1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gestopt met hevig alchol gebruik graag tip en ervaringen hierover

Discussie in 'Alcohol' gestart door Woman 1977, 10 mrt 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Woman 1977

Woman 1977 Newbie

Hallo iedereen
    Ik ben net 2 dagen gestopt met het drinken van alchol (wodka!)
    Iemand hier ook ervaringen mee en mischien nog goede tips voor mij?

Groetjes woman 1977

2. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Als je een echte dagelijkse zware drinker bent kun je beter niet zo in ene stoppen. Dat kan met alcohol erg gevaarlijk zijn.

3. Woman 1977

Woman 1977 Newbie

Ja ik dronk op 1 dag wel bijna een halve liter wodka ben eergisteren naar mijn huis arts gegaan omdat ik zo niet meer wil leven het is doodzonde hoe ik het leven van mijzelf en mijn 2 kinderen en iedereen om mij heen op deze manier benadeel
    Ik heb wat medicatie mee gekregen wat hopelijk de ontweningsverschijnselen wegneemt

4. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Succes!

5. Woman 1977

Woman 1977 Newbie

Hartstike bedankt!

6. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Geen ervaring en kan je maar weinig tips geven behalve dat je moet doorzetten.
    Succes!

KropSla vindt dit leuk.
  7. Woman 1977

Woman 1977 Newbie

Bedankt!

8. KropSla

KropSla DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik heb helaas geen tips, wil alleen zeggen dat ik het heel goed van je vindt dat je aan je problematiek wilt werken. Succes, het zal niet meteen makkelijk zijn, maar doorzetten he!

De Dunne vindt dit leuk.
  9. Felikes

Felikes Experimenterende gebruiker

Ik weet niet wat jij de volgende dag voelt na je alcoholgebruik, misschien niks. Ik voelde me altijd erg slecht, geestelijk nog meer dan lichamelijk alhoewel ook de lichamelijke kater al 2 dagen begon te duren. Ik wist ook niet meer wat er gebeurd was en dat was bijzonder onprettig.
    Ik ieder geval kwam ik tot het volledige besef dat ik er ALTIJD spijt van zou hebben als ik weer gedronken had, zonder enige enkele uitzondering. Dat gevoel, dat je wakker werd, hoofdpijn voelde, je nauwelijks durfde te bewegen of door de spleetjes van je ogen rondom je heen te kijken, en volledig besefte "shit, ik heb weer gedronken". Soms begon ik met het heilige voornemen om maar een bepaalde hoeveelheid te drinken, maar onder invloed van die bepaalde hoeveelheid vond ik dan altijd toch dat ik best nog wat meer kon nemen.
    Toen ik het inzicht actie en onvermijdelijk gevolg volledig kreeg ben ik helemaal gestopt en dat is nu 27 jaar terug. Alcohol is een grove drug er zit niets verfijnds of subtiels in.

Als je het moeilijk vind ga dan deur uit, zonder geldmiddelen dat wel. Maak een stevige wandeling of zo, trap met elke stap je verslaving de stoep in.

Laatst bewerkt: 10 mrt 2019
    Mindless, Casaan, De Dunne en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Casaan

Casaan Bewuste gebruiker Tripreporter

Iedere dag dat je nuchter bent jezelf even toestaan om te genieten van het feit dat je nuchter bent, bedenk je dan ook vooral hoe je je op dat moment lichamelijk voelt. Je gaat jezelf zoveel beter en fitter voelen. Geestelijk scherper omdat de alcohol mist is opgetrokken in je brein.

En wat Felikes zegt, wordt actief, zoek een activiteit die de plaats in gaat nemen van de wodka. Nu je gestopt bent met drinken ga je waarschijnlijk tijd over houden.

acht.zes en Felikes vinden dit leuk.
  11. Woman 1977

Woman 1977 Newbie

Bedankt voor je reactie! Ik heb ook medicijnen vd huisarts gekregen om ontweningsverschijnselen tegen te gaan want zo erg is het helaas.
    Maar de knop is bij mij helemaal omgegaan en ik ga ervanuit dat het mij wel gaat lukken al zal het best even lastig blijven denk ik
    Het schuldgevoel van drinken had ik ook maar als ik mij ergens druk over maakte vond ik het fijn om te drinken totdat ik elke dag dronk en elke dag het is gewoon zelfvernietiging en dat terwijl ik zo een mooi leven kan hebben

Laatst bewerkt: 11 mrt 2019
  12. Woman 1977

Woman 1977 Newbie

Ja ik probeer mijzelf ook wat meer bezig te houden maar op een rare manier mis ik gewoon iets , nu ik niet meer drink.
    Ik wil het sporten weer gaan oppakke dat zou ook wel heel goed voor me zijn

Laatst bewerkt door een moderator: 11 mrt 2019
  13. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Goed dat je verandering in je leven aanbrengt! Dat is zeker niet makkelijk.

