1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gaten in geheugen normaal?

Discussie in 'Voeding, gezondheid, liefde, seks en relaties' gestart door Sniksnak, 10 okt 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Sniksnak

Sniksnak Experimenterende gebruiker

Ik heb een vraagje waar ik eigenlijk al jaren mee zit. Ter informatie, ik ben 15 jaar oud en gebruik sinds 4 jaar al regelmatig drugs. Maar heb voor het gebruik opgemerkt dat ik best wel wat herinneringen van vroeger kwijt ben (dus vanaf 6-11). Het lijkt alsof er zwarte gaten zitten in mijn geheugen waardoor ik soms hele periodes niet meer kan terughalen. Is dit normaal?

2. Bas

Bas Wijs gebruiker

Ja, dit is normaal bij regelmatig drugs gebruik.
    Nee, dit is niet normaal om nu al te hebben op jouw leeftijd.

Stop dus met de drugs.

3. Sniksnak

Ik heb volgens mij duidelijk gezegd dat ik al zulke klachten ervaar voordat ik überhaupt drugs gebruikte. Was het pas sinds gebruik begonnen had ik dat zelf wel kunnen invullen ja.

4. Sniksnak

Bas, sorry dat ik misschien wat naar overkwam. Ik zit vandaag in mijn eerste dag nuchter na 2 weken dus ben al de hele dag een beetje narrig. Ik weet dat je het goed bedoeld en ik had niet zo arrogant over willen komen. Ik wou wel even mijn excuses daarvoor aanbieden.

Sally Tessio vindt dit leuk.
  5. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Als je oud wil worden zou ik het gebruik toch maar eens ernstig terugdringen als ik jou was lijkt me.

6. Rtby

Rtby Experimenterende gebruiker

Op je 15e al 4 jaar aan de drugs zitten en nu zelfs 2 weken achter elkaar dagelijks gebruikt?

Sorry, maar hoe ben je in godsnaam op zo'n jonge leeftijd al in aanraking hiermee gekomen? Als ik dat mag vragen uit nieuwsgierigheid.

Je zult je hersencellen nog genoeg nodig hebben komende jaren. Denk eens goed na over wat drugs je de afgelopen jaren heeft gebracht / komende jaren gaat brengen. Wellicht een beter idee om je ergens anders op te storten!

Rebell vindt dit leuk.
  7. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Ik schat verkeerde vrienden.

8. Sniksnak

Nee dat is het niet geweest :/

9. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Ah ok.
    Je benoemde dat je 'vrienden' of de mensen die je kent alleen maar iets van je willen las ik ergens, en echte vrienden doen dat toch echt niet hoor, dus vandaar.

10. Sniksnak

Heel veel shit dat leidde tot niet willen voelen om maar kort te zeggen.

Wat het mij heeft gebracht, het niet te hoeven voelen van dingen, voor de toekomst is het als een pleister op een gebroken raam. Compleet nutteloos maar zag op dat moment geen andere uitweg wat maakt dat ik nu hooked ben.

11. Sniksnak

inderdaad. lees bijv. je hele pakje sigaretten weg roken of je geld weg bietsen, heb me nooit vertrouwd genoeg gevoeld op drugs te gebruiken met zulke mensen dus maar op me kamertje.

12. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Sniksnak
    Wat versta je onder 'hooked' als ik vragen mag? Wanneer is t begonnen en welke frequentie?

Een beginnende speedverslaving valt nog wel om te keren met wat goede wil.

13. Sniksnak

'hooked' zie ik meer als mijn wietverslaving waar ik inmiddels nu al 4 jaar aan vast zit. Speed doe ik nu volgens mij een half jaartje of zo maar heb ook meerdere keren XTC, LSD gedaan en 1 keer coke. Coke is het enige dat ik niet zou willen voortzetten van al dat.

14. Sniksnak

en nicotine 6 jaartjes al maar ja dat is wat t is

15. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Ah ok.

Ik ben zelf een beetje wietverslaafd, lol. Nu al 30 jaar, op mijn 13e begonnen. Dus daar kan ik niet echt advies over geven lol.

Ik snap dat je best wat meegemaakt hebt in je leven, maar nu ben je het gevolg aan het aanpakken in plaats van de oorzaak van je misere. Al je gevoelens zijn goed, ook de slechte. Daar moet je eigenlijk niet voor vluchten.

Laatst bewerkt: 10 okt 2018
    Fenrir vindt dit leuk.
  16. Sniksnak

Ik snap precies wat je bedoeld maar ik heb het gevoel alsof ik er niks aan kan veranderen, Dan wil ik een advies opvolgen maar zodra er iets slechts gebeurt is het enige wat (tijdelijk) helpt drugs is.

Weetje ik voel me gewoon afgewezen. Afgewezen,

17. PaddoKweker

PaddoKweker Newbie

Volgens mij is er maar 1 eerlijk advies mogelijk aan jou:
    Zoek professionele hulp
    gaten in je geheugen zijn niet normaal, het zou een manier van zelfbescherming kunnen zijn omdat je al aangaf dat dit voor je drugsgebruik was.

Fenrir vindt dit leuk.
  18. Sniksnak

Ik zal het proberen, heb ooit wel een psychiater gehad maar heb geen woord tegen hem kunnen zeggen op de een of andere manier

19. Albedo

Albedo Bewuste gebruiker

Wat voor gaten van periodes in je geheugen; van school, vakanties, uitstapjes, gebeurtenissen, etc.? Leuke en "minder" leuke? Ook nog als je foto's ervan ziet? Ons geheugen is selectief en we onthouden niet alles precies zoals het was of is gebeurt. We hebben geen computer databank oid. Bij iedereen is dat weer anders. Kan ook afhankelijk zijn van bepaalde factoren, zoals bijv. stress door trauma's. Zegt overigens niet dat het later weer kan terugkomen.

Die shit dat leidde tot het niet willen voelen; op welke periode in je leven heeft dat betrekking?

Afgewezen voelen, maar misschien ook onbegrepen? Je lijkt me behoorlijk intelligent. Speelt dat hierbij ook een rol denk je? Afgewezen door wie; iemand waar je verliefd op was of meerdere?

Ben je een beetje assertief en durf je voor jezelf op te komen? Hoeft niet altijd meteen, maar durf je (actief) grenzen te stellen?

Fenrir vindt dit leuk.
  20. Sniksnak

Met periodes bedoel ik soms wel bijna hele jaren, kan wel een paar gebeurtenissen terughalen en dat zijn minder leuke. Ik heb niet echt foto's van herinneringen.

Problemen zijn er altijd geweest, maar begon ze echt te ondervinden vanaf jaar 6-7 tot heden. (is nu wat rustiger, ik ben gelukkig uit huis.) Maar vanaf 11-12 tot nu heb ik nagenoeg allemaal onthouden.

Ik voelde mij voornamelijk afgewezen in de familiare kring. Ik kon wel makkelijk met mensen omgaan maar voelde mijzelf alsnog alleen. Ik kan het misschien beter verwoorden als het gevoel alleen te staan in een volle wereld. Ik wil me niet meer aan iets hechten dus het 'loner' zijn is eigenlijk mijn eigen pakkie aan, maar mijn enige echte vriend is sniksnak. En da's mijn hond:pigface:

ik ben ontzettend onzeker, maar in mijn ogen is ieder die elke dag (speed/coke) snuift dat ergens diep van binnen.:mrgreen:

Laatst bewerkt: 10 okt 2018
    Avīci vindt dit leuk.
  21. Casaan

Casaan Bewuste gebruiker Tripreporter

Ik vind het moeilijk jouw berichten voor waar aan te nemen @Sniksnak

22. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Je hond heeft een toffe naam, dat even ten eerste.

Ik vind het wel apart dat veel mensen hierboven een mening hebben over de oorzaak van je geheugenverlies. Even afgezien van het feit dat het absoluut niet oké is om zo jong al zoveel drugs te gebruiken, vind ik het moeilijk om iets te zeggen over je geheugen op basis van de info die je geeft. Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met hele stukken kwijt zijn van bepaalde jaren en leeftijden. Iedereen is dat. Dat is hoe het menselijk brein werkt. Als je mij nu vraagt wat ik op m’n 13e bijvoorbeeld zoal deed zou ik ook niet ver komen behalve het terughalen vab de feiten (ik ging naar school, ik ging op zaterdag paardrijden, etc.). Het is pas bij anekdotes of foto’s dat gedetailleerdere herinneringen weer ‘gecued’ worden en terugkomen. Het klinkt voor mij dus niet perse abnormaal wat je beschrijft wat betreft je geheugen maar misschien begrijp ik het verkeerd.

Avīci vindt dit leuk.
  23. Sniksnak

Dat kan, je hoeft het ook niet voor waar aan te nemen. ik vertel gewoon iets en het is aan jou of je het gelooft/onzin vind.
    Zelf geen problemen mee:wink:

24. Sniksnak

Tja, ik weet iets niet en vraag gewoon aan mensen met ervaring. Zou je wel gelijk in kunnen hebben ja wat betreft het vergeten. Thanks voor de antwoorden allemaal :)

25. Rebell

Rebell Bewuste gebruiker

Het enige wat ik er over kan zeggen is dat de ontwikkeling van je hersens vanaf 11 jaar tot 15 jaar erg belangerijk zijn. Je komt in de pubertijd en je hormonen springen natuurlijk alle kanten op. Dus op deze leeftijd drug gaan gebruiken is het meest foute wat je maar kan doen.

Dit is niet om je de les te lezen maar om het nog even te benoemen. Je zegt dat je er al last van had voor dat je drugs ging gebruiken maar dit maakt het natuurlijk alleen maar erger.

Zou sws proberen te stoppen met harddrugs. Ik weet dat weed erg moeilijk is om mee te stoppen op die leeftijd.
    En niemand kan je gaan zeggen dat je moet stoppen dat snap ik ook. Maar denk er even goed over na. Je hebt je hele leven nog voor je dus het is het proberen waard.
    Ja ik klink net als wat je ouders zouden zeggen. Maar probeer zo min mogelijk harddrugs te gebruiken in ieder geval.

TechnoChicken en Albedo vinden dit leuk.
  26. ZERO-

ZERO- Badass junkie

Ja, kan gebeuren bij drugs. Daarover is hierboven genoeg gezegd. Daarnaast kan geheugenverlies rond een bepaalde periode te maken hebben met traumatische gebeurtenissen.

27. Sniksnak

Sorry allemaal, ik ben een tijdje niet online geweest omdat ik druk met school was waardoor ik op heel veel berichten niet gereageerd heb. Nu ik mijn laatste paar berichten teruglees valt het mij op dat ik (in mijn ogen) erg kortaf en misschien een beetje gemeen ben overgekomen.

Ik vind dat jullie allemaal gelijk hebben op een aantal vlakken en zou er graag wat aan willen doen (denk ik).
    Maar dat is het probleem juist, ik heb mijn hele leven eigenlijk al het gevoel compleet nutteloos en chaotisch te zijn. Ik weet niet wat ik wil/moet doen, wat ik moet voelen terwijl andere mensen altijd al doelen hebben gehad. Dat zijn de dingen die je een persoonlijkheid geeft, toch? Ik heb wel hobby's en dergelijke die ik wel als leuk kan beschouwen, maar niks is eigenlijk echt dat ik denk van; wauw!
    Ik heb ook wel degelijk leuke dingen meegemaakt maar ja ik zie het niet echt als leuk. En ook weer wel tegelijkertijd.

Vanaf zo lang ik mij kan herinneren heb ik (bijna) altijd geleefd met een mindset van: ik blijf gewoon doorleven maar vind het echt niet erg als ik er niet meer zou zijn of zo. Ik weet weinig over mezelf en volgens mij is er gewoon iets niet goed in mijn bovenkamertje en ben ik gewoon op mijn hoofd gedonderd vroeger:mrgreen:. Soms denk ik wel eens dat ik gewoon geen motivatie/energie voor dingen kan hebben, maar ik weet het wel te kunnen voor sommige dingen. Die vind ik dan heel erg leuk maar zou het over zijn heb ik daar geen moeite mee.(Die gedachten schommelen ontzetten veel heen en weer. Ik kan me gewoon moeilijk een doel voor ogen nemen omdat ik niks kan vol houden wat er dan voor zorgt dat je 10 doelen hebt maar er bij geen één progressie boeken en jezelf weer een waardeloze nietsnut vinden.

Ik zou het echt wel anders willen zien, maar ik weet dat de enige manier om mijn drugsgebruik op te lossen, de oorzaak opzoeken en behandelen is. Dan moet ik mijzelf dus leren kennen, maar ik heb niet het gevoel een persoon te zijn. Ik ben nooit mezelf geweest naar anderen toe dus ik weet niet eens wie ik ben. Ik voel me gewoon meer verkleedkist als mezelf.
    Ik kan me goed als een ander voor doen en daardoor heeft niemand ooit gevraagd wat er was maar dat is goed want dan ben je niet zo irritant voor anderen. Ik kan het alleen echt niet langer vol houden. Ik wil gewoon blij zijn voor anderen omdat ik mijn emoties niet kan controleren. Als ik me zou uiten zou je een heel fucking seizoen goede slechte kunnen vullen in een half daggie ofzo. Elke keer als ik probeer mezelf te zijn verander ik mezelf snel weer beetje bij beetje omdat ik me aan mezelf irriteer. Ik snap mensen op zich wel hoor, wat heb jij nou aan iemand om je heen die mentaal net zo breekbaar is als een dropveter?

@PaddoKweker gaf mij een advies professionele hulp te zoeken. Dat heb ik ergens vorig jaar eerder gedaan maar heeft niks geholpen. Ik ben zelfs tegen een psychiater niet eerlijk.

Ik weet ook gewoon veel niet waardoor ik eigenlijk niks kan vertellen wat ik echt voel omdat ik het niet weet of niet kan verwoorden. Echt serieus hoe fucking triest ben je als je ZELFS tegen je psychiater niet eerlijk kan vertellen hoe en wat er in je hoofd gaat. Daar ben ik na een poos dus mee gestopt.

Normale mensen zijn sowieso een no-go omdat die alleen maar het woord drugs uit jouw verhaal vissen en hoppa, stempel op je voorhoofd met junk. Dan denk je ook wel laat maar zitten dus. Leeftijdsgenoten ga ik niet eens over beginnen. Maar hun neem ik het niet kwalijk, ik ben blij dat de meeste gewoon lekker hun weet ik veel wat dingetjes kunnen doen.

@Casaan Ik snap wel waarom je moeite heb mij te geloven hoor. Ik zou zo iemand ook moeilijk kunnen geloven. Alleen is er een reden dat ik dit topic heb gemaakt en me hier uit omdat niemand mij hier kent/ziet/hoort en ik mijn verhaal gewoon kan uiten zonder mensen die mij veroordelen omdat ik niet helemaal koppie ben. Bovendien als ik op een forum zou liegen had ik beter niks kunnen zeggen want dat had me een hoop vingerkrampen bespaart.

Hoe dan ook, ik ben op 10-10 gestopt met de speed, Helaas had ik afgelopen zaterdag uitbetaald gekregen en zondag had ik weer wat gehaald. Dit was zeker niet mijn planning maar door omstandigheden heb ik toch naar de pep gegrepen als eerste hulp. Ik realiseer me nu helemaal dat dit echt niet de goeie kant op gaat. Maar ik wil er niet mee stoppen want door de speed heb ik allemaal complimenten gekregen op me werk, school en thuis. Ik weet dat het bullshit is en totaal onverantwoord maar het voelt gewoon ontzettend fijn om ff te denken dat mensen je waarderen. Om dan als het uitwerkt te realiseren dat ze eigenlijk mijn zakje speed een schouderklopje hebben gegeven. Al met al ben ik gewoon een beetje wanhopig. Het slaat eigenlijk nergens op wat ik allemaal zit te typen maar het voelt gewoon een beetje opluchtend om alles te typen.

Dankjewel Drugsforum en alle leden. Dit is bewijs dat technologie ook goeie kanten heeft!:grin:

Laatst bewerkt: 18 okt 2018 om 06:30
  28. Sniksnak

Ik was vergeten er nog iets positiefs aan toe te voegen :/

upload_2018-10-18_6-0-13.png
    Heb een hekel aan school maar ondanks dat heb ik daar wel motivatie in kunnen vinden :)

29. Avīci

Avīci Belezen gebruiker

Nou, ga HAVO doen i.p.v. kader. In ieder geval een beetje uitdaging zoeken.

30. Sniksnak

Kan niet want daar kom ik vandaan :(

Laden...
Vergelijkbare Topics - Gaten geheugen normaal
  1. GabberSnoePie
    Reacties:
    9
    Weergaven:
    2.561
  2. flash kieke
    Reacties: