Gestopt met blowen help

Quitweed

Newbie
Hey , ik heb een vraag aan de mensen die ook gestopt zijn met blowen

ik heb 8 jaar lang elke dag geblowd 3 jaar geleden was ik wel even 3 maanden gestopt omdat ik een burn out had . Ik had toen alleen last van wat slaap problemen en soms een beetje opgejaagd gevoel . Ik blowde 5 gram per week en alleen in de avonden ( meestal vanaf 6 uur )

Nu ben Ik op 1 april 2023 gestopt. De eerste week voelde ik me erg goed op wat slaap problemen na. Sinds vorige week (de 2e week) heb ik constant een vervelend gevoel in me lichaam . Ik voel me stresserig, angst niet lekker in me vel en een down mood, ook voel ik me moe en een beetje depresief maar wat ik vooral heb is stresserig en angst. Hiervoor gingen mij rijlessen altijd goed maar sinds ni ben ik ineens een beetje bang en al helemaal voor het afrijden zelf .

mij zit nu al op dag 19 ik heb wel het idee dat het al minder is dan vorige week maar nog steeds voel ik me niet goed .

heeft iemand hier erving met het stoppen met
Blowen hoelang dit kan aanhouden? Ik word er namelijk echt gek van en ik wil me gewoon weer normaal voelen :(

reDStone

Bewuste gebruiker
Afkicken van blowen duurt 4 tot 6 weken.Maar bij week 3 zijn de meeste klachten wel weer bijgetrokken. Je zal zien volgende week, gaat het ineens heeeeel erg veel beter.

Het gaat sneller, als je gaat sporten en heel veel water gaat drinken. Het zit in je vet, en met vetverbranding/ aka sporten, zodat je stofwisseling omhoog gaat gaat het sneller uit je vet. Plus door te sporten maak je wat Anandamide aan, het stofje dat ook door blowen vrijkomt.

Bij de meesten is na 4 weken het lichaam weer vrij van cannabis. En de klachten van het afkicken van wiet ook. Ook al geloof je het nu niet, wacht maar af, hou vol, je bent er bijna.

Manu76

Badass junkie
Ja, ik zit op dagje 77 zonder wiet en gaat wel goed. Maar geheel "gewoon" voelen is het niet. Ik ben wel met veel nieuwe dingen begonnen en ook gestopt met nemen van Pregabaline in de tussentijd, dus misschien gaat het sneller bij jou.
Maar ik raad ook aan, mocht je koffie drinken, wat minder cafeïne per dag te pakken.
En geen haast hebben, al duurt het maanden. Als je de "stress", het ongemak accepteert als een deel van het proces, zal het makkelijker zijn verwacht ik.
En meer dan stoppen met blowen, ga je starten met nieuwe bezigheden en dromen...
Het zwaarste zijn wel de eerste 3 weken. En dan volhouden en er komen dipjes, maar eerst je oleeee gevoel heel binnenkort!!
Enjoy!

Laatst bewerkt:

_shikantaza

Badass junkie

ik heb 8 jaar lang elke dag geblowd 3 jaar geleden was ik wel even 3 maanden gestopt omdat ik een burn out had . Ik had toen alleen last van wat slaap problemen en soms een beetje opgejaagd gevoel . Ik blowde 5 gram per week en alleen in de avonden ( meestal vanaf 6 uur )

Nu ben Ik op 1 april 2023 gestopt. De eerste week voelde ik me erg goed op wat slaap problemen na. Sinds vorige week (de 2e week) heb ik constant een vervelend gevoel in me lichaam . Ik voel me stresserig, angst niet lekker in me vel en een down mood, ook voel ik me moe en een beetje depresief maar wat ik vooral heb is stresserig en angst. Hiervoor gingen mij rijlessen altijd goed maar sinds ni ben ik ineens een beetje bang en al helemaal voor het afrijden zelf .

mij zit nu al op dag 19 ik heb wel het idee dat het al minder is dan vorige week maar nog steeds voel ik me niet goed .

Blowen hoelang dit kan aanhouden? Ik word er namelijk echt gek van en ik wil me gewoon weer normaal voelen :(
Accepteer het maar zoals het komt. Als je verwachtingen gaat creëeren word je misschien teleurgesteld. Vandaag clean blijven is alles dat je hoeft te doen :)

Je kunt altijd ook even bij de huisarts langsgaan en je verhaal uitleggen. Er is hulp zat voor verslaving. Misschien niet direct maar op korte termijn kan meestal wel wat geregeld worden. Ik hoorde van blowers vaak dat slaapproblemen het lastigst waren. Mocht dat komen ga dan naar de huisarts en grijp niet naar andere middelen.

Quitweed

Newbie
Hallo allemaal !

heel erg bedankt voor het reageren , dit doet me echt goed :)

ook echt heel fijn om te lezen dat ik dus niet de enige ben die zolang last heeft van de afkick verschijnselen. Zaterdag zit ik op 3 weken dus hopelijk voel ik me inderdaad dan een stuk beter rondom die datum .

door dit meegemaakt te hebben hoef ik ook echt nooit meer te blowen wil dit niet nog een keer meemaken.

Nogmaals heel erg bedankt !

BrieMetDeBril

Badass junkie

Doorzetten! Het gaat vanzelf over en vooral niet 1x toelaten. Dan begin je weer zoals 19 dagen geleden en ga je weer hetzelfde rondje in.

Ik zelf vind dat de narigheid van stoppen 2/3maanden blijft, echter is dit per persoon verschillend.

Ik zou vooral naar de voordelen kijken die je eruit haalt

Hippie Langwaus

DF-koning
Zodra je denkt: "Ik kan toch wel weer een keertje blowen.", moet je daar niet aan toegeven als je echt wilt stoppen. Je zit binnen een mum van tijd weer in je oude blowritme. Ik was dit jaar 3 weken 'gestopt', maar daarna gewoon weer terug naar chronisch gebruik van cannabis. Succes!

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Hallo allemaal !

heel erg bedankt voor het reageren , dit doet me echt goed :)

ook echt heel fijn om te lezen dat ik dus niet de enige ben die zolang last heeft van de afkick verschijnselen. Zaterdag zit ik op 3 weken dus hopelijk voel ik me inderdaad dan een stuk beter rondom die datum .

door dit meegemaakt te hebben hoef ik ook echt nooit meer te blowen wil dit niet nog een keer meemaken.

Nogmaals heel erg bedankt !

indd even doorzetten. Je bent al goed bezig!
Niet heel gek dat je je anders voelt, want 5 gram per dag is ook niet niks. Tuurlijk, er zijn mensen die het per dag naar binnen werken, maar je was waarschijnlijk gewend om elke avond wiet in je systeem te hebben voor heel wat jaren.

Zoek vooral veel afleiding, dat helpt enorm. Sporten is ideaal voor goede nachtrust en om je hoofd leeg te maken van stress. Je zult merken dat het de komende tijd steeds iets beter gaat en hopelijk kun je snel de voordelen ervaren van het stoppen! Succes man!

CaRRita

Belezen gebruiker
Je bent goed bezig hoor! Echt top! :cheerpompom:

Bedenk ook: het is niet alleen de chemische stof die je mist. Het is ook het ritueel erom heen. Misschien deed je het voor het slapen gaan. Dan is het een symbool waarmee je de dag afsluit. Of misschien na het eten, dan is het het moment waarop je de ontspanning van de avond in gaat. Ik zeg maar wat, maar het gaat erom dat het blowen naast de cannabis ook iets anders in je leven was.

Probeer daar een vervanging voor te vinden. Neem nu lekker een bad voordat je gaat slapen. Of zet een lekker ontspannend muziekje op. Doe iets creatiefs, probeer een aantal push-ups te doen of doe mee aan een challenge. Koop een goed tijdschrift, doe een legpuzzel. 'Reis' via YouTube. Kortom: maak nieuwe rituelen en vooral: beloon jezelf! Je hebt nu gewoon af en toe even een oppepper nodig, dus doe dat vooral.

Lekker bezig! De angsten werden bij mij na een week of 3 minder. Ben nu onderweg naar mijn 6e week stoppen na 18 jaar blowen, mentaal was het de eerste 3 weken heel zwaar, ik heb mezelf veel afgeleid door veel te wandelen met mijn hond en vanalles in huis te gaan doen van klusjes die ik al maanden uitstelde. Ik gebruikte zelf ook valeriaandruppels als ik echt te gestresst was, heb een angststoornis en daar hele positieve ervaringen mee.

Alle angsten zijn nu voorbij alleen mijn prikkelbare darm syndroom reageert HEEL heftig op het stoppen. Dat houdt echt al een paar weken aan, maar we houden hoop dat ook dat zich weer herstelt. 🥹✌🏼

Bovenaan