geen effect bij eerste keer truffels

J en A

Newbie
Gisteren hebben wij, stel van rond de 60, voor het eerst truffels genomen. We hebben een tijdje terug voor het eerst xtc gebruikt en wilden nu graag een natuurlijk middel gebruiken. We hebben ons goed ingelezen en goed voorbereid: ruim vier uur niks gegeten, veilige omgeving, truffels goed koel bewaard, lekkere kleding aangetrokken en vooral: allebei erg benieuwd en klaar voor een nieuwe ervaring. We zijn begonnen met respectievelijk 10 en 8 gram Atlantis. Maar na ruim een uur waren we alleen een beetje draaierig en voelden de ledematen heel zwaar aan. Maar verder niets. We hadden passende muziekvideos aangezet en die kwamen wel wat mooier binnen dan normaal (denken we) maar geen visuele of hallucinerende effecten. Na anderhalf uur hebben we respectievelijk 5 en 2 gram bijgenomen, maar er gebeurde nog steeds niets. Uiteindelijk hadden we zo lang niets gegeten dat de honger het won van de verwachting dat er nog iets gebeuren zou. Teleurstellend dus, onze eerste trip. We vragen ons af wat we verkeerd gedaan hebben. Zijn er meer mensen die zo'n ervaring hebben?

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Jammer dat het een teleurstelling was. Hebben jullie de truffels gegeten of thee gemaakt?

Jullie hebben niets fout gedaan. Zware ledematen en muziek wat mooier binnenkomt zijn wel effecten die echt bij truffels horen. Truffels zijn een product van de natuur en de ene keer zit er meer werkzame stof in dan de andere keer, dus op dat gebied kunnen jullie net pech hebben gehad. De dosering was prima voor een eerste keer en zou wel iets meer effect moeten geven. Het kan dus zijn dat jullie pech hadden met deze truffels en dat ze gewoon weinig werkzame stof bevatte.

Lichaamsgewicht speelt ook nog een kleine rol hierheen. Hoe hoger hoe meer er nodig is, maar dat speelt een minder grote rol dan bijv. bij xtc. Ik zou aanraden even minimaal 2 weken te wachten en het te proberen met een andere truffelsoort en eventueel een iets hogere dosering.

Bijnemen heeft in ieder geval vrijwel geen nut, aangezien er na inname direct tolerantie optreedt. Het is dus van belang gewoon 1x een goede dosering te nemen en niet bij te nemen. Eten kun je trouwens gewoon doen tijdens het trippen en ik zou het zeker aanraden want dingen smaken heerlijk! Het is alleen handig om van te voren een lege maag te hebben, zoals jullie deden, maar tijdens kan je gewoon eten.

J en A

Newbie
Dank voor je reactie. De dosering in relatie tot ons lichaamsgewicht klopte volgens ons wel en we hebben ze ook gewoon gegeten. Goed gekauwd zoals overal wordt aangeraden.
We gaan het over een tijdje gewoon nog een keer proberen maar dan in een keer de hele portie. Kijken of we dan wel iets gaan beleven.

• Like
Waarderingen: ljuv

Lemmy

Badass junkie

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@J en A

@HierEnDaarEenFuifje heeft het meeste denk ik al gezegd. Ik kan misschien nog toevoegen dat het weleens vaker voorkomt dat mensen hun "systeem" (lichaam en geest) zich wat moet "instellen" op psilocybine (de werkzame stof in truffels en ook paddo's), waardoor eerste trips soms niet zo "voorspelbaar" zijn qua sterkte van de trip. Het zou goed kunnen dat jullie volgende trip op dezelfde truffels met dezelfde dosering anders/beter aan zou komen. Maar ik ben het er eigenlijk wel mee eens om voor de zekerheid even een ander soortje te kiezen en eventueel iets hoger te doseren. Beiden 2 gram erbij of zo, om het voorzichtig af te tasten.

Leuk trouwens dat jullie op jullie leeftijd experimenteren met deze geestverruimende middelen! Ik zou zeggen, geef het nog niet op! Truffels zijn veel magischer en mooier dan jullie wellicht verwachten, áls ze goed werken en als je je eraan overgeeft. :) En heel anders dan het al door jullie geprobeerde XTC/MDMA. Dat was vast ook wel bijzonder? :grin:

Paracetamolletje

Belezen gebruiker
Ik weeg 80kg en ik had laatst ook truffels gedaan. Ik had een heel bakje (22gr) high hawaiians genomen en ik had een milde ervaring. Kleuren waren wat gesatureerder, erg lacherig en golverige patronen. De comeup was wel redelijk intens, maar al en al een vrij milde ervaring.
Als ik 10 a 8 gram zou hebben genomen had ik waarschijnlijk ook weinig gevoeld. Ik zou je dus aanraden om voorzichtig meer te nemen.

Laatst bewerkt:

mrorange

Bewuste gebruiker
In mijn ervaring kunnen truffels best grillig zijn. Mijn allereerste keer had ik ook atlantis en minimaal effect. De tweede keer heb ik 15 gram Hollandia gebruikt, dat werkte als een trein! Alleen maar visuals, vliegen langs flatgebouwen met gesloten ogen... Maar er zijn zat keren geweest dat ik veel minder effect had. Dus het hangt er ook helemaal vanaf hoeveel psylocibine er in zit. En elke trip is weer anders. Soms wordt je heel erg filosofisch, de andere keer weer alleen maar beelden en reizen met gesloten ogen. Elke keer is weer anders. Ding met truffels en paddos is wel dat je instant tolerantie hebt en dan het beste 2 weken kan wachten, want anders heeft de tweede keer vlak na de eerste keer ook totaal geen uitwerking.

J en A

Newbie
Even een update: afgelopen weekend hebben we een nieuwe poging gedaan, wederom met Atlantis. Deze keer eerst thee gezet en daarmee resp 15 en 10 gram truffels gegeten. Mijn vrouw werd vooral eerst heel erg misselijk; ik had daar gelukkig geen last van. Na een tijdje kwam de muziek die we aan hadden gezet enorm binnen (3e symfonie van Gorecki) waarbij we de meest prachtige patronen zagen verschijnen. Mijn vrouw zag ook kleurrijke patronen die echt uit het scherm de kamer in kwamen.
Als ik naar buiten keek zag ik overal heel fijne lichtjes in alles waar ik naar keek en in het haar van mijn vrouw zag ik heel fijne paarse lokken. Ik voelde me wel erg loom en wiebelig. Maar door de mooie lichten, patronen en muziek paste dat er wel bij.
We voelden ook een enorme connectie en hadden na een tijdhe erg veel behoefte om te knuffelen. We waren (nog meer dan normaal) echt één. Een prachtig gevoel. Alles bij elkaar dus een vrij milde maar wel mooie trip. De volgende keer willen we echt naar buiten en beleven wat een trip in de natuur ons brengt.

New Dawn

Bewuste gebruiker
Supergaaf!

Gember thee kan helpen om de misselijkheid wat tegen te gaan.

Maar dan nog is het bij mij vaak een fase waar ik doorheen moet,
ik moet even acclimatiseren, je sensoren moeten even schakelen.

Als jullie het aandurven zou ik dit inderdaad zeker een keer buiten gebruiken!
Tip: Ga lekker in een vakantiehuisje zitten en vanuit daar de boel verkennen.

Je hebt daar nul verantwoordelijkheden, dagen om het juiste moment te kiezen,
ruim de tijd om weer bij te komen voor de terugreis, echt een heerlijke bubbel!

Zelf wandel ik graag onder invloed door parken, bossen en duinen.
Je komt er eigenlijk alleen maar vriendelijke natuurgenieters tegen!

Je gaat de bomenknuffelaars echt begrijpen! :grin:

Toevoeging: Ik eet meestal direct iets zodra het effect begint op te komen,
tijdens de trip heb ik vaak niet door dat ik honger heb, wat me tegen werkt.

Laatst bewerkt:

mrorange

Bewuste gebruiker
Supertof! Dat is echt een goede en zachte kennismaker met psychedelica! Doen jullie goed: set en setting, voorzichtig aanpakken en tja van truffels kan je heel misselijk worden en ook een darmspoeling. Gebeurt niet altijd natuurlijk, maar is echt wel typerend voor truffels. Gelukkig duurt misselijk zijn vaak niet zo lang. Net als de ranzige smaak.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Gisteren hebben wij, stel van rond de 60, voor het eerst truffels genomen. We hebben een tijdje terug voor het eerst xtc gebruikt en wilden nu graag een natuurlijk middel gebruiken. We hebben ons goed ingelezen en goed voorbereid: ruim vier uur niks gegeten, veilige omgeving, truffels goed koel bewaard, lekkere kleding aangetrokken en vooral: allebei erg benieuwd en klaar voor een nieuwe ervaring. We zijn begonnen met respectievelijk 10 en 8 gram Atlantis. Maar na ruim een uur waren we alleen een beetje draaierig en voelden de ledematen heel zwaar aan. Maar verder niets. We hadden passende muziekvideos aangezet en die kwamen wel wat mooier binnen dan normaal (denken we) maar geen visuele of hallucinerende effecten. Na anderhalf uur hebben we respectievelijk 5 en 2 gram bijgenomen, maar er gebeurde nog steeds niets. Uiteindelijk hadden we zo lang niets gegeten dat de honger het won van de verwachting dat er nog iets gebeuren zou. Teleurstellend dus, onze eerste trip. We vragen ons af wat we verkeerd gedaan hebben. Zijn er meer mensen die zo'n ervaring hebben?

De effecten die jullie hebben ervaren passen ook bij de dosis die jullie hebben ingenomen. Het was een goed idee om voorzichtig te beginnen. Dan kan het misschien wat saai zijn, maar dat is nog altijd beter dan een heel heftige nare ervaring. Voor de volgende keer kun je kijken of misschien een heel bakje wil doen van 15-20 gram. Dan maak je wel een volledige trip mee.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Even een update: afgelopen weekend hebben we een nieuwe poging gedaan, wederom met Atlantis. Deze keer eerst thee gezet en daarmee resp 15 en 10 gram truffels gegeten. Mijn vrouw werd vooral eerst heel erg misselijk; ik had daar gelukkig geen last van. Na een tijdje kwam de muziek die we aan hadden gezet enorm binnen (3e symfonie van Gorecki) waarbij we de meest prachtige patronen zagen verschijnen. Mijn vrouw zag ook kleurrijke patronen die echt uit het scherm de kamer in kwamen.
Als ik naar buiten keek zag ik overal heel fijne lichtjes in alles waar ik naar keek en in het haar van mijn vrouw zag ik heel fijne paarse lokken. Ik voelde me wel erg loom en wiebelig. Maar door de mooie lichten, patronen en muziek paste dat er wel bij.
We voelden ook een enorme connectie en hadden na een tijdhe erg veel behoefte om te knuffelen. We waren (nog meer dan normaal) echt één. Een prachtig gevoel. Alles bij elkaar dus een vrij milde maar wel mooie trip. De volgende keer willen we echt naar buiten en beleven wat een trip in de natuur ons brengt.

Ah sorry, jullie hadden dat al gedaan maar ik had het nog niet gelezen. Nou, goed aangepakt zo! :wink:

Anunnaki

Wijs gebruiker
De effecten die jullie hebben ervaren passen ook bij de dosis die jullie hebben ingenomen.
Na die keren dat ik het probeerde ben ik er wel van overtuigd dat je een goede of slechte oogst kunt ontvangen van die krengen.

In principe zou 10gram toch meer dan genoeg moeten wezen? Of het nou Atlantis is of wat anders moet vrij weinig uitmaken, is allemaal marketing.
Naja je kunt iig alsnog beter die hele 15 opeten, dan weet je zeker dat je goed zit.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Na die keren dat ik het probeerde ben ik er wel van overtuigd dat je een goede of slechte oogst kunt ontvangen van die krengen.

In principe zou 10gram toch meer dan genoeg moeten wezen? Of het nou Atlantis is of wat anders moet vrij weinig uitmaken, is allemaal marketing.
Naja je kunt iig alsnog beter die hele 15 opeten, dan weet je zeker dat je goed zit.
In smartshops zijn ze gelukkig meestal redelijk voorzichtig met het adviseren van dosissen. Maar dat betekent ook dat ze liever een dosis noemen waar je nog maar net iets van voelt, dan dat ze aan iedereen monsterdoses gaan aanraden.

De hoeveelheid werkzame stoffen in paddo's en truffels varieert inderdaad. Maar truffels zijn stabieler qua dosis dan paddo's.

Ik ben zelf geen enorme fan van paddo's, want ik vind de trip te kort en te snel opkomen. Maar als ik een keertje truffels neem dan wel een heel bakje. Want van een half bakje voel ik bijna niks nee. Dus wat dat betreft vind ik het niet gek dat anderen ook zo'n ervaring hebben :tearsofjoy:

Anunnaki

Wijs gebruiker
Ik ben zelf geen enorme fan van paddo's, want ik vind de trip te kort en te snel opkomen. Maar als ik een keertje truffels neem dan wel een heel bakje. Want van een half bakje voel ik bijna niks nee. Dus wat dat betreft vind ik het niet gek dat anderen ook zo'n ervaring hebben :tearsofjoy:
Mijn eerste poging truffels was eigenlijk nog voor al mijn andere ervaringen (los van wiet).
Begonnen met 10gram en 2 keer daarna een heel bakje opgegeten, voelde letterlijk niks behalve een soort spaghetti benen. Klopt inderdaad want die clown bij de shop raadde me zelfs 7,5 aan ipv 10.

Laatste keer (vorig jaar nog) ook bijna een heel bakje gehad maar toen ben ik alleen bad gegaan. Alles was koud, dood en grijs. Ik hou het maar bij stimulanten, voor nu hahaha.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Mijn eerste poging truffels was eigenlijk nog voor al mijn andere ervaringen (los van wiet).
Begonnen met 10gram en 2 keer daarna een heel bakje opgegeten, voelde letterlijk niks behalve een soort spaghetti benen. Klopt inderdaad want die clown bij de shop raadde me zelfs 7,5 aan ipv 10.

Laatste keer (vorig jaar nog) ook bijna een heel bakje gehad maar toen ben ik alleen bad gegaan. Alles was koud, dood en grijs. Ik hou het maar bij stimulanten, voor nu hahaha.
Ja meestal kweekte ik de paddo's zelf en daarna droogde ik ze. Dus dan neem ik 2,5 gram gedroogde paddenstoelen, of als ik er thee van zet dan neem ik 3,5 gram. Dat doet altijd wel gewoon genoeg. Echt veel paddo's heb ik nooit genomen. Ik ben meer LSD-fan. Hoe vaker ik dat neem des te leuker dat het wordt.

Vanavond weer 300 µg 1P-LSD ^^

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hartstikke goed en verantwoordelijk van die clown. Voor sommigen is zo'n dosering al onwennig. Daar moet hij/zij rekening mee houden.

Heb dat vaak ervaren op truffels en op LSD, dat alles op momenten grijs, dood, verdord eruit zag. Soms zag ik letterlijk in de zomer groene bomen bruin worden en daarna al hun bladeren verliezen.

Het reflecteert je innerlijke staat, je mind-set op dat moment. Altijd alleen doen als je goed in je vel zit en enthousiast bent om te gaan trippen. Niet nemen om je goed te gaan voelen.

Vanavond weer 300 µg 1P-LSD ^^
Have a nice trip!!

Anunnaki

Wijs gebruiker
Hartstikke goed en verantwoordelijk van die clown. Voor sommigen is zo'n dosering al onwennig. Daar moet hij/zij rekening mee houden.
Hm oke dat is wel waar, mijn excuses naar de clown van de smartshop:praying1:

Heb dat vaak ervaren op truffels en op LSD, dat alles op momenten grijs, dood, verdord eruit zag. Soms zag ik letterlijk in de zomer groene bomen bruin worden en daarna al hun bladeren verliezen.

Het reflecteert je innerlijke staat, je mind-set op dat moment. Altijd alleen doen als je goed in je vel zit en enthousiast bent om te gaan trippen. Niet nemen om je goed te gaan voelen.
Op dat moment heb ik het genomen om juist geconfronteerd te worden met mijn gevoel, ofterwel ik wou er wat van leren.
Meer een actie uit wanhoop, achteraf had ik beter wat sterkers kunnen nemen want ik had er niks aan haha (of helemaal niks).

Wel interessant dat je dat zegt van de bladeren, want dat is precies wat er gebeurde. De bomen hingen letterlijk.. Zoals een klein plantje hangt zo waren de bomen ook (terwijl ze in werkelijkheid gewoon groen waren). Ik zei zelfs nog "ik wed dat ik dit morgen nog steeds vind, want ik zie het gewoon"

Ja euh, niet dus alles was weer normaal haha.

Dirkdirk

DF-koning

Ugh, dat lijkt me vreselijk. Nu ik erover nadenk, als ik trip, welk tripmiddel het ook is, fleurt alles op. Alles krijgt meer kleur en alles sprankelt en straalt. En ik heb heus wel slechte trips gehad. Maar ik heb nooit werkelijk bomen en bladeren zien verwelken. Ik kan me er helemaal een voorstelling van maken.

Wat ik wel heb gehad en wat misschien een beetje erop lijkt is dat mensen duivelse smileys en duivelshoorntjes krijgen. Alles wordt een beetje sinnister zegmaar. Maar het krijgt wel een meer kleurige vibe.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ugh, dat lijkt me vreselijk. Nu ik erover nadenk, als ik trip, welk tripmiddel het ook is, fleurt alles op. Alles krijgt meer kleur en alles sprankelt en straalt. En ik heb heus wel slechte trips gehad. Maar ik heb nooit werkelijk bomen en bladeren zien verwelken. Ik kan me er helemaal een voorstelling van maken.
Eerlijk gezegd hoeft het niet per se vreselijk te zijn, al zijn er ook keren dat ik het als vreselijk heb ervaren.

Maar andere keren was het als reizen tussen verschillende frequenties. Dit klinkt zweverig, maar ik weet zo even geen andere lingo om het op een niet-zweverige manier te zeggen. Ik heb het ervaren als een spectrum waar je eigen bewustzijn op een bepaalde frequentie kan zitten, welke directe invloed heeft op de waargenomen wereld. Talloze keren heb ik "gereisd" tussen die dorre grijs-bruine wereld en die ongelofelijk hemelse wereld met groener dan groene bomen en blauwer dan blauwe lucht, allemaal gezien in een gouden licht.

Soms was dat fenomeen op zichzelf al zo fascinerend dat ik het meer als een onpartijdige observator bekeek, in plaats van dat ik het zag als mijn hele realiteit/wereld, die aftakelde.

Wat ik wel heb gehad en wat misschien een beetje erop lijkt is dat mensen duivelse smileys en duivelshoorntjes krijgen. Alles wordt een beetje sinnister zegmaar. Maar het krijgt wel een meer kleurige vibe.
Dit heb ik ook zeker ervaren, soms tot in extreme mate. Ik zal nu niet in details treden, want gezellig was het niet. Achteraf zie ik ook dat slechts als weer een frequentie op het hele spectrum. Een hele lage frequentie.

Dirkdirk

DF-koning
als reizen tussen verschillende frequenties. Dit klinkt zweverig, maar ik weet zo even geen andere lingo om het op een niet-zweverige manier te zeggen.
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zweverig klinken, en ervaarde het als precies zo: een andere frequentie. Één keer on the top of my head had ik het na 2C-B-FLY (30 mg) toen ik Arjen Lubach zat te kijken. Toen begon het in te kicken en viel het me op dat Arjen steeds duivelser gelach ontving van het publiek en steeds meer duistere grimassen stond te trekken. Volgens mij zwerft er ergens nog een tripreportje van mij rond.

Anyway, terug naar paddestoelen, daar heeft @Mindless een stuk meer ervaring mee dan ik maar alle keren dat ik erop heb getript wisselde het van licht stoned, tot kaleidoscophische cev's en een intense waarneming van alle kleuren, maar ik word altijd sterk afgeleid door het misselijke en ziekelijke gevoel wat ik ervan krijg. Ik krijg van paddestoelen een zeer sterk "dit is niet goed" gevoel. Niet zelden komt het tot kotsen of een misselijk gevoel tijdens de hele trip.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zweverig klinken, en ervaarde het als precies zo: een andere frequentie. Één keer on the top of my head had ik het na 2C-B-FLY (30 mg) toen ik Arjen Lubach zat te kijken. Toen begon het in te kicken en viel het me op dat Arjen steeds duivelser gelach ontving van het publiek en steeds meer duistere grimassen stond te trekken. Volgens mij zwerft er ergens nog een tripreportje van mij rond.
Ik heb dit fenomeen ook best vaak meegemaakt. Een duivelse kleine glimlach, hoorntjes, priemende ogen, bij mensen op tv. Eigenlijk de stereotypes die je je bij duivels voorstelt. Bij het trippen met anderen heb ik dit nooit gehad, omdat de vibe dan gewoon vaak veel luchtiger was. Wel heb ik toen heel distorted gezichten gezien, maar niets "demonisch".

Anyway, terug naar paddestoelen, daar heeft @Mindless een stuk meer ervaring mee dan ik maar alle keren dat ik erop heb getript wisselde het van licht stoned, tot kaleidoscophische cev's en een intense waarneming van alle kleuren, maar ik word altijd sterk afgeleid door het misselijke en ziekelijke gevoel wat ik ervan krijg. Ik krijg van paddestoelen een zeer sterk "dit is niet goed" gevoel. Niet zelden komt het tot kotsen of een misselijk gevoel tijdens de hele trip.
Dit verschilt sterk per persoon.

Ik heb het inderdaad heel vaak gedaan, maar nooit misselijk geweest/gekotst op truffels/paddo's. Wel heb ik altijd ruwweg het eerste halfuurtje dat het zwaar op de maag ligt. Maar dan neemt de trip het over en verdwijnt dat helemaal.

Aan de andere kant, ik ben dan weer erg gevoelig voor de bodyload van LSD (en aanverwanten). Maar dat is meer een opgefoktheid.

Dirkdirk

DF-koning
Aan de andere kant, ik ben dan weer erg gevoelig voor de bodyload van LSD (en aanverwanten). Maar dat is meer een opgefoktheid.
Er is vaak wat misverstand online wat bodyload nu precies inhoud. Bedoel je hiermee de lichamelijke ongemakken die een drug met zich meebrengt? Want als we praten over LSD, dan heb ik daar nooit écht een bodyload van. LSD is bij mij vooral in mijn hoofd. Maar daar gaat het dan ook écht hard. Als ik een gemiddelde tot hoge dosering neem (150 mcg 1p, mijn sweetspot) dan is het alsof mijn hersenen overuren draaien, over de kop gaan, met driedubbele snelheid draaien, maar mijn lichaam blijft netjes gegrond, behalve één keer (en daar is ook een report van, op 300 mcg) toen ik mijn lichaam letterlijk van dimensie tot dimensie voelde morphen (ik kan het echt niet anders noemen) verschillende levens tegelijk beleefde, tijdlijnen ervaarde (geen entiteiten ontmoet, helaas, dat lijkt me erg bijzonder) maar we gaan het niet meer meemaken sinds ik voor mezelf heb besloten dat 300 mcg LSD teveel is om aan te kunnen. We gaan voorlopig niet meer naar die plek.

Excuus, ik dwaal af. Paddestoelen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Er is vaak wat misverstand online wat bodyload nu precies inhoud. Bedoel je hiermee de lichamelijke ongemakken die een drug met zich meebrengt? Want als we praten over LSD, dan heb ik daar nooit écht een bodyload van. LSD is bij mij vooral in mijn hoofd. Maar daar gaat het dan ook écht hard. Als ik een gemiddelde tot hoge dosering neem (150 mcg 1p, mijn sweetspot) dan is het alsof mijn hersenen overuren draaien, over de kop gaan, met driedubbele snelheid draaien, maar mijn lichaam blijft netjes gegrond, behalve één keer (en daar is ook een report van, op 300 mcg) toen ik mijn lichaam letterlijk van dimensie tot dimensie voelde morphen (ik kan het echt niet anders noemen) verschillende levens tegelijk beleefde, tijdlijnen ervaarde (geen entiteiten ontmoet, helaas, dat lijkt me erg bijzonder) maar we gaan het niet meer meemaken sinds ik voor mezelf heb besloten dat 300 mcg LSD teveel is om aan te kunnen. We gaan voorlopig niet meer naar die plek.

Excuus, ik dwaal af. Paddestoelen.
Ik geloof dat bodyload officeel slaat op álle lichamelijke effecten (ook positieve), maar onder trippers/psychonauten/etc. wordt met bodyload in de regel inderdaad de als negatief ervaren effecten op het lichaam bedoeld.

Lijkt me erg prettig, LSD zonder die lichamelijke opgefoktheid. Dat zou het zowat het ideale tripmiddel maken voor mij! Maar nee, ik heb daar dus best wel veel last van, met alle LSD en ook LSD analogen die ik ooit gehad heb precies hetzelfde. Ik moet daarom ofwel eigenlijk fysiek in beweging komen om met die onrustigheid te dealen, óf ik moet gaan mediteren. Op die laatste manier wordt die lading aan energie die door me heen gaat, afgevoerd. Waardoor ik dan toch de rust kan vinden en diep trippen. Maar dat is soms nog weleens een uitdaging geweest.

Bovenaan