1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

'Gebruik niet tijdens het rijden'

Discussie in 'Nieuws en actualiteiten!' gestart door MacLeod, 11 aug 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. MacLeod

MacLeod Admin Medewerker Beheerder

2. Bierflesje

Bierflesje Experimenterende gebruiker

Kan dit niet anders beschrijven dan gewoonweg heel dom.
    Een normaal begaafd persoon zal in nuchtere toestand geen lachgas achter het stuur gebruiken als je weet wat het met je doet.
    Door dit soort mensen komt drugs slecht in het nieuws, en zijn de meeste drugs verboden.

Mindless, acht.zes, De Dunne en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Oh Roy, eeuwig dank voor het delen van deze ingenieuze life hack. Ik heb er geen woorden voor... Het leven zal nooit meer hetzelfde zijn. Zó niet zelf kunnen bedenken.

Purplext, Mindless, MacLeod en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Krullen

Krullen Belezen gebruiker

Je bent toch te dom om te poepen als je dit gebruikt tijdens rijden. Maarja ook deze mensen lopen hier rond, normaal ben ik niet zo. Maar dit is toch survival of the fittest

Mindless en MacLeod vinden dit leuk.
  5. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

In Utrecht in de Kanaalstraat, drukke straat in het centrum op klaarlichte dag, komen er twee auto's voorbij die tegen elkaar aan het racen waren, beide bestuurders met een lachgas ballonetje achter het stuur.

Alsof die mensen niet door hebben waar ze mee bezig zijn.

MacLeod vindt dit leuk.
  6. De Dunne

De Dunne Badass junkie

In het journaal werd gezegd dat “jongeren” niet beseffen dat het hun rijvaardigheid beïnvloed. Ik vind dat zo dom klinken. Hoe the .... kun je nou écht denken dat het geen invloed heeft? Zouden ze dat nou echt denken of zeggen ze dat maar om zich zelf er uit te lullen?
    Echt ongeloofwaardig. Zo dom... dom..

MacLeod vindt dit leuk.
  7. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Je hoeft volgens mij niet heel veel hersencellen hebben om te beseffen dat lachgas en autorijden absoluut niet samen gaan.

Daarnaast kan ik er niet bij waarom je uberhaupt achter het stuur zou willen zitten met je ballonnetje, gewoon lekker thuis op de bank is toch een veel en veel betere setting?

Ik denk dat het een kwestie is van stoerdoenerij en elkaar opnaaien of iets dergelijks.

Misschien heeft het er ook mee te maken dat veel van die jongeren die aan de lachgas zitten nog thuis wonen en als ik zo eens om me heen kijk gebruiken die vaak in de auto, een in de vriendengroep heeft een rijbewijs en dan op de parkeerplaats ergens ballonnetje na ballonnetje, veelal de patronen gewoon uit het raam mikkend, en gaan ze gewoon door als de vrienden naar huis worden gereden en dat zo'n bestuurder dan zelf ineens zin krijgt in een ballonnetje of zo.
    Want lachgas kan je echt niet zo maar stiekem op je kamertje thuis doen daar maakt het vullen veel te veel lawaai voor. Dus moet het altijd buiten als je nog thuis woont lijkt me.

Laatst bewerkt: 12 aug 2019
    MacLeod vindt dit leuk.
  8. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Toch knap dat die lui wel hun rijbewijs hebben kunnen halen. Je zou zeggen dat ze niet zo snugger zijn.

Fenrir, MacLeod en De Dunne vinden dit leuk.
  9. Sorpresa

Sorpresa Experimenterende gebruiker

Als je ziet hoeveel mensen denken te kunnen rijden na het nuttigen van alcohol, wiet, of andere drugs sla je echt steil achterover. Ik heb in mijn werk veel te maken met de gevolgen van dit gedrag en mensen hebben oprecht een compleet verknipt beeld van hun eigen vaardigheden. Ze denken echt dat zij diegene zijn die wél gewoon kan rijden met coke of alcohol op. Tot ze iemand doodrijden. En zelfs dan leggen ze de schuld graag buiten hun middelengebruik.

Ik durf best te stellen dat het merendeel van de forumleden hier wel eens in de auto is gestapt met bloedwaarden boven het maximum voor allerlei stoffen, of wetende dat de bestuurder iets gebruikt had. Als je eenmaal onder invloed bent verandert ook de perceptie van je eigen kunnen.

Dat gezegd hebbende is het wel echt next level stupidity als je gaat autorijden terwijl je iets gebruikt waardoor je weet dat je je bewustzijn verliest. Biedt weinig hoop voor de toekomst als deze generatie straks het land regeert :joycat:

mod4fun, MacLeod, Rc-newbie en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Helaas redt intelligentie je ook niet als je overhoop wordt gereden door zo'n malloot die high gaat autorijden.

Als mensen echt zó achterlijk zijn als hier wordt aangetoond, dan vraag ik me af wat (drugs)voorlichting überhaupt voor zin heeft. Er zal toch minstens enige intelligentie moeten zijn om te bevatten waaróm je sommige dingen niet doet...

De Dunne en Krullen vinden dit leuk.
  11. gomega

gomega Experimenterende gebruiker

Hoe zit dit eigenlijk met fietsen? In principe neem je dan ook deel aan het verkeer en kan dat ook voor gevaarlijke situaties zorgen (als is de kans dat je iemand dood rijdt nihil). Kun je daar ook voor beboet worden of niet?

12. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Ja, rijden onder onvloed is ten allen tijde strafbaar, dus ook op de fiets.
    Vroeger kon je in België zelfs je rijbewijs kwijt raken als je bedwelmd op je fiets zat.
    Even geen Belgengrappen nu. https://www.druglijn.be/drugs-abc/a...gen/riskeer-rijbewijs-verliezen-dronken-fiets

13. De Dunne

De Dunne Badass junkie

14. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Het zou me niets verbazen... (NL'ers hebben weer hun eigen grappige gedrag)

Over grappig gesproken, nog 6 likes en ik heb 666 likes.

gomega, De Dunne en acht.zes vinden dit leuk.
  15. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Eentje erbij van mij!

שמש vindt dit leuk.
  16. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Weer een stapje dichter bij de hel!! :upsidedown:

mod4fun, gomega en De Dunne vinden dit leuk.
  17. gomega

gomega Experimenterende gebruiker

There you go :)

18. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Helaas niet heel lang van mijn 666 momentje kunnen genieten.

19. De Dunne

De Dunne Badass junkie

B2EB873E-EB2E-48F4-8A50-88FC22A93C29.jpeg

שמש vindt dit leuk.
  20. MacLeod

MacLeod Admin Medewerker Beheerder

Azarius vaporizers and accessories
Laden...