1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gepakt als Belg in Nederland

Discussie in 'Drugs en de wet' gestart door Anduce1985, 5 dec 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Anduce1985

Anduce1985 Newbie

Ben gisteren dus gepakt vlak over de grens in Nederland met een sealtje coke die ik ging kopen bij een Nederlandse dealer. Werd tegengehouden door de politie en ze vroegen om m'n rijbewijs. Heb dit afgegeven en toen vroegen ze of het ging om verdovende middelen. Heb direct gezegd dat het ging om coke en ze hebben gevraagd of ik mijn drugs wilde afstaan en heb dit ook direct gedaan. Ben niet beginnen liegen omdat het gewoon in mijn bekerhouder lag.

Ze hebben gezegd "we kunnen je een bekeuring geven of zelfs aanhouden maar dat gaan we niet doen, zie het als een stevige waarschuwing".

Wat zijn de kansen dat ze hier nog verder op in gaan ? nl. toch een boete betalen en een strafblad krijgen ? Krijg ik dan een strafblad in België? Ben zelf nog nooit in aanraking geweest met politie.

Ik neem aan dat ze mij hadden aangehouden en naar het bureau hadden meegenomen als ze me wilden straffen?

Ben niet uit de auto moeten stappen en ze hebben gewoon mijn gegevens genoteerd en mij daarna laten doorrijden zonder drugs. Ook geen blaastest of drugstest.

2. Techneut

Techneut Belezen gebruiker

Correct me if I’m wrong maar: in Nederland word een halve gram coke gezien als gebruikershoeveelheid en daar zullen ze je niet voor aanhouden/boete geven. Mocht je meerdere sealtjes bij je hebben word het natuurlijk een ander verhaal. Denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, goed dat je eerlijk bent geweest en het gelijk hebt afgegeven!

3. Anduce1985

Anduce1985 Newbie

Dank voor het snelle bericht!
    Het was inderdaad slechts 1 sealtje. Ik weet natuurlijk niet hoeveel daar juist inzit, kan meer zijn dan een halve gram maar dat betwijfel ik. Ik heb zeker niet voor 1 gram gekocht. Het was inderdaad voor eigen gebruik en slechts 1 eenheid. Als ze meer wilden doen hadden ze toch m'n auto doorzocht?

4. Techneut

Techneut Belezen gebruiker

Ik durf voor 99% zeker te zeggen dat ze hier verder niks mee gaan doen. Ze hebben waarschijnlijk wel je gegevens opgeschreven, dus mocht je in de toekomst in aanraking komen met politie dan kunnen ze dit wel terug vinden in het systeem.

5. Anduce1985

Anduce1985 Newbie

Maar dan toch niet in de vorm van een strafblad of dergelijke ? En hoeverre is dit dan bekend in België ?

Het is maar, ik heb een baan waar dit soort zaken wel gevoelig ligt (financiële dienstverlening) en ik heb toen ik begon "een bewijs van goed gedrag en zeden" moeten afgeven.

Ik ben misschien wat paranoia aan het worden maar wil hier gewoon zeker over zijn.

Laatst bewerkt: 5 dec 2018
  6. Je hebt geluk gehad, wel raar dat ze geen speekseltest bij je hebben afgenomen. Volgende keer snel je sealtje onder je ballen stoppen en zeggen dat je niks bij je hebt :tongueout:

7. Anduce1985

Anduce1985 Newbie

Ja dat hoop ik, dat er inderdaad niks meer van komt. Zal ook de laatste keer zijn. Het risico voor mij is het niet waard.

8. MDMAap

MDMAap Belezen gebruiker

Een strafblad is een registratie van wetsovertredingen waar iemand voor veroordeeld (lees: door een rechter) of een OM-afdoening heeft erkend (lees: boete heeft betaald).

Als je niet ter plekke op de bon bent geslingerd of bent voorgeleid aan een rechter, zal het geen invloed hebben op je strafblad of Verklaring omtrent gedrag (VOG).

Zwijgrecht, Anduce1985 en ToetjesMonster vinden dit leuk.
  9. Zwijgrecht

Zwijgrecht Bewuste gebruiker

Er gaat je helemaal niks gebeuren, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. Nederlandse politie mag je aanhouden, vragen om je ID , maar wel met geldige reden, uitgezonderd autofuiken en treincontroles geloof ik. Ik neem aan dat je een nette gozer bent die geen criminele dingen doet , gezien deze situatie en dat je het gelijk afgeeft. Ik wil je niet op slechte ideeen brengen ofzo, maar laat je niet intimideren zegmaar. Niemand staat boven de wet toch?

Geen zorgen, hier hoef je je qua gevolgen voor je carriere, VOG of hypotheek bij de bank echt geen stress over te hebben. Misschien wel een goede wakeup call want eindstand smokkel je wel drugs een land in, besef dat even

Guapo Temudgin vindt dit leuk.
  10. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Niks aan de hand man.
    Je had het geeneens hoeven afgeven.
    Al hadden ze het gevonden dan kan je altijd zeggen:

Wist geeneens dat het er lag!