Het belangrijkste is dat je probeert te achterhalen wat voor jou precies redenen zijn om te drinken. Meestal zijn er onderliggende gevoelens, ideeën en herinneringen die ons gedrag bepalen. Het is belangrijk om die in kaart te brengen als je het gedrag wil veranderen.

Mensen die problematisch alcohol drinken hebben vaak last van veel stress. Zij zijn meestal al op vroege leeftijd alcohol met ontspanning gaan associëren. Even gezellig een biertje of wijntje in de kroeg. Een glas bij het eten, noem maar op. Jaar na jaar kan het gebruik zich zo sluimerend ontwikkelen, tot een punt waarin elke vorm van stress met alcohol opgelost wordt. Het wordt een soort automatisch mechanisme; een alles-in-een-oplossing. Daarom kan het ook zo lastig zijn om langere tijd te stoppen met drinken. Elke keer als je stress ervaart dan heb je daar geen andere oplossing voor dan drinken. Onder druk van die stress wordt het dan lastig om je te focussen op iets anders. Je grijpt al snel automatisch terug op ingesleten manier waarop je normaal omgaat met de stress.

In plaats van de drank moeten er dus andere methodes komen om met emoties en stress om te gaan. Je moet iets vinden wat voor jou werkt. Sommige mensen gaan wandelen of sporten, anderen gaan breien, thee drinken, netflixen, ik kweek cactussen en werk in de tuin voor mijn ontspanning. Alles is prima, zo lang de nieuwe ontspannende activiteiten gezond en functioneel zijn. Ze moeten jou helpen de persoon te zijn die je wil zijn. Het moet helpen om gelukkig te zijn/worden, zodat je zelf ook weer een fijne bijdrage aan onze maatschappij kunt zijn.

Focus je op de vooruitgang: wat kan jij doen om jouw leven en dat van anderen te verbeteren?

Probeer eerst even adem te halen. Probeer te voelen wat je voelt. En ga dan denken aan kleine praktische dingen die je met dat gevoel kunt doen. Als je het hebt gedaan en je voelt je (een klein beetje) trots op jezelf, dan ben je op de goede weg.

Dat proces gaat gepaard met vallen en opstaan. Geen probleem, je bent hard aan het werk en daar verdien je een compliment voor. De eerste stap is accepteren dat je niet altijd controle hebt over je gedrag.

14. Zwijgrecht

Zwijgrecht Bewuste gebruiker

Dag vrouw uit 1977
    Ik ga schaamteloos reposten en hands up voor @Neo-Shulginist, ik vind dit een hele strakke en goed verwoordde post.
    Kan als voormalig (ex-alcholist klinkt zo zwaar) hevig probleemdrinker dit stuk voor stuk bevestigen, heb de dingen gehighlight op een waarschijnlijk heel irritante manier, om aan te geven wat voor mij echt 100 % waar was.

Ik drink inmiddels niet meer, niet omdat ik mezelf heb gedwongen om te stoppen maar omdat ik geen behoefte voel. Baclofen heeft ontzettend geholpen in eerste instantie te minderen en toen ff niks, en daardoor is de mist in mn hoofd opgetrokken. Op het moment dat je weer scherp en helder nadenkt zie je pas in dat dronken zijn geen ontsnapping is en alleen bijkomende nadelen brengt. Het roept zelfs een beetje een afkeer op.

Een jaar of anderhalf geleden zoop ik ook rustig een halve fles wodka. Voordat ik moest werken. Om 11 uur sochtends......

Nu niks meer, en daar heeft geen enkel zweverig theorietje of speciale behandeling tegen geholpen. Alleen de keus voor jezelf om weer helder te worden in je hoofd en de strijd per dag te bekijken. Elke dag dat je niet drinkt is weer 24 uur verder, tot de herinnering heel langzaam wat begint te vervagen, en je opeens merkt dat je gewend begint te raken aan het nuchter zijn.

Jij komt er wel:handok::handpointup::handshake:

Edit : Echt een cliche ik weet het, maar sporten helpt ontzettend het proces van helder in je hoofd worden te versnellen.
    In het bijzonder kan ik heel erg aanraden om op een vechtsport te gaan, bijvoorbeeld kickboksen. ( je hebt ook alleen bokszaktrainingen bijv. waar je niet tegen elkaar gaat trainen of sparren, of ladies only lessen.)
    Het geeft het gevoel om de negatieve energie waarmee je nu opgezadeld zit er letterlijk uit te rammen. Voelt erg bevredigend en na elke training voel je je weer een stuk lekkerder in je vel. Je gaat letterlijk en zeker ook figuurlijk vele malen sterker in je schoenen staan. Lichamelijk en geestelijk weerbaarder waardoor je ook veel makkelijker nee kan zeggen.

Mezelf, Casaan en Neo-Shulginist vinden dit leuk.
Laden...