gedachtestromen onder invloed van weed

spacebilly

Belezen gebruiker
Al de dingen die je nu ziet, ruikt proeft en hoort zijn gekoppeld aan herinneringen van vroeger toen je die dingen voor het eerst zag, rook, voelde en hoorde. Elk mens heeft een andere kijk op iets omdat iedereen dingen anders heeft ontdekt toen hij/zij klein was en er dus ook andere (onderbewuste) herinneringen bij heeft. Als een persoon naar een boom kijkt, kan een ander persoon die naar de zelfde boom kijkt toch een andere kant van die boom zien en er andere gedachtes/gevoelens bij hebben. De straat waarop je loopt en de omgeving waar je je in bevind is hetzelfde, toch word deze door elk persoon anders ervaren. Want elk persoon heeft zijn omgeving op een andere manier leren kennen. Als je cannabis rookt komen dingen die je ziet los van de herinneringen die je eraan hebt. Je ziet alles opnieuw en op een andere manier. Je kijkt naar alles op een respectvolle manier. Een auto is niet zomaar een auto, het is een ding bestaand uit vele door de mens gemaakte onderdelen die men met een logische reden in elkaar gezet heeft. Een boom is niet zomaar een boom, het is een natuurlijk organisme die één is met de aarde en waarschijnlijk al langer op dezelfde plek staat dan dat jij hier op deze aardkloot rondloopt. Om maar een paar voorbeelden op te noemen. Dit is een van de vele gedachtestromen + conclusie die ik heb als ik onder invloed ben van cannabis. herkennen mensen dit?

gr

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
Neem LSD gaan je gedachten heel wat sneller :grin:
op wiet ga ik niet zo erg nadenken meer chillen :stoned:

toen ik de eerste keer lsd had genomen ben ik de heleavond gaan analiceren hoe me gedachten gingen :|D

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Ik herken die gedachtenstromen wel, maar niet de gedachtenstroom waar jij het over hebt. Mijn gedachtenstromen gaan eerder over hoe belachelijk, vreemd of lachwekkend de wereld is. Minder serieuze gedachtenstromen in ieder geval dan:
spacebilly zei:
Een auto is niet zomaar een auto, het is een ding bestaand uit vele door de mens gemaakte onderdelen die men met een logische reden in elkaar gezet heeft.

Serieuze gedachtenstromen gaan meer opspelen na het gebruik van paddo's/truffels.

joories

Newbie
Ik ga ook heel erg nadenken over ''dingen'' maar dan meer over filosofie en politiek. Soms idd ook over de natuur.

Zazuu.

Bewuste gebruiker
ImmortalTech zei:
Ik herken die gedachtenstromen wel, maar niet de gedachtenstroom waar jij het over hebt. Mijn gedachtenstromen gaan eerder over hoe belachelijk, vreemd of lachwekkend de wereld is. Minder serieuze gedachtenstromen in ieder geval dan:
spacebilly zei:
Een auto is niet zomaar een auto, het is een ding bestaand uit vele door de mens gemaakte onderdelen die men met een logische reden in elkaar gezet heeft.

Serieuze gedachtenstromen gaan meer opspelen na het gebruik van paddo's/truffels.

Inderdaad, gedachtenstromen op weed gaan bij mij over belachelijke dingen inderdaad en dat de 'nuchtere' mens er keihard intrapt.

Paddo's en truffels gaan veel verder; ik kon 'het' niet bevatten, 'het' is te groot.

Delcasa88

Bewuste gebruiker
"Herkennen mensen dit?" vraag je....

Ja zeker... Gedachte stromen komen bij iedere blower denk ik wel op (puur als effect van blowen), het is maar net op wat voor 'n manier je daaraan invulling geeft. Serieus, grappig, verdrietig, sarcastisch, serieus, debiel, droevig of vrolijk. Ieder zn ding.

Ik geef vrijwel gelijk invulling aan die gedachten geef als jij denk ik. Je creeert een 'point of view' die geheel niet beinvloed wordt door referentiekaders en je in staat stelt een daadwerkelijke objectiviteit te creeeren waarbij je dingen op hun échte waarde kunt schatten. Tenminste....ik denk dat ik dat dan kan...

Ik geloof namelijk niet dat blowen je in staat stelt om je gehele referentiekader te niet te doen. Je hebt, zodra je vaker gaat blowen, minstens 18 jaar (hoop ik) aan indruken opgedaan, referenties gemaakt tussen gebeurtenissen/beelden en emoties. Oftewel, je hebt je hele leven lang eraan gewerkt om een passend referentiekader te creeeren waar jij je als individu comfortabel bij voelt. Dit referentiekader heeft invloed op alles, zelfs zoiets simpels als een brood. Jij ziet een boterham... een afrikaan ziet zijn kans om de komende week te overleven.

Dit referentiekader zit zo ingebakken in je persoonlijkheid dat ik niet geloof dat het inhaleren van de rook van een plant al die 18 jaar aan referentie-vorming laat verdwijnen. En als het niet geheel is verdwenen, ben je dus ook niet geheel objectief. Toch dénk je met blowen wél geheel objectief te zijn... En dan denk ik, wat is het nou? En ga ik daar weer over nadenken...

Best druk...In mn hoofd xD

Met paddo's, en met name truffels is het inderdaad een factor 20 erger.
Stel dat 1 gedachte hetzelfde is als een rustig grazende koe in de wei. In mn hoofd zijn truffels dan een kudde buffels die ophol geslagen met hun ballen afgekneld door mn hoofd rennen alsof hun leven er vanaf hangt :P

Extisi

Wijs gebruiker
Ik heb altijd een eeuwig gevecht met mezelf. IN mijn hoofd dan he.
"Morgen moet ik werken."
"Die vrouw heeft een rode handtas, waarom?"
"Ohja, wat wilde ik ook al weer zeggen?"
"Ohja, werken."
"Uhm, wat was er ook alweer?"
*probeert heftig om niks te denken*

Maar goed, zo gaat dat, om maar even een heel lomp voorbeeld te noemen :wink:

Bovenaan