Gebruik opium pijp

Spor

Wijs gebruiker
Hallo iedereen,

Ik ben onlangs dit pijpje tegen gekomen:

En behalve dat ik hem erg vet vind, rook ik regelmatig opium achtige substanties waardoor het me ook nog wel een goeie aankoop leek, MAAR: ik heb geen idee hoe het ding werkt... Je zou zeggen als gewone waterpijp, maar dat lijkt me niet: het kopje is maar heel klein, en je zou zeker 3× een vol kopje op moeten roken voor effect. Ik heb vanalles gelezen over een opium lamp, maar kan me nog steeds niet helemaal voorstellen hoe het nou moet werken.

Kan iemand mij dat uitleggen ?

psych-out

Bewuste gebruiker
bovenaan is toch om te zuigen
midden voor de opium
onderaan voor het water er in te kunnen kappen.

misschien kan je er nog een kop van zo'n ijzer pijpke opdraaien.
die ijzere pijpkes kan je ook uiteen draaien, met zo'n screen, je weet wss wel wat ik bedoel.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik verplaats deze even naar de opiaten, misschien dat daar mensen ervaring hebben met zo'n pijp....

hallo zoals je weet moet opium boven een vuurtje gehouden worden,het moet veporeizen en niet verbranden. Bij deze pijp kun je een beetje opium in het kopje stoppen. Je neemt dan een ijzeren staafje, bv een spaak van een fiets wiel. De spaak maak je heet door hem bij je fornuis op te warmmen zodat hij rood gloeiend wordt. Als de bovenkant van de spaak goed heet is duw je hem tegen de opium in je pijp de rook inhaleer je via de pijp. Doe eerst wat water in deze pijp en het moet werken. Een echte Opium pijp heeft ook eigen*ijk geen kopje. Je plakt de Opium op de pijp daar waar het gaatje is. Je neemt steds een klein bolletje Opium en met je andere hand hou je het gaatje open met een naald. Je houd dan de pijp boven de brander. Kijk maar wat filmpjes op You-Tupe. In Iran gebruiken ze een gewoone Opium pijp maar gebruiken houtskool als brander. Opium op de pijp met een tangetje pakken ze de rood hete kool en blazen even door de pijp met de houtskool naast de Opium. Als hij rood oplicht inhaleren ze de rook. Zelf rook ik op deze manier het liefst mijn Opium geen verlies van Opium dus maximaal genot. Als ik in Thailand ben houden we de pijp boven een brander en de Opium valt door het gaatje als je rookt. Na een sessie maak je je pojp schoon van binnen. Deze Opium kool wordt weer gemengt met de nieuwe Opium.
Jouw pijp komt uit Azie en is geschikt voor Opium roken met een rood gloeiende spaak van een fiets wiel. Nou ik hoop dat je wat hebt aan deze info ,later Rightalman

Spor

Wijs gebruiker
Thanx :)

Aan die uitleg heb ik wat ! Toch het kopje dus, ja ik was al bang dat als ik er vuur bij zou houden dat de boel in de pijp zou smelten. Dat zal inderdaad met een paperclip of fietsenspaak wel meevallen, dan smelt lijkt me alleen het stukje waar je het ijzer houd (?)

Bovenaan