Forum regel 1

KingLoading

Experimenterende gebruiker
Hey!

Ik zag toevallig net een post voorbij komen met betrekking tot het produceren/extraheren, tot mijn verbazing werdt dit topic echter gesloten. Het was wel een redelijk onschuldige vraag, niet van "hoe maak je crystal meth?"

Aan de ene kant snap ik dit maar toch lijkt het mij ook raar aangezien mensen het toch wel gaan doen ondanks dat hun topic wordt verwijderd. Nu vraag ik mij dus af of er geen uitzonderingen of iets dergelijks gemaakt kunnen worden?

Zoals dat er wel advies gegeven mag worden over een specifiek onderdeel van het proces. Dit zou toch mensen kunnen beschermen van verkeerde keuzes/interpretaties van andere websites.

Ik zou ook een hele goede reden voor deze regel niet kunnen weten, maar ik vroeg het me toch af.

Rivalrie

Badass junkie
Ik denk dat het forum niet mag aanzetten tot illegale activiteiten. Produceren van drugs is natuurlijk illegaal.

Het internet staat overigens vol met informatie. In 1 Google search kwam ik al een boek tegen met recepten van zo'n beetje elke drug....

Thunderdome

Wijs gebruiker
Hey!

Ik zag toevallig net een post voorbij komen met betrekking tot het produceren/extraheren, tot mijn verbazing werdt dit topic echter gesloten. Het was wel een redelijk onschuldige vraag, niet van "hoe maak je crystal meth?"

Aan de ene kant snap ik dit maar toch lijkt het mij ook raar aangezien mensen het toch wel gaan doen ondanks dat hun topic wordt verwijderd. Nu vraag ik mij dus af of er geen uitzonderingen of iets dergelijks gemaakt kunnen worden?

Zoals dat er wel advies gegeven mag worden over een specifiek onderdeel van het proces. Dit zou toch mensen kunnen beschermen van verkeerde keuzes/interpretaties van andere websites.

Ik zou ook een hele goede reden voor deze regel niet kunnen weten, maar ik vroeg het me toch af.

Het lijkt mij niet de bedoeling dat een van de productiestappen van Crystal Meth wordt beschreven hier op het forum :).
Het is natuurlijk de vraag, waar trek je de lijn van dit mag wel en dit mag niet. Maar voor het bestaan van dit forum is het belangrijk dat mensen niet aangespoord worden tot illegaal gedrag. Dat soort topics kunnen er voor zorgen dat mensen die handeling gaan uitvoeren.

Mocht je toch een nog vrijere discussie willen dan op dit forum, dan kun je het beste gaan zoeken op TOR.

Coke Spook

Bewuste gebruiker
Stel er is een sectie op DF met alles wat te maken heeft met het zelf gaan produceren.
Er zijn veelste veel n00bs hier die gaan van alles zelf proberen te maken! produceren en het resultaat zelf nemen.

Dan gaan er echt veel mensen in t ziekehuis belanden .....
Want wie verzekerd dan dat het echt 100% veilig is en werkt.
Een foutje met afwegen , productie stappen door elkaar halen of overslaan... hahah wordt echt een zooitje!

Blyatman

Badass junkie
Sorry maar vindt je het echt zo raar dat de vraag om hoe je zelf Ice kan maken niet geaccepteerd wordt op het DF?

KingLoading

Experimenterende gebruiker
Voor de mensen die denken dat ik het voorbeeld van crystal meth heb gebruikt om aan te duiden dat dat moet kunnen, ik bedoelde het als voorbeeld van wat de vraag dus niet was.

Ik bedoel te zeggen dat bijv een stap van het extraheren van dmt mij niet schadelijk voor mensen lijkt. En dat het dus niet gaat om vragen omtrent de productie van drugs als crystal meth.

Alakazam

Bewuste gebruiker
Buiten of het voor de forumgebruikers prettg zou zijn om moet je het alleen al niet willen vanwege negatieve publiciteit. Zie je het al voor je: "17 jarige jongen blaast per ongeluk schuur ouders op met tips van drugsforum.nl".

We kunnen denk ik blij zijn dat we al zo open mogen spreken op dit forum, maar ik denk dat je het tot op zekere hoogte zo goed mogelijk in moet perken. Die grens van inperken wordt heel onduidelijk als je productieprocessen bespreken toestaat.

CuriousExplorer

DF-koning
Veel heeft eer ook gewoon mee te maken dat niemand zelf meth( of andere populaire harddrugs) gaat produceren voor zijn eigen.

Alakazam

Bewuste gebruiker
Drugs produceren mag niet, is illegaal. Dus ook hier op drugsforum
Nou ja er is natuurlijk wel de kweek- en creahoek waar tips worden gegeven voor kweken van paddo's en een wiet plantje. Dan snap ik opzich de verwarring nog wel als men wat wil weten over het voor eigen gebruik extraheren van DMT.

Bovenaan