Geestelijke effecten hasj

blurred

Newbie
Het is misschien een beetje een lang verhaal, daarom aan het einde kort en bondig de vraag geformuleerd.

Eind januari heb ik voor het eerst drugs gebruikt, hasj in een spacecake. Dat is de enige keer dat ik drugs heb genomen, als je alcohol niet als drug rekent. Zoals alle onervaren gebruikers heb ik (en met mij een aantal anderen) de fout gemaakt om teveel te nemen. Die avond ben ik dan ook geflipt, het was niet aangenaam. De dag erna was ik ook nog vrij zweverig, maar daarna voelde ik er niets meer van. Op mijn mondeling tentamen 4 dagen later werd ik wel zomaar ineens acuut extreem zenuwachtig, dat schrijf ik toe aan de hajs, een nawerking daarvan oid. Daarna heb ik nergens meer last van gehad. Dacht ik.

Een tijdje terug kreeg ik ineens het gevoel alsof er een brokje in mijn keel vastzat, een gevoel dat ik ook kreeg na het eten van de spacecake. Ik legde de link met de hasj niet, omdat het al een tijdje later was, en ik in de tussentijd nergens last van heb gehad. Na ongeveer een week was dat gevoel weg, maar sinds toen heb ik me niet meer helemaal lekker gevoeld. Ik heb vaak het gevoel dat er iets vastzit in mijn borstkas, soms aan de kant waar m'n hart zit, soms aan de andere kant. Ik ben daar 2 keer zo van in paniek geraakt (je hart is immers niet onbelangrijk) dat ik er 's avonds voor naar de huisartsenpost ben gegaan. Ik dacht niet aan de drugs, ik dacht dat het een lichamelijk probleem was. De twee keer bij de huisartsenpost werd de conclusie getrokken dat ik voor 100% gezond ben, dat de klachten niet te verklaren zijn. Dat brengt me tot mijn eigen conclusie.

Volgens mij ligt het aan de hasj. Een week terug kreeg ik zomaar ineens precies hetzelfde gevoel als op de avond dat ik het gebruikt heb, en dat ging ook vanzelf weer over. Vanmorgen ben ik naar de huisarts gegaan, en die zei dat hasj niet zo lang na kan werken in je lichaam. Ze zei dat dit soort middelen wel invloed hebben op mensen die aanleg hebben voor psychische problemen, een depressie oid. Voor mij klinkt dit heel raar, omdat ik alleen lichamelijke klachten heb. Die niet lichamelijk verklaarbaar zijn, dus zit het misschien wel in de geestelijke hoek.

Nu dus mijn vraag: Komt dit verhaal iemand bekend voor? Zijn er meer voorbeelden van mensen die ooit eens één keer wat drugs gebruikt hebben, en daar op de lange termijn last van hebben? Kan het zo zijn dat wat ik zo nu en dan voel nog steeds van die hasj komt, of is dat onzin en is het wel iets lichamelijks?

RandomDude123

Bewuste gebruiker
Het lijkt mij niet mogelijk dat je lichamelijke klachten krijgt van flippen op hasjcake, zeker niet na één keer. Hasj heeft geestelijk invloed, en lichamelijk alleen in de zin dat je lichaam er mogelijk niet goed op reageerd en dat je dus misselijk wordt in de uren na het gegeten te hebben.

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
hele vreemde gebeurtenissen

zit het niet meer tussen je oren? Dt je gewoon telkens denkt ohneej het zal toch niet dat zijn of dat etc etc.... miss moet je het gewoon over je heen laten komen :wink:

BacingsPen

Badass junkie
Naja, je komt als persoon via dit forum niet 'vreemd' over, maar dat zegt natuurlijk niets :wink:

Wat mij opvalt: EN je bent gezond verklaart, EN je geeft nu zelf aan dat je vermoed dat het aan de hasj te wijten is... Wat de dokter gezegd heeft laten we er even buiten, waar zij het over heeft zijn slechts de lichamelijke effecten van wiet (geestelijke effecten zijn moeilijker te verklaren/bewijzen, en daarom is het voor doktoren extra moeite de oorzaak te vinden van je klachten...)

In ieder geval, ik ben van mening dat dit wat jij hebt toch niet even normaal is, en vooral ook niet prettig... Je kan lichamelijk in orde zijn, als je geestelijk iets in de weg ziet, is dit minstens zo erg...

Cannabis had mijn eerste keren zo ontzettend veel invloed op mijn denken, dat het me ook nu nog vormt... Deze invloed ervaar ik vooral als positief, en is daarom niet direct met jouw klachten te vergelijken, maar toch kan ik mij voorstellen dat dergelijke klachten als die jij hebt het gevolg kunnen zijn van een hasj/wiet trip. Zeker als dit je eerste keer was...

Wat ik denk, is dat je deze klachten zeker serieus moet nemen, maar hou in de gaten dat het dus lichamelijke klachten zijn die (volgens de dokter) niet werkelijk bestaan... In principe kunnen wij je ook niet vertellen waar het aan ligt, we kennen je verder niet namelijk... Wat trouwens ook mogelijk is, (maar ik ken je dus niet...) is dat iets je dwars zit... (misschien niet bewust, maar heel diep van binnen, door iets van vroeger?!) Het zou kunnen dat je door de hasj hier onbewust toch iets van gemerkt hebt, en dat zorgt dan voor een pijn, die er voor zorgt dat je gaat nadenken...

Maarja, het zou ook heel goed juist heel anders kunnen zijn haha... Ik hoop alleen dat je door dit stukje misschien wel weer meer kunt gaan nadenken, wat er misschien voor kan zorgen dat je sneller van je klachten af bent :wink:

Ps, ik herinner me ineens wel een moment dat het leek alsof mijn been in brand stond... Het was op een dag dat alles tegenzat, en mijn fiets reet voor geen meter... Ik reed samen met een groep vrienden naar de stad, tot mijn fiets dus echjt niet meer vooruit kwam en dat wad dus het moment dat ik mijn been voelde branden... Ik schreeuwde ff van de pijn en stapte af om mijn fiets te maken... Heb het daarna niet meer gehad, maar ik was wel super stoned, en wist zeker dat het daardoor kwam, en dacht dat zoiets gewoon kan gebeuren en niet dat mijn been echt in de vik stond...

Volgens mij komt het trouwens wel vaker bij mensen voor dat ze pijn voelen zonder dat hier aanwijsbare redenen voor zijn... Dat gebeurd gewoon, of heeft wellicht psychische oorzaken... Het is alleen zo jammer dat men zich schaamt wanneer er iets gebeurd dat niet controleerbaar is/te verklaren...

:smoke: :stoned:

spacekonijn

Badass junkie
stel er rijdt een auto gevaarlijk vlak langs je , in principe gebeurd er niks met je lichaam je hebt gewoon stilgestaan.
maar je raakt wel in shock
denk dat je een bepaald flip moment zo sterk herrinerd werd door jezelf dat je het als het ware herleefde..
met paddos bijvoorbeeld kun je ook plots een flashback krijgen terwijl er geen stoffen ofzo meer in je lichaam zitten.
het zit puur in je hoofd , nu is het trouwens bij wiet wel wat minder gebruikelijk maar ik denk wel dat het mogelijk is..
maar laat me alles morgen ff nalezen :stoned:

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
ik vind het nogsteeds raar :rolleyes: ik bedoel het is 'maar'' hajs, en je hebt het nu al zo lang terwijl het best een tijd geleden is dat je het genomen heb. En over die eventuele gebeurtenissen van vroeger, dan lijkt mij het niet dat je dan lichamelijke pijntjes krijgt eerder dat je telkens maar zit te denken en zit te malen in je hoofd, maar van hasj lijkt mij dit ook heel vreemd :rolleyes:

BacingsPen

Badass junkie
need^weed zei:
ik vind het nogsteeds raar :rolleyes: ik bedoel het is 'maar'' hajs, en je hebt het nu al zo lang terwijl het best een tijd geleden is dat je het genomen heb. En over die eventuele gebeurtenissen van vroeger, dan lijkt mij het niet dat je dan lichamelijke pijntjes krijgt eerder dat je telkens maar zit te denken en zit te malen in je hoofd, maar van hasj lijkt mij dit ook heel vreemd :rolleyes:

Je moet Hasj en wiet echt niet onderschatten... Ik word er nooit 'van de kaart' van ofzo, maar het heeft zeker voor een langere tijd op mijn manier van denken... Maar misschien merk jij dat zelf niet zo, of is dat bij jou niet zo?

Anyway, wiet/hasj werkt bij iedereen anders, en je kunt bijna al het mogelijke er door gaan denken...

blurred

Newbie
Ik onderschat het niet. Ik denk ook dat je gelijk hebt, dat het voor niemand hetzelfde effect heeft. Ik krijg ook verschillende reacties op dit verhaal. Sommigen doen er rolleyes in en snappen het niet, omdat ze het zelf niet zo ervaren. Anderen kunnen zich beter inleven, of denken aan de effecten van hasj in het algemeen, en die zeggen dat zoiets best zou kunnen. Voor mij is het alleen wel raar, of ik had niet gedacht dat, hasj effecten zou kunnen hebben die puur lichamelijk lijken te zijn...

SGiZO

Experimenterende gebruiker
bij mensen met een psychose kan wiet fzo roken toch wel ernstige gevolgen hebben.. of je kan een psychose hebben zonder dat je het weet en dan door wiet te roken hem laten uitbreken. Ik ken zo iemand waardat het bij gebeurt is.. nu na ongeveer zes jaar is hij terug beter maar hij moet nog altijd medicijnen slikken.

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
SGiZO zei:
bij mensen met een psychose kan wiet fzo roken toch wel ernstige gevolgen hebben.. of je kan een psychose hebben zonder dat je het weet en dan door wiet te roken hem laten uitbreken. Ik ken zo iemand waardat het bij gebeurt is.. nu na ongeveer zes jaar is hij terug beter maar hij moet nog altijd medicijnen slikken.

oewww nasty :openmouth:

Met een psychose is geen enkele drugs aan te rade :)

Bovenaan