Geen come up bij XTC

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Anunnaki

Bewuste gebruiker
Eergisteren samen met mijn vriendin XTC genomen. Na zo'n 1.5 uur wachten was ik er al helemaal van overtuigd dat het troep was (ofterwel het duurde me gewoon te lang). We hadden besloten nog een kwartje te nemen omdat ik me vaag kon herinneren dat die dan tegelijk en snel inwerkt.

Nog geen kwartier later besloten we een rondje te gaan lopen en vlak nadat ik mijn schoenen aanhad heb ik blijkbaar iets gezegd wat mijn vriendin meteen dr trip in schoot. Nog geen 5 seconde daarna steeg ik ook op naar Mars😋

Binnen 5 seconde was het meteen de heftigste XTC ervaring die ik heb gehad, alles flitste aan me voorbij en alles kwam tot leven (oa bewegen, ademen). Maar het flitste zo snel voorbij dat ik eigenlijk vrij weinig kon zien, ik kan het eigenlijk ook niet echt uitleggen. Ik had het verder prima onder controle en kon wel functioneren maar ik heb de hele trip het gevoel gehad dat ik meteen op m'n piek zat want na 2/2.5 uur zakte het ook al weer af.

Daarna nog bijgenomen maar dat heeft alleen de comedown verlengt volgens mij want ik kreeg alleen maar meer last van mn bek, verder niks bijzonders.

Gevalletje pech of herkenbaar? Was wel een geweldige avond daar niet van😇

benzzzy

Badass junkie
Als je met maar één kwartje bent begonnen kan het goed zijn dat je te weinig hebt gekomen.
Dacht dat je gemiddelde pil in Nederland 160mg is kwartje daarvan is 40mg.

Eén dosis waar de meeste haast niks van merken....
Daarbij komt ook nog eens dat de eerste dosis mdma het belangrijkste is.
Mdma laat een hoop serotonine vrij en er is geen oneindige hoeveelheid serotonine.

Als je dat kwartje neems zal je een deel daarvan vrij laten voor een zeer mild effect op zijn best.

Dus kg%2+90=dosis en niet meer dan de helft van je originele dosis ongeveer
Als je fan nog een kwartje neemt na 45m ofz dan is er ipv bijvoorbeeld 10mg beschikbare serotonine in je brein maar 75.
En dus zal het bijpaken van het kwartje een overal aanzienlijk minder effect hebben dan het eerste kwartje.

Daarom word ook aangeraden om gelijk een goede hoeveelheid te pakken met je eerste dosis .

Om de start dosis te calculeren gebruik ik vaak deze formule
(Lichaamsgewicht in KG)%2 +90=dosis in milligram.

Dit zou een goede start dosis moeten zijn.
En voor het bijpakken word meestal ook aangeraden het bij UITERLIJK 1 REDOSE te houden en deze 1-1.5 uur na de eerste dosis te nemen.

Zoals eerder vernoemd is het nijpakken van mdma niet super effectief en door lager te doseren en meer bij te pakken zal je een mindere ervaring krijgen en een grotere kater.

Dus KG%2+90=dosis en niet meer dan 1 redose 1. 5 uur na inname.

Het kan ook zijn dat je geen mdma hebt gehad en dat de lange comeup kwam omdat je een andere drug hebt gekregen.
It dat het wel mdma was maar je bijvoorbeeld een volle maag had.
Wie weet xd had je moeten laten testen 😜.

Maar geloof me volg de tips boven beschreven.
Deze zullen de schade aan je brein verlagen de Day after the day blues te verminderen en de ervaring overal beter laten zijn als dat je 5x bijpakt en 5 pillen wegtikt en je kaak wegloopt terwijl je piemel veranderd in een vagina je je je OK depressie lf voelt.

HierEnDaarEenFuifje

Bewuste gebruiker
Op 1 of andere manier heb ik ook vaak een tragere comeup als ik thuis gebruikte. Ik had vaak ook wat meer nodig dan op een festival.

Komt voor mij denk ik doordat ik me thuis heel bewust ben wat ik voel en op een festival heb ik meer afleiding, dus ook minder bezig met de comeup.

De eerste dosis is inderdaad het belangrijkst, dus om dit te voorkomen zal je wellicht wat meer moeten nemen. Verder sluit ik me aan bij @benzzzy.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Eergisteren samen met mijn vriendin XTC genomen. Na zo'n 1.5 uur wachten was ik er al helemaal van overtuigd dat het troep was (ofterwel het duurde me gewoon te lang). We hadden besloten nog een kwartje te nemen omdat ik me vaag kon herinneren dat die dan tegelijk en snel inwerkt.

Nog geen kwartier later besloten we een rondje te gaan lopen en vlak nadat ik mijn schoenen aanhad heb ik blijkbaar iets gezegd wat mijn vriendin meteen dr trip in schoot. Nog geen 5 seconde daarna steeg ik ook op naar Mars😋

Binnen 5 seconde was het meteen de heftigste XTC ervaring die ik heb gehad, alles flitste aan me voorbij en alles kwam tot leven (oa bewegen, ademen). Maar het flitste zo snel voorbij dat ik eigenlijk vrij weinig kon zien, ik kan het eigenlijk ook niet echt uitleggen. Ik had het verder prima onder controle en kon wel functioneren maar ik heb de hele trip het gevoel gehad dat ik meteen op m'n piek zat want na 2/2.5 uur zakte het ook al weer af.

Daarna nog bijgenomen maar dat heeft alleen de comedown verlengt volgens mij want ik kreeg alleen maar meer last van mn bek, verder niks bijzonders.

Dat gebeurt wel eens inderdaad. Mijn hypothese is dat het te maken kan hebben met de spijsvertering. MDMA wordt namelijk voornamelijk opgenomen in de darmen. Dus eerst moet de maag de MDMA doorlaten. De poortwachter, die bepaalt wanneer de maag opengaat, laat steeds beetjes van de inhoud door. Misschien gebeurt het soms dat (bijvoorbeeld vanwege gebrek aan peristaltiek) een stuk van een xtc-pil niet goed oplost en daardoor vrij geconcentreerd door die poortwachter gaat. Dat zou een verklaring zijn voor dit soort gebeurtenissen.

Ik heb het bij anderen ook wel een paar keer zien gebeuren. Zelfs een keer iemand die 4 uur moest wachten tot het insloeg. Die zei ook de hele tijd 'zal ik nog meer bijpakken, het doet niks!' Maar ik zei, wacht nog maar even. Het komt wel. Uiteindelijk had ik gelijk en sloeg 'ie inderdaad in één keer vol in.

Anunnaki

Bewuste gebruiker
Als je met maar één kwartje bent begonnen kan het goed zijn dat je te weinig hebt gekomen.
Ben begonnen met een halve en dan zo'n 1.5 uur daarna een kwartje erbij. Volgens mij waren ze zo'n 250mg.

Ik weeg ca 90-95kg op het moment dus dat zal wel goed moeten zitten denk ik dan toch haha.

Het kan ook zijn dat je geen mdma hebt gehad en dat de lange comeup kwam omdat je een andere drug hebt gekregen.
Het was wel zeker MDMA want van het inwerken tot de comedown was het allemaal wel zeer herkenbaar.

Had ze natuurlijk wel gewoon moeten laten testen maar ik was lui :tongueclosed:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Dat gebeurt wel eens inderdaad. Mijn hypothese is dat het te maken kan hebben met de spijsvertering. MDMA wordt namelijk voornamelijk opgenomen in de darmen. Dus eerst moet de maag de MDMA doorlaten. De poortwachter, die bepaalt wanneer de maag opengaat, laat steeds beetjes van de inhoud door. Misschien gebeurt het soms dat (bijvoorbeeld vanwege gebrek aan peristaltiek) een stuk van een xtc-pil niet goed oplost en daardoor vrij geconcentreerd door die poortwachter gaat. Dat zou een verklaring zijn voor dit soort gebeurtenissen.

Ik heb het bij anderen ook wel een paar keer zien gebeuren. Zelfs een keer iemand die 4 uur moest wachten tot het insloeg. Die zei ook de hele tijd 'zal ik nog meer bijpakken, het doet niks!' Maar ik zei, wacht nog maar even. Het komt wel. Uiteindelijk had ik gelijk en sloeg 'ie inderdaad in één keer vol in.

Ik heb eens om die reden een grote fout gemaakt in mijn nog onwetende begin jaren. Ik had toen voor het eerst zelf pillen gekocht en getest op 120-130 mg. De eerste x ging ik als de brandweer van een halve pil! Love gevoel, alles was perfect, super festival.
Paar maanden later weer een festival en dezelfde pillen mee. Halve genomen, na een uur niks... Nog een halve er in, na weer een uur nog steeds niks. Ik app een din van me en vraag wat te doen? Die appte “ ah joh pleur der een hele in, misschien toch kut pillen”. Zo gezegd zo gedaan.... (dom dom dom i know!) Behalve wat vaag en strak gewoon noppes, nada, niks... Maar wel een kater van een week...

Later las ik me pas in en had veeeeeeel teveel gegeten te kort van te voren, totaal de verkeerde setting (bleef hangen in die kut pillen) en stemming en noem maar op.
Half jaar later een halve van dezelfde weer genomen en ging als de 🚒🚒🚒 !!

😂😂😂

Laatst bewerkt:

Aron Kurwa777

Experimenterende gebruiker

Ik had ook geen come up de eerst keer dat ik xtc deed , toen ik bij had genomen. Volgensmij ook niet bij het eerste stukje pil. Ik vind het juist fijn als ik geen come up heb en dat ik word overspoeld met het xtc gevoel. Dat is geweldig, vind ik dan. Dat het ineens in kickt

Aron Kurwa777

Experimenterende gebruiker
Ik heb eens om die reden een grote fout gemaakt in mijn nog onwetende begin jaren. Ik had toen voor het eerst zelf pillen gekocht en getest op 120-130 mg. De eerste x ging ik als de brandweer van een halve pil! Love gevoel, alles was perfect, super festival.
Paar maanden later weer een festival en dezelfde pillen mee. Halve genomen, na een uur niks... Nog een halve er in, na weer een uur nog steeds niks. Ik app een din van me en vraag wat te doen? Die appte “ ah joh pleur der een hele in, misschien toch kut pillen”. Zo gezegd zo gedaan.... (dom dom dom i know!) Behalve wat vaag en strak gewoon noppes, nada, niks... Maar wel een kater van een week...

Later las ik me pas in en had veeeeeeel teveel gegeten te kort van te voren, totaal de verkeerde setting (bleef hangen in die kut pillen) en stemming en noem maar op.
Half jaar later een halve van dezelfde weer genomen en ging als de 🚒🚒🚒 !!

😂😂😂
Ik heb respect voor je dat je je pillen niet op maakt

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan