1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Functionele RC-stimulanten

Discussie in 'Research Chemicals' gestart door Neo-Shulginist, 27 feb 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Hoi allemaal,

Ik vraag me af: welke legale functionele stimulant gebruiken jullie en waarom?

Neem je wel eens 2-FMA, 3-FPM, modafinil, of juist een heel ander prestatiebevorderend middel zoals phenibut?
    Helpen die middelen de leerprestaties verbeteren? Of krijg je er gewoon wat meer zin van in je (huis)werk zodat je langer aan een stuk blijft doorwerken (dus ideaal voor achterstallig werk inhalen?)

Hoe gebruik jij nieuwe functionele stimulanten? Vertel het me want ik ben benieuwd!

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Functioneel drugsgebruik is een no go voor mij, ik gebruik alleen maar recreatief.

Focus en motivatie zou gewoon uit jezelf moeten komen, daar zou je geen drugs voor moeten nodig hebben. Naar mijn mening is het einde zoek als je daar eenmaal aan begint (dit meestal naast recreatief gebruik in het weekend), het zorgt voor gebruik op doordeweekse dagen. Je zou jezelf nog kunnen wijsmaken dat je drugs nodig hebt voor leren en presteren wat enorm verslaving in de hand werkt.

edit;
    intelligentie inderdaad het verkeerde woord, is vervangen door focus.

Laatst bewerkt: 27 feb 2019
    Fenne, Mezelf, Fenrir en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Krullen

Krullen Experimenterende gebruiker

Gebruik geen RC’s wel ritalin in tentamenperiodes

4. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik kom hier straks even terug (werkverplichtingen nu), interessant topic. Hoewel ik het grotendeels met acht.zes eens ben dat dit al snel een 'slippery slope' wordt, heb ik stimulanten juist wel (vooral) functioneel gebruikt de laatste tijd, door een extreme werksituatie, waardoor ze recreatief eigenlijk juist minder interessant voor mij zijn geworden. Ik vind werk geen geldig excuus voor drugsgebruik, althans toch zeker geen gezond excuus, maar het heeft voor mij niet tot verslaving geleid en ook niet naar een einde dat zoek is (hoop ik toch ^^). Wel heb ik gemerkt dat je hier echt gedisciplineerd mee om moet gaan. Het wordt snel te makkelijk.

Intelligentie en motivatie zou gewoon uit jezelf moeten komen, daar zou je geen drugs voor moeten nodig hebben.

Intelligentie haal je m.i. per definitie niet uit stimulanten. Die zit er, of die zit er niet. Het gaat om focus, concentratie, deadlines moeten halen terwijl je een wrak bent door insomnia. En ja, dat zou allemaal uit jezelf moeten komen. Maar er zijn situaties waarin dat écht even totáál niet meer vanzelfsprekend is. Is het dan een goed idee om naar de drugs te grijpen? Nee, dat niet, maar ik had het duwtje af en toe even nodig, omdat het alternatief nog minder ideaal was. Zal het straks toelichten, eventueel via PB @Neo-Shulginist want dan hoef ik niet zo op herkenbaarheid te letten. :)

Rupsje, Neo-Shulginist en acht.zes vinden dit leuk.
  5. ATGC

ATGC Experimenterende gebruiker

Lees ook dit eens:

https://thelastpsychiatrist.com/2007/08/how_to_take_ritalin_correctly.html

"That said, the key to amphetamines and Ritalin is to stop thinking of them as stimulants, and to think of them as reinforcers. "

Mijn ervaring is zoals hierboven, dat stimulanten alleen helpen bij nuttige dingen als je ook gemotiveerd bent. Ik heb soms enorme goede opruimbuien en kan dan dankzij methylfenidaat hard doorknallen. Of ik ben in een goede bui en dan maak ik grote slagen op mijn werk, met precisie en focus. Maar als ik geen zin heb gebeuren die zaken niet.

Ik ken iemand die ruim de beschikking heeft over div. witte poeders maar grote moeite heeft met opruimen.

Mezelf vindt dit leuk.
Laden...
Vergelijkbare Topics - Functionele RC-stimulanten
  1. Bobsacamano
    Reacties:
    11
    Weergaven:
    4.807
  2. TylerDurden
    Reacties:
    6
    Weergaven: