Gepakt met speekseltest (BELGIE)

Klaasvaak91

Experimenterende gebruiker
Ikzelf denk dat hier niets mee gaat gebeuren ze hebben toch wel andere dingen te doen zeker in de plaats van het werkvolk te kloten !

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Ikzelf denk dat hier niets mee gaat gebeuren ze hebben toch wel andere dingen te doen zeker in de plaats van het werkvolk te kloten !
Denk ik ook niet.
Komt allemaal goed ben ik van overtuigd.
Er is geen bewijslast lees ik, de analyse van je speekseltest was negatief. Ga gewoon lekker door met je leventje en geniet vooral! Laat die shit achter je, geef ze niet die voldoening dat je je zorgen maakt:sunglasses:

Nihilist88

Badass junkie
Ik denk dat een dergelijk onderzoek uitwijst dat de thc inderdaad lang tot zeer lang aanwezig is in je lichaam.
En dat houdt in, dat je, al voel je jezelf nuchter, dat je dit simpelweg niet bent.
Hoe vervelend dat ook is.
Waar beter onderzoek naar gedaan moet worden, is het gehalte aan thc wat de grenswaarde betreft.
Is er onderzocht of die grens idd de grens is van het aanwijsbaar onder invloed zijn in die mate, dat het duidelijk aantoonbaar is?
In die zin, dat het duidelijk tot minder goed rijden leidt?
Dat vraag ik me af...
Maar over welke gradatie mbt nuchterheid hebben we het dan, want thc kan tot meerdere dagen n week in je lichaam zitten. Een vb, X rookt vrijdagmiddag 16u een dikke joint. Maandagmiddag om 13u gaat ie met de auto nr zijn werk, met volledig helder n nuchter gevoel, maar bij politiecontrole test ie toch positief op thc, zelfs na bloedtest over het toelaatbare.
Mijn vraag, is dergelijke situatie eerder uitzonderlijk of best reëel?

Zet dan maar half BeNeLux met zn auto aan de kant, want al die mensen die onder invloed zijn v benzo's, antipsychotica, antidepresiva, zware pijnstillers,...en achter hun stuur kruipen, daarvan zullen er ook wel aanzienlijk aantal zijn waarbij da hun rijgedrag n werk negatief beïnvloedt wordt.

Had zo een collega, die na 2j invaliditeit omwille van motorongeluk n meerdere operaties schouder en arm. Terug ging werken, maar die hield daar wel dagelijkse serieuze pijn aan over, waardoor die dagelijks Tramadol en declofenac nam, zag die opt werk heel vaak Tramadol nemen, die zat vaak boven de 400mg/dag, waarop ik zé, allé als ik da toen nam vr mn nierkolieken n daarna nog tijdje recreatief, 200-400mg/keer, dan wask toch zweverig aan mnn zetel geplakt se, zou totaal ni kunnen functioneren.

En nog genoeg vbn n iedereen zal wel vbn kunnen aanhalen.

De Zandman

DF-koning
Ja, het is een moeilijke materie.
Wanneer ben je wel, en wanneer ben je niet in staat om veilig te kunnen autorijden.....
Omdat alle lichamen zo verschillend zijn, heeft men gewoon een bepaalde bloedwaarde vastgesteld, waarvan men denkt dat die te allen tijde veilig van onveilig scheidt.
De pest is, dat die thc zo ontzettend lang aanwezig is in het lichaam.
Of je na bijvoorbeeld drie dagen na het roken van een joint onder die vastgestelde waarden zit, is de hamvraag en ik weet niet in hoeverre je nog rijden kunt...dat scheelt dus bij iedereen.
Ik kan wel uit eigen ervaring zeggen dat het zeer vervelend is als je aangereden wordt door iemand die onder invloed is van wat voor een verdovend middel dan ook.
Het is niet anders, we moeten nu leven met de wettelijke bepalingen van nu.
Leuk, of niet.

Bovenaan