Geur wietplant

Hoe erg stinkt een wietplant?

• Té erg en je valt gelijk door de mand

Stemmen: 2 50,0%
  • Een beetje stank kan verborgen worden

Stemmen: 2 50,0%
  • Stinkt niet joh, kan best!

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    4

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Hello lady's and people!

Ik zou graag puur voor de lol 1 keer in mijn leven zelf een wietplant kweken.
Welke type en soort weet ik nog niet. Eerlijk gezegd heb ik nog geen concrete plannen over de aanpak hoor.
Wel maak ik me “zorgen” om de geur. Mij is namelijk al eens gemeld dat als ik binnen flink zit te blowen men het buiten ruikt. Een klaag of zeik buurt is dit niet waar ik woon. Ook zullen mijn directe buren niet gaan klagen: de ene zuipt, de ander blowt en weer een ander maakt nooit schoon dus soms stankoverlast.
Toch vroeg ik mij hoe erg een wietplant nou echt stinkt? Is de geur van 1 plant echt zo overweldigend? En zo ja hoe lang meurt zo een plant?
Is binnen of buiten dan een beter idee? Buiten ruiken buren het misschien sneller maar binnen schijnt al je kleiding, spullen etc naar wiet te gaan ruiken. Ook niet handig heheh.

Wie o wie?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Het zijn behoorlijk geurige planten. Maar cannabis ruik je pas als het gaat bloeien. Met name de laatste vier weken ruik je het wel. Maar dan hangt het er vooral van af hoe groot je plant is. Heb je een klein autoflowertje met 50 gram wiet eraan, of staat je hele zolder vol?

Het zijn natuurlijk vooral de grote (semi-)professionele binnenkwekerijen die aan geurmanagement doet. Maar, ja, het blijft een geurig plantje.

Overigens heb ik het idee dat sommige mensen veel gevoeliger zijn voor dit soort geuren dan andere mensen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Leg trouwens maar eens een zak wiet van 100 gram open ergens in je kamer. Zo ruiken cannabisplanten de laatste paar weken van hun bloei =p

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ik had paar jaar geleden 3 planten op mijn balkon in de flat op 3 hoog, en zelfs op 9 hoog stonk het als een gek naar de wiet in de bloeiperiode. Onder mij roken ze dan weer nauwelijks iets, de geur gaat dus echt naar boven.

Wat je ook zou kunnen doen is een of een paar plantjes neerzetten in een opkomend maisveld, perfecte camouflage en wiet wordt veel eerder geoogst dan mais, dus ook daar geen probleem mee.

Iskra

Bewuste gebruiker
De paarse buiten purple heeft niet de bekende wiet geur tijdens de bloei.
Het heeft dan ook niet de bekende wiet smaak tijdens het roken.

Frisian Dew is misschien in dat optiek wel een aanrader. Die is een beetje half om half qua geur en smaak.

De autoflower varianten geuren naar mijn reukvermogen ook minder dan de volle gewassen.

Ohja en als je planten in je tuin hebt ruik je ze niet altijd. Af en toe komt er eens een lekkere vlaag langs. Vooral in de ochtend en als de zon onder gaat heb ik het idee. Met één plantje gaat het sowieso erg meevallen qua geur overlast.

In de mais zetten is niet een goed idee.
Of het wordt geript, of de oogst is echt minimaal.

Laatst bewerkt:

Anderemaan

Wijs gebruiker
Ik ben het er niet mee eens dat het pas ruikt in de bloei, een paar dagen na het zaaien rook het al flink (bloeien wel heel veel meer). Buiten is gedoogd en veel goedkoper, en ook nog een makkelijker (zeker eerste keer & 1 plant).

Ik heb klachten gehad van buren en ze zijn ook een keer bijna gestolen. Hoewel 5 plantjes een soort van “mag”, worden ze 9/10 keer wel ingenomen als politie erachter komt.
(Lees politie.nl)

Verder is het best moeilijk, afhankelijk van de kwalitijt waar je voor gaat.
Er zijn in Nederland (vooral buiten) best wel wat opstakels als schimmel en ongedierte. Ik zou om deze reden nooit 1 plantje nemen maar 5, anders is het het niet waard. Voor mij dan.

Ook moet je opletten met welke strain, sommige soorten hebben bijvoorbeeld altijd 20 graden + nodig of een drogere omgeving dan Nederland kan bieden. Verder zijn naar mijn mening autoflowers beter in Nederland omdat je ze niet in de herfst hoeft te oogsten maar eerder, zo is de kwalitijt buiten beter, wel minder, en je hoeft ook niet zo extreem lang te wachten.

Drogen is ook nog een opgave, want dan ruikt je hele huis. Ook moet dit niet te warm, en het mag niet erg luchtvochtig zijn.

Meer vragen? Stuur!

GoldSeeds

Newbie
Sponsor
Leuk dat je een keer een eigen wietplant wilt kweken! Dat vinden wij ook leuk :blush:. De heerlijke geur van een wietplant ruik je tijdens de groeiperiode wat minder dan tijdens de bloeiperiode, maar ruiken doe je het wel. tijdens de groei zal je de plant niet gelijk in je hele huis ruiken tenzij je een klein appartementje hebt natuurlijk. Indien je niet wilt dat mensen of je omgeving weet heeft van je plant dan zou je binnen moeten kweken, wel aan te raden om het dan wel met goed materiaal te doen. Je hebt dan ook een lamp nodig, en een koolstoffilter is dan zeker geen overbodige luxe, ook voor je klimaatmanagement.

Kan je wel prima buiten een plant neerzetten dan kan je het eens proberen met een autoflower soortje. Je hebt ook wat minder ervaring nodig bij een buitenkweek dan wanneer je binnen gaat kweken met lampen etc. Buiten moet je wel even rekening houden dat ze soms nog weleens ineens plots verdwenen zijn of kaalgeplukt worden. :fearscream:

Mocht je nog geen wietzaadjes hebben dan is er van ons een leuke actie op dit forum te vinden, zie: https://drugsforum.nl/threads/50-korting-op-gold-seeds-wietzaadjes.64721/

Succes!

Bovenaan