In Nederland maakt een pilletje of pakje geen ene moer uit.
    Wel eens gepakt door een jong stel agenten met een bonk van 5 gram MDMA.
    Heb ze haarfijn uitgelegd dat het de meest zuivere MDMA was dat er te krijgen was.
    Dat het super spul was.
    Ze zaten aandachtig te luisteren hoe ik dat vertelde.
    Toen keek die jongen die dame aan waar hij mee was (agenten) met zo een blik van 'dat klinkt goed'

Toen zei hij 'dan gooien we dat wel voor je weg,
    of wou je een afstands verklaring tekenen hiervoor?'
    Toen zei ik 'gooi maar weg'

Die 2 hebben dat gewoon mee naar huis genomen.
    :tearsofjoy:

Daarnaast zijn er mensen in de techno scène die drugs gebruiken maar ook gewoon bij de politie werken...
    Meerdere waar ik dat van weet.
    Dit is Nederland! Vind dat het ook moet kunnen.
    Ja het is dubbel maar ja drugs is een aanvulling in het leven.

Tenzij je een lul van een vent hebt, zo een die echt gepest is vroeger en zo kwaad is in dit leven dat hij er alles aan zult doen om jou leven kapot te maken en je dus een strafblad wilt gaan aanmeren zelfs om een grammetje.
    Je hebt ze er echt tussen zitten.
    En wat ik zeg over dat gepest is vaak ook nog echt waar..

Laatst bewerkt: 8 dec 2018
  11. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

@Rebell
    Beetje offtopic, maar ik denk dat de pesters van vroeger juist meer de klootzaken van nu zijn en niet degenen die vroeger gepest werden.

Rebell vindt dit leuk.
  12. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

De politie heeft je coke toen zelf lekker opgesnoven denk ik. Maar wel goed dat je eerlijk was :)

Rebell vindt dit leuk.
  13. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

@acht.zes psychologie is een van mijn vakken. Het blijkt ook echt dat mensen die vroeger gepest zijn of erg onderdruk zijn door b.v hun ouders of in de famillie een vak kiezen waar ze macht kunnen uit oefenen op andere mensen. Zulke mensen vind je vaak ook terug in de politiek.

Net als sex werkers die strippen of prostituees zijn.
    Die zijn vaak ook jaren misbruikt en of hebben hele zware verkrachtingen mee gemaakt. Dat zijn geen loze uitspraken. Dat zijn vaak dingen die echt zijn gebeurd.

De pesters van vroeger zijn vaak op volwassen leeftijd niet meer zo, en vertonen juist ander gedrag omdat diegene die zijn gepest daar een soort trauma van hebben opgelopen.

Dit is in grote lijnen, niks is voor iedereen het zelfde en niet iedereen gaat overal het zelfde mee om.
    Maar er zit wel een grote kern van waarheid in waarom mensen in een bepaalde branches terecht komen of crimineel gedrag vertonen.

(Ook weer on topic waarom laat deze agent hem gaan en waarom een ander niet. Daarom is dit forum leuk. Mensen die drugs gebruiken kijken verder dan hun neus lang is. Daarom gaan gesprekken verder dan bij mensen die alleen maar nuchter zijn en dingen van 1 kant kunnen bekijken)

14. Ik denk dat je eerlijkheid je ditmaal gered heeft. Als het serieus genomen werd door de politie was je direct meegenomen of had je al je gegevens moeten afstaan voor een proces verbaal.

Edit: zie dat je je gegevens hebt moeten afstaan, maar als het een proces verbaal was geweest had je dit direct te horen gekregen.

15. Legio Patria Nostra

Legio Patria Nostra Bewuste gebruiker Donateur

De ene agent is de ándere niet.
    De ene schrijft eerder, dan de andere, dit heet ook wel: discretionaire bevoegdheid. Enige "beweegruimte".
    En ook: bij gezamenlijk controleren ofwel handhaven zoals bij acties, verkeersfuiken, hanteert oom agent meestal een zero tolerance. Niet omdat hij dat zelf wil, maar omdat hem dit van tevoren is opgedragen.
    Het zijn en blijven mensen. Die niet allemaal hetzelfde zijn goddank.

16. strafrechtzaken.nl

strafrechtzaken.nl Strafrechtadvocaat Professional

Het is voor vervolging niet noodzakelijk om u (direct) aan te houden en mee te nemen naar het politiebureau. Hoogstwaarschijnlijk heeft u geluk gehad. Theoretisch gezien kan het Openbaar Ministerie nog steeds tot vervolging overgaan. In de praktijk zal dit waarschijnlijk niet gebeuren. Gelet op de mededeling van de politieagenten hoeft u zich op dit moment geen zorgen te maken.

Indien u vervolgd zou worden (en een strafbeschikking zou krijgen) komt dit op uw strafblad. U heeft dan geen strafblad in België. Echter wisselen het Nederlandse en Belgische Openbaar Ministerie dergelijke informatie op verzoek uit. Mocht u voor een ander feit vervolgd worden in België is het mogelijk dat het strafblad in Nederland bekend wordt bij het Belgische Openbaar Ministerie.

Azarius vaporizers and accessories
Laden...