1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fysiek en Mentale aantastingen Drugs

Discussie in 'Drugs' gestart door Generaal_Grafsteen, 9 nov 2018.

SGGZ, 110% hulp bij verslaving
  1. Generaal_Grafsteen

Generaal_Grafsteen Experimenterende gebruiker

Ik kom er de laatste jaar steeds meer subtiele dingen tegen na heftig drugsgebruik en langdurig dat ik lijd aan geheugenverlies en haaruitval.
    Ik had eerst een volle bos met haren, na een tijd kon ik de plukken van mijn hoofd afhalen!

Ik heb het natuurlijk niet over het simpele dinsdag-dipje

Fysiek gezien heb ik best slechte tanden gekregen door het bijten van XTC pillen ( verkleuringen ).
    Mijn gezicht is ook wat meer ingevallen, van het slecht eten door het "nooit honger" hebben.

Hebben andere gebruikers hier ook last van?

Mensen vertellen mij dat puisten/pukkels/aantastingen maar een fabeltje is maar ik heb sinds het begin van gebruiken veel verschillende veranderingen gezien.

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Nee, geen last van, op een beginnend bierbuikje na dan (maar dat is normaal boven de 40). Maar dan moet ik ook zeggen dat ik geen heftig gebruiker ben. Ik heb nog al mijn tanden, heb geen ingevallen wangen, in bezit van een weelderige bos haar en ook al geen puisten. aan mij (maar ook aan mijn recreatief gebruikende vrienden) zie je echt helemaal niks.
    Maar goed, drugsgebruik kan je natuurlijk wel degelijk fysiek aantasten, kijk maar naar de eerste de beste junk, de plofkop van de dagelijkse cokesnuiver of de ingevallen puistenkop van de nog puberende speedfreak (speed verergert imo acne, maar als je geen acne hebt dan ook geen puistenverergering.
    Wel denk ik dat vooral mijn korte termijngeheugen wat minder is geworden.

3. Lytje pole

Lytje pole Bewuste gebruiker

Geen last van, ik eet gezond en sport vier keer per week, al jaren (oa. vechtsport). Wel een opiaatdip gehad van een jaar, toen ging alles wat minder. En een periode van teveel van alles door elkaar.
    Merk wel dat ik wat minder scherp ben dus nu ff een maandje geen dope. En daarna hopelijk met beleid.

4. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Je hoeft geen junk of heftig gebruiker te zijn om het aan je te zien hoor. Ik heb geen acné, maar ik krijg van speed soms (totaal random en niet echt dosisafhankelijk) wel een huidreactie. Rode vlekjes, droge plekken, bleke beetje doorzichtige huid, geen puisten maar wel soort bultjes, voor anderen vallen deze kleine veranderingen waarschijnlijk helemaal niet op maar ik zie het echt wel aan mezelf de dag erna als ik iets gebruikt heb. De uppers maken vooral lelijker de day after vind ik, MDMA ook. Is natuurlijk ook niet gek gezien wat ze van je lichaam vragen. Het is me ook opgevallen dat als ik de dag na speed of twee dagen erna naar mijn werk fiets, dat ik minder conditie heb. Heb verder amper tot geen kater van speed maar aan dat soort kleine dingen merk ik het wel.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik licht ondergewicht heb en dus amper reserves, heb het idee dat het daardoor ook sneller zichtbaar wordt. En is verder ook gewoon persoonlijk natuurlijk. :)

Na trippers heb ik het niet (wilde tripmiddelen schrijven maar mijn telefoon maakt er ‘trippers’ van en vind dat wel een cute woord eigenlijk ^^). Toch fysiek een stukje minder schadelijk.

5. Rayyar

Rayyar Belezen gebruiker

Hmm. Wanneer mijn haar in plukken los komt van mijn hoofd, tanden er slecht uitzien en gezicht ingevallen is, zou het mij persoonlijk weinig uitmaken of anderen het ook hebben. Ik bedoel, wanneer we er net zoals jij uit zouden zien, zou dat dan een geruststelling voor je zijn?
    Oh gelukkig nog meer skeletjes. Dan is het goed.

acht.zes en Lytje pole vinden dit leuk.
  6. PsychedelicMagic

PsychedelicMagic Belezen gebruiker

Tja, de één kiest voor zijn gezondheid en de ander voor extreem drugsgebruik. Denk dat je wel kan gebruiken zonder echt veel naar de klote te gaan.

Ikzelf werd ontzettend zweverig in de tijd toen ik nog regelmatig lsd gebruikte. Ik kreeg dejavu's na nachten niet geslapen te hebben door speedgebruik, van basecoke kreeg ik paranoïde nachtmerries als ik al kon slapen, van blowen kreeg ik allerlei soorten bijwerkingen...

7. Lytje pole

Dat zijn wel de twee uitersten inderdaad. Ben het met je eens dat je vrij veel kan gebruiken zonder ècht naar de klote te gaan. Tenminste op de korte termijn.

Fenrir en Rayyar vinden dit leuk.
  8. Rayyar

Rayyar Belezen gebruiker

Die laatste zin is het meest geruststellend.

Lytje pole vindt dit leuk.
  9. PsychedelicMagic

PsychedelicMagic Belezen gebruiker

Het ligt allemaal aan de soort drugs, hoe je het neemt en hoe vaak je het neemt. Als je twee keer in de week kratom gebruikt, sweekends neeem je 1 of twee zegels lsd, door de weeks neem je af en toe wat 2cb... Dan denk ik dat je niet zo heel snel naar de klote gaat. Maar het ligt allemaal aan de gebruiker. Wat mij schadelijk lijkt is als je sweekends je helemaal naar de klote zuipt, snuift en slikt. Ook al doe je door de week niks, eet je gezond en sport je... Zoiets moet toch echt een aanslag zijn op je lichaam :P

Fenrir vindt dit leuk.
  10. Rayyar

Rayyar Belezen gebruiker

Het is inderdaad zo dat er een bepaalde donkere romantiek hangt rondom degeneratie door drugsgebruik. Echter wanneer je daar geweest bent, realiseer je je (althans ik) dat gezond leven enkele voordelen heeft die degeneratie niet heeft. Het is zoals ze in het engels zeggen meer sustainable.

Fenrir, Lytje pole en PsychedelicMagic vinden dit leuk.
  11. Fenrir

Fenrir Bewuste gebruiker Tripreporter

Ook even een heel ander perspectief van mij, voor de volledigheid:
    Veel van wat je noemt herken ik ook. Ik gebruik echter bijna nooit harddrugs; gemiddeld ruim zeven keer per jaar. Ik blow helemaal niet en drink bijna niet.

Wel zijn mijn hormonen fucked up door mijn geestelijke gezondheid, en zeer hoge levels adrenaline kunnen o.a. bijdragen aan geheugenproblemen, haaruitval en problemen met op gewicht blijven.

Dat die dingen begonnen rond de tijd dat je begon met gebruiken kan ook andersom waar zijn; dat je begon met gebruiken omdat je je op dat moment geestelijk slecht voelde, en wilde ontsnappen.

Ik zeg niet dat dit per se de oorzaak is, natuurlijk kunnen drugs fysieke gevolgen hebben. Maar dit is wel het eerste wat in mij opkomt.

Generaal_Grafsteen vindt dit leuk.
  12. Generaal_Grafsteen

Generaal_Grafsteen Experimenterende gebruiker

dude, salty.
    En ja eigelijk wel zo ongezond zie ik er ook niet uit.

Rayyar vindt dit leuk.
  13. Lytje pole

Probeer gewoon ff op te letten. Drugs kan je op verschillende manieren nemen, dat pillenbijten hoeft bijvoorbeeld al niet.

Rayyar vindt dit leuk.
  14. Anunnaki

Anunnaki Bewuste gebruiker Donateur

Een familielid is al een paar maand gestopt met blowen na 15 jaar gebruik, en als je nu een foto van vorig jaar erbij pakt schrik je je dood :astonished:, pukkels en andere vage plekken, ingevallen gezicht en dan over het algemeen heel mager, zeker geen fabeltje. Dit merk je niet omdat het maar normaal lijkt, maar zodra je ermee stopt..

Maar ik snap verder niet helemaal wat je zoekt met dit topic, ik kan me voorstellen dat je na heftig drugsgebruik en/of langdurig gebruik je er behoorlijk slecht uit gaat zien, het is tenslotte niet bepaald gezond :thinking:

Rayyar vindt dit leuk.
  15. Raver

Raver Wijs gebruiker

Geheugen problemen.. Ik vergeet echt teveel voor m'n leeftijd.

16. Lichtjeshemel

Lichtjeshemel Experimenterende gebruiker

Hersenspinseltje: dit zou natuurlijk ook psychisch kunnen zijn. Als je MDMA gebruikt kieper je je serotonine tank om. Dus tijdens gebruik vind je alles en iedereen mooi, leuk, en lief. De volgende dag is je voorraad op en is het leven (en jijzelf) ineens niet zo mooi meer. Kan me best voorstellen dat we alles dan veel somberder inzien dan het daadwerkelijk is. Normaal zou je misschien niet zo zitten met die kleine oneffenheden in je gezicht, maar onder invloed van een dinsdagdip is het ineens heel lelijk.

Ik merk dat dat bij mezelf wel echt een dingetje is. Vind mezelf normaal gesproken al niet perse mooi, maar na drugs gebruik (dus als de serotonine voorraad leeg is) vind ik mezelf al helemaal waardeloos.

OverdriveO en Rayyar vinden dit leuk.
  17. Natozlato

Natozlato Experimenterende gebruiker

Ik ben op mijn 39e begonnen met drugs, dus kan wel goed vergelijken met voor/na.
    Ik merk dat mijn geheugen een stuk minder goed werkt door mdma en speed. Ook merkte ik de eerste keren na speed in de week na het weekend dat mijn motoriek niet zo goed was: vaker dingen omstoten.
    En speed zorgt bij mij ook voor een onzuivere huid, meer bultjes.

18. OverdriveO

OverdriveO Experimenterende gebruiker

Korte termijn geheugen is duidelijk wel wat achteruit gegaan. Rekenvaardigheid ook. Hoofdrekenen heb ik altijd meer moeite mee gehad, maar de laatste tijd is het echt dramatisch. Met heel hard oefenen kan ik het weer iets normaliseren, maar dat zou ik dan echt regelmatig moeten doen, anders is het zo kwijt. Echt heel beschamend natuurlijk.

Verder is mn vermogen om snel te lezen en tegelijkertijd teksten te begrijpen er ook ietsjes op achteruit gegaan. Kost me allemaal iets meer moeite om logisch begrijpend te lezen. Verschil is niet heel significant hoor, maar ik merk wel lichtjes wat.

Verder is m'n stotter ook iets verergerd sinds dat ik drugs ben gaan gebruiken. Geen idee of het daadwerkelijk gelinkt is aan elkaar, maar het is wel toevallig. Overigens geen erge stotter, maar ik blijf soms wel eens haken bij bepaalde klanken. De ene dag is wat erger dan de andere dag, maar over het algemeen is het na m'n gebruik gewoon wat erger geworden. Zit daar nu wel in therapie voor, dat helpt ergens wel, maar ik moet stug blijven oefenen met bepaalde "trucjes" wil ik het echt minimaal houden, zodat het langzamerhand natuurlijker aanvoelt om anders te praten.

19. Ik ben nu 30 en ik merk door mijn dagelijks wiet en wekelijks salvia gebruik dat ik niet meer 100% scherp ben zoals vroeger. Wanneer ik volledig sober ben merk ik dat ik wel gewoon goed kan focussen op een taak maar deze minder efficient uitvoer dan vroeger, en dan voel ik mij dom. Dit is iets wat ik al een hele tijd geleden heb ontdekt bij mezelf, maar snel heb geaccepteerd. Dit heeft ook te maken gehad met het loslaten van een streversmentaliteit, dus het is niet helemaal slecht.

Andere drugs die ik neem zijn te incidenteel om een blijvend negatief effect achter te laten.

20. OverdriveO

OverdriveO Experimenterende gebruiker

@Konijntje Gebrek aan efficiëntie ondervind ik ook zo soms ja, denk dat gebruik dit wel heeft beïnvloed. Soms werk ik me de pleuris en kom ik er achteraf achter dat ik het beter op een andere manier had kunnen doen. Het gevoel dat je dom bent, slaat dan wel hard in ja, heel naar gevoel. Probeer wel wat minder streng voor mezelf te zijn en er gewoon van te leren voor een volgende keer.

21. Soms sluipt bij mij dan een gedachte naar binnen dat ik beter functioneer met dan zonder drugs, en ik weet eigenlijk nog steeds niet wat ik daarvan moet denken. Ik wordt rustig, negatieve gedachten verdwijnen en ik ben in mijn eigen wereld. Dit vind ik positieve eigenschappen waarvoor ik een prijs betaal in de vorm van mindere efficientie. Als ik dit los zie van welke effecten drugs op je sociale kring hebben, dan vind ik die prijs helemaal niet zo hoog, want ik red mezelf wel.

22. Rayyar

Rayyar Belezen gebruiker

Bepaalde drugs stimuleren bepaalde delen in jezelf (verschil tussen bijv. coke en LSD is wel duidelijk, etc) . Logischerwijs wordt het ergens anders dan weer wat minder. In dat opzicht is het hetzelfde als de werking van bijv. voedsel. Eet je de hele dag alleen maar wortels dan ga je er ook weer anders uitzien dan wanneer je de hele dag vlees eet. Om het even simpel voor te stellen. Dit kan je echt in je voordeel gebruiken.

Voor mijzelf zou psychedelica als LSD bijv. -momenteel- niet goed zijn omdat ik van mijzelf al heel sensitief en receptief ben op dat vlak. Coke geeft wel de juiste connectie omdat het me een fijne high geeft maar ik toch redelijk scherp blijf (althans...). In een andere periode heb ik heel veel baat gehad bij dagelijks psilo's eten. In andere periodes deed ik helemaal geen drugs maar bijv alleen yoga. De cosmos is constant in een flux en ik probeer daar in mee te gaan.

Laatst bewerkt: 10 nov 2018
    Konijntje vindt dit leuk.
  23. Anunnaki

Het is ook weer zo dat hoe langer je drugs gebruikt hoe meer afhankelijk je ervan word.. en je vind in je eigen wereld zitten een positieve eigenschap?

24. Rayyar

Rayyar Belezen gebruiker

Ik wel eigenlijk. Zolang je maar enigszins blijft communiceren met je buitenwereld.

Verder- ben je bekend met Carl Jung's ideeën over projectie? Interessante stof waar het 'in je eigen wereld zitten' betreft.

https://frithluton.com/articles/projection/

25. Ja, heerlijk. Einzelgänger van nature, dus dat gaat goed samen.

Rayyar vindt dit leuk.
  26. Rayyar

Rayyar Belezen gebruiker

hèhè right on

27. Rayyar

Rayyar Belezen gebruiker

Even een hoogtepunt- sinds mijn vorige post ben ik plotseling van experimenterende gebruiker in belezen gebruiker veranderd. Zo zie je maar weer hoe weinig er voor nodig is. Geen diploma nodig. Einde bericht.

Laatst bewerkt: 10 nov 2018
  28. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Ik denk dat elke gemiddelde gebruiker op langer termijn wel last krijgt van iets. Misschien niet als je echt maar enkele keer per jaar (1 a 2x) gebruikt maar regelmatige gebruikers denk ik wel. De ene in wat grotere mate dan de ander.
    Je levenstijl naast je drugsgebruik is daar sterk van op invloed denk ik. Eet je altijd gezond, rook en drink je niet, sport je genoeg en ben je overall goed gezond en goed bezig zal het minder invloed hebben als wanneer je rookt, ongezond eet, de hele dag zit etc. Is mijn bedachte theorie die ik wel logisch vind klinken. Alsnog zal elke regelmatige drugsgebruiker wel een of ander iets krijgen of juist gaan missen.
    Ik ben 10 jaar wiet verslaafd geweest en zit ook wel al een jaar of 10 aan de harddrugs. Welliswaar niet vaak en veel maar wel meer dan de “enkele” keren per jaar.

Omdat ik ook pas op latere leeftijd met drugs ben begonnen kan ik ook beter het verschil merken, zoals:
    -Soms is mijn concentratie bagger, is nooit mijn sterkste punt geweest maar merk wel vermindering.
    -Ook denk ik dat mijn korte termijn geheugen wel minder goed is.
    -Af en toe denk ik dat ik iets minder goed in ene keer snap als ik iets lees of iemand iets verteld. Bv een lastige tekst of een ingewikkeld verhaal. Dan moet ik het nalezen of om duidelijkheid vragen. Er komt dan een deel soort van “niet binnen” of zo.

Bovenstaande dingen zijn op lange termijn langzaamaan gekomen. Ik ben natuurlijk ook een stuk ouder maar niet oud genoeg om al zulke klachten te krijgen puur door leeftijd denk ik.

Korte termijn effecten na drugs zijn:
    -droge slechte huid na speed/Amfetamine (gelukkig tijdelijk en verdijnt het na een poosje)
    -soms lichte kramp in voeten en handen na speed of MDMA. Vooral einde van de dag.
    -ik kan wat onzeker, snel angstig of achterdochtig worden (richting paranoia) als ik (te)veel blow.
    -zeer sterke conditie vermindering na alle bovengenoemde drugs. (gelukkig ook tijdelijk) Tot verzuren aan toe.

Ik vraag mij af of deze dingen verdwijnen of minder worden als ik bv 5 jaar helemaal niks van drugs (ook geen alcohol etc) zou nemen? Niet dat ik dat nu van plan ben maar vraag dat mij af.

29. Anunnaki

Klinkt meer als ADD :sweatsmile:
    Lijkt me wel, als je 30 jaar sigaretten rookt kunnen je longen ook nog schoon worden.

30. De Dunne

Dat is waar. Ben benieuwd of daar studies naar gedaan zijn of dat er rapporten van ervaringsdeskundigen zijn. Ik vind het interessant om te weten.

Ik heb ADHD :wink:. Dus die klachten had ik altijd al wel maar sinds mijn drugsgebruik en vooral na 10 jaar lang 2 a 3 gram wiet per dag roken zijn de “symptomen” verergerd naar mijn idee.

31. Anunnaki

Dat kan best kloppen ja, is natuurlijk ook een behoorlijke last op je hersens helemaal na 10 jaar gebruik, goed dat je gestopt bent :) 5 jaar clean moet meer dan zat wezen om bij te trekken aangezien drugs (met normaal gebruik) geen permanente schade maakt (dacht ik?), maar of wiet dit doet als je langdurig elke dag rookt weet ik niet, de persoon waar ik in iedergeval over sprak rookte zo'n 10-15 jaar lang meer dan een kilo haze per jaar en heeft nu bijna nergens meer last van qua lichamelijke klachten.

En merk je ook met gebruik van speed dat je klachten minder worden? Want dan zou je eventueel kunnen denken aan medicatie als (Ritalin/Dexamfetamine) als je hier echt last van hebt, of neem je dit al ivm je ADHD? Ik ervaar namelijk dezelfde klachten en sinds ik Dex neem heb ik helemaal nergens last van.

32. De Dunne

Ik ben een jaar lang helemaal gestopt geweest en sindsdien rook ik een paar keer ler maand nog steeds wiet. Dus dan zal het denk ik niet echt “herstellen”. Natuurlijk belast ik mijn hersenen nog geen fractie vergeleken toen maar ze zijn niet clean geweest 5 jaar.

Ja zeker! Na speed ben ik “normaal”. Haha nee iedereen is normaal maar ik ben dan zoals de maatschappij het normaal noemt. Goede concentratie en focus, hyperfocus, geheugen werkt beter, stel niks uit, snap dingen veel sneller.
    Nee, medicatie zie ik persoonlijk niet zitten. Tis lastig af en toe en soms ook wel wat frustrerend hoor maar ik doe het al ruim 40 jaar zonder enige medicatie en dat houd ik graag zo. Ik heb niet zo een probleem met mijn mijn “probleem” zeg maar. Anderen soms wel maar dat is hun probleem.
    In mijn leven heb ik leren omgaan met dingen, trucjes bedacht, alternatieven bedacht, 100x keihard op mijn bek gegaan en ook weer 100x opgstaan.
    Is soms niet makkelijk maar ik doe alles liever zelf. Wel heb ik af en toe (paar x per jaar, soms vaker als het nodig is) een vorm van therapie. Ik krijg dan cognetieve gesprekken en leer zo er mee omgaan.
    Gelukkig was in mijn jeugd die hype er nog niet van medicijnen als “oplossing”.

33. Anunnaki

Snap ik wel, ben het ook met je eens dat er tegenwoordig een hele hype is bij het nemen van medicatie zelfs bij dingen die je eventueel met therapie kunt oplossen. Maar ik ben van mening als je hier echt last van hebt en je kunt het niet op andere manieren doen dan moet je het wel overwegen, dit zeg ik dan natuurlijk ook om mezelf te verdedigen :laughing:

Ik hoop dat je volledig kan herstellen maar als je blijft gebruiken kun je dit natuurlijk niet verwachten haha :tonguewink:

34. De Dunne

Helemaal mee eens! :wink:

Anunnaki vindt dit leuk.
  35. msdistorted

msdistorted Experimenterende gebruiker

Het lijkt alsof mijn haar nu sneller droog wordt en daardoor gaat klitten dan voor mijn gebruik.

Ook (nog) meer dingen vergeten. Niet handig tijdens MWD opleiding en werk. :rolleyes:

Verder geen bijzonderheden. Had alleen laatst een slotje van mijn beugel los gebeten:lolol:

36. Rebell

Rebell Bewuste gebruiker

Ik gebruik al 17 jaar alle soorten drugs.
    Maar soms gebruik ik niks maanden lang.
    Dit jaar tot juli niks gebruikt!
    Jointje of drankje op zijn tijd dat wel.
    Als je al die jaren maar door blijft gebruiken ja dan kan verwachten dat je gezonheid achteruit gaat.

Gezond eten, veel koken, fruit eten en zorg dat je alles binnen krijgt.
    Daarnaast slik ik alle vitaminen niet de hele tijd maar een paar keer per maand als extra.
    Als je goed voor jezelf zorgt en niet het hele jaar door gebruikt dan kan je gebruiken zonder dat je gezondheid achteruit gaat.

Gele tanden krijg je sws zeker als je rookt!
    Ik heb 18 nieuwe facings op mijn tanden gezet. Koste 4000€ maar was het zeker waard! Mooi gebit is belangerijk.

Mijn enigste fout was met lachgas omdat ik niet wist dat het gevaarlijk was. Maar dat heb ik nu opgelost.

Het hele jaar door gebruiken heb ik nooit gedaan maar doe je dat wel dan kan je verwachten dat je gezondheid snel achteruit gaat..

Lytje pole vindt dit leuk.
  37. Lichtjeshemel

Lichtjeshemel Experimenterende gebruiker

Deze vergelijking gaat niet helemaal op. Kijk, je hersenen zijn gemaakt van ander soort cellen dan je longen. Het grote verschil is dat vrijwel alle cellen in je lichaam, bijvoorbeeld die in je longen, je hele leven lang blijven zich delen. Cellen in je longen hebben een levensduur van 2 weken tot een jaar (afhankelijk van de type cel, er zitten natuurlijk meerdere soorten cellen in je longen) en daarna worden ze vervangen voor een nieuwe cel (het resultaat van de celdeling). Dit proces van delen en vervangen gaat je hele leven zo door. Daarom kunnen je longen na jarenlang roken nog schoon worden: als je maar lang genoeg wacht zijn alle vieze cellen uiteindelijk wel weer vervangen voor nieuwe, schone cellen.

Je hersenen bestaan echter uit neuronen (zenuwcellen), en die hebben als unieke eigenschap dat ze zich niet kunnen delen. Is een cel eenmaal afgestorven, dan komt er geen nieuwe voor in de plaats. Schade aan een cel kan soms hersteld worden, maar vaak ook niet. Zeker bij hersenschade van drugs gebruikt zijn de receptoren in de synapsen (het “overgangspunt” van 2 zenuwcellen waar een neurotransmitters, dat is een soort boodschap of signaal, wordt doorgegeven) soms onherstelbaar beschadigd.

Afhankelijk van de soort hersenschade kan je wel verbetering zien. Je kan je korte termijn geheugen bijvoorbeeld beter maken door middel van training en structuur. Maar die beschadigde zenuwcellen krijg je nooit meer terug, dus het is slechts symptoombestrijding.

Lytje pole, Fenrir en Anunnaki vinden dit leuk.
  38. Anunnaki

Klopt, daar heb je gelijk in. Maar bij de klachten die hij omschreef moet dit gewoon te doen zijn toch? Dan moet je natuurlijk wel van de drugs afblijven.. Ook stom van me ik heb hier persoonlijk ook ervaring mee omtrent familie dus ik had dit moeten weten en ook moeten melden.

39. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Het is niet helemaal waar dat je geen nieuwe hersencellen kunt aanmaken, hersen zijn best plastisch namelijk. Dit is ook nodig, want anders zou je geen lange termijn herineringen aan kunnen leggen. Je hersen zijn dus continu bezig met weer nieuwe verbindingen aanleggen. Het probleem met hersenschade is vooral dat de ene verbinding de andere niet is. Een verbinding die je beschadigd komt nooit meer terug en wat ervoor terugkomt is niet perse beter dan wat er was.

40. Anunnaki

Natuurlijk zou het eventueel ook stoornissen of beter gezegd "kortsluiting" kunnen veroorzaken, dan zou ook niet te genezen wezen.

Laden...