1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gökmen (37) is doorgesnoven gek, een drugsdealer en een instabiel figuur

Discussie in 'Nieuws en actualiteiten!' gestart door שמש, 18 mrt 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. שמש

שמש Bewuste gebruiker

PREMIUM
    © ANP Handouts
    ‘Gökmen (37) is doorgesnoven gek, een drugsdealer en een instabiel figuur’

Een doorgesnoven gek, een drugsdealer en een instabiel figuur van wie je een schietpartij als vanochtend had kunnen verwachten. Zo omschrijven bekenden de 37-jarige Gökmen Tanis uit Utrecht. Tanis heeft een uitgebreid strafblad en is een bekende van de politie. Een van zijn broers zou bekend zijn bij inlichtingendienst AIVD.

Yelle Tieleman 18-03-19, 20:05 Laatste update: 20:31
    © EPA
    Twee weken geleden nog moest Tanis zich melden bij de rechtbank in Utrecht, op verdenking van het verkrachten van zijn ex-vriendin in de zomer van 2017. Hij zou zijn slachtoffer meermalen hebben verkracht. Ook zou hij hebben gedreigd haar huis in de brand te steken en zou hij haar in haar gezicht hebben geslagen. De zaak was nog in behandeling bij de rechtbank, het onderzoek was nog niet afgerond. Zijn advocaat die hem bij staat in deze zaak wil absoluut niet reageren op de gebeurtenissen. ‘Geen commentaar. Je snapt zelf waarom’, is het enige dat deze kwijt wil. Ook andere advocaten, die hem eerder bij hebben gestaan, willen niets kwijt.

De lijst van misdrijven waar Tanis bij betrokken is, is eindeloos. Het is dan ook niet de eerste keer dat Tanis met een vuurwapen heeft geschoten. In december 2013 bijvoorbeeld, als Tanis in de wijk Kanaleneiland –niet ver van de plek waar vanochtend is geschoten- het vuur opent op een flatgebouw. Daar liepen enkele personen op wie hij het had voorzien, maar zij werden niet geraakt. Justitie verdacht hem daarom van poging tot doodslag en zware mishandeling. Nadat hij daarvoor werd aangehouden gaf hij de politie ook nog eens de gegevens van zijn broer op. Een van zijn broers is bij inlichtingendienst AIVD bekend vanwege zijn extreme gedachtegoed. Mogelijk is dit voor de autoriteiten de reden om aan terroristische aanslag te denken.

Jen vindt dit leuk.
  2. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

Een x aantal jaren geleden was het ook al een labieltje.

Jen vindt dit leuk.
  3. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Was hij dat echt?

4. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Ja onder mensen die drugs snuiven is het heel normaal om acht mensen op klaarlichte dag in een druk stadscentrum neer te schieten..

5. Lysergine

Lysergine Belezen gebruiker

Dat filmpje dat Avici post, kwam in 2011 op dumpert. Ik kan me herinneren dat ik het toen al walgelijke figuren vond.:kots:

6. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

Joh, ik heb toch liever niet met een coke-addict te maken. Kan aan mij liggen hoor..
    Tevens durf ik te beweren dat deze mensen onbetrouwbaarder zijn dan personen die zichzelf netjes onthouden van dergelijke middelen.

7. שמש

שמש Bewuste gebruiker

https://www.wanttoknow.nl/politiek/oorlog/de-drug-captagon-het-pepmiddel-van-isis/

De drug ‘Captagon’ het pepmiddel van ISIS..
    Door GuidoJ. 19 december 2015
    Miljoenen (!) Captagon-pillen worden met de regelmaat van de klok geproduceerd. En ja, daar zijn ze weer.. Die bivakmutsen die kennelijk hun functie hebben, ook voor de ‘arbeiders’ in dit Captagon-laboratorium..
    x
    x

Populaire drug onder strijders in Syrië
    x

De drug ‘Captagon’ het pepmiddel van ISIS..

2015 © WantToKnow.nl/be

(bron: oa. The Guardian HIER)

x
    Onderschepte Captagon-pillen, die onderweg waren naar de ISIS-strijders in Syrië. (klik voor artikel)
    Captagon heeft de naam “jihadisten meth” gekregen. Het gebruik van de drug is wijdverbreid in het Midden-Oosten. Vanwege de populariteit onder strijders van de bloederige oorlog in Syrië lijkt het de drug die de oorlog draaiende houdt. De Fransen media oppert dat de aanvallers in Parijs onder invloed waren van dezelfde drug. Een Turkse patrouille van de narcoticapolitie zou onlangs maar liefst 11 miljoen Captagon pillen in beslag hebben genomen, met een totaalgewicht van twee ton. De pillen waren onderweg naar de Golf Staten.

Sinds midden jarig tachtig zijn deze pillen illegaal en verboden. De pillen zijn goedkoop, hebben lang effect en zijn zeer verslavend. Ze zorgen ervoor dat je lang wakker kunt blijven. Ook kunnen psychoses en hersenschade tot gevolg hebben. Alle partijen die te maken hebben met de oorlog in Syrië verdienen miljoenen met de productie van de Captagon pillen.

Afgelopen jaar zijn er onderscheppingen van de drug geweest op weg naar de Westbank, Jordanië, Sudan, Syrië en de Golf Staten. In oktober werd het verhaal over de prins uit Saoedi Arabië bekend gemaakt, die gearresteerd was voor het smokkelen van twee ton Captagon-pillen (HIER).

De smokkelaars hebben vanwege de oorlog in Syrië nieuwe wegen moeten zoeken door Libanon. De Libanese journalist Radwan Mortada is 10 jaar bezig geweest met het onderzoeken van misdaad, corruptie en de oorlog in Syrië. In de documentaire The Drug Fueling Conflict in Syria, volgt Mortada de route van Captagon, van de gebruikers in de strijd, naar de smokkelaars en producenten.

“Ik had geen angst meer”..
    De politie in de regio heeft vanaf de start van de oorlog in Syrië grote aantallen pillen in beslag genomen. De grootste vangst tot nu toe is in Libanon op weg naar Dubai, 50 miljoen pillen met een straatwaarde van US$ 300 miljoen..! In deze documentaire van Mortada, zie je hoe mannen de pillen verpulveren en tot lijntjes omvormen. Het effect wordt omschreven als: beter als cocaïne, krachtig als morfine, goed tegen erge pijnen. Je begrijpt dat deze drug populair is geworden onder de strijders in Syrië.

“Nadat ik Captagon heb ingenomen voel ik geen angst meer,” zegt een ex-strijder.

“Het zorgt ervoor dat je niets meer voelt, weet je, het stompt je af” zegt een andere. “En het vergroot je fysieke fitheid. Als je tien mensen voor je zou hebben, zou je ze alle tien aan kunnen. Je bent heel wakker.”

Hier deze documentaire:

De smokkel van Captagon door Libanon is enorm toegenomen sinds 2013. De oorlog in Syrië heeft er voor gezorgd Captagon gemaakt kan worden in Syrië. Het wordt vanuit Syrië naar Libanon gesmokkeld en dan geëxporteerd naar de Golf Staten. In Mortada’s documentaire wordt voor het eerst een illegale fabriek gefilmd, waarbij de pillen worden verpakt en vermomd als dozen met tissues. De werkmannen van het fabriekje vertellen dat ze zelf groenten, brood en haargel gebruiken om de Captagon-pillen te smokkelen. Ook de militante groep Shia wordt beschuldigd van betrokkenheid in de drugshandel.

“Staande blijven”
    Op het eerste gezicht lijkt Abu Zeus een gewone rijke zakenman. Maar deze man heeft jarenlang Captagon fabriekjes gesponsord. Hij ontvlucht Syrië wanneer de oorlog uitbreekt, nu woont hij in Europa. Het heeft de documentairemaker en Libanese journalist Radwan Mortada maanden gekost om hem over te halen door hem te worden geïnterviewd voor de film.

Abu Zeus schept voor de camera op over de US$ 6 miljoen winst die hij alleen al in 2014 maakte met de verkoop van die kleine pilletjes Captagon. De Syrische strijders noemen hem hun ‘weldoener’. Zeus is niet voor of tegen het Syrische regime en niet voor of tegen de strijders. Maar hij zorgt ervoor dat beide partijen staande blijven; hij ondersteunt 12.000 gewapende strijders. Volgens Zeus houden de Saoedi’s zo van de drug vanwege het alcoholverbod in hun land en hij geeft toe dat de verkoop aan hen hem een grote hoeveelheid geld heeft opgeleverd.

“De waarheid is, dat Saoedi-Arabië het land is dat terrorisme naar het Midden-Oosten exporteert en de beschermer is van het terrorisme”, aldus de rijke Abu Zeus. “De strijd is in Syrië is helemaal geen revolutie meer, het is een strijd tussen seculieren en Salafisten — een strijd tussen landen. En Captagon lijkt een op maat gemaakte drug voor het slagveld te zijn. Sommige strijders vertrouwen volkomen op de drug, na vijf jaar vechten. Je hebt geen problemen. Je denkt zelfs niet meer na over slapen of het veilige checkpunt verlaten. Het geeft je grote moed en kracht“..

* * *

Mezelf, Mindless en Avīci vinden dit leuk.
  8. Neo-Shulginist

Verslaving is al iets anders dan zomaar even wat snuiven. Het klopt wel dat je van langdurig en excessief cocaïnegebruik een persoonlijkheidsverandering kunt ondergaan, waarin je vooral agressiever wordt. Maar dat betekent niet dat je automatisch mensen dood gaat schieten. Van de coke-gebruikers die je kent weet je ook (waarschijnlijk) niet hoe ze waren voordat ze aan de coke beginnen. Dus het is dan een nogal overhaaste generalisatie om dan zo er vanuit te gaan dat de drug en gedrag volledig met elkaar verweven zijn.

Die vergelijking met IS en captagon in deze context snap ik ook niet helemaal. Wat is nu precies het punt dat je wil maken? "Zie je nou van drugs ga je mensen doodmaken?"

Beetje raar om op een Drugsforum waar mensen openlijk praten over hun gebruik toch van dit soort veel te kort door de bocht stereotyperende reacties te plaatsten.

Laatst bewerkt: 19 mrt 2019
  9. Eve's drop

Eve's drop Belezen gebruiker

Ja ik ben ook wel benieuwd

10. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Ik heb begrepen dat hij zijn schoonzus moest hebben en dan is het een geval van eerwraak.

11. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

Wie heeft dit dan ook beweerd...

שמש vindt dit leuk.
  12. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Of andersom: mag je volgens jou geen artikelen plaatsen die niet pro-drugs zijn?

En wie heeft het over 'dit soort veel te kort door de bocht stereotyperende reacties'? Volgens mij alleen jij. Ik heb namelijk nergens mijn mening vermeld. Ik publiceer wat feiten. Leuk, of niet leuk.

Blijkbaar dus wel. Misschien niet in jouw vriendenkring. Maar in andere groepen wel. Maar jij mag daar natuurlijk altijd je ogen voor sluiten en drugsgebruik alleen willen associëren met bloemetjes.

Laatst bewerkt: 19 mrt 2019
  13. acht.zes

Ik zie de link ook niet echt. Ook onder drugsgebruikers zitten mafketels, maar zegt dat iets over drugsgebruikers?

Je zou anders ook kunnen zeggen, deze moordenaar heeft zwart haar, zou het hebben van zwart haar je dan een mogelijke moordenaar maken?

Dus gewoon nog even wachten met het maken van conclusies. Cokegebruik zou een rol kunnen hebben gespeeld, maar daar is nu nog niks over te zeggen.

Mezelf en Neo-Shulginist vinden dit leuk.
  14. Neo-Shulginist

Nee het probleem is dat je zelf niet doorhebt hoe je overhaaste generalisaties maakt, met je 'blijkbaar' ga je mensen doodschieten van cocaïne. Tuurlijk mag je risico's vermelden. Daarom schrijf ik direct in bovenstaande reactie dat je agressiever kunt worden van langdurig cocaïnegebruik. Maar dat is wat anders dan iedereen die snuift in verband brengen met moordlustige jihadisten.

acht.zes vindt dit leuk.
  15. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Het is je eigen perceptie. Waar heb ik geschreven: 'blijkbaar' ga je mensen doodschieten van cocaïne.' Alleen jij toch? Probeer me niet in een hoekje te plaatsen. Over kortzichtigheid gesproken.
    Heel simpel gezegd, ik reageerde op jouw
    Dat is dus blijkbaar heel normaal. Misschien niet in jouw wereld. Maar er gebeuren helaas meer dingen in deze wereld. Dus mijn reactie lijkt me vrij duidelijk. Als jij mij dan vervolgens woorden in de mond gaat schuiven... tja.

16. Neo-Shulginist

Ik verzin die parafrase niet hoor.

17. שמש

שמש Bewuste gebruiker

dus?

18. acht.zes

@שמש
    Je plaatst wel dingen die in de media zijn verschenen die bepaalde zaken suggereren. Misschien is het dan handig om er de volgende keer je eigen mening bij te zetten zodat we daar op kunnen inhaken in plaats van op je post.

Neo-Shulginist vindt dit leuk.
  19. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Ik plaats liever de koude feiten. Die spreken volgens mij voor zich. Isis en andere gevechtsgroepen in Syrië die zich volstoppen met speed. Dat lijkt mij een duidelijk antwoord. Betreffende groepen gebruiken júist drugs om mensen af te maken.

20. Neo-Shulginist

Het gaat om de verbanden die je trekt. 'Blijkbaar' is een signaalwoord voor een logische conclusie die ergens uit volgt. Dat is mijn hele punt. Er is geen direct verband tussen cocaïne snuiven en mensen doodschieten. Je gaat niet mensen doodschieten OMDAT je cocaïne gebruikt. Als dat zo was dan zouden er een stuk meer mensen vermoord worden in Nederland.

21. Zwijgrecht

Zwijgrecht Bewuste gebruiker

Ik vind het een freaky idee dat ik gister op Utrecht CS was rond die tijd dat t gebeurde:confused:

acht.zes vindt dit leuk.
  22. Neo-Shulginist

Alle mannen die oorlog voeren hebben kleding aan dus kennelijk word je moordlustig van kleding dragen.

Mezelf vindt dit leuk.
  23. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Haha. Wel, als je dit soort reacties plaatst ga ik je niet meer serieus antwoorden :wink:

24. Neo-Shulginist

Goed idee. Ga maar wat tijd steken in het lezen over drogredenen en het verschil tussen correlatie en verband.

Tip:
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden

25. שמש

שמש Bewuste gebruiker

26. acht.zes

Mensen die oorlog voeren onder invloed van drugs is zowat al zo oud als de mensheid. Het enige wat je artikel zegt is dat dit dus nog steeds gebeurt.

Drugs kan op vele manieren worden gebruikt, o.a. ter ontspanning, maar ook als doping bij sporters, en zelfs als 'doping' bij oorlogsvoering, wat dus niks nieuws onder de zon is.

En dan vraag ik me af welke feiten voor zichzelf spreken. Volgens mij nog geen enkele, want het is nog niet eens duidelijk of deze peroon uberhaupt onder invloed was laat staan dat we weten welke invloed drugs op deze persoon hebben gehad. We kunnen zelfs nog niet eens over een terroristische aanslag spreken zolang het motief nog niet duidelijk is.

Dus zit ik in kamp @Neo-Shulginist in deze.

27. Neo-Shulginist

Sorry, normaal ben ik liever.

Ik word gewoon nogal kribbig van bovenstaande suggesties dat er sprake is van een oorzakelijk verband tussen gebruik van cocaïne (of captagon) en het doodschieten van mensen. Dat is een drogreden: een overhaaste generalisatie. Bovendien is het nogal stigmatiserend om cocaïnegebruikers weg te zetten als potentiële jihadisten.

