Gbl legaal?

Dag beste forumleden,

Graag zou ik eens willen experimenteren met GHB. Als ik op het internet dan zoek naar GBL krijg ik enkel maar tegenstrijdige meldingen of dit nu legaal is of niet . Is GBL nu legaal om aan te kopen via het internet. Ben woonachtig in België. Ook al is de kans klein dat de politie dan contact opneemt daardoor zou ik het niet doen. Daarom had ik graag echt de zekerheid. De websites zijn online waardoor ik vermoed dat de aankoop legaal is. Is dit ook zo als particulier? Het zou wss enkel om bv 250ml gaan om te experimenteren.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Hey, welkom op het forum. Ik weet niet waar je tegenstrijdige informatie hebt gelezen, maar GHB is een harddrug en dus illegaal. Bezit, productie en handel in GHB zijn verboden, ook in België. Het wordt illegaal aangeboden op internet.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Dag,

GHB was me idd duidelijk. Maar GBL?

Oei excuses, te snel gelezen. :blush: Bij mijn weten is het in bezit hebben van GBL zonder een geldig doel tegenwoordig ook niet meer legaal, alleen voor bedrijven die het nodig hebben voor hun werkzaamheden (schoonmaakbedrijven etc.). Maar er is wrs. wel iemand op dit forum die daar meer over weet.

Raver

Badass junkie
GBL is nog wel verkrijgbaar via een omweg maar het is niet meer vrij verkrijgbaar voor particulieren.
In NL dien je een kamer van koophandel nummer te hebben om het te kunnen bestellen. Maar of het daardoor echt illegaal is om in bezit te hebben weet ik niet.

Je gaat het sowieso niet gebruiken om je velgen schoon te maken neem ik aan? Dan gebruik je het dus niet volgens de manier waarvoor het bedoelt is. Maar of je echt problemen ermee krijg idk. Waarom niet gewoon ergens GHB halen? Imo veel minder schadelijk dan pure GBL. Just sayin.

GBL is nog wel verkrijgbaar via een omweg maar het is niet meer vrij verkrijgbaar voor particulieren.
In NL dien je een kamer van koophandel nummer te hebben om het te kunnen bestellen. Maar of het daardoor echt illegaal is om in bezit te hebben weet ik niet.

Je gaat het sowieso niet gebruiken om je velgen schoon te maken neem ik aan? Dan gebruik je het dus niet volgens de manier waarvoor het bedoelt is. Maar of je echt problemen ermee krijg idk. Waarom niet gewoon ergens GHB halen? Imo veel minder schadelijk dan pure GBL. Just sayin.

Bedankt voor je reactie.
Het zou idd de bedoeling zijn om er GHB van te maken om eens te experimenteren.
Maar verder dan een paar joints in mijn jeugdjaren ben ik nooit gegaan. Dus zou ik in de verste verte niet weten hoe ik aan GHB zou kunnen geraken. Ken ook niemand anders die het gebruikt.
Daarom was mijn redenering om eventueel een kleine fles GBL te kopen en die om te brouwen.

Bovenaan