Gebruik Anabolen-steroiden

Beastbody

Newbie
Beste mensen,

Ik zal me even kort voorstellen;
Ik ben Marco, 25 jaar en al 8 jaar bezig met Bodybuilding.
Ik train 6 x per week en gebruik af en toe een kuur om een stapje hoger te komen, echter heb ik de eerste 5 jaar wel clean getraind.

Omtrend het gebruik van anabolen-steroiden bestaan nogal een hoop vragen en onduidelijkheden.
Ik zou de forumgebruiker in de gelegenheid willen stellen zijn of haar vraag hier in deze topic te stellen.
Ik zal dan proberen deze zo goed mogelijk te beantwoorden.
Als je dit liever prive doet, kun je me een PM sturen.

Vr Gr
Marco

Beastbody

Newbie
speeseend zei:
Doe je aan topsport of zo? Wat is je doel? Voor wie gebruik je het?

Hoi,

Ik doe 2 x per jaar mee aan een BB-wedstrijd, dus in zoverre kun je het topsport noemen.
Ik gebruik het puur voor mezelf.

Mijn doel is mijn lichaam er scherp te laten uitzien op een verantwoorde manier.
Dus niet zomaar wat inspuiten en of slikken, alles gebeurt met beleid op een verantwoorde manier.
Dus niet iemand die voor de zomer zijn armen even wat groter wil hebben en de rest van het jaar geen reet uitvoerd..

Ik laat 1 x per jaar ook mijn bloed testen om te kijken in hoeverre ik gezond bezig ben.

Steroiden kunnen je lichaam een paar treden hoger laten komen, en dat is voor veel mensen interessant.
Echter speelt je voeding ook hier een hele grote rol, want wat je ook spuit, zonder voeding en training ga je er weinig van merken.

Gr

Beastbody

Newbie
3970 zei:
Wat gebruik je zelf precies, en wat voor bijwerkingen ondervind je ervan?

Hemi

Ik heb gebruikt:

-Testosteron enanthaat (Voor massa en kracht, deze is langwerkend)
-Deca (massa, sneller herstel van je spieren)
-Dianabol (massa)
-Sustanon (massa, kracht)
-Testosteron propionaat (massa, kracht, deze is snelwerkend)
-Trenbolone (zorgt voor een superpomp en kracht, kan agressie opwekken)
-Stromba (hardere look)

Anabolen werken niet verslavend, echter wil je je winst (extra massa en kracht) niet verliezen waardoor je al snel weer aan de 'snoepjes' gaat, dus het zou een mentale verslaving kunnen zijn.
Een goede nakuur kan overigens goed helpen je natuurlijk balans weer snel terug te geven en het verlies beperkt houden.

Paddo100

Bewuste gebruiker
sorry hoor, maar ksnap niet wat je hier komt doen?

hier de leraar body-building uithangen? er bestaan 1000000 fitness en body build forums dus als we daar wat over wille weten gaan we daar wel heen...

no offense maar dit is zonde van je tijd, in deze tijd kon je beter aan de gewichten hangen :wave:

overigens snap ik bodybuilding nooit echt zo, je traint (bijna) elke dag en je let op je voeding je drinkt niet gebruikt geen drugs etc etc. en dan gaan ze anabolen gebruiken waardoor je 15jaar later je lever/hart-kwalen krijgt.

even wat punten/feiten/meningen op een rijtje.

1. je past moeilijk "normale" kleren, bent focking breed waardoor je veel normale dingetjes niet eens kan doen omdat je simpelweg te breed bent.
2. je moet (bijna) alles laten voor je lichaam.
3. je leeft voor je lichaam waardoor je dus bijna niet kan genieten van andere mooie dingen, alleen van je gespierde lichaam dan.
4. met gebruik van anabolen verkort je je levensduur enorm waardoor je op je 40-50ste last krijgt van hart of lever kwalen etc.
5. als je ouder word en nog leeft, kan je niet zomaar stoppen, moet je eerst afbouwen, dus je leeft echt alleen maar daarvoor en dat is het natuurlijk niet waard.

het is een beetje hetzelfde als een drugsjunkie, alleen dan met fitness dus eigenlijk ook best wel zielig.... :openmouth:

dfssdfde

Badass junkie
Paddo100 zei:
no offense maar dit is zonde van je tijd

er bestaan 1000000 fitness en body build forums dus als we daar wat over wille weten gaan we daar wel heen...

Vind ik ook.

Het kan best interessant zijn voor sommigen, maar die mensen gaan toch op een bodybuilding forum lezen waar er veel meer mensen zijn die ervaring met dat soort producten hebben. De mensen die er meer over willen weten voor eigen gebruik gaan (hopelijk) toch niet afgaan op de ervaringen van maar één persoon.

Beastbody

Newbie
Paddo100 zei:

Dat snappen sommige mensen van jou ook niet.

even wat punten/feiten/meningen op een rijtje.

1. je past moeilijk "normale" kleren, bent focking breed waardoor je veel normale dingetjes niet eens kan doen omdat je simpelweg te breed bent.

-Wat versta je onder focking (stoere taal hoor..) breed? Dat jij maatje small past kan ik niks aan doen, dan lijkt het al snel groot wat ik aan heb.[/quote]
2. je moet (bijna) alles laten voor je lichaam.

-Alles op zijn tijd, ik heb wel is xtc genomen tijdens een kuur, alleen heb je dan 2 x zoveel nodig om het gwenste resultaat te hebben, dat schijnt zo te zijn bij het gebruik van anabolen.
3. je leeft voor je lichaam waardoor je dus bijna niet kan genieten van andere mooie dingen, alleen van je gespierde lichaam dan.

-Misschien als je prof bent (in Amerika misschien) maar dat komt hier nauwelijk voor.
4. met gebruik van anabolen verkort je je levensduur enorm waardoor je op je 40-50ste last krijgt van hart of lever kwalen etc.

-Dit is net zo'n onzin als zeggen dat je de 50 niet haalt omdat je drugs gebruikt hebt.
5. als je ouder word en nog leeft, kan je niet zomaar stoppen, moet je eerst afbouwen, dus je leeft echt alleen maar daarvoor en dat is het natuurlijk niet waard.

-Sommige gaan hun leven door, zo is er een man in Duitsland, die nu op zijn 87e nog steeds 4 x per week traint en kerngezond is.
Nou is dit een wat overdreven voorbeeld, maar als je stopt met kuren maar goed blijft trainen en eten is er niks aan de hand.
het is een beetje hetzelfde als een drugsjunkie, alleen dan met fitness dus eigenlijk ook best wel zielig.... :openmouth:
:kots:

Paddo100

Bewuste gebruiker
wie zegt dat ik maat S heb?

das dan helemaal zonde als je xtc gebruikt met anabolen, is superslecht voor je spieren :wave:

en iemand die elke dag aan de bruin zit haalt idd de 50vaak niet. ligt er natuurlijk wel aan wannee rje begonne ben maar das meestal 20-25.

en ik zeg ook niet dat je er niet oud mee kan worden maar je moet je hele leven blijven afbouwen dan enzo. dus dan ben je er veel tijd van je leven mee bezig, alleen maar voor wat meer ontwikkelde spieren...

speeseend

Wijs gebruiker
paddoman zei:
...en iemand die elke dag aan de bruin zit haalt idd de 50vaak niet. ligt er natuurlijk wel aan wannee rje begonne ben maar das meestal 20-25.

Okay, waar heb je deze wijsheid opgedaan?

...en ik zeg ook niet dat je er niet oud mee kan worden maar je moet je hele leven blijven afbouwen dan enzo. dus dan ben je er veel tijd van je leven mee bezig, alleen maar voor wat meer ontwikkelde spieren...

Niet alles is verspilde tijd, zoals het voor jou en velen zal lijken. De één leest een boekje, de ander traint zich liever wezenloos. Beiden tijdverdrijf :wink:

davie

Wijs gebruiker
Mensen die aan de bruin zitten kunnen ook oud worden. Het licht er maar net aan hoe je met je lichaam omgaat. Degene die bruin gebruiken eten vaak minder of ongezonder. Maar misschien is af en toe een spuit zetten beter dan een andere drugs. Naar mijn weten is bruin geen drugs waarbij je op je 50tigste dood gaat. Maar vaak zitten die ook aan andere drugs. sos of crack en nog andere dingen.

En heb je eigenlijk al eens GHB gebruikt? Werkt ook goed om volume te krijgen bij de juiste dosering. Ik train nu zelf al een tijd niet meer, maar de ghb heeft mijn six-pack wel mooier gemaakt en ben er toch op vooruit gegaan. Voor de rest kan je nog altijd het beste zonder iets trainen. Misschien wat creatine en heel goed eten. Eventueel proteine.

Van anabolen krijg je hem volgens mij niet meer omhoog en krimpt die. Dat is het toch niet waard?

Beastbody

Newbie
Dat je lul krimpt is klare onzin.
Enige wat zou kunnen is dat tijdens een kuur je ballen tijdelijk wat kleiner worden omdat ze zelf geen testosteron hoeven te produceren.
Echter met een nakuur is dit zo verholpen.

GHB heb ik wel is gebruikt maar kan me niet indenken dat dit goed is in de fitness-BB sport.
Ik viel meteen in slaap, wel goed geslapen overigens.

Jullie praten hier over bruin? is dat een ander woord voor anabolen ofzo..? :confused:

Paddo100

Bewuste gebruiker
Beastbody zei:
Dat je lul krimpt is klare onzin.
Enige wat zou kunnen is dat tijdens een kuur je ballen tijdelijk wat kleiner worden omdat ze zelf geen testosteron hoeven te produceren.
Echter met een nakuur is dit zo verholpen.

GHB heb ik wel is gebruikt maar kan me niet indenken dat dit goed is in de fitness-BB sport.
Ik viel meteen in slaap, wel goed geslapen overigens.

Jullie praten hier over bruin? is dat een ander woord voor anabolen ofzo..? :confused:

bruin = heroine

en ghb is een drug die je goed moet gebruiken, je moet 5ml nemen ongeveer, neem je iets meer ga je hard, neem je teveel bv 8ml val je in slaap... :wave:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Als je na een periode van training bent gestopt, en na een jaar of twee weer opnieuw begint, heb je dan weer sneller opbouw of gaat het niet sneller, zou je dan weer helemaal opnieuw moeten beginnen( vanaf de basis training, setjes van 7 daarna 21,)

Ik heb zelf een aantal jaren geleden(tijdens school) twee keer in de week getraind op de sportschool(cardio) en elke dag thuis. had een redelijk goed figuur, maar door mijn werk was er geen tijd meer voor trainen( wel elke dag kratjes, dozen sjouwen, zware pannen tillen)

Zijn de eiwitsupplementen( waarin alle aminozuren inzitten) ook echt goed, of heeft dat meer een placebo effect?

Beastbody

Newbie
Hoi,

Je spieren hebben een geheugen, dus je zal sneller weer op je oude niveau zijn dan als je nooit getraind hebt.
Eiwitten zijn puur voor de ondersteuning bij fitness en BB en horen standaard bij je dagelijkse voeding.
Puur voor het herstel van je spieren.

speeseend

Wijs gebruiker
Tot mijn zeventiende heb ik minimaal zo'n vijf uren per dag getraind. Volgens mij heeft dit zeker bijgedragen aan een snelle "her-opbouw" van spierweefsel. Verder heb ik, ondanks periodes van vette rotzooi vreten, nooit meer dan vijf kilo boven of onder mijn gewicht (wat ik sinds mijn twintigste weeg) gezeten.

Dat geheugen vind ik wel aannemelijk klinken.

Angramar Temenos

Badass junkie
Beastbody zei:
Hoi,

Je spieren hebben een geheugen, dus je zal sneller weer op je oude niveau zijn dan als je nooit getraind hebt.
Eiwitten zijn puur voor de ondersteuning bij fitness en BB en horen standaard bij je dagelijkse voeding.
Puur voor het herstel van je spieren.

Nieuwe informatie: Spieren hebben hersens! Ze onthouden dingen.
:rockband: :rockband: :rockband:

Beastbody

Newbie
Er bestaat zoiets als het spiergeheugen.Groei ontstaat door hypertrofie van de spiercellen.Geheugen kan je zien als cellen die een grotere omvang hebben dan een niet getrainde spiercel maar "krimpen" door het verlies van water en glucose als je voor langere tijd stopt met trainen.
Eens je de training hervat,heeft de cel reeds de capaciteit en bereikt snel weer het vroegere volume door de toename van glucose en water.
Daar komt het min of meer op neer.

Judas

Wijs gebruiker
Beastbody zei:
Vreemd, mijn tong wordt echt niet kleiner als er een tijdje niet mee gebeft wordt :P

Endymion

Experimenterende gebruiker
Paddo100 zei:

hier de leraar body-building uithangen? er bestaan 1000000 fitness en body build forums dus als we daar wat over wille weten gaan we daar wel heen...

no offense maar dit is zonde van je tijd, in deze tijd kon je beter aan de gewichten hangen :wave:

overigens snap ik bodybuilding nooit echt zo, je traint (bijna) elke dag en je let op je voeding je drinkt niet gebruikt geen drugs etc etc. en dan gaan ze anabolen gebruiken waardoor je 15jaar later je lever/hart-kwalen krijgt.

:

Het is zijn topic. Ik vraag me eerder af wat jij hier komt doen als het je toch allemaal niet interesseert.

Verder in dit topic komt er van jouw kant alleen maar onzin en onwaarheden.

Niet alle roids zijn leverbelastend, dat zijn voornamelijk de roids in tablet vorm. Testosteron inspuiten is totaal niet leverbelastend. En last van je lever krijg je direct hoor en niet 15 jaar later.

Verder schrijf je nog dat je je hele leven moet afbouwen? Yeah right!

En dan nog je mooie advies over GHB: 5 ml is goed en 8 ml ga je hard. En dat geld natuurlijk voor alle concentraties....

Man ga alsjeblieft weg uit dit topic, of nee, ga maar helemaal weg uit dit forum want je voegt echt helemaal niks toe.

Endymion

Heb zelf ook wel een aantal kuurtjes gedaan, inmiddels wel weer een tijdje geleden maar ik train nog steeds. Ik sluit ook niet uit dat ik nog wel eens een keer iets zal doen.

Ik ervaarde zelf vooral met spulletjes als deca en boldone een enorme feel good mood. Vaak als ik 's avonds had gezet kon ik die nacht al slecht slapen maar werd ik toch al heel vroeg wakker en voelde ik me echt helemaal geweldig. Ik denk dat het zelfs wel een beetje als een soort antidepressivum werkt.
Ik werd vaak ook zwaar lollig ervan en een enorme flapuit, net alsof ik de hele dag lichtelijk aangeschoten was.

Dat bracht bij mij dan ook weer het nadeel mee dat al mijn goede voornemens, zoals tijdens een kuur niet stappen/zuipen/drugs gebruiken, helemaal niet uitkwamen.
Ik was gewoon al lichtelijk aangeschoten eigenlijk en de drang naar nog meer feel good was gelijk aanwezig. Drang naar stappen, zuipen, gek doen en achter de wijven aan werd echt te groot tijdens een kuur en ging gewoon steeds de fout in. Ondanks dat boekte ik nog wel genoeg resultaat maar ik maakte me dan wel zorgen om mn gezondheid.

Judas

Wijs gebruiker
Endymion zei:
Ik denk dat het zelfs wel een beetje als een soort antidepressivum werkt.
Ik werd vaak ook zwaar lollig ervan en een enorme flapuit, net alsof ik de hele dag lichtelijk aangeschoten was.
Dat bracht bij mij dan ook weer het nadeel mee dat al mijn goede voornemens, zoals tijdens een kuur niet stappen/zuipen/drugs gebruiken, helemaal niet uitkwamen.
Ik was gewoon al lichtelijk aangeschoten eigenlijk en de drang naar nog meer feel good was gelijk aanwezig.

Hiermee heb je me echt over de streep getrokken :rolleyes:
Ga me morgenvroeg meteen bij de jim inschrijven, anabolen bestellen en een paar bal-protesen aanschaffen.

Beastbody

Newbie
Endymion zei:
Ik ervaarde zelf vooral met spulletjes als deca en boldone een enorme feel good mood. Vaak als ik 's avonds had gezet kon ik die nacht al slecht slapen maar werd ik toch al heel vroeg wakker en voelde ik me echt helemaal geweldig. Ik denk dat het zelfs wel een beetje als een soort antidepressivum werkt.

Lijkt me sterk kerel, Deca en Boldone werken pas na 2 tot 3 weken na injecteren.
Maar wellicht omdat je denkt dat het direct werkt lijkt het alsof het gelijk al zijn werk doet.
Steroiden als Testosteron en Trenbolone kunnen wel op je psyche werken, je wordt ze geil als een beer, sneller agrressief worden (weinig kunnen hebben), je kan je heel sterk voelen.
Nadeel is dat als je je kut voelt, dat gelijk ook 2 x keer zo heftig is!

Af en toe een kuur doet geen mens kwaad, bewijzen dat het slecht voor je is zijn er nog niet voor de lange termijn.
Feit is wel dat je je lichaam niet uitzichzelf een stapje hoger laat draaien en dat kan altijd bijwerkingen hebben, maar vooralsnog vallen die reuze mee en ken ik eigelijk niemand die er last van had.

Endymion

Ik bedoel ook dat ik het in mn kuur gewoon bijna direct merkte na elke prik. De nacht die erop volgde sliep ik gewoon minder en ik werd 's ochtends vroeg wakker met een euforisch gevoel.

De allereerste keer met deca wist ik niet eens wat ik kon verwachten en merkte eigenlijk niet zoveel in het begin.
Maar na een paar weken begon het ineens, de ene dag was nog helemaal kut op mn werk en gezeik met een aantal mensen en 's avonds na het trainen weer gezet en de volgende dag kon ik eigenlijk wel lachen om de shit van de vorige dag, ik was zwaar vrolijk en het kon me echt geen ene reet schelen allemaal.

Met testo had ik dat helemaal niet trouwens. Wel de hele dag een paal in je broek maar niet dat energieke en euforische gevoel.

Een kuur doet een mens geen kwaad zeg je.
Dat ligt er maar aan wat je voor kuur doet he. Die dianabol bv die je gebruikt is zwaar lever belastend. Als jij dat als opstart gebruikt voor een paar weekjes zal dat best goed gaan.
Maar als iemand die elk weekend helemaal los gaat met drank/drugs erbij zoiets voor 2 maanden gaat doen dan kan dat een flinke leverkwaal opleveren.

Is ook een fout die een hoop mensen maken, denken dat pilletjes niet zo erg is als een spuit terwijl het eigenlijk andersom is.

Endymion

yeti zei:
Endymion zei:
Ik denk dat het zelfs wel een beetje als een soort antidepressivum werkt.
Ik was gewoon al lichtelijk aangeschoten eigenlijk en de drang naar nog meer feel good was gelijk aanwezig.

Hiermee heb je me echt over de streep getrokken :rolleyes:
Ga me morgenvroeg meteen bij de jim inschrijven, anabolen bestellen en een paar bal-protesen aanschaffen.

Ik heb toch weer een goede invloed he, zelfs een lid van drugsforum trek ik over de streep om naar de sportschool te gaan :grin:

Beastbody

Newbie
Dianabol (pillen) gaat langs je lever, dus is injecteren altijd beter omdat dat niet langs je lever gaat.
Je hebt tegenwoordig ook injecteerbare dianabol, maar die moet je elke dag injecteren om een goed resultaat te bereiken.
Gebruik je de tabletten dan wordt aangeraden deze maximaal 8 weken te gebruiken zonder problemen.
Daarna kan het slecht worden voor je lever.

Een combi met alcohol is dus echt NOT DONE in dit geval, maar dat moet je ook niet willen want evt opgebouwde spiermassa zuip je dan zo weer weg, zonde!

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Bewijzen dat roken en asbest op de lange termijn slecht voor je zijn waren er vroeger ook niet. Achteraf kan het toch vies tegenvallen leert de geschiedenis ons. Als je lichaam uit zichzelf niet een stapje hoger gaat draaien lijkt mij dat ook niet helemaal de bedoeling. Je forceert dan onnatuurlijke dingen.

Waarom zou je risico's nemen om grotere spieren te krijgen. Ik vind het eerder een zwakte als je het niet zelf kunt, maar allerlei troep nodig hebt waarvan geen zekerheid is over de veiligheid er van.

Waarom wil iemand uberhaubt extra grote spieren, het is volledig zinloos. Doe je het voor jezelf ? Kan je dan extra vaak in de spiegel naar jezelf kijken hoe mooi je het zelf vind? Of doe je het vanwege een lage zelfdunk, denk je bijvoorbeeld dat je met grotere spieren meer gewaardeerd wordt?

De enige reden dat ik het kan begrijpen is dat je het als hobby / tijdverdrijf hebt. In dat geval heb je geen spuiten en pilletjes nodig, want dan zou de bezigheid zelf toch voldoening moeten geven?

drain bamage

Badass junkie
Ik zag laatst iets erover op Discovery; "het is minder gevaarlijk dan Alcohol, Tabak, Methamfetamine en Crystal Meth maar de risico's die eraan verbonden zijn zijn niet te verwaarlozen"
meer weet ik er niet over
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/fmu_h8HCiGo&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/fmu_h8HCiGo&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
ik vind dit iets té ver gaan :kots:

buzzrider

Wijs gebruiker
Als afwisseling op al dat gekanker hier heb ik een serieuze vraag.

Wat kost het ?
Ik heb er ook al aan gedacht van het (ooit) te testen maar ik ga er ook geen 300 euro aan geven..

En je ballen (en penis?) krimpen dan wss tijdens de kuur maar zijn ze daarna weer dezelfde?

Hoe zit het met de sexuele prestaties wanneer je testosteron gebruikt? En als je ermee stopt?

Beastbody

Newbie
Wat betreft dat filmpje, dat is Valentino.
Uitgekotst in de BB wereld.

Die gozer injecteert geen steroiden, maar pure olie!
Dus dat is pas echt gebakken lucht.
Het is opgezwollen van de olie, niet van het trainen of wat dan ook.
Die gozer is maf en door dat soort mensen krijgt BB een slechte naam.

===

Steroiden hoeven niet duur te zijn, is maar net wat je wensen zijn.
Je hebt kuurtjes van 100 eu, maar ook van 4000 eu.

Tijdens een kuur ben je extra geil, na de kuur zit je in een kleine dip, die je met een nakuur (tabletten) weer zo op orde brengt, evenals je vriendje.

Bovenaan