• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Gebruiken artiesten tijdens het draaien drugs?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Bas

Wijs gebruiker
De vraag in de titel is duidelijk genoeg. Het lukt mij niet er een antwoord bij te plaatsen, heb werkelijk geen idee of artiesten tijdens het draaien drugs gebruiken. (Hard/Rawstyle & Hardcore festivals)

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Ik vind DJ's niet echt artiesten, zeker die van nu. Plaatjes draaien kan iedereen.

Los daar van, in de jaren 90 zat veruit het merendeel van de DJ's aan de drugs, hoe het nu is weet ik eigenlijk niet.

Interessant in dat licht is dat ik binnenkort de biografie krijg van DJ Dano, bekend van het dreamteam van Thunderdome destijds. Mijn maat heeft het bijna uit, en heeft al laten doorschemeren dat het doorspekt is met drugs.

Wellicht wil je dat boek zelf lezen, de titel is 'Wat de fok, ouwe!'

Mijn neef is professioneel DJ en er schijnt vaak gewoon een bakje Coke bij de DJ booth te staan. Denk dat het ook wel wenselijk is jezelf op te kunnen peppen. Aan de andere kant is het natuurlijk een grote valkuil...

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Verschilt uiteraard per DJ, maar er zijn legio verhalen en voorbeelden dat er wel drugs gebruikt wordt tijdens het draaien.

Berlin calling is trouwens wel een leuke film mede over dit onderwerp.

Atwa

Experimenterende gebruiker
Ik heb backstage op Extrema Outdoor gewerkt een paar jaar en daar staat standaard een dealer om in de noden van de draaiende DJ's te voorzien.

Van de Prodegy op pinkpop een aantal jaar geleden was ook gewoon bekend dat die een klein tentje aan de zijkant van het podium hadden staan dat niet voor niets "het snuifhok" werd genoemd :)

Raver

Wijs gebruiker
Ik heb vaak hardstyle DJ's gesproken en dan met name de wat minder grote rawhardstyle dj's. Die dj's die gewoon zelf ook naar Defqon en the Qontinent gaan en op de camping gaan zitten.

En hij sprak er toen over dat ze op het vip dek ook gewoon volgas los gaan allemaal met drugs. Niet allemaal ofcourse, en of ze t ook tijdens het draaien doen geen idee. Maar dat zou best kunnen. Een beetje speed werkt wel dan :tongueout:

• Like
Waarderingen: Bas

Perenijsje

Badass junkie
Ik vind DJ's niet echt artiesten, zeker die van nu. Plaatjes draaien kan iedereen.

Los daar van, in de jaren 90 zat veruit het merendeel van de DJ's aan de drugs, hoe het nu is weet ik eigenlijk niet.

Interessant in dat licht is dat ik binnenkort de biografie krijg van DJ Dano, bekend van het dreamteam van Thunderdome destijds. Mijn maat heeft het bijna uit, en heeft al laten doorschemeren dat het doorspekt is met drugs.

Wellicht wil je dat boek zelf lezen, de titel is 'Wat de fok, ouwe!'
Ik ben wel benieuwd naar dit boek, maar op bol.com is het alleen tweedehands te verkrijgen en staat er een belachelijke prijs bij van 130 euro? :thinking:https://www.bol.com/nl/f/wat-de-fok-ouwe/9200000061327988/. En op Marktplaats vraagt iemand er 50 euro voor? :fearscream: Wat is dat voor bijzonder en dik boek dan ofzo?
De bibliotheek hier heeft hem ook niet. Heeft die maat van jou hem nog dat ik hem anders een keer van jou leen?

En ontopic, ik ga veel naar hardcorefeesten en ja er zijn veel DJ's die tijdens het draaien wel drugs gebruiken. Vooral uppers zoals coke en speed. Al ze klaar zijn dan vaak aan de keta. Maar er zijn ook DJ's die alleen drinken ( vaak staat er wel emmer ijs met fles drank in de buurt van de draaitafel) en ik ken ook wel DJ's die wel gewoon nuchter draaien. Bevriende DJ van me was wel echt verslaafd, maar nu draait hij clean. Vind ik wel echt knap hoor om dan wel in het wereldje te blijven waarin veel gebruikt wordt, maar dan zelf niks meer te nemen. Ik zou het niet kunnen denk ik.

Pollewop

Bewuste gebruiker
Om als goed betaalde dj het jaar door te komen en dan bij elke set een pilletje nemen of überhaupt gebruiken lijkt me sterk. Als je de hele wereld overvliegt en soms niet eens weet welke dag het is of in welk land je bent. Ik volg een aantal dj’s zoals Headhunterz en Brennan Heart al jaren. De een heeft een heel gezond leven, de ander een fijn gezinnetje. Je zou het boek HARD van Brennan Heart (Fabian Bohm) eens kunnen lezen. Dan weet je ook hoe het eraan toe gaat in die wereld en of drugs dan op zijn plek zijn? Misschien in de wintermaanden om creativiteit te ontplooien en nieuwe tracks te maken... 🤷🏼‍♀️

Ghbeetje

Experimenterende gebruiker
Ken er persoonlijk 3. Geen kleine namen ook, ze gebruiken alle drie tijdens het draaien en eentje zelhs ghb tijdens het draaien.

Ganggang💯

Badass junkie
Ik ken ook meerdere DJ's. Ze gebruiken allemaal wel eens wat maar sommigen niet tijdens het draaien. Maar er zijn er genoeg die dat wel doen.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan