1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Getal 23

Discussie in 'Spiritualiteit' gestart door Eman, 6 sep 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Eman

Eman Experimenterende gebruiker

Titel zegt het al.
    Iemand bekend met 23?
    En hoe dat linkt met hoe de wereld zal vergaan, en wat jou rol daarbij zal zijn?

2. Avīci

Avīci Belezen gebruiker

Na 23 komt 24.

Iemand bekend met 24?

3. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Was ik nog maar 23 of 24

4. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Toevallig recent deze film gekeken @Zifôt?

5. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Die film was best verontrustend.

Niet slim om je teveel bezig te houden met dit soort dingen denk ik. Net als bij die conspiracy theories. Die mensen hebben vaak indrukwekkende theorieën, maar worden heel vaak paranoïde angstige obsessieve freaks omdat ze zo'n momentum hebben opgebouwd in nadenken over dingen waar je eindeloos over door kunt gaan. Ook al hebben nummers misschien geen inherente betekenis, je verstand geeft er die betekenis aan en weet op een gegeven moment niet meer van ophouden. Mentaal zeer ongezond denk ik.

Zeer creepy is dat het lijkt alsof in de media geprobeerd lijkt te worden mensen obsessief te maken over dit soort dingen. Bijvoorbeeld muziekvideo's zitten tegenwoordig vol met dergelijke occulte symboliek. Ik kan mezelf niet wijsmaken dat dat toeval is en het is tegenwoordig zo schaamteloos aanwezig dat je het praktisch niet kunt missen. Ik denk dat bepaalde groeperingen heel goed weten dat wij als mensen onszelf letterlijk gek kunnen maken met dit soort dingen. En je kunt je dan afvragen wat de duistere reden daarachter is. Maar ik kies ervoor om me er niet mee bezig te houden, want er is geen eind aan hoe geobsedeerd je kunt raken over dit soort dingen en ik waardeer mijn mentale gezondheid boven uitzoeken wat er achter dit soort dingen zit.

6. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Ja, ik ken het getal 23, en zie geen link met dat getal met hoe de wereld zal vergaan. Dan ga ik er ook vanuit dat ik geen enkele rol heb in het vergaan van 'de wereld'.

Wat versta je eigenlijk onder 'de wereld'? Onze planeet aarde? Het heelal waarin wij leven? of misschien iets anders?

@Mindless
    Het is inderdaad niet zo gezond om je bezig te houden met die conspiracy theorieen. Ik zie dat vooral bij uiterst labiele mensen, mensen die tegen of zelfs in een psychose zitten. Echt overal zit iets achter bij die mensen en dat lijkt me niet zo fijn leven.

Conspiracy theories zijn niet meer weg te denken in het leven. De een na de andere documantaire komt uit, en zenders als History channel (whats in a name) vullen hun zendtijd er mee. Een beetje gevaarlijke vorm van vermaak want hele volksstammen geloven er voort in.

Laatst bewerkt: 6 sep 2018
    verwondering vindt dit leuk.
  7. Avīci

Avīci Belezen gebruiker

Dit is toch zo klaar als een klontje? Voornamelijk onwetende kids vinden dit interessant. Juist zij beluisteren dit soort artiesten vaak en voornamelijk platenmaatschappijen spelen hier 'slinks' (eigenlijk obvious) op in. Die kids beginnen vervolgens in de commensectie een discussie over de zogenaamde illuminatie en meer zogenaamd duister geleuter, wat erin resulteert dat de video of plaat meer bekeken/beluisterd wordt. In mijn optiek is er geen duistere reden, het is een marketingstrategie.

8. Psychedelibee

Ik vind die theorieën juist altijd eerder lachwekkend en aan elkaar zitten van indirect en arbitrair "bewijs". Weinig indrukwekkends aan behalve misschien de tijd die ze er in hebben gestoken.

Als je dit soort dingen indrukwekkend vind moet je denk ik meer moeite nemen om skeptisch te gaan denken. Wat overigens ergens ook wel weer de paradox is, aangezien complot theorieën gek genoeg ook een beroep doen op "skepticisme".

Avīci en acht.zes vinden dit leuk.
  9. acht.zes

acht.zes Badass junkie

We zitten in de eeuw van de onjuiste informatie, en dat is toch wel zorgwekkend. Zelfs als president van een land als Amerika kom je er tegenwoordig mee weg om constant onwaarheden de wereld in te helpen.

10. Mindless

Dat zal zeker een reden zijn, al geloof ik persoonlijk wel in het bestaan van dergelijke samenzweringen die meer duistere intenties hebben dan zoveel mogelijk geld verdienen. Onze geschiedenis staat vol met verwijzingen naar het occulte. De mens als individu en als collectief heeft een duistere zijde waar de meeste mensen geen enkel benul van hebben. Ik heb mij hier in het verleden weleens in verdiept en ik zou liegen als ik zei dat ik hier niet een bepaalde fascinatie voor voel. Er speelt imo echt wel heel wat meer dan enkel het binnenhalen van zoveel mogelijk geld, al is dat natuurlijk sowieso iets dat ook speelt.

Nu scheer je het allemaal wel heel erg allemaal over 1 kam. Ik heb ook genoeg lachwekkende theorieën gezien, maar ook indrukwekkende.

Ik vind het ook wel een beetje hard gezegd dat als je dat soort dingen indrukwekkend vind, dat je dan maar meer moeite moet nemen om sceptisch na te gaan denken. Maar het verbaasd me ook weer niet, omdat ik weet hoe rationeel ingesteld jij bent en ik niet. :wink: Alsnog, ik geloof nooit zonder meer in die theorieën, maar vind het interessant en geregeld knap bedacht.

Ja precies. Ik denk dat velen het wel eens zijn dat de mensen die regeren over deze wereld meer weten dan wij, de grote massa. Wat een zeer ongezonde situatie is.

11. Avīci

Avīci Belezen gebruiker

Nu we het er toch over hebben, throw it up! Ik ben wel benieuwd naar wat je veronderstelt eigenlijk. Je mag me ook bepaalde bronnen linken. Ik wil je betoog niet onderuit halen, ik wil mezelf eerder informeren.

Bv: Dat 9/11 een inside job was, wordt door velen nog gezien als een complottheorie, maar toch ik ben ik geneigd te geloven, na het zien van een aantal docu's, dat hier meer meer aan de hand geweest moet zijn. Overigens geloof ik wel in bepaalde doofpotpraktijken, waar de complottheorist dan vaak op leunt. Maar elke complottheorie als waarheid aannemen gaat mij te ver. Als 10% klopt naar wat er beweert wordt lijkt het me veel.

Laatst bewerkt: 6 sep 2018
  12. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Die docu's zijn gewoon vermaak in de trent van 'what if', maar ze worden dusdanig geloofwaardig gebracht dat er mensen echt in geloven.
    En dat zijn altijd dezelfde mensen die (vaak) meteen dan ook maar echt in ALLE conspiracy-theorieen geloven. Ik ken zelfs mensen voor wie het een obsessie is en die het over niks anders kunnen hebben. En dat kan dan weer enorm irritant zijn, heb zelfs afstand genomen van een vriend om die reden.

13. Mindless

Het komt voor mij hier een beetje op neer: ik ben in de veronderstelling dat wij als individuen een schaduwzijde hebben, wat niets anders is dan ons onderbewuste. Wanneer een gedachte onze bewuste mind binnenkomt, is deze daarvoor eerst compleet beïnvloedt door het onderbewuste. Aangezien ik geloof dat wij niet echt afzonderlijke entiteiten zijn, denk ik dat het individuele onderbewuste eigenlijk het collectieve onderbewuste is. De schaduw van de gehele mensheid. En in dat onderbewuste, in die duisternis, zijn al onze intenties die we ooit gehad hebben. Entiteiten als het ware, die invloed hebben op ons, afhankelijk van de mate van bewustzijn van het individu.

Ik denk dat dergelijke "entiteiten" (intenties) macht uitoefenen op de meest zwakke onder ons. En met zwak bedoel ik hier: onbewust. Mensen die niet in contact staan met zichzelf en daardoor gemakkelijk geprogrammeerd kunnen worden. Mensen die zich bevinden "in" de lagere regionen van bewustzijn en geobsedeerd zijn door macht, lust, geld, etcetera. Wanneer de frequentie overeenkomt met de entiteiten uit het collectieve onderbewuste, beginnen deze invloed uit te oefenen op het individu. Dit is wat er denk ik gebeurd in de zogenaamde illuminati en dergelijke. Entiteiten buiten onze zichtbare werkelijkheid oefenen invloed uit op individuen die zich bevinden in hun frequentiebereik. Wat me nu te binnen schiet: waarom denk je dat alcohol vroeger "spirits" werd genoemd? Omdat je door alcohol op een dermate lage golflengte komt te zitten dat je ontvankelijk wordt voor dergelijke entiteiten.

Ik weet hoe dit allemaal klinkt. Far...fucking...out... :sweatsmile: Maar ik zie een groot verschil tussen geobsedeerd zijn over deze dingen/alles erover opzoeken en het simpelweg erkennen van deze dingen en er verder niets mee doen. Ik heb geen intentie om alles te leren over het occulte, maar ik sure as hell erken dat het hier is. Er is hier veel meer dan wij in eerste instantie met onze zintuigen kunnen zien, wat ook de definitie van het 'occulte' is: dat wat verborgen is. En de numerologie waar het hier in dit topic over gaat is iets wat denk ik diep verbonden is met het occulte.

Avīci vindt dit leuk.
  14. Psychedelibee

Als een complot theorie? :tongueclosed:

Mindless vindt dit leuk.
  15. Mindless

Klopt ja. Guilty. :wink:

Psychedelibee vindt dit leuk.
  16. acht.zes

acht.zes Badass junkie

We kunnen trouwens nog niet zo heel lang tellen. Nog niet zo lang geleden kwam de mensheid niet verder dan een, twee en veel. :tongueout:

17. Psychedelibee

Dat lijkt me sterk met 10 vingers, of zit je nu een complot theorie op te gooien want dan geloof ik je.

18. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Psychedelibee
    Lol!

De moderne mens bestaat zo'n 250.000 jaar en uit archeologisch onderzoek komt naar voren dat we waarschijnlijk met tellen zijn begonnen zo'n 50.000 jaar geleden.

19. Mindless

Het is ook fascinerend hoe compatibel wiskunde met de natuur is.

20. Eman

Eman Experimenterende gebruiker

Je hebt idd de film, maar die is negatief.
    Ik deel puur mijn eigen ervaring, niet gebaseerd op feiten.

Ik zie al jaren overal 23.
    Onbewust zie je de klok op 10:23 slaan, en natuurljk kijk je dan.
    Buiten dat kom ik het echt overal tegen.

(Ander deel van het verhaal):

Ik droomde een x over een flits, dat op aarde afkwam. Kleur is niet te vergelijken. Geen onweer flits, of van een bom. Niet iets wat je ooit op aarde gezien hebt.
    Die flits zorgde ervoor dat het bestaan op aarde ophield. Voor mens dan, voor dier of natuurlijk niet zeker.
    Mensen mochten mee met die flits.
    De gene die verdwaald waren moest ik op weg helpen.
    De mensen die niet mee mochten, om wat voor rede dan ook, bleven achter. Dood? Geen idee, het is een droom. Waar de mensen heen gingen weet ik ook niet.

Maanden na de droom kwam ik op internet een heel théorie tegen, wat precies mijn droom was.
    Een flits, bestaan van mens houd op, behalve als je mee " mag".

Terug naar 23.
    Schijnt een getal te zijn van engelen.
    Specifiek voor die gene die heel veel geleden hebben op aarde. Zij hebben juist zoveel moeten door staan, zodat zij andere kunnen helpen. En zodat zij de verdwaalde mensen op weg kunnen helpen als die flits er komt.

Erg kort door de bocht , maar mijn prakje eten staat koud te worden. Ik wou even snel antwoorden.

* puur mijn eigen ervaring*