Gehoorschade

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

genk123

Belezen gebruiker
Het festivalseizoen is begonnen en er komt nu steeds meer in het nieuws dat festivals tot gehoorschade zorgt. Ik ga regelmatig naar een feestje maar heb nooit last van een piep of oorsuizen. Tevens heeft mijn maat dat wel als hij geen oordoppen gebruikt. Betekend dit dat ik al een gehoorschade heb of dat ik beter tegen hard geluid kan? Ik wil namelijk zuinig zijn op mijn oren maar ik heb er nooit last van. Ook vind ik de muziek niet te hard staan. Wel erbij gezegd sta ik nooit vooraan bij de boxen, maar altijd bietje middenin.

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Ervaren van piepen of oorsuizen gaat vaak gepaard met gehoorschade, maar andersom geldt niet dat zonder piepen of oorsuizen er geen sprake zou zijn van gehoorschade. Het kan zich zonder klachten of complicaties ontwikkelen. Gehoorschade ontstaat geleidelijk en die geleidelijke veranderingen merk je daarom niet echt op totdat het eigenlijk al te laat is. Daarbij kan tevens jaren later, wanneer het dus al te laat is, alsnog piepen of oorsuizen ontstaan. Ik zou daarom altijd gehoorbescherming adviseren. Ik heb recent gehoorbescherming op maat laten aanmeten. Kost wel 169 euro, maar dan heb je ook wat. Die universele doppen vind ik echt irritant.

Zonnetje

Belezen gebruiker
Hahaha deze boy
Na mijn 9de feestje (defqon 2013) maar oordoppen gehaald. Kun je tenminste mooi dichtbij de boxen staan zonder piep of iets wanneer je weer in bed ligt.

Een tip is om je oordoppen al in te doen voordat je binnen bent. Is heel even kut met praten maar went snel wanneer je eenmaal binnen bent en dan heb je helemaal niet meer door dat je ze in hebt.
Mocht je pas je oordoppen indoen wanneer je eigenlijk al gewend bent aan de geluidssterkte dan is het behoorlijk kut om weer om te schakelen naar een lager aantal decibel.

Socialrealist

Belezen gebruiker
Je hoeft niet per sé direct klachten te krijgen.
Vroegah stond ik altijd letterlijk voor de boksen op teKno feesten, nu jaren later heb ik oorsuisen/sinus wat steeds erger wordt. Het begint geluiden van buitenaf te overstemmen

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik zou daarom altijd gehoorbescherming adviseren. Ik heb recent gehoorbescherming op maat laten aanmeten. Kost wel 169 euro, maar dan heb je ook wat.
Dit. Als je geregeld naar concerten of feesten gaat, op maat gemaakte oordoppen zijn echt een hele goede investering. Zou niet meer zonder willen.

Ik heb af en toe een lichte piep in mijn oren die ik vooral hoor als ik moe ben of als het echt doodstil is, maar is gelukkig niet zo erg dat ik er echt klachten van ondervind. Ben wel als de dood dat het erger wordt, ik heb vrienden met tinnitus die er echt veel last van hebben, zoals moeilijk kunnen slapen.

Eve's drop

Bewuste gebruiker
Dit. Als je geregeld naar concerten of feesten gaat, op maat gemaakte oordoppen zijn echt een hele goede investering. Zou niet meer zonder willen.

Ik heb af en toe een lichte piep in mijn oren die ik vooral hoor als ik moe ben of als het echt doodstil is, maar is gelukkig niet zo erg dat ik er echt klachten van ondervind. Ben wel als de dood dat het erger wordt, ik heb vrienden met tinnitus die er echt veel last van hebben, zoals moeilijk kunnen slapen.
Ik heb ook tinitus en het stoort mij niet zo heel veel omdat ik mijn concentratie meestal kan verleggen. Op momenten dat ik dat niet kan dan word de piep oorverdovend hard en kan ik mijn partner in bed niet verstaan. Zodra ik bezig ben met de orde van de dag en er meer omgevingsgeluid is dan ondervind ik er geen klachten van. Ik ken wel verhalen van mensen die serieus aan zelfmoord denken omdat de tinitus hun leven regeert. Het is in ieder geval een aandoening waar je nooit en te nimmer meer vanaf komt maar ze zijn wel hard opzoek naar een oplossing, wie weet ligt dat wel in de contrageluiden genaamd noise cancelling en mischien gaan daar wat knappe koppen in de toekomst wat op uitvinden om de tinitus tegen te gaan.

Bovenaan