Je noemt het 'bij de feiten blijven', maar zulke nieuwsberichten in deze context zetten schept de suggestie dat gebruik van stimulanten en massamoord onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Als ik je met die suggestiviteit confronteer dan nuanceer je niet (/nauwelijks) de beweringen maar zeg je dat je gewoon de feiten noemt, en dat die 'voor zich spreken'. Maar dat is dus niet zo. Er is geen sprake van een direct oorzakelijk verband en in je reacties doe je het wel lijken alsof dat er is.

acht.zes vindt dit leuk.
  28. Neo-Shulginist

Ik vind dat hetzelfde mis is met het nieuwsbericht waarmee deze draad begon. Ook daar wordt stilzwijgend een schijnbaar logisch verband getrokken tussen iemand die 'doorgesnoven' is, en dat het daarom goed voor te stellen is dat hij acht mensen heeft neergeschoten. ('Ja, van cocaïne snuivende drugsdealers verwacht je wel een massamoord inderdaad')

Door de woorden 'doorgesnoven' en 'drugsdealer' in dezelfde context te noemen als iemand die gruweldaden pleegt, worden die woorden 'doorgesnoven' en 'massamoord', via een proces in het geheugen dat priming heet, automatisch met elkaar gekoppeld. Priming is de koppeling van informatie in het geheugen tussen concepten die vaak in dezelfde context worden genoemd. Zo werkt beeldvorming.

De politie doet het ook constant: nieuwsberichten verspreiden over brandgevaarlijke hennepkwekerijen. Als je dat vaak genoeg herhaalt krijgen mensen vanzelf het idee dat hennepkwekerijen en brandgevaar onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Terwijl een legale paprikakweker bijna precies dezelfde kweektechnieken gebruikt, maar dan zonder brandgevaar, omdat de paprikakweker niet de stroom hoeft af te tappen om te voorkomen dat nutsbedrijven via het stroomverbruik ontdekken wat je aan het doen bent. Op die manier kan de politie het draagvlak voor de drugsbestrijding vergroten. (Als je nog niet overtuigd bent dat de politie actief doet aan beeldvorming: lees het hoofdstuk De Mist Rond Hennep in het boek De Achterkant van Nederland).

Daarom vind ik het ook zo gek dat hier op Drugsforum dezelfde retoriek wordt gebruikt. Juist hier zouden we moeten snappen dat je niet automatisch mensen gaat doodschieten als je cocaïne gebruikt.

Mezelf, Fenrir en acht.zes vinden dit leuk.
  29. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Je weet nog steeds niet wat projectie is hè? Blijf gerust in je carroussel.

30. Neo-Shulginist

Ja, sorry. Ik was even vergeten dat jouw reacties het toonbeeld zijn van objectiviteit en daarom ook geen argumentatie behoeven.

31. Amfitamientje Power

Amfitamientje Power Bewuste gebruiker

Mensen die flakka gebruiken rennen naakt op straat en slopen autos. Mensen die coke gebruiken plegen massamoorden. Mensen die speed gebruiken aaien poesjes. Mensen die blowen en/of alcohol gebruiken doen aan wildplassen.

Neo-Shulginist vindt dit leuk.
  32. Stonologie

Stonologie Bewuste gebruiker

Jammer dat dat er altijd weer bij moet, onlangs de irrelevantie.

33. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Gaat weer helemaal nergens over allemaal..

שמש vindt dit leuk.
  34. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

Ja, dat is hij. Die dude in de witte bloes om exact te zijn.

35. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

Als je door buurtbewoners als een paranoïde drugsgebruiker wordt betitelt dan hecht ik hier meer waarde aan dan iemand die de stereotypering op een drugsforum probeert te weerleggen. :)

Maar ik waardeer je neiging naar nuance hoor.

Jen en שמש vinden dit leuk.
  36. Neo-Shulginist

Draaiboek werkt: Nederland reageert met voorbarige oordelen, politieke verdeeldheid en blinde paniek

Voorbereiding op mogelijk terreur werpt vruchten af

19 maart 2019 door Jochem van den Berg en Simoon Hermus

De jarenlange dreiging van terreur heeft ervoor gezorgd dat Nederland goed is voorbereid op mogelijk terreur. Door de zorgvuldige voorbereiding van de afgelopen jaren is er gepast gereageerd met voorbarige oordelen, politieke verdeeldheid en blinde paniek.

