Flauwvallen MDMA

Thetripperr

Experimenterende gebruiker
Hallo, ik heb deze week mdma gebruikt en na de dosering online op te zoeken kwam ik erachter dat ik heel veel had gepakt blijkbaar, mijn vriend zei nog dat ik een volledige mocht pakken maar dit waren pillen van 320mg nu zijn we een dag verder en ben al 1 keer flauwgevallen en 2 keer bijna iemand die weet wat kan helpen hiertegen?

Thetripperr

Experimenterende gebruiker
Op de blaren zitten en een volgende keer onderzoek doen voordat je gebruikt, ipv achteraf.

Nu goed voor jezelf zorgen: goed eten en drinken, goed slapen, middelen die je lijf en brein belasten even niet gebruiken.
Zou het kwaad kunnen om een paar jointjes te roken nu?

• Haha
Waarderingen: N3K0

Boyman

Bewuste gebruiker
Ja maar daar is het nu te laat voor hè ik wil weten wat ik nu kan doen hiertegen?
Ja, sorry, beetje flauw misschien. Maar goed onderzoek doen voordat je drugs gebruikt is echt de absolute basis om er verstandig mee om te gaan. Uit je verhaal begrijp ik dat je minimaal 320 mg hebt gebruikt, en als ik het goed lees, heb je een volle 320mg bijgepakt terwijl je "al vrij veel had gepakt". Een volle pil bijnemen als je al veel hebt genomen is geen foutje maar gewoon een domme en gevaarlijke beslissing. Dat zijn wel het soort dosissen waar je permanente schade mee kunt oplopen en dat zul je op het moment zelf ook wel gemerkt hebben.

Daarbij plaats je een kwartier na je eerste post in dit topic (waarin je je blijkbaar erg zorgen maakt over hoe het fysiek met je is) in een andere topic dat je "al helemaal scheef ligt van de joints" alvorens je een paar minuten later in dit topic vraagt of het kwaad zou kunnen om een jointje te gaan roken. Komt op mij dus over alsof het allemaal niet erg serieus bedoeld is. Verder negeer je het advies dat je gegeven wordt in dit topic, ook al wordt duidelijk aangegeven dat je symptomen ernstig klinken.

Als je inderdaad zomaar flauw aan het vallen bent zou ik niet op dit forum komen rondvragen maar je direct melden bij je huisarts of de HAP om te gaan onderzoeken wat er aan de hand is. Dat kunnen wij je op afstand namelijk sowieso niet vertellen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Schrikwekkend dat pillen nu soms 320 mg bevatten. Daar kunnen 3 volwassen mensen een goede avond mee hebben.

En dan zie je toch hoe belangrijk goede voorlichting is. Mensen hebben vaak geen benul wat een verantwoorde dosering is, denken niet in milligrammen maar in aantal pillen.

Ik zie trouwens niet staan dat bijgepakt is.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik snap het ook niet, pillen van 320mg. Veel te onhandig doseren en door een eventueel verkeerde spreiding ook nog eens potentieel gevaarlijk.
Waarschijnlijk omdat je wegkomt met 1 pil op zak hebben als ze je aanhouden. Terwijl je dus eigenlijk een 3 in 1 pil hebt met 300+ mg.

Dat zou allemaal nog niet zo erg zijn als mensen goede voorlichting hebben gehad en/of zich goed ingelezen hebben en daar naar handelen. Maar velen denken dus gewoon: 1 pil is 1 pil. En laten het vaak niet eens bij die ene. XTC als M&M's...

MR_CHIP

Badass junkie
wtf
300mg+ in 1 pil , >..............
willen de mensen dood ofzo , of psychische schade oplopen , lekker je brein frituren

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
wtf
300mg+ in 1 pil , >..............
willen de mensen dood ofzo , of psychische schade oplopen , lekker je brein frituren
Nou ja, mensen willen dat natuurlijk niet, maar helaas loop je wel risico iets op te lopen als je extreem gaat doseren. Alleen weten mensen dus lang niet altijd dat dit extreme doseringen zijn. Het lijkt immers ook maar een onschuldig kleurrijk "snoepje", waar dan vaak ook nog meer van worden genomen dan die ene die op zichzelf al veel te hoog gedoseerd is.

Ik opteer dan toch voor (veel) betere drugs voorlichting en ook voor het weer terugdringen van pillen naar 100 mg of misschien iets daarboven.

MR_CHIP

Badass junkie
in de tijd dat ik naar school ging toch alweer 10+ jaar geleden had je zelfs bijna geen voorlichting ,
ik dacht dat standaard dosering 130mg was (tenminste dat is wel de dosering die ik krijg bij iemand die ik ken )

ljuv

DF-koningin
Hebben jullie je pillen laten testen? 320 mg lijkt me letterlijk en figuurlijk heel sterk.
Doet verder niet af aan al het voorafgaande dat is gezegd: je hebt te veel gehad, zorg even extra goed voor je hoofd en lichaam mer voldoende rust, goed eten, en zeker zonder drugs. Als je duizeligheid niet overgaat, bel de huisarts en wees eerlijk.

PsyTekz

DF-koning
Tripreporter
320 mg lijkt me ook bijzonder. Dat is meestal wat de dealer zegt maar in werkelijkheid testen de meeste pillen een stuk lager.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Heb veel fruit en groenten gegeten ook genoeg water gedronken en goed geslapen heb nu geen last meer dank jullie wel voor het advies, heb geleerd uit deze ervaring dat ik moet opzoeken en niet moet vragen aan mijn vrienden die er blijkbaar geen verstand van hebben.
Super!

En nog extra goed dat je er ook van geleerd hebt en het de volgende keer anders aanpakt. :)

PsyTekz

DF-koning
Tripreporter
Heb veel fruit en groenten gegeten ook genoeg water gedronken en goed geslapen heb nu geen last meer dank jullie wel voor het advies, heb geleerd uit deze ervaring dat ik moet opzoeken en niet moet vragen aan mijn vrienden die er blijkbaar geen verstand van hebben.

Goed dat je er iets uit geleerd hebt. Mooi 3 maanden tussen gebruik houden nu en volgende maal gezond eten en vitamines opdoen vooraf en achteraf. Ook je pillen testen of de dosering laag houden. Less is more met MDMA.

JohnGalt

Belezen gebruiker
In een ander topic van je lees ik dat je aan de antidepressiva zit, dan moet je volgens mij sowieso geen mdma gebruiken ivm risico op het serotonine syndroom!

• Like
Waarderingen: ljuv

ljuv

DF-koningin
In een ander topic van je lees ik dat je aan de antidepressiva zit, dan moet je volgens mij sowieso geen mdma gebruiken ivm risico op het serotonine syndroom!
Als het een ssri is, zeeeeeker niet zomaar gebruiken nee. @Thetripperr, echt levensgevaarlijk lievurd, google even op het middel dat je voorgeschreven krijgt icm xtc/mdma...

JohnGalt

Belezen gebruiker
Als het een ssri is, zeeeeeker niet zomaar gebruiken nee. @Thetripperr, echt levensgevaarlijk lievurd, google even op het middel dat je voorgeschreven krijgt icm xtc/mdma...
Ik heb het even opgezocht: in het andere topic noemde hij fluoxetine.

Some of the common types of SSRIs include:
Oftewel, @Thetripperr , je bent gevaarlijk bezig! Dit kan (los van de te hoge dosering) ook jouw klachten verklaren. En dan mag je blij wezen dat het hierbij is gebleven!

En dan nog wat extra informatie, gewoon beschikbaar via een sticky topic:

Medicatie en drugs die Serotonine syndroom kunnen veroorzaken:
- Antidepressiva: MAOI's, TCA's, SSRI's, SNRI's, bupropion, nefazodone, trazodone, mirtazapine, tapentadol
- Opioids: Tramadol, pethidine, fentanyl, pentazocine, buprenorphine,
- CNS stimulanten: MDMA, MDA, -, diethylpropion, amfetamine, sibrutramine, methylphenidate, methamfetamine en cocaïne.
- 5-HT1 agonisten: Triptans
- Psychedelica: Foxy(5-MeO-DiPT) en LSD
- Kruiden: St. Janskruid, Syrian Rue, Panax ginseng, Nutmeg, Yohimbe
- Anderen: tryptophan, L-Dopa, valproate, buspirone, lithium, linezolid, dextromethorphan, 5-hydroxytryptophan, chlorpheniramine, risperidone, olanzapine, ondansetron, granisetron, metoclopramide, ritonavir

• Like
Waarderingen: ljuv
Bovenaan