen drank.
    Iemand die 120 kilo weegt, kan veel meer hebben dan iemand die 75 kilo weegt . Dit weet iedereen natuurlijk wel...
    Van belang is ook nog eens in een beschouwing van veel, of weinig, is in welke situatie iemand zich bevindt.
    Met name, heb je een volle maag, of juist dit niet. Dat scheelt stukken in tolerantie ..ook al een bekend feitje..
    Ben je in rust, of juist stressig?
    Ja, ook dit maakt veel uit vwb wat je op een avond kan achteroverslaan.
    Alweer een bekend feit .
    Etc, etc etc .... .

Laden...