Minister van Justitie Ferdinand Grapperhaus kijkt met tevredenheid naar hoe er volgens het draaiboek is gereageerd in alle lagen van de samenleving. “De minister-president heeft alvast gesproken over een daad van terreur en een aanval op beschaving, voordat het motief van de dader bekend was. En de tragische gebeurtenis is door velen aangegrepen om zo snel mogelijk te oordelen op halve geruchten, de gebeurtenis acuut te politiseren en uit te vergroten.”

Grapperhaus is zichtbaar opgelucht na het handelen van de instanties. “Je ziet dat partijen het incident gebruiken voor politiek gewin of je hele redactie stilleggen de dag voor de verkiezingen. Dat kun je aan de tekentafel bedenken, maar op zo’n dag als gisteren gaat alles razendsnel. Het is geruststellend dat we ook onder grote druk de kalmte kunnen bewaren om rationeel en volgens plan de situatie volledig te laten escaleren.”

https://speld.nl/2019/03/19/draaibo...elen-politieke-verdeeldheid-en-blinde-paniek/

Fenrir en Casaan vinden dit leuk.
  37. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

‘Gestoord, maar geen terrorist’: dit zeggen buurtgenoten over Gökmen T.

Gökmen T. (37), die maandagmorgen in een tram aan het 24 Oktoberplein in Utrecht drie mensen doodschoot en vijf anderen verwondde, heeft een lijvig strafblad en staat bij zijn buurtgenoten bekend als ‘uitschot’. Maar een terrorist was hij volgens hen niet. Het motief voor zijn daad zoeken ze in de relationele sfeer.

Hassan Bahara, Remco Andersen en Willem Feenstra18 maart 2019, 19:17
    Een ‘kleine crimineel’. Een ‘dealertje’. Een enorme ‘loser’ met een drugsprobleem. Buurtgenoten van Gökmen T. kennen hem vooral als een ‘verdwaalde, verwarde sukkel.’ Een Turks-Nederlandse buurtbewoner noemt hem uitschot. Iemand die vroeg in zijn leven ontspoorde en in de loop der jaren een lijvig strafblad bij elkaar sprokkelde. Gökmen stond onder meer voor de rechter vanwege een poging tot doodslag met een vuurwapen, bedreiging van een politieagent en een verkrachting. Voor het laatste delict moest hij twee weken geleden voorkomen in de rechtbank.

Maandagavond werd Gökmen na een lange klopjacht opgepakt in een woning aan de Oudenoord in de buurt van het centrum van Utrecht. Met de aanhouding is het dreigingsniveau in de provincie Utrecht weer teruggebracht van 5 naar 4. Het was de eerste keer dat de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) niveau 5 afkondigde, sinds de NCTV veertien jaar geleden met dreigingsniveaus begon te werken.

Hoe een rustige maandagochtend veranderde in een klopjacht op een mogelijke terrorist. Lees onze reconstructie.

Justitie sluit een terroristisch motief voor zijn daad niet uit. Getuigenverklaringen leken aanvankelijk het idee van een terroristische aanslag te ondersteunen. Gökmen zou ‘Allah Akbar’ hebben geroepen toen hij toesloeg. In de loop van de dag zwol het gerucht over een bloedig geval van eerwraak aan. Gökmen zou in de tram het vuur hebben geopend op een ex-geliefde die aangifte van verkrachting tegen hem zou hebben gedaan. Utrechters die Gökmen kennen, zoeken het motief voor de schietpartij inderdaad in de relationele sfeer. Gökmen is een ‘knettergekke’ randfiguur en een ‘borderliner’, geloven zij, maar niet een terrorist.

Een filmpje van GeenStijl, uit de zomer van 2011, leverde Gökmen in de buurt al een bedenkelijke reputatie op. Op de Oudegracht in Utrecht noemt hij de blonde verslaggeefster een ‘mongool’ en een ‘democraat’, vanwege haar kleding. Volgens sommige buurtbewoners typerend: hij zou vaker neerbuigend en intimiderend gedrag vertonen.

‘Ik ben met hem opgegroeid in Kanaleneiland’, zegt een buurtbewoner die Gökmen in zijn twintiger jaren meemaakte. ‘Hij is een van drie broers. Op een gegeven moment is hij de weg kwijtgeraakt. Hij dealde in coke en heroïne, dat soort dingen, en kwam vaak met de politie in aanraking.’

‘Met het geloof heeft het niets te maken’
    Een andere buurtgenoot van Turks-Nederlandse afkomst vertelt dat Gökmen handelde uit wraak op een ex-geliefde. Hij zou haar langere tijd achtervolgd hebben. ‘Ik woon hier al mijn hele leven. Ik ben met hem opgegroeid. Hij staat sinds jaar en dag bekend als iemand die fietsen steelt en winkeldiefstal pleegt. Hij kwam niet in de moskee. De laatste jaren zag ik hem achteruit gaan. Hij kwam in aanraking met harddrugs en ging heroïne roken. Wij wilden niks met hem te maken hebben. Het is een verdwaalde jongen met het IQ van een garnaal. God mag weten wat hem bezield heeft. Maar met het geloof heeft het niets te maken.’

‘Tot oktober vorig jaar zag ik hem vaak’, zegt een bewoner van een appartementencomplex aan de De Gasperilaan in Utrecht. ‘Hij woonde hier, samen met zijn moeder en broertje. Ik weet dat hij een paar keer heeft vastgezeten. Af en toe kwam zijn post van de reclassering per ongeluk bij mij terecht. Maar de laatste maanden was hij ineens van de radar verdwenen.’

Volgens de bewoner maakte Gökmen altijd een gejaagde indruk. ‘Hij keek schichtig om zich heen en had het vaak over de politie. Hij liep vaak met een soort pijpje waar hij drugs in rookte. Soms zorgde hij voor problemen.’

Drie weken geleden stond Gökmen volgens de man ineens weer voor de deur van het appartement van zijn moeder. ‘Het leek alsof hij niet naar binnen kon. Hij stond te wachten. Ik dacht toen nog: zou zijn moeder hem het huis hebben uitgegooid?’

Het was de vluchtauto, een rode Renault Clio, die de politie uiteindelijk op het spoor van Gökmen T. bracht. ‘Omstandigheden in de auto’ wezen naar hem, zei Rob van Bree van de eenheidsleiding van de politie Midden-Nederland maandagavond. Daarna werden verschillende woningen doorzocht, waarbij een andere verdachte werd aangehouden. Zijn betrokkenheid bij de schietpartij is nog niet duidelijk.

Volgens buurtbewoners waren er in het gezin van Gökmen T. problemen. Vader Mehmet zou al lang geleden zijn gescheiden van zijn moeder. Hij trouwde daarna met een Nederlandse vrouw, maar ook die relatie strandde. Reden voor Mehmet om terug te gaan naar Turkije. Zoon Gökmen zou hij al jaren niet meer hebben gezien.

Een kennis van Mehmet, die uit hetzelfde dorp in Turkije komt, bevestigt dat. Volgens hem was Gökmen ontspoord. ‘Deze schietpartij heeft niks met de islam te maken. Deze jongen is gewoon gestoord.’

https://www.volkskrant.nl/nieuws-ac...-zeggen-buurtgenoten-over-gokmen-t-~b89b12d1/

שמש vindt dit leuk.
  38. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Een gestoorde gek heeft net 3 mensen afgeknald en 3 anderen ernstig verwond, en sommigen hier maken zich zorgen over het imago van drugsgebruikers. Weer een feitje erbij. Heel moeilijk blijkbaar om te erkennen dat drugsgebruik en gestoord gedrag helaas vaak hand in hand gaan.

39. Neo-Shulginist

Hahahaha, je bent zelf degene die dit nieuws op dit drugsforum heeft gepost.

שמש vindt dit leuk.
  40. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Snap je niet dat ik jou bedoelde :wink: Laat maar dan...

Azarius vaporizers and accessories