1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

geen goede ervaringen meer met wiet

Discussie in 'De coffeeshop' gestart door N.O., 18 dec 2018.

Tags:
Changes GGS Verslavingszorg
  1. N.O.

N.O. Newbie

Beste Forumleden,

Zelf ben ik een zeer grote voorstander van wiet(wie niet hier) alleen heb ik de laatste tijd toch een ander beeld moeten krijgen over wiet.. ik blow zelf al bijna 4 jaar en altijd met de beste high's en de leukste chills van mijn leven gehad. alleen de laatste weken viel het slecht naar binnen bij mij... ik blow zelf vaak gewoon in mijn kamer omdat ik dan zelf de luchttoevoer kan aanpassen naar wens en rustig mijn dingetje kan doen alleen elke keer als ik in bed ging liggen werd ik misselijk. ik begon vaak te kotsen werd heel misselijk duizelig en kreeg zelf trekjes rond mijn mond waardoor er telkens een hele grote angst onstond.
    meestal eindigde dit in een paar uur hyperventileren(soms wel tot 3 uur lang) totdat ik uiteindelijk van vermoeidheid in slaap viel op de bank. sindsdien heb ik alles geprobeerd:

- gezonder eten en drinken
    - betere slaapritme
    - een tijdje NIET meer blowen(ik was laatst 2 weken gestopt)
    - vitamine tabletten nemen

al met al moet ik zeggen dat ik me uiteraard een heel stuk gezonder voel en de begin van mijn trip vaak super chill is. maar hetzelfde riedeltje begint toch weer nadat ik een jointje rook.. vandaar dat ik hoop bij een van jullie terecht te kunnen want ik ben zelf een tripsitter geweest maar ik zou geen idee hebben hoe ik ervoor kan zorgen me weer chill te voelen tijdens mijn high..

als alles echt niet blijkt te werken is de simpelste oplossing gewoonweg ermee stoppen maar ik zou nog zo 5x hetzelfde doorgaan als er een kans is dat het dan dan wel weer een fijne high is aangezien ik er zelf ook gewoon van op de hoogte bent dat je geen wietvergiftiging kan krijgen.

hopelijk is er een wijs persoon die eerder zoiets heeft meegemaakt en zijn ervaring kan delen met mij in de hoop mij die fijne high weer te krijgen

PS.

ook wou ik vermelden dat ik zelf op de hoogte ben dat dit kan komen door een slechte "mindset" tijdens voor of na het blowen. als dit echt de enige reden zou kunnen zijn en mensen hebben tips hoe ik die mindset kan verbeteren zijn die ook van harte welkom. ik denk dat er vast wel meer mensen zijn met hetzelfde probleem als mij maar die gewoon niet weten waar ze moeten beginnen

2. Philosopher

Philosopher Newbie Tripreporter

Hoi,

Ondanks dat ik denk dat je dit topic beter op een andere plek in het forum had kunnen plaatsen, wil ik hier nog wel even op reageren.
    Mijn ervaring is als je dagelijks/vaak blowt, dat je eigenlijk nooit meer op hetzelfde punt komt als in het begin (zoals eigenlijk bij alle drugs). Hoe je lichamelijke reacties opeens zijn verandert, kan ik helaas niet voor je verklaren.
    Is er toevallig de laatste tijd iets in je directe omgeving veranderd?
    Je geeft onder andere aan je eetpatroon gezonder gemaakt te hebben, was dat daarvoor minder of niet gezond? Dit kan een eventuele oorzaak zijn.
    Eigenlijk de enige tip die ik je kan geven is om je blowen te beperken tot een minimum, dus niet zo vaak meer en minder in je joint doen dan je gewend bent en daarnaast wat te gaan sporten en je gezonde eetpatroon proberen vast te houden.

Succes!

Laatst bewerkt: 18 dec 2018
    ToetjesMonster vindt dit leuk.
  3. Wat ik uit je post haal is dat je een hele joint in een keer op rookt. Je kunt ook gewoon proberen om een paar haaltjes te nemen en je joint en vervolgens ff weg te leggen. Even het effect afwachten en dan weer paar hijsjes. Kortom, rustiger roken.

Philosopher vindt dit leuk.
  4. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

In de tijd dat nog dagelijks blowde en nog bij mijn ouders woonde had ik wel eens dat ik totaal onverwacht in enen kotsmisselijk werd nadat ik een joint rookte. Ik moest dan buiten op het balkon roken en rookte daardoor soms veel te snel een dikke joint op om weer lekker warm binnen te gaan zitten. In retrospect denk ik dat het vooral kwam door te snel te veel te roken in combinatie met bijvoorbeeld te weinig eten of vermoeidheid. Angstig ben ik er nooit van geworden in ieder geval, wiet is totaal niet toxisch dus daar hoef je je echt geen zorgen om te maken. Sinds ik op mezelf woon en gewoon in alle rust binnen een jointje kan roken gebeurd het me nooit meer dat ik kotsmisselijk wordt na het blowen, dat geldt zowel voor de tijd dat ik nog dagelijks blowde als nu wanneer ik alleen soms nog in het weekend blow.

Als ik jouw verhaal lees, zou de misselijkheid wellicht ook verklaard kunnen worden door te snel te blowen zoals koffieboon ook zegt. Maar zou bijvoorbeeld te weinig eten van te voren of vermoeidheid ook een rol kunnen spelen.

De angstigheid heeft wel echt met je mindset te maken, wiet kan paranoia veroorzaken en de truc is je daardoor niet gek te laten maken. Je geeft aan dat je op de hoogte bent van het feit dat wiet niet toxisch is, houd dat in ieder geval in je achterhoofd als er paranoïde gedachten op komen. Wil dat toch allemaal niet lukken en begin je te hyperventileren, dan helpt het om heel bewust rustig in en uit te ademen. Eventueel met behulp van een filmpje op het internet, als je zelf moeite hebt om een rustig tempo aan te houden. Zodra je ademhaling rustig is wordt je vanzelf ook rustiger in je hoofd.

5. Used&abused

Used&abused Experimenterende gebruiker

Ken er genoeg die deze reactie krijgen vanwege de tabak in een joint.

Weleens puur geprobeerd? In waterpijp / bong? Online genoeg te vinden.

Ander soort wiet hasj kan ook, minder heftige dan dat opgefokte spul.

6. Anunnaki

Anunnaki Bewuste gebruiker

Hahaha dit is zo herkenbaar, ik denk dat 9/10 mensen hierdoor bad gaan :tearsofjoy:

ToetjesMonster vindt dit leuk.
Laden...