Geschikte dosis speed + beste tijd om in te nemen.

ReggaeBlaster

Bewuste gebruiker
Beste mensen,

Ik stel dit topic op omdat ik enorm erg twijfel en zekerheid wil hebben. Een vriend van me kent een meid die een keer speed wil proberen. Aankomende zaterdag is rotterdamrave en zal het hier gedaan worden. Die vriend en ik zitten een beetje in twijfel wat we doen voor haar qua dosering. Speed is getest op 66% zuiverheid. Ze zal er 8 uur lang staan. Ze wilt alleen slikken dus we doen t in capsules. Zelf dacht ik qua tijd: dosering 1 om 16:00 en dosering 2 om 19:00-19:30? Het feest duurt tot 23:59

1 Wat zouden jullie aanraden qua tijd om het in te nemen om tot het einde nog lekker in de energie te zitten ipv dat de piek effecten afnemen een tijd voor het einde?
2 Wat is een geschikte dosering voor zowel dosering 1 als 2? Ze is 21, weegt zo rond de 65 (met vrouwen is gewicht gokken natuurlijk altijd een risky move haha), en ik denk 1meter80+/-. Gemiddeld dus qua lengte en gewicht. Ze heeft ervaring met mdma/xtc en 3mmc/cmc. Qua dosering denk ik dus t beste om eerst 100% te nemen en dan dus 3-3.5 uur later 75%? Hoe ervaren jullie het met een bommetje bijnemen? Hoe ervaren jullie het qua tijd van innemen 1e dosering tot wanneer je echt op je piek zit? En is het bijnemen van 2e dosering verlengend van de piek van dosering 1 of versterkt het de piek ook daadwerkelijk?

Greetings dutchiedutch

Highonlife

Bewuste gebruiker
Speed werkt rete lang en is redelijk stabiel. Je kan zelfs voor het festival een bommetje nemen en ik verzeker je dat je 8 uur lang hard gaat. Het heeft niet echt een wavy effect dus ik zou niet spreken van een echte 'piek' zoals je dat bij mdma kent. Voor mij is speed de ultieme festival drug, vanwege de werkingsduur hoef je amper bij te pakken. Dit maakt het een praktisch goedje. Verder geeft de enorme energie kick die je ervan krijgt een heerlijke boost op harde techno. Qua dosering vind ik lastig inschatten, ik nam zelf altijd vrij ruim maar had op een gegeven moment ook wel tolerantie opgebouwd. Ik zou de begin dosis wel wat hoger leggen dan de (eventuele) re-dose. Wellicht dat andere forumleden hier een antwoord op hebben.

MetalGuy

Badass junkie
Als je om 19.00 uur nog speed inneemt dan garandeer ik je plafonddienst na het feest.
Dat wou ik maar zeggen, op dat moment is de piek zowat in volle gang. Dan heb je nog een paar uur comedown en met een beetje pech, kom je zelfs daarna nog moeilijk in slaap.

Persoonlijk zou ik die re-dose dan links laten liggen.

JeetjeMineetje

Bewuste gebruiker
Welke dosering voor een bommetje werkt voor jullie tijdens een feest, als een bijvoorbeeld rave?
Zou een bommetje van 60 mg genoeg zijn voor jullie?
66% zuivere speed is trouwens best netjes. 👌

Pan

Experimenterende gebruiker
Inmiddels heb ik ook wat ervaring opgebouwd. Het is een beetje afhankelijk van hoe lang een feest duurt en hoe ik de energie wil verdelen. Ik begin meestal een uurtje na binnenkomst met 45 a 50 mg (bij een 65%-70% zuivere pep). Hiervan word ik (na ongeveer drie kwartier) heel relaxed in mijn hoofd zonder speedy effect (maar wel met lekker veel zin om te dansen) en een stuk socialer/communicatiever. Afhankelijk van de avond neem ik 4 uur voor het einde hooguit 10mg bij. Dit geeft een kleine extra boost wat lekker is als de headliner aan de gang gaat. Bij meer (of later in de nacht) heeft het geen zin meer en geeft het alleen maar nadelen.
Als het een heel lange nacht wordt, dan begin ik juist met wat minder (45mg) en neem ik 4 uur voor het einde een beetje (15mg) bij. Hierbij voel ik me in het begin ook prima maar minder energiek. Die 5mg minder maakt echt wel uit. Maar ik heb dan wel een iets grotere piek op het hoogtepunt van de avond.

Ik besluit dus al van te voren wat de verdeling is en neem ook nooit meer dan 60mg en gebruik capsules. Het is, vind ik, ook veel fijner om goed uitgerust en uitgeslapen aan het feest te beginnen dan om meer speed te pakken tijdens.

Bovenaan