• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Geen euforie na lange pauze

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

genk123

Belezen gebruiker
Na een jaar geen mdma meer hebben gehad heb ik afgelopen weekend weer eens xtc gebruikt. Helaas kreeg ik weinig tot geen euforie en love gevoel. Ik kreeg wel energie en ging wat meer praten, maar t bekende mdma gevoel zat er niet in. Daarnaast had ik ook niet echt het gevoel dat ik er helemaal in zat, ondanks ik 2 pille a 180mg getest op had. Ik ben begonnen met een kwartje en na een uur bleek dit te weinig te zijn. Hierna heb ik elk half uur weer een kwartje bij gepakt maar het gevoel kwam niet maar ging wel steeds strakker staan. De 2e pil heb ik sneller achter elkaar bij gepakt maar dit leverde ook niet het gewenste effect op. Iemand enig idee hoe dit kan? Toen ik weleens xtc gebruikte had ik dit gevoel wel, heb er altijd 2-3 maanden tussen gehouden en soms langer. Ik heb het dus niet misbruikt. Daarnaast was de laatste keer (1jaar terug) nog wel prima.

genk123

Belezen gebruiker
Dat kwartje was waarschijnlijk te weinig om te starten.
Klopt want ik heb meerdere keren gedacht en gevoeld dat hij begon te werken maar dan telkens maar voor even. Dus inderdaad was dit net te weinig. Ik weet dat de startdosis belangrijk is voor de trip. Maar is het ook zo als je een te lage startdosis hebt gepakt dat je dan het gewenste effect niet meer kan bereiken d.m.v. bijpakken? Dit is namelijk ook de enigste conclusie die ik kan trekken waarom het deze keer niet werkte.

Rupsen God ❤

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Waarschijnlijk had je te weinig. Wat ik zelf met MDMA merk is dat als je bijneemt het vaak niet zoveel effect heeft, je krijgt met name de negatieve effecten (strak staan, met je kaken klapperen) erbij.
Je kunt beter gewoon met een juiste dosering beginnen en daar de rest van de avond mee doen dan telkens bijpakken. Heb je veel meer aan, en je hebt minder kans dat je een grote hoeveelheid in je lichaam pompt en daar een flinke kater aan overhoud. Je zegt zelf dat je 2 pillen van 180 mg had ingenomen, dat is 360 mg en dat is echt een vèèl te hoge dosering voor je lichaam. Als je dat in 1x had ingenomen had je daar zeker wel iets van gemerkt, nu (bijna?) niks terwijl je wel je hersenen hebt "gefried" ermee. Gevaarlijk :wink:
Onthoud ook dat bijpakken op MDMA sowieso weinig zin heeft. Ook al zit je op de piek op de gewenste dosering. We zouden allemaal wel willen dat het wat langer werkt, want het voelt zo chill. Maar helaas..

genk123

Belezen gebruiker
Waarschijnlijk had je te weinig. Wat ik zelf met MDMA merk is dat als je bijneemt het vaak niet zoveel effect heeft, je krijgt met name de negatieve effecten (strak staan, met je kaken klapperen) erbij.
Je kunt beter gewoon met een juiste dosering beginnen en daar de rest van de avond mee doen dan telkens bijpakken. Heb je veel meer aan, en je hebt minder kans dat je een grote hoeveelheid in je lichaam pompt en daar een flinke kater aan overhoud. Je zegt zelf dat je 2 pillen van 180 mg had ingenomen, dat is 360 mg en dat is echt een vèèl te hoge dosering voor je lichaam. Als je dat in 1x had ingenomen had je daar zeker wel iets van gemerkt, nu (bijna?) niks terwijl je wel je hersenen hebt "gefried" ermee. Gevaarlijk :wink:
Onthoud ook dat bijpakken op MDMA sowieso weinig zin heeft. Ook al zit je op de piek op de gewenste dosering. We zouden allemaal wel willen dat het wat langer werkt, want het voelt zo chill. Maar helaas..
Bedankt voor je reactie. Ik verwacht dat je gelijk hebt. Want ik besef nu ook dat ik voorheen aan 1-1,5 pil genoeg had en dan had ik +/- 5u lang het gewenste gevoel. Ik ga de volgende keer met een halve beginnen, dat is al het dubbele van wat ik nu had.

Kevin92

Experimenterende gebruiker
Ik heb gister nog 2 keer een halve op. Dat bijdoseren werkte toch prima nadat ik van de 1e helft zowat nuchter was, en kon ik de rest van het feestje weer goed door.

De Dunne

DF-koning
Ik heb gister nog 2 keer een halve op. Dat bijdoseren werkte toch prima nadat ik van de 1e helft zowat nuchter was, en kon ik de rest van het feestje weer goed door.
Doe je voorzichtig met je brein Kevintje? Bedoel t goed he maar je hebt pas geleden heel veel mdma in 1 weekend gebruikt. En nu alweer. Het is up-to-you hoor maar bedoel t gewoon als goed advies.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@genk123
Dit gebeurt bij veel mensen. Hoe goed je je ook houdt aan de richtlijnen, op een gegeven moment is het bij de meesten gedaan met de mdma euforie of is het sterk verminderd. Bij sommigen is dit pas na heel lang, bij anderen bij de tweede keer. Hoe dit komt? Tja...

Je kunt het maar het beste accepteren en als je het toch nog doet, je richten op de andere kwaliteiten van mdma (zoals de energie en het vredig en zorgeloos voelen). Anders krijg je een beetje het 'chasing the dragon' idee. Sowieso er maar vanuit gaan dat je het nooit meer zo sterk gaat voelen als de eerste keer.

Ik denk zelf altijd maar, het is toch een heel oppervlakkige euforie. Als ik het nooit meer voel is dat geen probleem. Er is altijd nog de euforie van psychedelica, die veel beter en echter is en niet minder wordt met de tijd. :)

Edit: te lage startdosering kan ook de reden zijn ja. Al wordt de euforie met de tijd meestal sowieso minder.

Laatst bewerkt:

genk123

Belezen gebruiker
Oke thanx. Daarnaast was mijn kater en dip nihil. En dan voornamelijk de depressie die ik voorheen altijd had van mdma. Alles was saai en ik had nergens zin in op maandag/dinsdag, hier had ik nu geen last van. Is het zo omdat de startdosis niet goed was en het daardoor niet goed werkte en ik weinig tot geen euforie heb ervaren dat er dan weinig tot geen serotonine is vrijgekomen. Want als dit wel was dan had ik de euforie wel moeten merken toch. Of is dit te makkelijk gedacht.

Laatst bewerkt:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Nee, zo simpel werkt het niet. Iemand met een goed functionerend serotonine systeem kan alsnog geen euforie ervaren op een (voldoende hoge) mdma dosering. Het vrijkomen van serotonine staat niet gelijk aan het ervaren van euforie.

Chillax

Bewuste gebruiker
De euforie komt volgens mij meer door dopamine en het love gevoel door serotonine.

Ik heb de eerste twee keer dat ik gebruikt heb vrijwel niets gemerkt met startdosis van 90 mg. De tweede keer wat meer maar nog niet veel bij 100mg. Pas de derde keer bij startdosis 110mg begreep ik waar iedereen het over had. Ik heb wel meer mensen gesproken waarbij het "soms" niet werkt. In ieder geval die 3 maanden pauze nemen en beter een wat hogere startdosis dan steeds beetjes. Een hele pil over een avond is vaak al te veel.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan