1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ga bijna altijd slecht

Discussie in 'De coffeeshop' gestart door PsychedelicMagic, 18 sep 2018.

Tags:
Changes GGS Verslavingszorg
  1. PsychedelicMagic

PsychedelicMagic Bewuste gebruiker

Heb in mijn leven minimaal 100x geblowd en van de 100x heb ik maar 5x een leuke ervaring gehad.
    Waarom ga ik altijd slecht op wiet? Hoe kan dat toch? Als ik high of stoned ben komen prikkels heel vervelend binnen. Bijvoorbeeld kou of wanneer ik iets aanraak, dan voel ik dat gevoel heel raar in mijn lichaam terecht komen. Trager, en er gaan vaak allerlei hele vervelende en nare gedachtes in mijn hoofd. Dan overdenk ik mijn laatste vervelende ervaring in het ziekenhuis en dan ga ik daar helemaal slecht op of ik fantaseer hoe ik mijn vingers verlies. En dan voel ik een heel vervelend gevoel in mijn vingers... Pas als de wiet begint uit te werken begin ik het wat meer te waarderen. Het gekke is, ik vind paddo's wel weer helemaal geweldig. Maar wiet? Nee.... Jammer genoeg.

2. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Je bent in ieder geval wel een doorzetter. :wink:

Tja, het is raar. Ik herken wat je omschrijft, maar ik krijg dat pas wat als ik het voor langere tijd dagelijks doe.

Hoe vaak gebruik je het en combineer je het met tabak?

3. PsychedelicMagic

Ik had het een jaar niet gebruikt en een maand terug had ik een aantal hijzen genomen, van een puur gerolde joint. Amnesia haze ofzo, heette het...

Heb mij voorgenomen dat ik de volgende keer ga voor een indica soort.

4. Mindless

Amnesia haze kan mentaal nog weleens wat tricky zijn. Misschien dan inderdaad maar eens een indica strain proberen.

Een aanrader van mij is OG kush. Een hybride die de kenmerkende sativa head high heeft, maar ook de kalmerende indica body high. Makkelijker te handelen dan haze soorten imo.

5. PsychedelicMagic

zal het eens proberen. dank voor de tip

6. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Ik snap niet zo goed dat je al minstens 100 keer geblowd hebt, terwijl je maar 5 leuke ervaringen hebt gehad. Als het altijd slecht valt, dan doe je het toch gewoon niet meer?

Verder is dat vele nadenken wel een sativa dingetje. Simpel gezegd wordt je van sativa's high en van indica's stoned. Je zou dus inderdaad een keer bewust een indica soortje kunnen proberen om te kijken of dat beter valt, mocht dat niet zo zijn dan stop je toch gewoon lekker met blowen lijkt me.

@Mindless, OG Kush is een hybride soort maar wel gewoon sterk indica dominant. Het is in ieder geval geen hybride soortje die richting de 50/50 indica/sativa gaat. Simpel gezegd zijn de kush soorten een beetje de tegenhanger van haze soorten. Uiteraard zitten er wel verschillen in, gezien de indica/sativa verhoudingen soms per soortje verschillen.

Rebell, ZERO- en De Dunne vinden dit leuk.
  7. Mindless

En toch, ik krijg er een geweldige head high van, lichte euforie en een relaxed gevoel zonder beslist te moeten bankhangen.

En als ik het zo lees op Leafly, dan ben ik niet de enige. Het mag officieel wel de tegenhanger van de haze soorten zijn, maar zo ervaar ik dat persoonlijk niet.

Maar zoals je zegt kan ik ook gewoon geluk hebben gehad met mijn OG Kush. Heb het ook nog maar 1 keer gehaald.

8. PsychedelicMagic

Ik ben bijna 30. Blowen deed ik al toen ik 12 was. En ja, het was vaak met vrienden dat ik een aantal hijsen nam. En als ik slecht ging nam ik valium of ging ik heel veel eten, waardoor het effect van wiet minder werd. Ik wou gewoon net zo van wiet kunnen genieten als ieder ander. En de kringen waar ik mij destijds in begaf, daar is het heel normaal om te blowen. Nu blow ik al jaren niet meer maar ik ben er toch wel weer nieuwsgierig naar. Ik vind een pure joint roken tijdens het fietsen zo lekker. High fietsen is echt heerlijk, maar zodra ik stil kom te gaan krijg ik dus klachten. Ik word dus lichamelijk onrustig van wiet, en zodra ik beweeg kan ik mij ineens wel behoorlijk euforisch gaan voelen...

9. Psychedelibee

Je hebt ook nog zoiets als phenotypes, wellicht had je een phenotype te pakken die wat meer naar de sativa kant neigde.

10. Mindless

Nooit van gehoord, moet ik eens opzoeken. Maar als ik het zo lees op Leafly waarderen veel mensen OG Kush ook om zowel zijn indica als sativa eigenschappen.

Ik neig er eigenlijk naar om het 1 van de beste wietsoorten te noemen die ik ooit gehad heb... Ik ervoer er vrijwel alleen maar positieve eigenschappen van. Heldere euforische headhigh, geen couchlock tot eind v/d avond) en geen wazigheid de volgende dag. Hopelijk was het geen fluke en is mijn volgende OG Kush weer zo. :wink:

Heb trouwens wel redelijk wat ervaring met diverse wietsoorten, maar ook weer niet heel veel. Mijn mening zal vast veranderen met meer ervaring. Zo is het namelijk vaak gegaan.

11. Psychedelibee

Het kan ook best hoor dat je wel iets van sativa eigenschappen ervaart in OG Kush, er zit immers wel een klein beetje sativa genen doorheen. En stel je zo dan een phenotype treffen waarin die sativa eigenschappen nog duidelijker naar voren komen dan kan ik me voorstellen dat het meer als een 50/50 soortje wordt ervaren.

https://en.seedfinder.eu/strain-info/OG_Kush/Dinafem/ Hier kun je de genetica van OG Kush zien en geven ze ook aan dat er een sativa dominante phenotype van is.

Wat het geheel overigens nog lastiger maakt, is dat veel shops wiet ook gewoon onder een andere naam verkopen dan dat het in werkelijkheid is.

Ikzelf rook eigenlijk alleen maar sativa soortjes, vind het effect veel leuker en de smaak ook nog eens beter. Maarja smaken verschillen he.

Mindless vindt dit leuk.
  12. PsychedelicMagic

Ja, ik ben een benzo liefhebber en dat zoek ik stiekem in wiet. Maar ik moet accepteren dat dat er gewoon niet inzit. Wiet is niks voor mij, wiet is niks voor mij, wiet is niks voor mij...

13. Psychedelibee

Dat ga je er sowieso niet echt in vinden, maar indica soortjes komen daar nog wel het meest bij in de buurt en sativa soortjes zijn eerder het tegenovergestelde van benzo's.

14. Mindless

Ben ik met je eens. Sativa is zoveel leuker. Het is mij altijd vooral te doen om het psychedelische randje.

Misschien had ik dus geluk. Ben benieuwd wat ik krijg als ik weer OG kush haal.

15. PsychedelicMagic

Heb weleens in een coffeeshop gevraagd om milde indica soort, maar toen kreeg ik sneeuwwitje aangeboden. Nou weet ik uit ervaring dat sneeuwwitje tripwiet is. En dat moet ik dus niet hebben. Die gasten achter de toonbank deden er ook lacherig over en namen mij totaal niet serieus. Beetje een klote coffeeshop dus.

Bestaan er coffeeshops waar ze je wel serieus nemen als je zoiets vraagt?

16. Psychedelibee

Als het een goede shop is zou je weer hetzelfde moeten krijgen. Maar ik ken helaas ook genoeg shops waar ik bijvoorbeeld elke keer wat anders krijg als ik Amnesia haal en de helft van de tijd is het duidelijk niet eens Amnesia. Uiteraard vermijd ik dat soort shops liever, maar soms lukt het niet om praktische redenen om naar een goede shop te gaan.

17. Pompen

Pompen Bewuste gebruiker

Shops in kleinere steden altijd super vriendelijk en behulpzaam en altijd open voor een beetje educatie richting me.
    Daarmee wil ik niet zeggen dat andere shops dat niet doen dit is mijn ervaring, de gemiddelde toeristenshop behandelde me ook vaak het zelfde als de gemiddelde supermarkt medewerker.

Om in te haken op jou slechte ervaring, heel herkenbaar ben ook meer slecht als goed gegaan.
    Mijn hulpmiddelen voor goeie ervaringen:

- blow alleen op plekken waar ongemak niet voorkomt.
    - meet je niet met andere, helaas kun jij minder goed tegen wiet.
    Daar in tegen ben jij aan het genieten op paddo's terwijl je vrienden niet meer kunnen functioneren.
    - blow niet 'stiekem' of met in je achterhoofd dat je een prestatie moet leveren binnen een paar uur.
    - niet echt een tip werkt wel eerst alcohol.

Bekend met iets in de zin van prikkel gevoelig? 'Autisme'
    Ben er namelijk wel achter dat dit mij alles behalve positief beinvloed tijdens blowen.

PsychedelicMagic vindt dit leuk.
  18. PsychedelicMagic

ja ik ben bekend met autisme idd... Helder jouw verhaal! Dank

19. Waanzinpriester

Waanzinpriester Experimenterende gebruiker

Bekent verhaal, ik heb het af en toe ook.
    Dan gaat het niet en het enigste dat werkt is iet zoets eten of drinken en de roes uitslapen met enige moeite.

20. jam

jam Bewuste gebruiker

Het lijkt me ook dat je vooral paniekklachten krijgt (die zich dan ook fysiek uiten), deze zijn reeds veel besproken op dit en andere fora en er staan ook veel tips over hoe je er met om kunt gaan. Misschien is het interessant voor je o dit eens te lezen en dan opnieuw te proberen. Het is belangrijk om de symptomen van de paniekaanval te herkennen, maar ook te beseffen dat ze niet gevaarlijk zijn. en opnieuw te proberen ontspannen dan.

21. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Van 2cb ga ik altijd slecht!

Oplossing:

Niet meer nemen!

Probleem:

Opgelost!

You can thank me later!

GoldenGrow vindt dit leuk.
  22. Heb je wel ooit hasj gerookt of echt alleen wiet? Misschien geeft een bepaalde hasjsoort wel het gewenste benzo-achtige effect.

23. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Nu ik dit terug lees wil ik mijn eigen opmerking nog wel even een like geven :shrugman:

:heartsuit:

24. GoldenGrow

GoldenGrow Bewuste gebruiker

is het ook met hasj of minder

25. GoldenGrow

GoldenGrow Bewuste gebruiker

ooh laatmaar dat is al gevraagt

Laden...