1. Hey Bezoeker! Wil jij kans maken op €100 shoptegoed in de webwinkel van Azarius? Lees in dit topic hoe je met een foto mee kunt met de actie! Deze actie loopt tot en met 30 april, doe vandaag nog mee!
    Ontzet Notitie

Geen negatieve gevolgen van elke dag GHB?

Discussie in 'GHB' gestart door steelpan90, 22 mei 2016.

1. steelpan90

steelpan90 Experimenterende gebruiker

Ik gebruik nu al een aantal maanden elke dag GHB en heb hier nog maar weinig negatieve gevolgen van ondervonden. integendeel. alleen nog maar positieve dingen.

ik gebruik elke dag ongeveer 10/20ML GHB tot max 6 uur savonds. ik gebruik dit niet na 6 uur aangezien ik dan moeilijker kan slapen als ik het neem voordat ik ga slapen (hartkloppingen etc.)

Ik ben een belegger en durf meer risico's te nemen wanneer ik GHB gebruik. verder word ik hier erg sociaal van en word ik er productief van. lekker relaxt op de bank met klassieke muziek aan en genieten. Normaliter durf ik niet om mensen op te bellen en persoonlijk contact te maken met iemand (random op iemand afstappen), maar met GHB verdwijnen deze angsten als sneeuw voor de zon.

tot nu toe zie ik niet de ernst van deze ''verslaving'' in omdat er zo weinig negatieve effecten zijn en ik ben dan ook van mening dat die avonden in het weekend waarbij de de hele nacht gebruikt veel schadelijker zijn voor je. na een flinke avond gebruiken (20ML), voel ik mij vele malen slechter dan wanneer ik het overdag doe. zodra ik ''vd kaart'' ga slapen (dus onder invloed), dan voel ik mijzelf de volgende dag erg slecht, slaap ik maar3/4 uurtjes, ga ik zweten, heb ik nachtmerries, heb ik hartkloppingen en ga zo nog maar door. mensen die hier ervaring mee hebben?

ik heb trouwens ook niet steeds meer nodig, ik ben zelfs van mening dat ik er nu vele maler slechter tegen kan dan vroeger. waar ik vroeger 7/8ML pakte als startdosis, pak ik nu max. 3/4ML.

ik train 6x in de week in de sportschool en heb naast mijn werk als belegger geen andere bezigheden. dat is ook een van de redenen dat ik ben begonnen, door verveling.

ik heb ook niet het gevoel dat ik echt verslaafd ben, ondanks dat ik elke dag gebruik, heb ik het laatst 3 weken zonder GHB gedaan. geen enkel probleem zonder afkickverschijnselen. wel die geestelijke drang gehad om te willen gebruiken, maar niet aan toe gegeven.

ik vind het een beetje klets om telkens maar weer GHB als Uber slecht af te schilderen. zodra ik bij het uitgaan tegen iemand vertel dat ik GHB op heb (drink verder geen alcohol of andere drugs), dan kijken ze mij aan alsof ik een alien ben terwijl ze zelf strak staan van de speed/coke/pillen.er mag ook wel eens een keer wat positiefs over GHB verteld worden vind ik:smile:

mensen die hier hun positieve verhaal over GHB willen vertellen?

gr,
    Steelpan90

2. Daar kom je nog wel op terug.

3. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator

Drugs gebruiken om het dagelijks leven dragelijk te maken gaat je sowieso een keer opbreken. Dat kun je je nu misschien niet voorstellen, maar het gaat komen. En dan moet je ineens de dag doorkomen zonder je wondermiddel. Ik zou zeggen leer ook nuchter communiceren met mensen, kom je angsten onder ogen en zoek manieren om je nuchter te vermaken. Dingen die echt de moeite waard zijn verkrijg je met moeite, inzet en buiten je comfort zone treden, niet met wondermiddeltjes.

MainlineSara vindt dit leuk.
  4. steelpan90

steelpan90 Experimenterende gebruiker

dat sowieso! eerst was ik erg gesloten en totaal niet sociaal. nu zie ik wat dat allemaal teweeg brengt als je sociaal bent en open bent naar de samenleving, dus nu lukt het me al een heel stuk beter zonder GHB dan eerst. maar toch is het met net een stukje beter:P

5. Bobsacamano

Bobsacamano Badass junkie

Zie je die muur verderop? Pas op dat je er niet tegenaan loopt.

Zie jezelf absoluut niet als één of ander uniek wezen wat magisch tegen GHB kan. Je loopt echt wel tegen de lamp straks beter nu afbouwen nu je er nog geen last van hebt.

Sorry to burst your bubble maar je kan nu nog makkelijker stoppen misschien. Kan ook zijn dat je meteen in ontwenning terecht komt.

En zoals Mindeless al zegt drugs om je dagelijks leven te helpen is echt niet ok. Heb je geen kont aan.

6. Hoe kun je dat zeggen, wanneer je dagelijks gebruikt?

7. Mindless

Goed dat je daaraan werkt. :smile: En uiteraard wil het beter met dan zonder. Maar dat is het met die dingen, hoe hoger je komt door te cheaten, hoe harder je zult vallen. Ik zie dat echt als een soort wet zonder uitzonderingen. Aan de andere kant: de wereld is gul voor degenen die bereid zijn om hun grenzen te verleggen/buiten hun comfort zone durven te gaan. :smile:

8. MeejheM

MeejheM Badass junkie

ehm, je noemt hartkloppingen, maar niet als negatief effect.

wat is volgens jou de mogelijke betekenis dat je hartkloppingen ervaart, die geen negatieve gevolgen kan hebben?

PS: GHB is hartstikke verslavend, zolang je de negatieve effecten blijft bagatelliseren en focust op de positieve, dan zie ik geen goede vooruitzichten voor je GHB gebruik.

9. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Dagelijks drugsgebruik is op zichzelf al niet bepaald positief. Maar ik zie meerdere zaken in je post die niet perse positief zijn:
    Hartkloppingen zijn natuurlijk nogal een negatieve bijwerking. Maargoed om die reden gebruik je het niet 's avonds, maar wat als je straks wel lichamelijk verslaafd bent en je wel om de paar uur moet gebruiken omdat je anders ontwenningsverschijnselen krijgt?
    Ik snap dat je als belegger risico's moet nemen, maar meer risico durven nemen is niet perse positief. Belangrijk is dat je wel overwogen risico's durft te nemen, risico's waarbij je de extra beloning opweegt tegen het genomen risico. Ben je als je continu aan de GHB zit wel in staat deze risico's af te wegen? Impulsiever betekent meestal niet goed overwogen. En hoe helder ben je eigenlijk als je continu aan de GHB zit, kun je dan echt nog wel logisch nadenken? Wellicht kun je dat nu nog, wat ik eerlijk gezegd betwijfel, maar hoe is dat straks als je lichamelijk afhankelijk wordt en je vooral bezig bent met je volgende GHB fix.
    Je gebruikt dus iets om je angsten mee te overwinnen, daar ben je natuurlijk niet de enige in maar dat is nooit een positieve bijwerking. Op deze manier zal je nooit echt je angsten kunnen overwinnen, dat kun je alleen als je hier nuchter aan werkt.
    Ook verveling is een gevaarlijke reden om drugs te gebruiken en dus zeker niet positief. Zoek een hobby om je verveling op te vullen, of leer jezelf aan dat je je ook kunt vermaken zonder iets te doen of te gebruiken.
    Dan ben je dus geestelijk verslaafd, wat ook logisch is als je dagelijks gebruikt. Je hebt een paar weken niet aan de drang om te gebruiken toe gegeven. Was dat in je normale thuis setting of op vakantie? Dat maakt namelijk een enorm verschil. GHB is daarnaast ook lichamelijk enorm verslavend, wellicht zit je daar nu nog niet maar als je dagelijks gebruikt is het slechts een kwestie van tijd tot je dat punt bereikt. Dan zul je moeten gebruiken om je nog enigszins normaal te kunnen voelen, niet een fijn vooruitzicht lijkt me zo.

Ik lees in je verhaal alleen maar het standaard recept voor probleem gebruik. Je gebruikt uit verveling, je gebruikt om angsten tegen te gaan en je gebruikt tijdens werk waardoor dus ook je werk erdoor beinvloed wordt. Dat lijkt nu misschien positief, maar dat is omdat je nog in de ontkenningsfase zit.

10. Repel

Repel Newbie

Bronnetje van inspiratie heer

11. SjitHeppens

SjitHeppens Belezen gebruiker

Ik gebruik al zo'n 5 jaar dagelijks GHB. Het is voor mij een ideale aanvulling op legale medicatie tegen spanningen en neerslachtigheid.

Tot voor een jaar maakte ik het zelf. Toen droogden de GBL-bronnen gaandeweg op en ben ik enkele maanden noodgedwongen gestopt, zonder noemenswaardige afkickverschijnselen. Toevallig liep ik een half jaar geleden tegen een verkoper van GHB aan, en sindsdien heb ik mijn oude gewoonte weer opgepakt.

GHB veroorzaakt bij mij geen uitgesproken roes, maar vooral een ontspannen en tevreden basisgevoel.
    Ik gebruik het 's avonds, 3 ml per keer met minstens 2,5 uur tussenpauze. Daarna slaap ik overigens prima, zonder tussentijds ontwaken.

Dat GHB nu op dezelfde lijst staat als heroïne, XTC en coke, vind ik jammer maar begrijpelijk vanwege het risico en de gevolgen van overdosering.

12. Dunnetjess33

Dunnetjess33 Wijs gebruiker

Is dit niet een negatieve bijwerking...?

13. Exilia13

Exilia13 Newbie

" Normaliter durf ik niet om mensen op te bellen en persoonlijk contact te maken met iemand (random op iemand afstappen), maar met GHB verdwijnen deze angsten als sneeuw voor de zon."

Alarmbel # 1 die hier afgaat.. zodra je drugs nodig hebt om normale sociale contacten op te doen (zoals zoiets simpels als bellen?) Zit je toch in de gevarenzone, its the beginning of the end wanneer je jezelf dat soort dingen wijsmaakt...

Elke keer dat ik (na tijdje stoppen)weer met ghb begon werd ook de afkick heftiger. 20 ml per dag vind ik niet heel shocking..
    Maar toen ik op de 30 zat, toen begonnen de verschijnselen als de ghb op was... Zweten, hartkloppingen, trillen, slapeloosheid of om de 2 uur wakker.. niet op mijn gemak zijn.. bang dat anderen het zouden merken aan mij.
    En toch elke keer begon ik weer na ongeveer een maand gestopt te zijn geweest.

Geloof mij op een gegeven moment ga ook jij de dosis verhogen, na 2 maanden (heel grof optimistisch geschat) zijn een paar shotjes per dag ( net na opstaan + tussen werk uren + een net voor avondeten?) 4 ml per shotje, (5 per dag) niet meer genoeg want daar raakt je lichaam aan gewend...
    Oftewel dat fijne gevoel wat jou meer "zelfvertrouwen geeft om te bellen", is niet meer....
    Is wel nog haalbaar met 4,5 ml liefst voor het effect om de twee á drie uur.. dus doe je dat toch? wat is nou 0,5 meer?!....

Ben zelf net uit de verslavingskliniek .. Ik ben opgenomen geweest voor ghb.
    Niet daar hoeven detoxen.. heb zonder afbouw die hel van psychose thuis gezellig meegemaakt...
    Niets meer bij halen, en niks rustgevends op recept klaar hebben liggen... 5 nachten niet geslapen, raar gevoel in mijn benen, weinig kunnen eten, toch wel gaan werken voor afleiding wat ook geen succes was..
    Ik als niet groot persoon van 169 en 52 kilo, ben denk wel een bewijs van gewenning.. begon met 3,5 ml en kon op gegeven moment wel meer dan 7 ml aan. In korte tijd.

Stuiptrekkingen in mijn gezicht, stemmen in mijn hoofd (iemand leek in mijn dorp alles om te roepen wat ik op dat moment aan het doen was.), de onrust / angst was verschrikkelijk. Heb familie opgebeld mij te komen halen van waar ik zat... ik meende dat "ze" (dealers) mij dood wilden hebben en ze me zouden neerschieten.

Uiteindelijk is het goed gekomen... na een week op diazepam heb ik kunnen slapen en werd ik weer helder, binnen een maand zat ik in de kliniek voor 3 maanden.
    Ben er goed van af gekomen en heb veel geleerd, maar het had voorkomen kunnen worden...

Mocht jij zoiets hebben van mwahh miss is enkeltje verslavingskliniek niks voor mij? ..... beter dat je even een hele tijd kapt met die rommel, die ontwenning wil je niet! En komen

Succes en hoop dat je hier iets aan hebt.

14. Niet zeuren

Niet zeuren Newbie

Ik snap niet best waarom iedereen het heeft over een hel van dat afkicken. Oke leuk is anders maar je weet het vantevoren dus dan moet je niet gaan klagen achteraf!!
    Ikzelf gebruik al heel wat jaartjes ghb en ook wel zoveel dat ik de NAwerking (afkick) ervan ervaar maar dat hoort er gewoon bij wil je die niet hebben dan moet je niet gaan gebruiken heel simpel! Ik koop vaak een halve of hele liter die maak ik 24/7 op daarna neem ik 3 maand niks meer en doe ik het weer over nieuw en dit al Zekers 15 a 20 jaar Wat ik wel ervaar is dat als ik na het gebruik mij volstop met pilletjes van 300mg seroquel je totaal niks mee krijgt van de na werking. (Ook niet van iets anders haha) Ik vind het vreemd dat ik hier niks over lees de seroquel is veeeel beter dan de pametjes aangezien dit ook psygose tegen gaat en je er heerlijk op kunt slapen klokje rond even eten en weer klokje rond slapen en je bent weer de oude
    Maar waarom ook zo lang doorgaan met 1 en hetzelfde middel dat je viez in de problemen komt er is tegenwoordig zoveel keuze aan drugs dat het gewoon zonde is om het bij 1 middel te houden en dat je kans op verslaving krijgt, zodra ik verneem dat mijn lichaam erom vraagt maak ik altijd alsnog alles op wat ik nog heb en daarna stop ik ermee..
    ben ik nauw echt 1 van de weinigen die zekers 4x per jaar lichamelijk afhankelijk ervan wordt maar daar geen probleem mee heeft???

15. Dunnetjess33

Dit is natuurlijk een stomme opmerking... Niemand is hetzelfde en iedere verslaving/verslaafde is anders. Niet zo gauw met je oordeel over anderen klaar staan. Zeker niet als je het zelf al jaar in jaar uit gebruikt.

16. Jmths

Jmths Bewuste gebruiker

Goede vriend begon met frequent gebruik van GHB, daar zag hij het probleem niet van in, hij wist de afkick te counteren met dissociatieven, benzodiazepine taper of antipsychotica.
    Na de GHB begon hij met heroïne, zijn heroïne gebruik zag hij eigenlijk ook het probleem niet van in.

Hij functioneerde naar eigen zeggen beter in alle opzichten met benzodiazepines, GHB of heroïne in zijn systeem. Geen angsten, alles ging perfect in zijn leven, hij was productief bezig, etc. Deze middelen waren geweldig en de afkick kon hij weer makkelijk counteren met andere middelen, in het ergste geval met anti psychotica.

Toen ik hem vertelde dat ik zijn vriendin benzodiazepines had gegeven ging hij ironisch genoeg compleet uit zijn plaat. Wat hij niet wist was dat het ging om een grap waarin zijn vriendin mee speelde.
    Hij wist zelf ook wel dat hij zichzelf voor loog, dat er aan drugs enkel voordelen en geen nadelen zouden kleven.
    Het was de verslaving die het hoogste woord voerde, dit had hij zelf meestal niet door.

Het was niet de fysieke afkick die hem uiteindelijk van het leven beroofde maar de psychologische afkick.
    Hij moest deze middelen wel gebruiken, hij was namelijk hyper sensitief, hij had (sociale) angsten, problemen die anderen absoluut niet konden begrijpen, etc

De realiteit was echter dat het gewoon een mietje was die de realiteit niet onder ogen wou zien. Iemand die de moeilijke weg altijd zou vermijden. Iemand die psychisch verslaafd was en nooit ruggengraat had ontwikkeld door zijn middelengebruik.

Op een gegeven moment kwam het onontkoombare punt waarop hij zijn tolerantie niet meer kon bij benen met middelen consumptie. Hij had nooit veerkracht ontwikkeld en die geweldige middelen die enkel voordelen hadden begonnen de tegengestelde richting op te werken.
    Uiteindelijk besloot hij zichzelf van kant te maken, dat was namelijk makkelijker dan de realiteit onder ogen zien.

Wellicht is dit verhaal een extreem voorbeeld maar de realiteit is dat er talloze soortgelijke verhalen bestaan met dezelfde rode draad. Ik hoop dat andere mensen wel de kloten hebben om eerlijk tegen zichzelf te wezen.
    Mensen lopen de psychische aspecten altijd te kleineren ten opzichte van fysieke aandoeningen maar tot je 40e levensjaar is de meest reële kans op overlijden nog altijd zelfmoord.

Laatst bewerkt: 17 apr 2017
    ZERO-, Mindless en Dunnetjess33 vinden dit leuk.
  17. Niet zeuren

Niet zeuren Newbie

Dat doe ik dus wel want moet je es kijken wat het allemaal kost die zogenaamde behandelingen allemaal , terwijl je het vantevoren weet en je met paar seroquel 300mg er in een paar dagen vanaf bent zonderdat je er wat van mee krijgt want van de seroquel kun je als het moet wel een hele week slapen

Kun je wel zeggen dat iedere verslaafde anders is en elke verslaving z'n eigen is maar iedereen is na een week slapen er boven op kan niet anders.
    Leg me dan aub uit hoe je de afkick mee krijgt als je een week in slaap bent??
    Maar daar lees ik totaal nergens wat over heel vreemd!!
    Of ben ik zo extreem dat ik de enige ben die er geen probleem mee heeft om een hele week te slapen?? ( ben zelf na 3 x klok rond slapen er altijd wel weer boven op)

18. Niet zeuren

Niet zeuren Newbie

En zolang de verslaving in stand wordt gehouden zitten er ook meer nadelen aan drugs dan voordelen maar en ik praat nu voor mijzelf zolang je je gebruik onder controle weet te houden merk ik alleen maar voordelen ervan en hoe ouder ik wordt des te meer voordelen ik er van ondervind , maar moet er wel bij zeggen dat ik tussen de laatste x een zelfde middel gebruik en de volgende x hetzelfde middel ik altijd 3 maand tussen laat.

19. Dunnetjess33

Lees het verhaal van JMTHs nog eens. En dan echt begrijpend lezen.
    Ik denk dat je of nog heel jong bent (Kan niet met 20+ ervaring maar je klinkt wel zo) Niet Zeuren of je echt een struisvogel bent met je kop in het zand. Je hebt echt werkelijk geen flauw idee waar je het over hebt. Wat voor jou "werkt" hoeft voor een ander niet te werken. En sorry hoor maar als je al 20+ jaar aan de sjit zit ben je ook niet zo sterk hoor. Je kan het mooi vertellen allemaal maar blijf dan eens een jaar lang van ALLES af, kijken hoe je dan praat...

Laatst bewerkt: 17 apr 2017
  20. Niet zeuren

Niet zeuren Newbie

nja wat is jong?? Ben bijna 40. Ik heb zekers niet mijn hoofd in de grond vandaar dat ik ook zei ik stop altijd 3 maanden.en in al die jaren 1x 11 maanden totaal gestopt , dat was pas een hel op het laatst dat nooooit weer!!! constant bezig met andere mensen en werk pffff niet voor mij weg gelegd volledig nuchter en meedraaien in een maatschappij waar ik een hekel aan heb No way!!! aangezien ik om de 3 maand wat anders gebruik denk ik niet dat ik afhankelijk ben van middelen maar dat ik het neem omdat ik het zelf heeeeel graag wil veelste leuk om niet te doen en blijven de lichamelijke klachten achterwege.
    Maar wat is realiteit ik leef geheel in mijn eigen wereld en trek me net niks van mijn omgeving aan dus mijn realiteit kan Idd wel eens behoorlijk anders zijn dan die van een gemiddeld ander persoon

21. Niet zeuren

Niet zeuren Newbie

En nog 1 ding waarom ben je een mietje als je de moeilijke weg overslaat het is ja ook niet nodig dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan , ik heb vanaf mijn geboorte nooit voor een moeilijk pad gekozen ga mezelf toch niet onnodig problemen en stress geven die is gek!!!

22. Dunnetjess33

Lees je eigen post terug en je spreekt jezelf erg tegen. "Nuchter meedraaien in de maatschappij NO WAY"....
    zie je wel.

23. Niet zeuren

Niet zeuren Newbie

Het spijt mij als ik jou of jmth beledigd heb dat was niet mijn opzet, ik wou alleen mensen laten weten dat je op een vrij gemakkelijke manier best snel van de ghb af kunt komen dmv seroquel
    En mensen mensen laten weten dat als je er verantwoordelijk mee om kunt gaan (en dat zal bij een ieder anders zijn) het niet perse heel slecht hoeft te zijn er zijn dus ook mensen zoals ik die het blijven doen tot ze dood gaan. Ja dat zal vast 10 of 20 jaar sneller gaan als zonder maar daar heb je dan je plezier ook voor gehad

24. Niet zeuren

Niet zeuren Newbie

Dat had ik voor dat ik drugs gebruikte ook altijd al en sorry dat werkt voor mij niet ben mijn hele leven al zo heb als kind nooit aan iets meegedaan omdat ik alles niet leuk vond wat anderen deden vanaf peuterspeelzaal al niet meer op scholen welkom enz enz maar geen zin in een levensverhaal hierzo hahaha alleen zeg ik dit nog het zijn anderen die er las van hebben ikzelf niet

25. Niet zeuren

Niet zeuren Newbie

Ik had beter kunnen schrijven normaal meedraaien in de maatschappij No way!!!

26. Mindless

Omdat je jezelf op de lange termijn voor de gek houdt. Op een dag backfired je tijdelijke oplossing in de vorm van dat het niet meer voor je werkt of de bijwerkingen te belemmerend worden. Dan word je alsnog geconfronteerd met je probleem. Eerder zei je dat je geen geestelijke problemen hebt en hierboven zeg je dat 11 maanden nuchterheid een hel waren. Je hebt ze dus wel en stelt ze uit met je verslaving.

Niet als een oordeel bedoeld trouwens. Ik denk niet dat er iemand bestaat die geen onderliggende problematiek heeft. Het is onderdeel van het mens zijn. Maar je houdt jezelf wel degelijk voor de gek als je de wereld van je af duwt en in je eigen wereldje gaat leven. Ik weet het, want die neiging heb ik ook. Mietje vind ik wel wat te hard gesteld. Niemand weet van een ander hoe zwaar diegene het heeft. Maar het blijft wel vluchtgedrag.

ZERO- vindt dit leuk.
  27. Niet zeuren

Niet zeuren Newbie

Misschien heb je wel een beetje gelijk..
    Maar moet wel zeggen dat ik in die 11 maanden op het laatst het aan voelde als een hel omdat andere mensen (famillie, vrienden , werk) van alles van mij wilden en dat trek ik niet of beter gezegd dat wil ik niet aan kunnen , heb ik dus ook allemaal aan de kant gezet en bevalt mij perfect en als dit betekend dat ik mijzelf een x tegen ga komen vertrek ik gewoon weer zal ik altijd blijven doen. Dan maar zogenaamd op de vlucht voor de realiteit maar de wereld is groot genoeg om te blijven vluchten totaan je dood en dan heb je wel een makkelijk leven gehad zonder gedoe...!!!

28. Mindless

Aan de ene kant heb je een punt, maar aan de andere heb ik vaak het gevoel dat het leven ervoor zorgt dat alles waarin je vlucht ondragelijk wordt en dat in steeds meer toenemende mate. Op een gegeven moment raak je het vluchten zat. En dat is een goed iets. Want dat zet je op het zware, maar eerlijke pad. We rennen weg voor relatie met de wereld om ons heen, maar we staan in relatie tot die wereld of we het nu willen of niet. Uiteindelijk is dat feit erkennen de makkelijke optie, want daar is geen weerstand in. Het moeilijke eraan is eerst je oude manieren loslaten.

ZERO- vindt dit leuk.
  29. Niet zeuren

Niet zeuren Newbie

Het is ook de kunst wanneer je vlucht dat je vlucht zonder bagage en of emotionele gedachtes/gevoelens dat moet je ook allemaal achter je laten en anders ga je Idd jezelf tegen komen

30. Niet zeuren

Niet zeuren Newbie

En je moet ook nooit in iets vluchten maar gewoon radicaal weg gaan

31. Jmths

Jmths Bewuste gebruiker

Het punt dat ik probeerde te maken was dat hij altijd wel een perfect excuus had om drugs te gebruiken. Het was voor hem perfect logisch en naar zichzelf te verantwoorden waarom hij drugs misbruikte.

Naar andere mensen kon hij dit echter niet (logisch) verantwoorden, iedereen was onwetend behalve hij.
    Mijn punt zijnde: GHB en opiaten vervormen de rationele gedachtegang.

Die 11 maanden van je leven die aanvoelde als een hel, dat lijkt mij grotendeels psychologische verslaving. Je legt steeds nadruk op fysieke verslaving maar de invloed van fysieke verslaving aan GHB is verwaarloos in vergelijking met de psychologische verslaving. Wanneer jij denkt dat je niet in staat bent een normaal leven te leiden zonder GHB en aangeeft dat GHB geen negatieve gevolgen heeft op je leven zul je de rest van je leven hieraan afhankelijk blijven.

Jij zult nooit leren omgaan met je angsten zolang je GHB gebruikt om deze weg te drukken. Je zult je wellicht goed voelen zodra je onder invloed bent van GHB maar zonder zul je constant leven in angst omdat je deze nooit onder ogen hebt willen zien.
    Ik noem hier angst als voorbeeld maar het heeft ook effect op zeer veel andere aspecten van je leven, concentratie en zelfcontrole bijvoorbeeld. De manier waarop je schrijft geeft mij nogal de indruk dat je het eerste zegt dat in je opkomt waardoor ik geneigd ben om te denken dat je concentratie en impulscontrole relatief laag zijn.

Zonder vrienden, zonder familie, zonder persoonlijke ontwikkeling, zonder overwinningen, zonder doel, etc, etc.

Je hebt niemand beledigd hoor, ik heb gewoon het gevoel dat je het totaal plaatje niet helemaal helder ziet.

ZERO- vindt dit leuk.
  32. Dunnetjess33

Je hebt me niet beledigd hoor. Geen zorgen.
    Ik probeerde alleen duidelijk te maken wat JMTHS en Mindless hierboven vertellen. Ik ben alleen niet zo goed in het omschrijven als zij. :wink:

33. Niet zeuren

Niet zeuren Newbie

Oke gelukkig
    Oke gelukkig

Maar om even terug te komen op jmths ik zie het totaal plaatje denk ik veelste duidelijk. Ik kan je gelijk geven dat mijn impulscontrole is dat klopt (leef vanuit m'n impulsen) maar m'n concentratie is zeer goed en ik denk dat ik juist hierdoor het totaal plaatje TE duidelijk zie.. zoals ik al eerder zei heb ik bewust de keuze gemaakt door een doel in mijn leven af te schaffen en moet zeggen dat dat voor mij perfect werkt! Ik snap dat dit niet voor veel mensen werkt maar ik denk dat ik je kameraad wel begrijp alleen jammer dat hij het waarschijnlijk toch liever anders had gehad anders was die helaas niet zo aan z'n einde gekomen..maar ik vind het erg fijn om niks geen MOET om me heen te hebben. En begrijp dit goed ik zeg dat ik geen normaal leven kan leiden in deze maatschappij als ik nauw wel of niet ghb neem , dan maar liever met alleen stop ik zodra mijn lichaam er om blijft vragen

34. Jmths

Jmths Bewuste gebruiker

Mja, ik snap waar jij vandaan komt ook wel hoor, niets is zwart wit. Het liefst zou ik zelf ook iedere dag beetje opiaten gebruiken, beetje ontspannen, alleen de dingen doen die ik leuk vind, wie niet.

Al die middelen werken ook zeker, op de korte termijn. Alles dat naar boven gaat komt uiteindelijk ook weer naar beneden.

Het voorbeeld van die vriend is wat extreem maar soms moeten dingen uitvergroot worden voordat ze duidelijk worden. Je zult wellicht niet van de een op de andere dag dood neervallen zoals hem maar wanneer jij akkoord gaat met je verslaving ga je ook akkoord, in ieder geval tot op bepaalde hoogte, met stilstand in je leven.

Wanneer iemand zegt dat zichzelf betrekken in het leven niet meer hoeft, dat deze bereid is een betekenisvol leven te compenseren met rust, is die persoon dan niet tot bepaalde hoogte eveneens al dood? Wellicht niet fysiek, maar dan wel mentaal.

Wanneer mensen aangeven dat het leven wel zwaar genoeg is geweest, de moeite niet waard en ze wel content zijn met de roes waarin ze zich bevinden zie ik het meestal alleen nog maar bergafwaarts gaan.

Nu stel ik het wellicht in een vrij negatief daglicht, ik kan ook zeker wel begrijpen dat voor sommige mensen het vanwege psychisch leed en neerslachtigheid genoeg is geweest, dat deze wellicht niet perse dood hoeven maar gewoon rust willen. Het is gewoon niet makkelijk om aan te zien.

Mocht ik toe geven aan mijn opiaat/roes verslaving, die wel degelijk aanwezig is. Dan zou ik uiteindelijk mijn vriendin kwijt raken, mijn familie, mijn vrienden, mijn ambities, mijn dromen. Wellicht niet allemaal in 1 keer maar wel beetje bij beetje.
    Ik hoop dat dat nooit gebeurt.

Laatst bewerkt: 18 apr 2017
  35. ZERO-

ZERO- Badass junkie

Dit is echt Trainspotting de GHB versie. Als je verslaafd bent aan drugs, is je leven eigenlijk heel simpel: je bent vooral (of alleen) bezig met drugs. Als je niet verslaafd bent aan drugs, word je leven heel ingewikkeld, want dan moet je ineens meedraaien in de maatschappij.....
    Choose life!

SkittlesAndMe en Jmths vinden dit leuk.
  36. MDEmma

MDEmma Newbie

Hoi Steelpan!:grin:

Alsnog niet veel positieve verhalen over ghb gekregen he?? haha.I

Maar er zitten zeker hele positieve kanten aan ghb! En ik de positieve punten die je noemt volkomen. k zal je mijn ervaring ermee vertellen.

Ik ben ook best verlegen en zo op iemand afstappen zou ik niet zo snel doen. Maar sinds ik ghb gebruik tijdens feesten ben ik super sociaal, voel ik me heel zelfverzekerd en heel sexy hahah :grin::grin: Daar kan ik zo van genieten!

Ik doe dit dan wel altijd in combinatie met speed (jaja ik weet dat het slecht is voor je lichaam mensen:infodeskperson:) Ik wil je echt totaal niks aanpraten maar dan voel je je nog 100 keer beter dan met alleen ghb ghehe:hearteyes:

Ik voel me dan echt de allerbeste versie van mezelf.

En daardoor heb ik ook van geleerd als ik nuchter om ook gemakkelijker met mensen praten.

Eerst gebruikte ik xtc op feestjes en dat vond ik ook echt super. Maar nu doe ik ghb ipv xtc en daar krijg ik veel meer energie van, voel ik me veel beter en ben je ook veeeeel minder brak de dag erna.

En inderdaad als je tegen mensen zegt dat je ghb hebt gebruikt dan kijken ze je echt aan van WTF neem je vrijwillig een verkrachtingsdrugs? Wow jiji bent echt een vieze junk... Daarom zei ik het in het begin ook nooit tegen mense. Maar dat boeit me tegenwoordig echt totaal niet meer haha :grimacing:

Daarna ben ik ook begonnen met doordeweeks af en toe gebruiken. En inderdaad zoals je zegt daardoor krijg je heel veel motivatie om vanalles te doen je krijgt ineens super veel goede ideeen en neem je ook makkelijker beslissingen en neem je makkelijker risico's. Ook dit vind ik erg fijn. Je maakt je minder druk om dingen en ziet sneller het positieve ervan in. Dit kan echt vanalles zijn. Dat ik in één keer heel erg goed bezig kan gaan met school, dat ik helemaal een levensplan voor mezelf op ga zetten, dat ik ideeen ga bedenken wat voor bedrijf ik ooit in mn leven op wil zetten en alles tot in de puntjes daarvoor uit ga zoeken, of dat ik toch gewoon de tickets bestel voor het concert waar ik graag heen wil en mn beste vrienden haar ticket kado geef. Als ik nuchter zou zijn zou ik dat minder snel doen omdat ik dan bijvoorbeeld denk tja, is wel ver rijden, is wel duur en hoe moet dat met overnachten... En met ghb op denk ik fuck it je leeft maar 1 keer doe ik het gewoon :grimacing: Lekker spontaan, daar houd ik van en zo wil ik ook vaker zijn! En de ghb geeft me dan soms even een zetje om zulke dingen ook echt te gaan doen.

En ik zit vaak met een groepje vrienden die ook speed en ghb gebruiken (Meestal vanaf zaterdag avond tm zondag avond) lekker te feesten en ook vaak urenlang diepgaande gesprekken te voeren. Omdat Ik dan alles vraag en zeg wat in me opkomt kun je snel hele fijne diepgaande gesprekken hebben met je vrienden over echt alles. Over gevoelens en onderwerpoen waar je anders nooit of niet snel over praat of zelf niet eens zo diep over nadenkt. Heb er echt al enorm veel van geleerd. Zoals over het leven, vriendschap, relaties, vertrouwen, seks enz. En ook bijvoorbeeld over politiek en gewoon lekker filosoferen :grimacing::grimacing:. Iedereen vertelt lekker zonder schaamte zn kijk op onderwerpen de gevoelens erbij, en de ervaringen die hij heeft gehad. Dat vind ik echt super. Drugs te gebrui....ken, en dan vooral door ghb en speed samen heeft mijn leven echt heel erg verrijkt en diepgang gegeven!

Maar ik heb helaas niet alleen positieve verhalen over ghb...

Ik gebruik het nu ook al een tijd elke dag en heb echt last van afkickverschijnselen als ik het niet meer neeem. Lichamelijk verslaafd dus.. Mentaal verslaafd ben ik al lang... En ik denk dat jij dat ook al bent...

Maar ze hebben het er altijd over hoe snel ghb wel niet lichamelijk verslavend is en als je dan ineens wil stoppen dat dat zo gevaarlijk is dat je dood kunt gaaan...

Maar dit is echt niet het geval... je moet echt heel veel en lang elke dag gebruiken voordat je lichamelijk verslaafd wordt aan de ghb... Dit heeft bij mij in iedergeval heel erg lang geduurd. Ik gebruik al jaren ghb.. Eerst alleen zaterdags en zondag en later ongeveer 4 dagen in de week maar nu +- een jaar ongeveer elke dag:unamused: Echt fucking dom. Snap niet dat ik het zover heb laten komen maargoeeed.....:sweatsmile::sweatsmile:

Je ervaart nu nog geen negatieve dingen door je ghb gebruik.. Maar als ik jou was zou ik echt stoppen met elke dag ghb gebruiken nu gebruiken nu je er nog geen last van hebt als je stopt.. Want:

'When you can stop you don't want to. And when you want to you can't.'

Want je vertelde dat je veel bezig bent met beleggen. En dat dat extra goed gaat als je ghb gebruikt omdat je dan veel zelfvertrouwen krijgt en daardoor makkelijker risicos neemt. Maar beleggen is niet gemakkelijk en je moet daar slim voor zijn en goed kunnen nadenken.

Eerst kon ik dat ook altijd heel goed. Nog veel beter dan dat ik nuchter was had ik het idee!

Maar hoe langer en hoe meer je gebruikt hoe minder helder je wordt... Als je lang en veel door blijft gebruiken kun je op een gegeven moment ook helemaal niet meer slapen zonder ghb. Daar heb ik nu ook last van :sweat: Behalve als ik weer 3/4 ml neem dan dan kan ik 2/3 uurtjess slapen en dan moet ik dat weer nemen en dan kan ik weer 2/3 uurtjes slapen.. En ookal zal je dan in totaal 8 uur of meer slapen in een nacht ben je alsnog niet uitgerust omdat het eigenlijk niet eecht goed slapen is... :sweatsmile: ik zei altijd dat als mensen zelfs snachts om de paar uur ghb moeten nemen dat je dan echt diep gezonken bent en een echte ghb junk bent. En nu ben ik er zelf één:sweatsmile:

En nu heb ik het idee dat ik er eigenlijk niks meer vann voel als ik ghb neem (24/7 dus..) Maar toch ben ik toch de hele dag niet helder... En maak de afgelopen tijd echt hele domme keuzes terwijl ik echt wel beter weet. Ik ben ook echt totaal ongemotiveerd en spreek niet zoveel meer met mijn vriendinnen enz af (want bijna niemand weet van mijn ghb verslaving en ik wil niet om de 2/3 uur stiekum ghb gaan nemen als ik bij mijn vriendinnen ben... En ikben ondertussen al bijna 7 jaar bezig met mijn studie hbo-rechten wat in 4 jaar kan... :sweatsmile::sweatsmile: Ik ben nu bezig met mijn scriptie en kan totaal niet nadenken als ik ghb heb gehad. Echt fucking irritant :tongueclosed:

Maar als ik bijvoorbeeld sochtens stop met ghb nemen dan beginnen na 2/3 uur de afkickverschijnselen.. En daar heb ik dan tot die zelfde avond veel last van.. Maar als ik die avond een aantal slaappillen neem voor het slapen gaan dan kan ik alweer slapen en dan zijn de volgende ochtend als ik wakker wordt alle afkickverschijnselen alweer voorbij en is de lichamelijke verslaving eigenlijk alweer over... :grimacing: Maarvaak begin ik dezelfde dag alweer met ghb nemen omdat ik mezelf dan wijs maak dat dat dan al wel weer kan.. En anders denk ik echt ge4woon constant hele dag aan ghb:sweat: kut mentale verslaving! Ik heb ook echt geen idee hoelang dat dan nog blijft...

nou dat was het wel zon beetje. Wat een lang verhaaal ofniet!! haha.

Maaaar de conlusie is dus dat Ghb is echt super vet is:grimacing::grimacing:. En er zitten naar mijn mening ook echt niet snel negatieve kanten aan, Als je er maar een heel klein beeetje normaal mee omgaaat... Wat ik dus totaal niet heb gedaaan :sweatsmile:

Ik wou dat ik mijn ghb gebruik had beperkt tot alleen het weeekend... Want dan kun je van blijven genieten! Want voor mij is ghb gebruiken nu niet meer leuk en dat vind ik echt heel jammer!

Dit was mijn verhaaaaal!

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjessssssssssssssss:raisinghand::raisinghand::raisinghand::raisinghand:

Deel Deze Pagina