Fles Stroh rum voor vanavond, als afgekickte alcoholist.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

inner_search

Badass junkie
Oh ik zie dat ik dit zelf heb bedacht. Ik zag stroh rum staan en ga dan gelijk uit van 80%. Dat is mijn zieke verslaafde brein haha. Ik gooide dat vroeger altijd door m'n warme chocomel of (koude) cola. Puur ging me iets te ver.

Stroh heb je in 3 varianten stroh38, stroh60 en stroh80. De cijfers staan voor het alcohol percentage.
Het is toch de 40 en de 80 hoor…
Kom net eve op zolder.
image.jpgimage.jpgimage.jpg

De Zandman

Badass junkie
Blijf toch van die ethylalcohol af!
Het is het niet waard, al de ellende die alcohol met zich meebrengt en als oud alcoholist is het verreweg het beste om gewoon dat eerste glas te laten staan....
Als ik nu na al de jaren van abstinentie toch een glas baco neem, het eind van het liedje is dat er per dag een fles strohrum doorheen gaat, en die maalstroom, die draaikolk, ik pas ervoor en ik hoop dat anderen dit ook niet meer willen....

LucidLucy

Belezen gebruiker
Het is toch de 40 en de 80 hoor…
Kom net eve op zolder.

In Nederland vind je in de winkels over het algemeen alleen 38. Zie online wel de 40. Overigens weet ik de 80 hier ook alleen bij de Sligro te vinden, niet bij de slijt.

In Oostenrijk daarintegen is het volgens mij juist de 40 IPV de 38. En kan je het daar gewoon in de supermarkt krijgen als dat niet veranderd is over de jaren heen. Ook de 80 stond daar gewoon in de schappen.

Kevin761990

Belezen gebruiker
In Nederland vind je in de winkels over het algemeen alleen 38. Zie online wel de 40. Overigens weet ik de 80 hier ook alleen bij de Sligro te vinden, niet bij de slijt.

In Oostenrijk daarintegen is het volgens mij juist de 40 IPV de 38. En kan je het daar gewoon in de supermarkt krijgen als dat niet veranderd is over de jaren heen. Ook de 80 stond daar gewoon in de schappen.
Ik heb de 80 gewoon in de slijterij gekocht.

De Zandman

Badass junkie
Die rum in die ouwe fl s, nou, die zal zo zacht smaken als een gesmolten klont roomboter in de nasi goreng.....uitstekend te drinken op zichzelf!
Maar niet meer voor mij . Rum en ik zijn nou eenmaal geen vrienden. Nee.

Dirkjan

Badass junkie
Je kunt ook gewoon geen middel nemen ivp steeds de grenzen op te zoeken. Neem je eigen verantwoordelijkheid ipv aan te leunen tegen 'wat wel en niet mag'. Zoek een andere uitlaatklep, in een hobby of een sport bijvoorbeeld. Verslavende middelen gaan je gewoon niet helpen.
Dit rare katje met die verbaasde blik heeft gesproken. Luister naar wat kabouter plop zegt en kap met grenzen op te lopen zoeken. Zoek een hobby.

LucidLucy

Belezen gebruiker
Man man wat is deze fles oud…nog can mijn grootvader zaliger…zou dit nog te drinken zijn ? En hoe ?
Een vloeistof met 80% alcohol. Mits een beetje fatsoenlijk bewaard, kan dit nauwelijks bederven volgens mij. Zoals hierboven al benoemd zal het er hooguit op vooruit zijn gegaan.

kan natuurlijk puur, maar ook:
- Cola
- Warme chocomel (hmmm was altijd een favoriet, maar ik drink geen alcohol meer)
- Irish coffee met rum (heet Jamaican coffee dacht ik)
- In baksels, bijvoorbeeld british christmas cake. Hiermee laat je de cake 2 á 3 maanden 'rijpen' en voed je af en toe wat drank bij. Heerlijke, maar ontzettend machtige cake. Werd hier thuis altijd met whiskey gemaakt.

En op internet is er vast nog een boel creativiteit te vinden.

Mevrouw Pløp

Badass junkie
Een vloeistof met 80% alcohol. Mits een beetje fatsoenlijk bewaard, kan dit nauwelijks bederven volgens mij. Zoals hierboven al benoemd zal het er hooguit op vooruit zijn gegaan.

- Cola
- Warme chocomel (hmmm was altijd een favoriet, maar ik drink geen alcohol meer)
- In baksels, bijvoorbeeld british christmas cake. Hiermee laat je de cake 2 á 3 maanden 'rijpen' en voed je af en toe wat drank bij. Heerlijke, maar ontzettend machtige cake. Werd hier thuis altijd met whiskey gemaakt.

- geflambeerde pannekoeken

Dirkjan

Badass junkie
Cola
lekker man, op zichzelf lekkere producten gif inschenken.

ja ik ben aan nu

Zanza

Badass junkie

- Cola

Hier krijg ik stiekem ineens cravings naar drank. *rent naar de keuken voor een refill thee

LucidLucy

Belezen gebruiker
Je kunt ook gewoon geen middel nemen ivp steeds de grenzen op te zoeken. Neem je eigen verantwoordelijkheid ipv aan te leunen tegen 'wat wel en niet mag'. Zoek een andere uitlaatklep, in een hobby of een sport bijvoorbeeld. Verslavende middelen gaan je gewoon niet helpen.

Dit rare katje met die verbaasde blik heeft gesproken. Luister naar wat kabouter plop zegt en kap met grenzen op te lopen zoeken. Zoek een hobby.

Ik kan dit wel beamen. Gebruiken / drinken neemt vaak zo ontzettend veel tijd in beslag en daarnaast kan je dat, samen met afstandelijke gedragingen (vermijden, rationaliseren, de clown uithangen, etc.), heel goed als masker gebruiken. Neem dit allemaal weg, en je identiteit valt een beetje uit elkaar. Zo was dat voor mij in elk geval.

Dat voelt onwennig en leeg in het begin. Maar het biedt ook kansen om jezelf te (her)ontdekken en dat is hartstikke leuk!
Misschien zijn er oude hobbies die je hebt losgelaten. Of kan je juist nieuwe dingen gaan ontdekken. Zelf vind ik het heel fijn om creatief bezig te zijn en gebruik dit ook om ellende in te verwerken die ik tijdens mijn verslaving heb meegemaakt. Schrijven, dichten, schrijven, schilderen, muziek maken, wandelen, fotografie, noem het maar op. Kijk wat mogelijk is binnen de GGZ zou ik zeggen en houd een open mind, voor je het weet ontdek je verborgen talenten. :wink:

inner_search

Badass junkie
Man man wat is deze fles oud…nog can mijn grootvader zaliger…zou dit nog te drinken zijn ? En hoe ? Bekijk bijlage 35099
Tuurlijk ! Die 80 van mij is minstens 30ste oud en daarnet op zolder een nipje genomen.
Ging bijna over men nek (lust geen strohrum en is veel te sterk😂) maar nam ook een kip van die “nieuwe” 40 en die 80 was zachte op de tong.
Keel en slokdarm was wat anders 😂.

Dirkjan

Badass junkie
Tuurlijk ! Die 80 van mij is minstens 30ste oud en daarnet op zolder een nipje genomen.
Ging bijna over men nek (lust geen strohrum en is veel te sterk😂) maar nam ook een kip van die “nieuwe” 40 en die 80 was zachte op de tong.
Keel en slokdarm was wat anders 😂.
Ik had strohrum gedronken toen ik 14 was
In een Chinees restaurant
Maar echt top restaurant zoals het hoort vijf sterren zoiezo Fucking lekker eten en goddelijk
Kwam die ober zei die hier strohrum
Mijn moeder zo van nee doe maar niet hij is niet zo oud nog
En die ober ah joh yolo jeweetzelf (dat zei die niet echt)

dus ik nip
Alsof ik rattengif dronk
Met een hint van waterstofperoxide

lekkere hoor
Alsof je maag roept

NEEEEEEEEEEE!

inner_search

Badass junkie
Ik had strohrum gedronken toen ik 14 was
In een Chinees restaurant
Maar echt top restaurant zoals het hoort vijf sterren zoiezo Fucking lekker eten en goddelijk
Kwam die ober zei die hier strohrum
Mijn moeder zo van nee doe maar niet hij is niet zo oud nog
En die ober ah joh yolo jeweetzelf (dat zei die niet echt)

dus ik nip
Alsof ik rattengif dronk
Met een hint van waterstofperoxide

lekkere hoor
Alsof je maag roept

NEEEEEEEEEEE!
Dan moet je eens een soeplepel zuiver gerafineerd 99.6% ethanol sippen.

dronkaard op men we lurkte Gwn van een gevulde colafles die ik bij had voor een andere collega.
Ik vond het een domme move , maar stond wel versteld dat hij dat echt handelde als een boss 😅.

edit. Damn unautocorrect 😅

Laatst bewerkt:
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan