Gedroogde paddo's

Snowseals

Experimenterende gebruiker
Ik heb wel is zo paddo kweekset gekocht. Het werkt perfect en de paddestoelen werken prima. Alleen het probleem is je kan de paddestoelen nie lang bewaren. Mensen zeggen als je paddo’s laat drogen kan je ze maanden lang bewaren maar ik heb zo gevoel dat niemand gedroogde paddo’s eet? Of hoeveel je er van moet eten?

Hoeveel betalen mensen voor een trip? Gedroogde paddo’s?

spacekonijn

Badass junkie
gewoon op een donkere koele plek neerleggen en ze drogen vanzelf , dan kun je ze inderdaad heeel lang bewaren en ze krimpen enorm dus veel fijner om op te eten ook

platypus

Belezen gebruiker
al het vocht trekt eruit: minder gewicht, minder groot
werkzame stof blijft over: minder nodig om even hard te trippen!

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
portie gedroogde paddos is ongeveer:
0.5-1 gram voor hawaiiaanse
1.5-3 gram voor mexicaanse

je kunt ook de oven op een lage temperatuur zetten en ze er een aantal uur inleggen (max 50°C)
deze methode is wel omstreden omdat sommigen beweren dat door de hoge temperatuur de werkzame stof in de paddos kapot gaat...

maar ik maak altijd thee van paddos (dus toch bijna 100°C), en dat werkt toch altijd perfect, dus volgens mij kan je ze gewoon in de oven leggen, mits lage temperatuur natuurlijk...

Shroomie

Bewuste gebruiker
spacekonijn zei:
gewoon op een donkere koele plek neerleggen en ze drogen vanzelf , dan kun je ze inderdaad heeel lang bewaren en ze krimpen enorm dus veel fijner om op te eten ook
Hoe lang moet je ze dan op zo'n droge plek bewaren?
edit: en wat bedoel je met een "droge" plek? een plek waar gewoon geen vocht komt ofzo?

Boerke

Shroomie zei:
spacekonijn zei:
edit: en wat bedoel je met een "droge" plek? een plek waar gewoon geen vocht komt ofzo?

Ik leg ze een weekje in een lade tussen keukenpapier. Na een weekje zijn wel wel zo goed als droog... Je merkt het ook wel wanneer ze volledeg droog zijn :wink:

Shroomie

Bewuste gebruiker
Boerke zei:
Shroomie zei:
spacekonijn zei:

Ik leg ze een weekje in een lade tussen keukenpapier. Na een weekje zijn wel wel zo goed als droog... Je merkt het ook wel wanneer ze volledeg droog zijn :wink:
Dus samengevat:
Ik koop een portie paddo's, ik was ze, rol ze tussen keukenpapier en leg ze in de lade.
Correct me if I'm wrong

pasquali

Bewuste gebruiker
Nou ik zou ze niet wassen , maar dat kan ook persoonlijk zijn.
Ik droog ze gewoon in het raam op stukje papier.
werkt goed ze verliezen een pietsie beetje van de potentie , maar is erg handig als je bijv. te veel hebt ofzo of ermee wil reizen!
Leuke tip :

Truffels kun je ook drogen , ze worden however kroerthard , daarvan kun je met kralen leuke armbandjes maken en meedragen op reis!!

barret

Newbie
Dit vind ik toch heel verwarrend.

Ik dacht dat je verse paddo's niet te lang mag bewaren omdat ze dan slecht worden.

Nu lees ik dus dat ze niet slecht worden, maar drogen?

Wanneer vervallen de paddo's en wanneer drogen ze?

Boerke

:)
Je kan kiezen, wil je ze vers bewaren dan kan je ze een week lang houden in de koelkast...
Wil je ze langer houden moet je ze laten drogen door ze ergens in keukenpapier te wikkelen en na een goeie week zijn ze door en dan kan je ze lang bewaren... :wink:

pasquali

Bewuste gebruiker
Dus om ze niet te laten bederven moet je ze dus niet op vochtige plek bewaren en op droge plaats!

Qocaïne

Badass junkie
Shroomie zei:
Is het normaal dat deze zwart/donkerbruin worden bij het drogen?

nee... toch niet. De steel wordt íéts groener/zwarter.. maar blijft toch vooral wit.

een geheel zwarte steel óf kop lijkt mij niet goed! ^_^

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
heb hier nu gedroogde mexicaantjes liggen
de steeltjes zijn idd wat donkerder dan normaal , met wat groen/zwarte tinten op
maar echt volledig zwart/donkerbruin is niet normaal denk ik
als ze echt helemaal donkerbruin/zwart zien is er toch iets mis mee denk ik...

fun

Bewuste gebruiker
Ok even alles op n rijtje:

-Verse paddos bederven inderdaad, je kunt ze ongeveer 3 dagen in de koelkast bewaren.

- Om ze langer te bewaren kun je ze drogen.
Best hiervoor is een donkere, koele plaats, en je legd de paddos op iets dat vocht opneemt.
Zelf heb ik de paddos op een gespannen keukenpapier liggen (in een doos), en daaronder een vochtvreter om het te versnellen.
Hitte en licht bij het drogen kunnen bederving sneller laten optreden, waardoor je inderdaad zwarte paddos krijgt.
Ook kan dat gebeuren als je verse paddos van een paar dagen oud gaat drogen.
Die verkleuring is niet goed, bij het drogen verkleuren ze wel, maar niet zwart. Zie het als de verkleuring van gedroogd fruit of gedroogde bladeren.

- De portie van gedroogde shrooms ligt op ca. 1/10 van het gewicht van verse. portie van 30g vers is dus 3g gedroogd.

- van gedroogd spreek je pas als je de paddo "als een lucifer" kunt overknakken.

- de prijzen van een gedroogde portie kun je zelf bepalen.
denk niet dat er handel in zit, af en toe een vriend ofzo, maar je zult toch lager moeten zitten dan de prijzen in de shop.
Ik zou zeggen voor de cubensis soorten zon 5 tot 10 euro de portie (3gr)

- Bedenk wel dat het drogen van paddestoelen door de wet wordt gezien als een illegale activiteit, het is het bewerken van drugs en kan erg zwaar gestraft worden. Als je het voor eigen gebruik doet komen er niet veel mensen achter, maar verkoop het en je wordt gepakt, dan zijn de boetes en straffen voor het in bezit hebben van gedroogde shrooms niet mis.

fun

Bewuste gebruiker
post anders ff een foto, dan kan ik het met zekerheid zeggen.

Zo zien gedroogde paddos eruit, je ziet dat er wel eens eentje tussenzit die wat donkerder verkleurd.
Op de plek waar je ze hebt aangeraakt zijn ze zoiezo erger verkleurd, das wel normaal (gekneusd) en haast niet te voorkomen.

Trouwens, wel leuk om het verschil te zien: ALLES in dat zakje hierboven, is wat hieronder in het bakje zit toen ze nog vers geplukt waren.
Is 4 gram gedroogd, 40 gram vers dus en een dikke portie.

Via www.imageshack.us kun je makkelijk fotos uploaden en posten.

Shroomie

Bewuste gebruiker
Hier zijn ze, bedorven als wat :(

Ik gooi ze maar weg zeker, ze kleven trouwens wat vast aan het keukenpapier.

Waarschijnlijk zijn ze bedorven omdat ik ze eerst gewassen heb, in het vervolg doe ik ze in de oven.

lot

Badass junkie
ik wil niet zeggen dat ik er veel van weet;
maar ik weet wel dat dat er niet echt fris uitziet idd :wave:

fun

Bewuste gebruiker
sorry Shroomie, die zijn idd echt bedorven.

Niet eten, want daar word je ziek van!

Het zou goed kunnen dat het wassen dit heeft veroorzaakt.
Het wassen zelf is sowieso overbodig, maar levert op zich niet zon probleem op.
Een paddo is wel heel erg kwetsbaar, bij iedere aanraking "kneust" de paddo al snel, zoals een appel die beurs word zeg maar.
Die beurse plekken zijn nóg gevoeliger voor het rottingsproces, dus misschien heb je ze wat teveel aangeraakt met het wassen?

Denk nu niet dat je ze bijna niet kunt aanraken, dat kan best maar er moet wel voorzichtig mee worden omgegaan.
Het beste is gewoon zo vers mogelijk, meteen donker/koel/droog wegleggen, zo min mogelijk aanraken en de tijd zn werk laten doen.

Droog en minimaal aanraken zijn echt het belangrijkste.
Donker en/of koel is niet écht nodig, maar heeft wel mijn voorkeur.

Zelf heb ik deze oplossing:

Schoenendoos met een gespannen keukenpapier, onder dit keukenpapier een vochtvreter en op het keukenpapier de paddos.
Doos dicht, meteen donker.
Werkt prima, omdat de lucht/vocht ook aan de onderkant van het keukenpapier kan stromen/weg kan gaan.

Bovenaan