Gedenatureerde alcohol

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Dirkjan

Badass junkie
Simpel vraagje, ga je dood van gedenatureerde alcohol???

Denatureren betekent "voor menselijke consumptie ongeschikt maken", dus nee je kan gedenatureerde alcohol niet drinken. Voorbeelden zijn methanol, spiritus of bijvoorbeeld ontsmettings-alcohol. Je zou deze technish gezien kunnen drinken maar voordat je dronken wordt stoppen je nieren en je lever met werken en ga je dood.

De Zandman

Badass junkie
Op zich vraag ik me af, of middels destillatie je de 2 soorten alcohol weer kunt scheiden.
Beide hebben een verschillend kookpunt.
Moet je wel een goede ketel hebben....
En goede meetapparatuur...

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Op zich vraag ik me af, of middels destillatie je de 2 soorten alcohol weer kunt scheiden.
Met gedenatureerde alcohol gaat dat niet lukken omdat teveel mensen deze gedachtegang volgen.

Suiker, water, gistje, in een vat met waterslot, week (of twee) wachten en dan distilleren, ofwel het water alcohol mengsel verhitten en de alcohol dat sneller verdampt opvangen.

De Zandman

Badass junkie
Ik denk, dat je gelijk hebt... Als dit mengsel van alcohol zo eenvoudig te scheiden zou zijn, dan zou idd de halve mensheid deze alcohol met een gaan destilleren.
En toch zijn er de zgn. " spirutusdrinkers".
Hoe deze dit doen, en overleven, ik weet het niet maar zij schijnen die blauwe alcohol te kunnen drinken!

Ik vond de tv serie " Moonshiners " werkelijk fantastisch.
Eén aantal echte kenners, die alcohol stoken. Prachtig! Al de eigenbouw koperen stookketels, koperen destillatie koelers, hun recepten....en hoezij alleen al door het schudden van de fles aan de luchtbellen konden vaststellen, hoeveel % de gestookte alcohol was... vakmensen!
En het moonshine wat zij maakten, was zeer gewild, en nog lekker, óók!
Maar:

Sterke drank en ik, we zijn echte doodsvijanden.
Bah.
Iedere keer als ik dit ook maar proefde, ging het volkomen fout.
Wat kun je daar toch gemeen laveloos van worden ....

benzzzy

Badass junkie
Het tegengif voor methanol is alcohol dus mischien als je maar genoeg wodka erachtaan tikt...

NIET DOEN MENSEN.

ATGC

Bewuste gebruiker
aa.c
Ik denk, dat je gelijk hebt... Als dit mengsel van alcohol zo eenvoudig te scheiden zou zijn, dan zou idd de halve mensheid deze alcohol met een gaan destilleren.

Het "probleem" met ethanol is juist dat je met iets meer moeite er strontgoedkoop enorm veel van kan maken. Suiker, water, gist, wat voedingsstoffen en wat hygiène en geduld is alles wat je nodig hebt. Het % kan je met vriesdestillatie nog wat ophogen. Zo maak ik zo nu en dan een lekkere apple jack van cheapo appelsap, wat extra suiker en instant gist.

Ethanol is een vrijwel onuitroeibare drug, de synthese is doodsimpel en de precursoren legaal en goedkoop en praktisch onverbiedbaar.

Er is echt nul reden om spiritus en gedenatureerde alcohol als bron van ethanol te gebruiken, zelf iets brouwen is simpeler, goedkoper en veiliger.

De Zandman

Badass junkie
Het verhaal was, mss is, dat het om de kosten ervan ging. (Gaat)
Spiritus is spotgoedkoop.
Snevel kost al gauw 10 x zoveel per liter, en niet iedereen kan alcohol stoken....

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Waarom zou je dit willen drinken????
Vraag ik me ook af, als je met een plan rondloopt om eerder het leven te beëindigen zou ik eerst alles proberen om het leven leuker te maken en erover praten (anoniem op een forum of 113 bellen.
Ik hoop dat ik er naast zit maar denk het niet...

Close life !

De Zandman

Badass junkie
Ikzelf zou dus echt nooooit en te nimmer spiritus gaan drinken.
Ik moet er niet aan dénken !!
Maar, deze mensen bestaan. Jazeker.
Mij niet gezien....bah.
De lucht alleen al!

ATGC

Bewuste gebruiker
Het verhaal was, mss is, dat het om de kosten ervan ging. (Gaat)
Spiritus is spotgoedkoop.
Snevel kost al gauw 10 x zoveel per liter, en niet iedereen kan alcohol stoken....

Dat is ook het "mooie" van alcohol, als je aan lager wal bent geraakt heb je ook niet meer voldoende hersencellen om een simpel brouwsel te maken. En grijp je voor de laatste keer naar een fles... 🙄

jam

Bewuste gebruiker
De reden dat er zoveel mythes bestaan over het blind worden van zelfgestookte alcohol is ook doordat er in sommige landen inderdaad mensen zijn die snel alcohol wouden bekomen door spiritus etc te destilleren en zo de alcohol te scheiden van andere stoffen. Indien je dit in een goede labo-omgeving doet waarin alle omstandigheden gecontroleerd worden lijkt mij dit ook niet zo heel moeilijk te zijn. Maar dat is niet altijd het geval in landen waar de bevolking arm en alcohol duur is. Maar in alcohol die je via vergisting maakt en nadien destilleert zit normaal gezien slechts een beperkte mate methanol waardoor je dit wel veiliger kan destilleren en je eigen drank mee kunt maken.

ATGC

Bewuste gebruiker
Methanol onstaat bij vergisting van o.a. pectine wat veel in de schillen en stelen van fruit zit. Vermijd je deze of gebruik je puur suiker dan is het methanolgehalte laag. Fruitsappen, wijn, bier en fruiy zelf bevatten altijd wel wat methanol van nature.

En damn, die applejack is straf 😄😈

King$man

Newbie
Ik zou dat idee echt uit je hoofd zetten, en als dat je niet lukt zou k onder de 1.5 ml pakken met wat fris. En veel water drinken

De Zandman

Badass junkie
De alcohol die wij drinken, is Ethylalcohol.
Schoonmaken doe je met Ethylalcohol waar een andere giftige alcohol aan is toegevoegd, methylalcohol in casu, plus een kleurstof.
Daar word je blind van.
Toch maar laten staan ....

De Zandman

Badass junkie
Ze bestaan wel...
De spiritusdrinkers.
Dan lig je al echt diep in de goot.
Ik moet er niet aan denken om dat te moeten drinken...

Hardcore_frk

Badass junkie
Ze bestaan wel...
De spiritusdrinkers.
Dan lig je al echt diep in de goot.
Ik moet er niet aan denken om dat te moeten drinken...
Ik heb een keer een documentaire gezien van een kerel in Rusland. Hij dronk eerst een fles spiritus leeg en spoot zichzelf daarna vol met Krokodil. Dag in, dag uit.. Erg gezond zag hij er overigens niet uit!

De Zandman

Badass junkie
Krokodil heeft idd niet voor niets deze naam....
Als je alleen al ziet, waar het van gemaakt is!
Er is een docu over, en hier zie je iemand die van de linker arm een heel stuk vlees kwijtgeraakt is, je kijkt zo naar een spaakbeen en ellepijp. Open en bloot.
De gebruikers worden niet oud.
Rotzooi, dus...

Dirkjan

Badass junkie
Er is een docu over, en hier zie je iemand die van de linker arm een heel stuk vlees kwijtgeraakt is, je kijkt zo naar een spaakbeen en ellepijp. Open en bloot.
De gebruikers worden niet oud.
Rotzooi, dus...
Desomorfine heet het, en het is eigenlijk diep triest als je je realiseert dat die mensen niet echt een andere keus hebben. Ze zijn nou eenmaal verslaafd aan opiaten maar kunnen geen heroine betalen/fabriceren dus zijn ze gedoemd om deze goedkope maar verwoestende verbinding te nemen. Het is eigenlijk gewoon heroine maar er is tijdens het productieproces een aantal stappen overgeslagen of vergemakkelijkt. En dan krijg je krokodil.

De Zandman

Badass junkie
Er is een docu over, en hier zie je iemand in, die van de linker arm een heel stuk vlees kwijtgeraakt is, je kijkt zo naar een spaakbeen en ellepijp. Open en bloot.

Degebruikers worden niet oud.
Rotzooi, dus...En niet zo'n beetje ook!
Rotzooi die krokodil.
Eerste klas Rotzooi.
Als het je partner is, die hieraan hooked is.⁹

fffffffffffffff

Belezen gebruiker
klink een beetje alof ze ook wel klaar zijn met het leven, lijkt me niet dat ze verwachten om oud te worden.
hoeveel mensen doen dit eigenlijk, want in de media maken ze het meestal het probleem groter dan dat het is,

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan