Fuck tramadol het is een drug die geen plaats heeft in de curente farmaceutische markt

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

benzzzy

Badass junkie
Fuck tramadol het is van uit deze tijd.
Wat is het nut van een opiode pijnstiller inactief als opiode zelf maar een prodrug tot een opioide een prodrug die als extraatje ook een SRI NRI en 5ht3 agonist is die seizure tresshold verlaagd? Het enige nut dat dit kan hebben is in het geval dat een zwakke opioide gewenst is ivm pijn waarbij er een comorbide zenuwpijn en of depressie speelt maar in dit geval kan ook gewoon gabapentine/pregabaline ivm Amitriptyline gegeven worden of wiet of een dissociatief(mischien niet super ideaal ivm eventuele psychoses die nmda antagonisten met langdurig gebruik teweeg kunnen brengen. Alhoewel sommige personen dat ook graag ieder moment van de dag door ons strot wilen duwen terwijl terwijl hun met het waanidee rondlopen dat industrieel oplosmiddel drinken beter is dan het eten van een koekje waar wiet in verwerkt is.

Maar het breng onnodige risico's met zich mee en ze effecten zijn inconsistent.
Tramadol is een serotonine en adrenaline heropname remmer https://en.m.wikipedia.org/wiki/Serotonin–norepinephrine_reuptake_inhibitor net als somige anti depresiva zoals bijv venlaflaxine https://en.m.wikipedia.org/wiki/Venlafaxine

"Discontinuation syndrome has been reported to be markedly worse for venlafaxine when compared to other SNRIs. As such, as tramadol is related to venlafaxine, the same conditions apply."
(source Engelse wiki pagina SNRI sectie precautions)

Anti depresiva in deze caragorie kunnen "anti depressant discontinuation syndrome"(fancy, woord voor withdrawals zodat patiënten eerder bereid zijn de medicatie te nemen) https://en.m.wikipedia.org/wiki/Antidepressant_discontinuation_syndrome

"Naloxone only partially reverses the toxic effects of tramadol overdose and may increase the risk of seizures. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tramadol

CTramadol acts as a serotonin-norephinephrine reuptake inhibitor and thus can interact with other serotonergic medications (selective serotonin reuptake inhibitors, serotonin–norepinephrine reuptake inhibitors, tricyclic antidepressants, triptans, cough and cold medications containing dextromethorphan, herbal products containing St. John’s wort, and medications that inhibit the metabolism of serotonin, such as monoamine oxidase inhibitors) and, in combination, may lead to serotonin syndrome. It may also make some serotonergic antagonist anti-emetic medications (ondansetron) less effective.[37"(wiki Engels tramadol)

Tramadol moet eerst worden gemetabolizeerd tot o-desmethyltramadol door cyo2d6 om zijn effect als opioiden uit te voeren.
Daar is opzich niks mis mee las iedereen een setje normaal functionerende cyp2d6 enzymen heeft.
Maar zoals we onderhand wel weten ieder mens is uniek en somige mensen hebben dus ook op dit front zeer uitwijkende concentraties van dit enzyme.
En zonder een dure lab test om hier achter te komen is dit een coin flip.
De tramadol kan goed niks doen of als je teveel neemt de eerste keer om high te worden (wat nogal gebeurt met recreatieve middelen) pech hebt zeer veel cyp2d6 enzymen hebt (uiteraard is alles in het midden van niks voelen. En perongeluk door gaan ook mogelijk dus je kan haast geen dosis voorschrijven wetend of dit wel effectief is als pijnstiller den dat is toch vaak echt wel iets dat je gelijk goed hebt als je pijn heb!

"Case report: A 22-year-old Caucasian female patient was admitted to our ICU in refractory cardiac arrest requiring extracorporeal membrane oxygenation. This aggressive support allowed resolution of multi-organ dysfunction syndrome. Repeated blood analyses using liquid chromatography-tandem mass spectrometry confirmed high concentrations of both tramadol and its main metabolite O-desmethyltramadol. Genotyping of CYP2D6 revealed the patient to be heterozygous for a duplicated wild-type allele, predictive of a CYP2D6 ultrarapid metabolizer (UM) phenotype, confirmed by calculation of the tramadol/M1 (MR1) metabolic ratio at all time points. '

"Nausea and vomiting caused by tramadol are thought to be due to activation of the 5-HT3 receptor via increased serotonin levels.[51] In accordance, the 5-HT3 receptor antagonist metoclopramide can be used to treat tramadol-associated nausea and vomiting.[51] Tramadol and desmetramadol themselves do not bind to the 5-HT3 receptor.[51][43(Engels wiki tramadol)opiaten zelf veroorzaken al stevige misselijkheid.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ondansetron een 5ht3 antagonist en een zeer goed middel tegen misselijkheid tramadol doet het tegenovergestelde in combinatie met de opiaat misselijkheidd)

"Tramadol increases the risk for seizures by lowering the seizure threshold. Using other medications that lower seizure threshold (such as antipsychotic medications or amphetamines), further increases this risk.[37]
"
Dit is verders ook het geval met een hogere dosisen dus het recreatief gebruiken van tramadol Kan een risico geven voor epileptische aanvallen dit risico is hoger als de persoon in kwestie tolerant is voor opiaten of een slechtere metabolizeerder is en daardoor meer nodig heeft.

En verdere zijn er meer en meer dan genoeg anderen milde opi opiaten die niet zoveel ondige risico's teweeg brengen.
Hier wat links naar die middelen.

Of je zou eventueel ook een lagere dosis van de zogenoemde "zware" opioiden kunnen geven.
Dode makes poison right?

Er zijn uiteraard ook sterkere pijnstillers die niet op het opiaat systeem werken zoals bijv.
Canabinoiden zoals :

En 10000 levens gevaarlijke synthetische noids waarvan de overheid de creatie de vraag en het aanbod van heeft gecreëerd!?

Dan hebben we ook nog de wonderlijke dissociatives zoals:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Memantine https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ethanol https://en.m.wikipedia.org/wiki/Xenon https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tiletamine https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nitrous_oxide https://en.m.wikipedia.org/wiki/Methoxetamine https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ketaminehttps://en.m.wikipedia.org/wiki/Dextromethorphan

Heb dit wat eerder als reactie gegeven op een ander topic geeft wat, tijd ingezeten vond gaf wel een topic je waard yay

benzzzy

Badass junkie
En we zijn ook 10000 ander opiaten op de markt die die pijnstillende functies ook hebben zonder dat deze de bovengenoemde risico's teweeg brengen.

gebruiker292744

Bewuste gebruiker
En we zijn ook 10000 ander opiaten op de markt die die pijnstillende functies ook hebben zonder dat deze de bovengenoemde risico's teweeg brengen.
Tramadol is echt fijn om te mixen met andere drugs, alhoewel dat meestal eindigt met een bezoekje aan de eerste hulp.

inner_search

Badass junkie
Heb nog tradonal liggen, kut medicatie is het .
God ganse dag koud zweet , tillen , nodden , nachtmerries.
Nope geen opiaten of gelijken voor mij.
Nog maar te zwijgen over de fenthanyl plieisters waarvan je ganserdagen van zombiewalkt.

Salvia

Bewuste gebruiker
Heb nog tradonal liggen, kut medicatie is het .
God ganse dag koud zweet , tillen , nodden , nachtmerries.
Nope geen opiaten of gelijken voor mij.
Nog maar te zwijgen over de fenthanyl plieisters waarvan je ganserdagen van zombiewalkt.
Oh jeetje, ik vond tramadol echt geweldig als pijnstiller en bij recreatief gebruik. De dromen waren bij mij eigenlijk juist het leuke eraan, omdat ik me ze nog zo goed kon herinneren iedere keer (inmiddels niet meer). Het was net alsof ik in een levensecht spel beland was.

Tijdloos

Badass junkie
Tripreporter
Na sommige operaties heeft het wel degelijk belangrijke, pijnstillende functies.

Hangt erg af van welk soort pijn bestrijden moet worden. Tegen CRPS type 2 (zenuwpijn) is het niets alleen de nadelige effecten en nog steeds pijn.. Met oxycodon, morfine, of fentanyl (Als je al een berg tolerantie hebt ontwikkeld door chronische pijn) werkt bij mij wel. Recreatief opiaten is voor mij niet mogelijk en vind ik zonde. En wil niemand tegen de schenen trappen maar door recreatief/misbruik wordt het alleen maar moeilijker te krijgen voor de mensen die het echt nodig hebben om nog door te willen gaan..

/Klaagmodus uit
Zit nu met pijn waar ik het liefst in een coma zou zitten. Even wachten tot de oxy werkt. .

ATGC

Bewuste gebruiker
Ik kreeg het eens voor een pijnlijk schoudergewricht. Tramadol is ook een SSRI die vrij snel werkt en dat was duidelijk merkbaar icm de SNRI die ik al slikte. Ik voelde me sereen, een met de wereld en eenvoudig geluk was voldoende voor tevreden zijn. Helaas ebde dit na een paar dagen weg, wss tolerantie

Artsen zijn niet altijd bij met dit medicijnen omdat het nogal een wijd scala aan bijwerkingen heeft. Maarde AD effecten blijven interresant.

Interessante materie. Thnx @benzzzy.

Ik heb last van een CYP2D6-polymorfisme, ofwel een traag werkend CYP2D6 enzyme, ofwel Intermediate Metabolizer. Kortom, mijn metabolisme is anders bij o.a. Tramadol.
Ik kwam erachter dat ik na Tramadol inderdaad net als @ATGC me ging voelen als een zen boeddhist, sereen, maar met veel energie. Ik kan ook niet slapen als ik Tramadol in de (voor)avond slik.

Het is namelijk zo dat een goede balans van neurotransmitters (met name adrenaline afgifte) bij mij zorgt voor een ontstekingsremmende werking. Maar te veel stress opzoeken leidt op den duur tot een soort kortsluiting van je hersenen. Dat lijkt erg op een heftige burn-out, maar het is tijdelijk. Door die disbalans van neurotransmitters kun je even helemaal niets, totale uitputting en gaat na een week of 2 je lichaam reageren met auto-immuun ontstekingen.

Nu is het zo dat ik probeer de werking van de SSRI en SNRI in de Tramadol probeer te vervangen door andere medicatie, te weten Amitriptyline (SNRI/tricyclische antidepressiva) en Sertraline (SSRI).

En nu de puzzel:
Ik wil het zelfde effect hebben als ik heb met Tramadol, zonder Tramadol te gebruiken. Want volgens mij is het niet best om dit continu te nemen, plus er is sprake van tolerantie. Maarrr.. Ik krijg niet helemaal hetzelfde effect als Tramadol en ik vraag me af waarom niet.

- Teveel SNRI (in de avond) heeft als gevolg dat ik overdag soms in een soort narcose val. 10MG in de avond lijkt voor nu het beste te werken.
- Teveel SSRI is ook niet wenselijk, wat dan word krijg ik last van reumatische ontstekingen. Nu slik ik 50mg in de ochtend.
Dat komt omdat beide moderate inhibitors zijn van CYP2D6, waardoor ik aan een lagere dosis al meer dan genoeg heb. Het gevaar is er dus voor een overdosis.

Wat ik nu doe is gedurende de dag er 1 of 2 Tramadol bijpakken.

Het lijkt dat er een stofje ontbreekt en/of dat de mix van SSRI en SNRI niet juist is. Wat het ingewikkelder maakt is het CYP2D6-polymorfisme.

Ik hoop dat iemand een suggestie heeft voor het krijgen van hetzelfde effect van Tramadol.

Noot:
Voor de liefhebber, hier kun je meer vinden over Farmacogenetisch DNA onderzoek om te achterhalen hoe je enzyme-werking is:

Mrloverdj

Bewuste gebruiker
Als je één ding niet moet doen, is dat tramadol mixen met andere opiaten!
Sollicitatie naar: de dood.
Tramadol kan niet gemixt worden met andere opiaten.
Dit klopt dus niet.
Tuurlijk is de disclaimer verstandig. Maar als bv iedereen die aan de antidepressiva zit dood zou gaan na 1 xtcpil door serotonine..juist theoretisch is die kans er..maar ik moet de 1e nog tegenkomen.
In principe is een benzo na uppers ook dodelijk schijnt..ook hierin..onzin...wat gebeurt er als je in het ziekenhuis komt met een overdosis uppers..je krijgt hoge doseringen diazepam toegediend

Ben je ingesteld op een opioïde, is de spiegel stabiel dan kan je combineren..is het aan te raden nee..ga je dood..nee.. moet je opletten.. ja

Ben je niet ingesteld op tramadol, dan kan ik hier geen antwoord op geven. Ik moet weten waar je het mee wil combineren.

Bv downers..in het ziekenhuis geven ze ook benzodiazepinen samen met morfine, fentanyl etc.. ik wil hiermee niet zeggen dat TO nu alles klakkeloos kan slikken en combineren, maar solliciteren naar de dood.. nee

Mrloverdj

Bewuste gebruiker
Interessante materie. Thnx @benzzzy.

Ik heb last van een CYP2D6-polymorfisme, ofwel een traag werkend CYP2D6 enzyme, ofwel Intermediate Metabolizer. Kortom, mijn metabolisme is anders bij o.a. Tramadol.
Ik kwam erachter dat ik na Tramadol inderdaad net als @ATGC me ging voelen als een zen boeddhist, sereen, maar met veel energie. Ik kan ook niet slapen als ik Tramadol in de (voor)avond slik.

Het is namelijk zo dat een goede balans van neurotransmitters (met name adrenaline afgifte) bij mij zorgt voor een ontstekingsremmende werking. Maar te veel stress opzoeken leidt op den duur tot een soort kortsluiting van je hersenen. Dat lijkt erg op een heftige burn-out, maar het is tijdelijk. Door die disbalans van neurotransmitters kun je even helemaal niets, totale uitputting en gaat na een week of 2 je lichaam reageren met auto-immuun ontstekingen.

Nu is het zo dat ik probeer de werking van de SSRI en SNRI in de Tramadol probeer te vervangen door andere medicatie, te weten Amitriptyline (SNRI/tricyclische antidepressiva) en Sertraline (SSRI).

En nu de puzzel:
Ik wil het zelfde effect hebben als ik heb met Tramadol, zonder Tramadol te gebruiken. Want volgens mij is het niet best om dit continu te nemen, plus er is sprake van tolerantie. Maarrr.. Ik krijg niet helemaal hetzelfde effect als Tramadol en ik vraag me af waarom niet.

- Teveel SNRI (in de avond) heeft als gevolg dat ik overdag soms in een soort narcose val. 10MG in de avond lijkt voor nu het beste te werken.
- Teveel SSRI is ook niet wenselijk, wat dan word krijg ik last van reumatische ontstekingen. Nu slik ik 50mg in de ochtend.
Dat komt omdat beide moderate inhibitors zijn van CYP2D6, waardoor ik aan een lagere dosis al meer dan genoeg heb. Het gevaar is er dus voor een overdosis.

Wat ik nu doe is gedurende de dag er 1 of 2 Tramadol bijpakken.

Het lijkt dat er een stofje ontbreekt en/of dat de mix van SSRI en SNRI niet juist is. Wat het ingewikkelder maakt is het CYP2D6-polymorfisme.

Ik hoop dat iemand een suggestie heeft voor het krijgen van hetzelfde effect van Tramadol.

Noot:
Voor de liefhebber, hier kun je meer vinden over Farmacogenetisch DNA onderzoek om te achterhalen hoe je enzyme-werking is:
Wat ik vaker voorbij zie komen. Is 2 dagen kratom(werkt op je opiodereceptoren) 3e dag tramadol..om tolerantie te voorkomen. De kratom vervangt de tramadol, geeft alleen iets minder een mental high..maar als je elke dag tramadol slikt krijg je die ook niet meer. Kratom vangt ook eventuele ontwenning op.
Of...
Dag 1... 1 a 2 x kratom
Dag 2... 50mg tramadol
Dag 3... 1 a 2 x kratom
Dag 4 ...100 of 150 tramadol verspreid over de dag.

Op deze manier blijft het effect maximaal en hief je dus niet te verhogen voor tolerantie.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan