• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

FUB-AMB - Synthetische Wiet

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Stonologie

Wijs gebruiker
Zoals door een paar gevraagd een rapport over de synthetische wiet die ik had aangeschaft. Deze stof heet FUB-AMB en is een poeder.
Het is vele maar dan ook vele malen sterker dan wiet. Het is al actief vanaf 100ug net als LSD! Omdat het zo extreem veel sterker is, is het op dit spul wel mogelijk te overdosen. Bij wiet zou je een paar honderd kilo moeten roken, maar dit is al gevaarlijk in de grammen. Er zijn verschillende doden gevallen door deze stof. (Niet dat ik daar bang van word want alcohol en en andere stoffen die ik heb gebruikt zijn ook dodelijk).

Het betreft geen zakje met kruiden zoals Spice/K2. Het is de pure stof.

Er zijn op het internet heel veel horror verhalen te vinden. Vele gaan over mensen die teveel nemen, en daardoor een slechte ervaring hebben. Op internet had ik verschillende methodes gelezen om het te proberen, want ik wou bewijzen dat het mogelijk was dit normaal te gebruiken. Dit is gelukt! Ik ben flink stoned, en wat lijkt het op wiet..

Het eerste idee was om er een E-Liquid van te maken, die uitkwam op 1mg per ml.

De tweede methode is afwegen. Ik heb een goed weegschaaltje en vaak 5mg afgewogen door 20mg te wegen en door 4 te delen. Deze keer had ik daar weer een heel klein beetje van gepakt, ongeveer 10/20ug per keer. Dit in een pijpje gestopt en langzaam oproken. Er gebeurde eerst niks dus ik herhaalde dit de heletijd tot ik iets voelde. Zo begon het heel subtiel en dus totaal niet te heftig.

Het lijkt op goede dosis heel erg op een goede sativa wiet... heel erg zelfs. Het is voornamelijk mentaal, dus niet echt lichamelijk als een indica. En nog een stukje meer up dan wiet. Ik kon toch heerlijk slapen. Ik ging er lekker heftig van trippen, kleur intensie, bewegingen etc. Dit heb ik ook op wiet maar het was een paar % sterker nog dan wiet. (niet voor iedereen zal het psychedelisch zijn).

Wat mij ook heel erg verbaast is de korte duur. Op het moment dat je de rook uitblaast zit je op je piek. De come-up duurt 1/10e van de tijd van wiet. Maar 10 minuten daarna is het al 40% minder en na drie kwartier ben je bijna compleet nuchter! Dit is handig, maar ik snap wel dat dit het verslavender maakt.

Ik wil zeggen tegen iedereen die nu denkt "heee ik wil ook stoned worden voor 3 cent!": Kijk heel erg uit. Hoe weinig je nodig hebt is echt bizar. Echt een paar zandkorrels, misschien wel minder. Ik snap heel goed dat het heel vaak fout gaat en dat er zelfs mensen aan dood gaan. Het is geen kinderspul en niet aan te raden aan mensen met weinig ervaring en zonder de juiste spullen.

Toch wou ik dit posten om wat nuance de wereld in te brengen, want de horrorverhalen kunnen handig zijn, maar ook onrealistisch.

Wees verstandig, en heb een leuke tijd!

Mr. Brosnan

Belezen gebruiker
Leuk dat je toch een rapport het geschreven. Goed om te zien dat het doseren uiteindelijk wel meeviel en je toch voor het roken bent gegaan! Kreeg je ook tijdens deze ervaring ongelofelijk veel zin om te eten of was dat niet het geval?

Stonologie

Wijs gebruiker
Leuk dat je toch een rapport het geschreven. Goed om te zien dat het doseren uiteindelijk wel meeviel en je toch voor het roken bent gegaan! Kreeg je ook tijdens deze ervaring ongelofelijk veel zin om te eten of was dat niet het geval?
Jazeker! Lachkicks, vreetkicks, alles! Precies wiet. We hebben elkaar echt een uur aangekeken en gelachen over het feit dat je een random obscuur stofje bestelt, er nauwelijks informatie over kan vinden, het in een pijpje doet en dan super stoned word. Het is bijna identiek aan sativa wiet, het voelt gewoon als een van de vele strains!

Mr. Brosnan

Belezen gebruiker
Jazeker! Lachkicks, vreetkicks, alles! Precies wiet. We hebben elkaar echt een uur aangekeken en gelachen over het feit dat je een random obscuur stofje bestelt, er nauwelijks informatie over kan vinden, het in een pijpje doet en dan super stoned word. Het is bijna identiek aan sativa wiet, het voelt gewoon als een van de vele strains!
Ah gaaf om te horen! Vast een goede soort geweest dus, ik merk altijd dat THC echt goed inwerkt als ik weer de drang voel om nutteloze filmpjes te kijken op youtube, niveautje Flextape enzo.

ketakoekjes

Bewuste gebruiker
Volgens mij werken mijn hersenen niet 100%, heb deze shit ook gedaan en het leek wel alsof mijn kop eraf was geknald, had daarna enkele dagen hoofdpijn en duizeligheid.

Stonologie

Wijs gebruiker
Volgens mij werken mijn hersenen niet 100%, heb deze shit ook gedaan en het leek wel alsof mijn kop eraf was geknald, had daarna enkele dagen hoofdpijn en duizeligheid.
Komt door je dosis... als je 8 gram in een paar minuten rookt zal je dat ook hebben.

Stonologie

Wijs gebruiker
Heb je trouwens trip ervaring? Want dit spul is wel voor bijna iedereen trippy, terwijl wiet maar voor sommige trippy is.

Stonologie

Wijs gebruiker
Had een joint gerold met .25 gram wiet, je kan mijn trip report lezen maar die is best slecht.
.25 gram is van het spul dat ik heb 500 dosissen. Heeeeeeeel veel. Ik zou waarschijnlijk naar het ziekenhuis moeten als ik dat doe. Ik heb die van jou gelezen, en dat is iets heel anders. Dit is geen spice. Daarvan weet je uberhaupt totaal niet wat je rookt:(..

ketakoekjes

Bewuste gebruiker
.25 gram is van het spul dat ik heb 500 dosissen. Heeeeeeeel veel. Ik zou waarschijnlijk naar het ziekenhuis moeten als ik dat doe. Ik heb die van jou gelezen, en dat is iets heel anders. Dit is geen spice. Daarvan weet je uberhaupt totaal niet wat je rookt:(..
Het is wel spice alleen een totaal andere soort, 5f-mdmb-2201 of precies te zijn, en nee ik ben er inderdaad niet zeker van wat ik heb gerookt want heb de zuivere stof niet.

Woezoe

Belezen gebruiker
Is het heftiger dan Spacecake? Of raadt je aan om eerst spacecake te proberen en dan kijken of FUB-AMB wat voor je is?

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
maar dit is al gevaarlijk in de grammen.
In de miligrammen zelfs.

Stukje nuance is vaak wel wenselijk en ik kan het altijd wel waarderen wanneer iemand eens een ervaring met iets nieuws deelt. Ik heb zelf in mijn tijd enkele synthetische cannaboiden geprobeerd puur om het proberen. Sommige soorten hadden gevoelsmatig al niets meer met cannabis te maken en hadden soms zelfs meer weg van lachgas.

Op een bepaald moment nam ik 250mcg 5F-CUMYL-PINACA en ik werd er echt niet goed van zo heftig. Na 1 á 2 uur ging ik gelukkig KO op bed. Dit hield zo'n 6 uur aan en was een van mijn meest heftige ervaringen met RCs. Ik heb wel eerder gegrapt dat het een makkelijk moordwapen betreft. Ronduit gevaarlijk gewoon.

Ik heb ook wel meer positieve ervaringen gehad met synthetische wiet zoals de JWH-018 en de EG-018 waren op zich nog aardig te doen. Maar sommige varianten zijn echt ronduit belachelijk, zeker geen kinderspeelgoed. De gefluorideerde varianten blijken vaak belachelijk potent.

Stonologie

Wijs gebruiker
Is het heftiger dan Spacecake? Of raadt je aan om eerst spacecake te proberen en dan kijken of FUB-AMB wat voor je is?
Ik raad het eigenlijk niemand zomaar aan, onlangs dat het leuk kan zijn. Dit omdat het sterker is dan bijvoorbeeld fentanyl. Als je niet met sterke stoffen als sommige rc's gewent bent en geen weegschaal hebt die 0.001 mg kan afwegen zou ik het gewoon niet doen. Het is echt heel makkelijk om een nare ervaring te hebben, en ik wou het een keertje proberen maar rook wel gewoon nog wiet als standaard.

Stonologie

Wijs gebruiker
In de miligrammen zelfs.

Stukje nuance is vaak wel wenselijk en ik kan het altijd wel waarderen wanneer iemand eens een ervaring met iets nieuws deelt. Ik heb zelf in mijn tijd enkele synthetische cannaboiden geprobeerd puur om het proberen. Sommige soorten hadden gevoelsmatig al niets meer met cannabis te maken en hadden soms zelfs meer weg van lachgas.

Op een bepaald moment nam ik 250mcg 5F-CUMYL-PINACA en ik werd er echt niet goed van zo heftig. Na 1 á 2 uur ging ik gelukkig KO op bed. Dit hield zo'n 6 uur aan en was een van mijn meest heftige ervaringen met RCs. Ik heb wel eerder gegrapt dat het een makkelijk moordwapen betreft. Ronduit gevaarlijk gewoon.

Ik heb ook wel meer positieve ervaringen gehad met synthetische wiet zoals de JWH-018 en de EG-018 waren op zich nog aardig te doen. Maar sommige varianten zijn echt ronduit belachelijk, zeker geen kinderspeelgoed. De gefluorideerde varianten blijken vaak belachelijk potent.
Zeker mee eens, wij waren zo verbaast dat het werkte en echt op wiet leek. Dat sommige niet op wiet lijken zie je vaak ook aan de moleculen. Die hebben niets meer weg van THC.

Het is zeker geen kinderspeelgoed, en mag nu lekker maanden wegrotten in een kast. Ik bewaar het voor een keer dat onze dealer geen wiet heeft. Het is trouwens zeker gevaarlijk in de milligrammen, maar heb gelukkig dankzij jou topic een goede weegschaal in huis. Ik bedoelde eigenlijk een dodelijke overdosis, is dit ook al mogelijk in de milligrammen?

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
is dit ook al mogelijk in de milligrammen?
Sommige synthetische cannabis kan in de milligrammen dodelijk wezen. Vandaar ook dat ik een persoonlijke ervaring met 0,25mg synthetische cannabis noemde. Deze had ik volumetrisch afgewogen en vervolgens verdampt.
Veel synthetische cannabis duren slecht een korte duratie gelijkend aan jou ervaring maar sommige varianten duren ook 6uur. De 2100 reeks bijvoorbeeld.
Het is zeker geen kinderspeelgoed, en mag nu lekker maanden wegrotten in een kast.
Doe vooral lekker wat je wilt hoor, was meer een goed bedoelde waarschuwing dat de ene synthetische cannabis niet altijd gelijk is aan een andere synthetische cannabis.
maar heb gelukkig dankzij jou topic een goede weegschaal in huis.
Cheers!

Harm

Newbie
Hallo.
Ik zie veel negatiefs over synthetische cannabis,maar moet zeggen dat het heel erg meevalt als je goed weet te doseren.
-die filmpjes die er over te zien zijn op youtube is meer bangmakerij in mijn ogen.
Ik rook het via de vaporizor,kan het verdunnen dus doseren na wens.(je bed uit moeten om 's nachts een jointje te moeten draaien of brandplekken is dan ook voorbij).Enige zorg is dat je de e-smoker op tijd op laad, duurdere modellen kunnen ook aan de oplaadkabel werken.
Ook heb ik de poeder,en de groene versie die lijkt op kruiden (bubblegum).moet zeggen dat als je weet te doseren er geen sprake is van overbelasting receptoren tenminste, de kater ochtends van wiet ervaar ik er niet van ook een voordeel.
Maar absoluut uitkijken, als je net begint zou je moeten beginnen met een heel klein beetje,(nog geen half theelepeltje)het is wel gevaarlijk als je een hele lepel zou nemen, dus doe dat niet.
Maar verder heb ik er niks over te klagen, voordeel is wel geen scherpe smaak meer van tabak of wiet in je monden geen wietlucht je kunt t overal ongestoord gebruiken.En dat is leuk want je kunt gewoon joint roken op station bij wijze van.
Zolang men uitkijkt met doseren is er niks aan de hand.Ik moet echt zeggen dat het helemaal niet zo goor troep is al had ik dat van te voren wel gedacht.
Moet er wel aan toevoegen, het is echt gevaarlijk en als je poeder hebt maar niet de kruidendan zijn een paar zandkorrels echt al een od.Van die poeder zou ik 1/8 deel van een klein theelepeltje doen om gevaarlijke situaties te voorkomen.

Maar kijk altijd uit wat voor drugs je ook neemt.

Laatst bewerkt:

Stonologie

Wijs gebruiker
nog geen half theelepeltje)
Dat zou met mijn nep wiet al dodelijk kunnen zijn. Ik heb meer 3 zand korrels nodig in een tabak jointje. Ik heb een van de sterkste cannabinoid die er is, en er zijn mensen aan overleden op een dosis van 32mg (1 gram = 1000mg)

Ik ben het wel met je eens dat het relatief “veilig” is als je echt weet wat je doet, maar dan nog zou ik het niet vaker doen dan eens per maand max.
Fijn dat ik niet de enige ben die er van kan genieten zonder in de problemen te komen. Heb het al maanden niet gedaan trouwens, wiet blijft fijner voor mij:grin:. Wiet en tabak smaak vind ik chill, ik draai lekkere insideout jointjes.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hoe kun jij microgrammen afwegen met je weegschaal? Milligram weegschalen zijn vaak al een uitzondering. Een microgram is nog duizend keer minder dan een milligram.

Stonologie

Wijs gebruiker
Hoe kun jij microgrammen afwegen met je weegschaal? Milligram weegschalen zijn vaak al een uitzondering. Een microgram is nog duizend keer minder dan een milligram.
Ik weeg 20mg af, verdeel dit in hoopjes tot ik tussen de 1/2mg zit. Vervolgens draai ik een dikke lange (tabak) joint in het vloeiboekje en sprokkel ik een deel van het hoopje verdeeld over de tabak met een “drugspincet”.. gekregen bij mijn weegschaaltje.

Ik rook hem durende een half uur, pofje voor mini pofje tot ik stoned word.

Een dosis FUB-AMB is ongeveer even sterk als LSD. 250ug - 500ug ongeveer. Deels brand ook de lucht in, dus krijg nooit meer dan 20ug binnen met een pof.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hmm, klinkt niet zo nauwkeurig allemaal, maar het is zo te doen dus blijkbaar.

Stonologie

Wijs gebruiker
Hmm, klinkt niet zo nauwkeurig allemaal, maar het is zo te doen dus blijkbaar.
Ik zorg er gewoon voor dat ik eerder te weinig erin doe dan teveel, het is nog nooit fout gegaan gelukkig!

Maar als jij een manier weet om volumetrisch te doseren en het dan toch nog kan roken, graag!:grin:

Stonologie

Wijs gebruiker
Helaas, dat lijkt me erg lastig zonder water. :wink:
Ja precies.. daarom zijn dit soort stoffen zo obscuur en snel gevaarlijk. Maar als je écht je best doet, is het wel mogelijk.

Vind het zelf vaak het niet waard, het is vies, duurt maar 45 minuten en het kost teveel moeite.

Enige voordeel is de prijs. 2000 joints aan poeder voor de zelfde prijs als een goedkoop zakje wiet. Ja en de drugstests, voor sporters.

heuj, leuk reportje heb je geschreven. Heb waardering voor de kleine waarschuwing die je er op het laatst nog even bij zet! als ik zo lees hoe je het hebt ervaren krijg ik ook het idee dat dit een probeersel wa, maar niet iets om regelmatig te doen. Spice en ander synthetisch spul van dat kaliber is eigenlijk allemaal klerezooi. Je geeft ook aan dat het erg veel op wiet lijkt. in principe dus geen reden om dit te gebruiken dan lijkt me.
nogmaals: goed report pik!

Stonologie

Wijs gebruiker
heuj, leuk reportje heb je geschreven. Heb waardering voor de kleine waarschuwing die je er op het laatst nog even bij zet! als ik zo lees hoe je het hebt ervaren krijg ik ook het idee dat dit een probeersel wa, maar niet iets om regelmatig te doen. Spice en ander synthetisch spul van dat kaliber is eigenlijk allemaal klerezooi. Je geeft ook aan dat het erg veel op wiet lijkt. in principe dus geen reden om dit te gebruiken dan lijkt me.
nogmaals: goed report pik!
Hee dankjewel!

Het was inderdaad iets waar ik erg nieuwsgierig naar was maar niet om te vervangen met normale wiet.. ga zo een normaal jointje roken:).

Heb het totaal 4x geprobeerd met elke keer minsters 2 maanden ertussen. Nu al echt heel lang niet meer gedaan.

Het is opzich wel leuk maar mij te obscuur. Het is bij ons ook echt een meme geworden.
We hebben ons oude minecraft account FUB_AMB genoemd.

KlaasVaak

Belezen gebruiker
Ik zorg er gewoon voor dat ik eerder te weinig erin doe dan teveel, het is nog nooit fout gegaan gelukkig!

Maar als jij een manier weet om volumetrisch te doseren en het dan toch nog kan roken, graag!:grin:
Oud topic, maar wat dacht je van oplossen in pure alcohol, dit in de juiste hoeveelheid over een kruid sproeien en dan de alcohol laten verdampen?

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan