Gehoorshallicunaties !?

Tedere tronika

Experimenterende gebruiker
Ik zou het niet meteen als een geluidshallucinatie beschouwen, (die heb ik trouwens meer van xtc/mdma) maar dit week-end zat ik snachts bij een maat thuis, en terwijl die tegen me aan het praten was werd zijn stem steeds luider en luider, vreemd genoeg merkte ik het enkel aan mijn linker oor. (dit na 2 dagen wakker, en +- 1,5/ gram)
Weet er iemand waar dit vandaan komt?

Groetjes,
Koen. :wave:

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik hoor mijn ringtone steeds afgaan, en als ik mijn telefoon dan pak belt er niemand... Het zit echt zooo onwijs duidelijk in mijn hoofd, super irritant... Tijdens LSD kon ik mensen van meters ver afluisteren..dacht ik...

Ik weet trouwens ook niet hoe dit komt... Als ik de verhalen teruglees lijkt het wel alsof mensen gevoeliger zijn om hallucinaties te krijgen van geluiden die ze vaak horen. (zoals bij mij de ringtone, of hele bekende muziek, of de eigen naam) Ik heb ook eens gehoord dat er bij het horen van specifiek dit soort geluiden een bepaald hersengebied actief is, misschien dat dit gebied gevoeliger is voor hallucinaties? Net als dat er een speciaal hersengebied is voor het zien, en herkennen van gezichten, misschien word deze na lang niet slapen/drugs overactief? Waardoor je dus overal gezichten inziet? (Heb ik wel altijd last van)

Ik zeg maar wat hoor, heb ooit nog een jaartje psychologie gestudeerd, en dan leer je zo'n bepaalde manier van denken aan, en vaak klopt het nog ook :mrgreen:

Funky Monkey

Badass junkie
Ik had het voor me gebruik al... (ja ik weet het slim om dan ook nog drugs te gaan gebruiken, maar like I give a shit :P) moet wel zeggen dat als ik lang wakker bleef inderdaad ik het wel erger had. En de irritandste was dan dat je denkt te horen dat iemand je naam roept :mrgreen: Het neemt nu wel weer af (zaterdag laatste beetje me neus in geschoven)

frnicatr

Newbie
Heb het nu toch ook wel even deftig zitten :confused:
Ben al wakker sinds zaterdag middag half een... moet zeggen had gisteren soms al kleine geluidjes waar ik van schrok, maar nu begint het echt freaky te worden... Ik hoor constant deuren opengaan, terwijl ik weet dat het niet zo is, soms klinkt het alsof er een zachte klop tegen men slaapkamerdeur gegeven wordt...
Visueel zijn het niet echt halluciaties... eerder vervormingen... de muren die half in het donker staan, en vooral de hoeken van mijn (nu toch wel) te kleine kamer lijken van elastisch materiaal gemaakt te zijn...
Ik het allemaal op zich wel een leuke ervaring, maar keer op keer ( en dan bedoel ik iedere 10 seconden) dat ik zogezegd mijn slaapkamerdeur zie opengaan bonkt men hart tot in men keel... mijn ouders slapen namelijk vlak naast mijn kamer, en die weten natuurlijk niet dat ik redelijk wat drugs gebruik....Dit zou een heel leuke ervaring kunnen zijn, maar op dit moment is ze toch iets te akelig vindt ik...

Mickywous

Experimenterende gebruiker
het enige wat ik altijd hoor is als ik op bed lig, dan vraagt mn broer aan me of ik de zapper aan m wil geven..... en dan zeg ik: die heb ik niet jongee. dan een fractie van een seconde later realizeer ik me ook meteen dat ik in mezelf aan het praten ben hahah

Bovenaan