• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Gevaar van veel thuis zitten door corona

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Chillax

Bewuste gebruiker
Ik heb lang zitten twijfelen waar ik dit nou zou plaatsen maar denk uiteindelijk toch maar bij verslaving.

Ik werk nu zo'n drie weken vanuit huis en merk dat dat toch wel wat teweeg brengt. Ik heb me in het verleden al veel verdiept in verslaving en weet dat omgeving en sociaal contact een grote invloed heeft. Nou dat kan ik merken ook.

Normaal gesproken gebruik ik alleen op feestjes harddrugs (slechts eens in de 6 - 8 weken) en thuis alleen in het weekend softdrugs (wiet). Ik merk dat door het thuiswerken de remmen behoorlijk op losse schroeven zijn komen te staan.

Het lijkt nu wel iedere dag weekend en het volgende feestje is ook nog wel ver weg. Ook alle andere leuke en sociale activiteiten zijn weg gevallen dus verveling ligt op de loer.

Ik kan langer uitslapen want geen reistijd en ach als ik 5 koffie nodig heb om op gang te komen heb ik ook geen collega's die raar zitten te kijken.

Het gevolg is bijna iedere dag wiet, paar biertjes en ook al een keer GHB (wel in het weekend, niet tegelijk en ga ik zeker niet met regelmaat doen) gebruik . De combinatie van thuis zitten, sociaal isolement, minder uitjes, geen uitzicht op een feestje en iedere dag kunnen "uitslapen" is erg tricky.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik hier de enige in ben. Vandaag heb ik bewust niks gebruikt en dat gaat prima, maar ik had toch liever eigenlijk wat wiet gebruikt.

M'n avond is gewoon leuker met drugs dan zonder. Daarnaast zal mijn partner door corona binnenkort veel meer moeten gaan werken dus ik heb ook zo iets van laten we nog even genieten van de avonden die we nu nog samen hebben alsof het weekend is.

Hoe gaan jullie daar mee om? Ik denk dat ik gewoon streng moet zijn en moet zeggen alleen in het weekend, maar dat valt niet mee gezien alle omstandigheden. Op financiële en relatie problemen na is dit echt het recept voor verslaving.

Ik kan eigenlijk overal wel goed vanaf blijven alleen die wiet en alcohol zijn erg verleidelijk. Niet omdat het moet, wel omdat het kan, ff al het Corona gezeur dan weg is en ik er weinig hinder van ondervind de volgende dag. Het zijn voor mij ook twee drugssoorten die ik nauwelijks als drugs zie,terwijl alcohol gewoon een dikke harddrugs is. Het is gewoon te sociaal geaccepteerd en normaal om te gebruiken, net als wiet.

Alcohol koop ik gewoon niet meer. Bier is nu al drie dagen op. Voordat m'n wiet op is duurt alleen nog wel even. Ik wil dat ook niet, maar gewoon bewaren voor het weekend.

Ik weet ook niet goed wat ik met dit topic wil. Anderen waarschuwen misschien, of gewoon even polsen of er meer mensen zijn met dit probleem :) ik ben zeker niet verslaafd, maar kan wel zien dat de deur al van het slot is.

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Ik snap dit heel goed. Ik heb ook veel meer geblowd dan normaal de afgelopen dagen. Nu met mezelf afgesproken dit alleen nog in het weekend te doen.

Drinken doe ik gelukkig alleen in clubs, op stap of huisfeestjes. Dus daar heb ik geen moeite mee. Vind het effect van alcohol alleen leuk in een feest setting of sociale setting.

KetaKech

Belezen gebruiker
Ik zou even kijken naar mogelijkheden om je wiet tijdelijk bij een vriend ofzo te stashen en alleen s'weekends op te halen. Dat je geen alcohol meer inslaat is al heel goed! Het is eigenlijk een vrij logisch idee dat iedereen in deze verveling eerder grijpt naar wat middelen om de tijd te killen (ongeacht of dit juist is of niet).

Ikzelf merk ook meer behoefte momenteel naar een jointje of een biertje. Ik heb dan het geluk dat ik van wiet me juist erger ga vervelen en ik van alcohol zoveel behoefte heb aan sociaal contact dat ik liever niet drink... Ook een lijn 3mmc gesnoven afgelopen week maar vond daar maar vrij weinig aan in m'n eentje.

Ik houd mijzelf ook heel veel bezig met muziek en ik heb een thuisstudio. Hierdoor vergeet ik soms ook voor een paar uur te eten (heb nogal problemen soms met binge eten enzo). Ook laat ik mijn moeder het lekkere suikerwaar verstoppen zodst ik er niks van zie.

Dus even in het kort: middelen uit het huis krijgen en oude hobby's oppakken/een nieuwe creeëren :)!

Revolutionair

Wijs gebruiker
Je hebt gelijk de verveling slaat toe!
Netflixx tja wel gezien nu..
Xbox ook maar even leuk..
Social media en nieuws 🤮 Corona en Corona...
Snap dat mensen snellen naar de drugs grijpen.
Ik hou van Ghb dus ja dan kan dat natuurlijk niet hou me nog steeds aan de regels van het gebruik.

Wel wat sessies Lsd met keta erbij maar dat kan geen kwaad.
Is alleen maar goed zo..
Maar ik snap je punt gelukkig ga ik gewoon met mijn vrienden chillen thuis.
En dat kan je wel doen hou je groep klein.
Maar je hoeft echt niet alleen maar achter een gesloten deur te zitten.

Zeelanddude

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Gebruik niet echt meer drugs, alhoewel, ben nu stoned wat ik normaal gesproken alleen in het weekend doe. Maarja, zit nu toch verplicht thuis. Merk vooral dat m'n dag verschuift. later naar bed, later opstaan. enz enz

heyol

Experimenterende gebruiker
Ik zou gewoon voor jezelf duidelijk de regel maken: "Ookal zit ik thuis en lijkt het elke dag weekend, enkel gebruiken op Vrijdag, zaterdag, en zondag (weekend dus)". En hou je daaraan. Net zoals je tijdens het werk zou doen.

Merk je dat dit idee je moeilijk ligt of dat het je niet lukt, zou ik misschien
eens rustig nadenken en zelfreflectie doen of je geen verslaving in de hand
aan het werken bent. :)

Zeelanddude

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Net zoals je tijdens het werk zou doen.
Zonder werk heb ik geen vrijdag,zaterdag, of zondag.
Merk je dat dit idee je moeilijk ligt of dat het je niet lukt, zou ik misschien
eens rustig nadenken en zelfreflectie doen of je geen verslaving in de hand
aan het werken bent.
IK heb ritme nodig, mischien ben ik wel verslaafd aan mn werk. uiteindelijk spandeer ik daar toch 10 uur per dag +3 uur voorbereiding. +8 uur slaap. dat laat 3 uur over om drugs te gebruiken.

heyol

IK heb ritme nodig, mischien ben ik wel verslaafd aan mn werk. uiteindelijk spandeer ik daar toch 10 uur per dag +3 uur voorbereiding. +8 uur slaap. dat laat 3 uur over om drugs te gebruiken.
Ik snap je antwoord eigenlijk niet.
Zonder werk kan je toch nog voor jezelf beslissen op welke dagen je drugs gebruikt en welke niet? Een soort van vaste harde regel?

Zeelanddude

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Het lijkt nu wel iedere dag weekend en het volgende feestje is ook nog wel ver weg. Ook alle andere leuke en sociale activiteiten zijn weg gevallen dus verveling ligt op de loer.
dat een beetje, zonder werk wordt het voor mij elke dag weekend, en volgens mijn vaste harde regel mag ik in het weekend drugs gebruiken.

heyol

dat een beetje, zonder werk wordt het voor mij elke dag weekend, en volgens mijn vaste harde regel mag ik in het weekend drugs gebruiken.
Ja maar zo werkt het niet hee.
Denk dan niet in termen van weekend maar in termen van dagen. :P
Dat het vanaf vrijdag - zondag weekend is hebben wij als mensen toevallig even zelf beslist.

Zeg dan voor jezelf enkel gebruik vrijdag - zaterdag - zondag.

Heel simpel, kijk op de digitale kalender welke dag er staat, staat er een van die 3 dagen mag je gebruiken en anders niet.

Uiteraard moet iedereen voor zichzelf uitmaken hoeveel en wanneer die gebruikt hee, ik ga je hier echt de les niet spellen. xD
Gewoon even een voorbeeld van hoe iemand echt wel vaste regels voor zichzelf kan vastleggen ook al verandert de situatie.

Iffness

Ik herken dit wel.

Je zit nu thuis, in plaats van op je werk.
Je zit nu thuis, in plaats van alle dingen die je buiten je werk doet.

En je slaapt slechter, omdat je overdag je energie niet kwijt kan. Dus je zit minder goed in je vel.

Als ik nu drugs thuis zou hebben liggen, zou ik 100x denken, "zal ik???" En 99x denk ik "nee, geen goed plan". En als ik dan die ene keer gedaan heb, pak ik nog een keer. En nog een keer....

En als het bijna op is, bestel je nog wat.

Gewoon niet in huis halen. De verleiding niet te bestellen, is makkelijker te weerstaan dan niet gebruiken als je het al in huis hebt.

Heb je het al in huis? Spoel het door de wc. Heeft als toegevoegd effect dat het de drempel verhoogd om nieuw te bestellen.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dagelijks minimaal een half uurtje eruit om te wandelen/fietsen doet echt wonderen. Voel me helemaal opgeladen daarna.

Verder heb ik het geluk dat ik een mooi balkon heb. Zit daar de laatste tijd 's ochtends vaak uren in de zon. :relieved:

Spyro

Bewuste gebruiker
Hier makkelijk een uur of 3/4 buiten met de hond om te wandelen en mooie plekken op te zoeken. Nu kan dat natuurlijk niet als je wel aan het werk moet, maar dan zou ik proberen tussendoor een blokje om te gaan om even jezelf af te leiden.

Ik merk het vooral in de avond wanneer ik lekker op de bank zit met een serie aan. Gedachten van drugs gebruiken komen bij mij ook omhoog op de momenten dat ik me verveel, of tijd heb om er echt bij stil te staan.

Ondanks dat ik niet aan het werk ben probeer ik toch een ritme aan te houden. We zijn er echt niet voor gemaakt om zo binnen te zitten...

Hou je sterk!

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Interessant om jullie ervaringen te lezen hier. Ik heb zelf het tegenovergestelde... Ik gebruik (nog) minder drugs dan normaal. Ik moet alle zeilen bijzetten om het thuis werken, het lesgeven aan mijn kinderen en het huishouden draaiende te houden. Ik heb weinig tijd, energie of privacy over om drugs te gebruiken. Ik heb wel vorige week nog een kleine micro-dosis LSD gedaan omdat dat wel nog te combineren is met de zorg voor mijn kids.

Kan me wel goed voorstellen dat de verleiding groot is als je alleen thuis zit en minder of niet hoeft te werken. Dan zou ik waarschijnlijk ook meer gaan gebruiken...

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Jij geeft les aan je kinderen @Eik?
Ja... de kinderen krijgen digitaal schoolwerk en hebben toch echt af en toe vragen die beantwoord moeten worden. En aangezien er geen juf is zullen mijn vrouw en ik dat moeten doen. Maar we hebben ook beide een drukke baan...

Is dat niet teveel hooi op je vork nemen naast de rest?
Jawel... werk, les geven, opvoeden, huishouden... eigenlijk is het allemaal wat teveel. Maar tsja wat doe je eraan? Proberen ergens nog het positieve te zien en hopen dat iedereen zich nu wel aan de maatregelen houdt zodat dit ooit een keer over gaat....

Ik heb vroeger van mijn vader geleerd dat "de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen". Blijkbaar is het op dit moment even nodig dat ik "sterke schouders" heb... :sweatsmile:

Fyrckant

Belezen gebruiker
Interessant om jullie ervaringen te lezen hier. Ik heb zelf het tegenovergestelde... Ik gebruik (nog) minder drugs dan normaal. Ik moet alle zeilen bijzetten om het thuis werken, het lesgeven aan mijn kinderen en het huishouden draaiende te houden. Ik heb weinig tijd, energie of privacy over om drugs te gebruiken. Ik heb wel vorige week nog een kleine micro-dosis LSD gedaan omdat dat wel nog te combineren is met de zorg voor mijn kids.

Kan me wel goed voorstellen dat de verleiding groot is als je alleen thuis zit en minder of niet hoeft te werken. Dan zou ik waarschijnlijk ook meer gaan gebruiken...
Zeer herkenbaar, zit in hetzelfde schuitje. Microdosing is idd wel te doen, al krijg ik er thuis maar gekke ingevingen door. Kon afgelopen zondag na een MD de tegels in m’n achtertuin niet meer verdragen dus heb ik alles eruit gerost. Toen bedacht m’n vrouw ineens dat een ingraaf trampoline wel een goed idee was en heb ik gisteren op weer een MD een enorme kuil gegraven met de kinderen. Maar eigenlijk heb ik helemaal geen tijd voor dit soort ongein 🤣

transformated

Bewuste gebruiker
Vorige week eigenlijk alleen joints zitten roken terwijl ik niet eens rook en een kleine 3 dagen hervallen op oxycontin en zolpidem. Heb ze vrijdag naar de apotheek gebracht, zag mezelf alweer vertrekken met de trein... Paar dagen zweterige handen en voetjes gehad maar voor de rest geen last.
Normaal gezien heb ik volgende week werk als alles goed gaat.
Heb wel gemerkt dat ik meer gebruikte de laatste weken of het door corona komt of iets anders weet ik niet precies. Zit nu lekker in me vel dus geen reden om joints te roken of pillen slikken.

inner_search

Wijs gebruiker
En ik gebruik bijna elke dag wel een puntje speed.
Vandaag gelukkig bij 1tje gebleven en ben al een jointje aan het roken.
Men benzo gedrag is dan wel weer beter nu ik al bijna 2 weken thuis zit.
De craving en mentale afkick is thuis niet zo hard dan op het werk met alle mensen en druk rond mij (lichaamlijk wel natuurlijk.)

Aniet_Speed

Bewuste gebruiker
Merk dat ik ook wel wat makkelijker ben nu ik thuis zit... Normaal werk ik 40 uur per week, wat best intensief werk is, en heb dan altijd korte weekenden... dan heb je nooit écht rust.. En nu ineens zit ik fulltime thuis, da's echt een hele omslag ineens🤯..
En dan is een puntje pep wel heel verleidelijk🤐, vooral handig met al die klusjes in huis waar ik nu eindelijk uitgebreid de tijd voor heb... Tja, tis lastig zal ik maar zeggen...🙄

Zeelanddude

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Zo te lezen hebben we allemaal wel verleidingen dus. Wel, ik heb zojuist een serieus gesprek gehad met m'n baas, zit de laatste tijd echt niet lekker in mn vel, vaak ziek gemeld enz. Heb nu 2 weken vakantie 'opgenomen' om mn shit weer op een rijtje te krijgen.

inner_search

Wijs gebruiker
Zo te lezen hebben we allemaal wel verleidingen dus. Wel, ik heb zojuist een serieus gesprek gehad met m'n baas, zit de laatste tijd echt niet lekker in mn vel, vaak ziek gemeld enz. Heb nu 2 weken vakantie 'opgenomen' om mn shit weer op een rijtje te krijgen.
Je zit toch in het metaal ?
Ik zit technisch werkloos thuis en krijg 70% van men loon vergoed.. de eerste week was dat 100 omdat ik dan de std 7 dagen corona van de arts kreeg (die gisteren om waren)
Vanaf vandaag tem 5 april ben ik nu technisch werkloos.
Men vakantie blijft mooi staan..

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Dat is klote man.. Ga je in de 2 weken iets concreets doen om jezelf weer op de rit te krijgen? Heb je een plan?

Zeelanddude

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Je zit toch in het metaal ?
Ik zit technisch werkloos thuis en krijg 70% van men loon vergoed.. de eerste week was dat 100 omdat ik dan de std 7 dagen corona van de arts kreeg (die gisteren om waren)
Vanaf vandaag tem 5 april ben ik nu technisch werkloos.
Men vakantie blijft mooi staan..
Ja klopt, metaalwerker :) In principe heb ik nu gewoon officieel 2 weken vakantie. Krijg gewoon 100% doorbetaald.

Dat is klote man.. Ga je in de 2 weken iets concreets doen om jezelf weer op de rit te krijgen? Heb je een plan?
Ja, aan de ene kant klote maar aan de de andere kant weet ik nu wel even waar ik aan toe ben. Ja, heb zeker wel een plan van aanpak. Om te beginnen weer een ritme creëren. Heb nog genoeg klusje in en rond mn huis te doen. Moet echt van de bank afkomen en fysiek aan de slag gaan.

Purplext

Bewuste gebruiker
Ja klopt, metaalwerker :) In principe heb ik nu gewoon officieel 2 weken vakantie. Krijg gewoon 100% doorbetaald.

Ja, aan de ene kant klote maar aan de de andere kant weet ik nu wel even waar ik aan toe ben. Ja, heb zeker wel een plan van aanpak. Om te beginnen weer een ritme creëren. Heb nog genoeg klusje in en rond mn huis te doen. Moet echt van de bank afkomen en fysiek aan de slag gaan.
Genoeg sociale steun ook?

Ik maak weleens gebruik van bullet journal stuff. Lijstjes maken, plannen en afvinken.
Geeft een goede dagstructuur en fijn gevoel als je een taak hebt afgevinkt. Dan voel je je wat productiever en aan het einde van de dag wat meer bevredigend.
Heel simpel maar werkt voor mij altijd goed.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Daarom ben ik ook blij dat ik nog naar mijn werk kan en mag. Ik werk in de ICT wat ook gewoon door moet gaan want dat thuis werken moet toch door iemand gefaciliteerd worden. Hier zit vaak meer achter dan je naam en wachtwoord voordat dat goed en vooral veilig kan vanuit huis. Dus hier en daar nog genoeg werk voor mij al is het niet perse nodig om elke dag te komen. Ik kan natuurlijk dan ook veel vanuit thuis. Maar om mijn ritme te behouden ga ik elke dag voor zolang dat kan en mag. Anders kom ik ook teveel in verleidingen zoals velen hier :) . Daarbij weet ik mijzelf altijd wel redelijk bezig te houden.

Aniet_Speed

Bewuste gebruiker
Merk trouwens ook dat ik veeeel meer aan het roken ben, hebben meer mensen dat? Ik rook nu zo een pak peuken weg in 24 uur (32 sigaretten 😳).. mja kan ook door die pep komen..😒😶. En smoke ineens iedere dag 1 hasjieepaf, terwijl dit normaal sporadisch gebruik is....🤔 Echt t is niet te hopen dat ik 2 maanden thuis zit word echt m'n einde denk🥴

inner_search

Wijs gebruiker
Merk trouwens ook dat ik veeeel meer aan het roken ben, hebben meer mensen dat? Ik rook nu zo een pak peuken weg in 24 uur (32 sigaretten 😳).. mja kan ook door die pep komen..😒😶.
Nee klopt , van 1 pal tabak per week nu 2 (zonder tabak voor joints.. apart pakje.)
Maar zoals je al aangaf , is door de speed.
Nu savooikool met spekjes en puree eten , en dan ga ik met de vrouw ook weer een lijntje leggen en wat klussen. :grin:

Aniet_Speed

Bewuste gebruiker
Nee klopt , van 1 pal tabak per week nu 2 (zonder tabak voor joints.. apart pakje.)
Maar zoals je al aangaf , is door de speed.
Nu savooikool met spekjes en puree eten , en dan ga ik met de vrouw ook weer een lijntje leggen en wat klussen. :grin:
Ja door speed ga je ook wel veel meer roken automatisch he..😂 Mja ik heb ook weleens op speed dat ik juist fckin weinig rook, omdat ik dan te druk ben met andere dingen en het gewoonweg vergeet..🤣

Wat is savooikool?😛

Ja dat is het ook he, is gewoon lekker om op een lijntje lekker klusjes uit te voeren!🤭

inner_search

Wijs gebruiker
Wat is savooikool?😛
Groene kool :grin:
In fijne reepjes en gaar stoven op een laag vuurtje, spekblokjes bakken en erbij pleuren met het bakvocht van het spek En dan alles onder de aardappelpuree rommelen 😍
Mss typisch Vlaamse boerenkost (denk ik)

Ja zeker weten. Maar zelfs op lage doseringen houd ik dat niet lang vol.
Bwa , als je het bij om de 3 uur een lijntje van 30 40mg kunt houden en om 9 uur savonds de laatste , slaap ik toch tegen 2 uur nrm.

Je hart rijst de pan uit dan he😅😆
Was je je speed ?
Ik krijg alleen hartkloppingen als ik teveel na elkaar neem (te weinig tijd tussen de lijntjes) of als hij versneden is met cafeïne..

Aniet_Speed

Bewuste gebruiker
Groene kool :grin:
In fijne reepjes en gaar stoven op een laag vuurtje, spekblokjes bakken en erbij pleuren met het bakvocht van het spek En dan alles onder de aardappelpuree rommelen 😍
Mss typisch Vlaamse boerenkost (denk ik)

Bwa , als je het bij om de 3 uur een lijntje van 30 40mg kunt houden en om 9 uur savonds de laatste , slaap ik toch tegen 2 uur nrm.

Was je je speed ?
Ik krijg alleen hartkloppingen als ik teveel na elkaar neem (te weinig tijd tussen de lijntjes) of als hij versneden is met cafeïne..
Oh klinkt wel lekker, op de aardappelpuree na dan😛 denk dat t Vlaams is ja want iig hier in nl heb k er nooit van gehoord🤣

Nee ik was m'n speed niet, maar als ik eenmaal neem neem ik wel te vaak achter elkaar..🙊 en als ik dan een intensief schoonmaak klusje ga uitvoeren wil m'n hart nog weleens overuren draaien😅

inner_search

Wijs gebruiker
Oh klinkt wel lekker, op de aardappelpuree na dan😛 denk dat t Vlaams is ja want iig hier in nl heb k er nooit van gehoord🤣

Nee ik was m'n speed niet, maar als ik eenmaal neem neem ik wel te vaak achter elkaar..🙊 en als ik dan een intensief schoonmaak klusje ga uitvoeren wil m'n hart nog weleens overuren draaien😅
Bah , ongewasse speed 🤣
Bij mij is het de badkamer verbouwen , dus kon wel een boost gebruiken :grin: heb ook al een 2de binnen nu 🤭
Maar morge is het rustdag dus het mag wat steviger vandaag :wink: :grin:

Lust je geen aardappelen dan ?

Salvia

Belezen gebruiker
Zit nu weer iedere dag aan de ket. Een minder aantal keer per dag dan voorheen, maar wel echt veel meer in één keer, waardoor ik alsnog uren lang een soort van after high heb. Het is echt verschrikkelijk om gewoon niets te hebben om voor naar buiten te gaan op boodschappen doen na. Alle universiteitscolleges zijn nu digitaal, horecawerk is geen ding meer, OV is dramatisch... ik vind het echt verschrikkelijk.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Zit nu weer iedere dag aan de ket. Een minder aantal keer per dag dan voorheen, maar wel echt veel meer in één keer, waardoor ik alsnog uren lang een soort van after high heb. Het is echt verschrikkelijk om gewoon niets te hebben om voor naar buiten te gaan op boodschappen doen na. Alle universiteitscolleges zijn nu digitaal, horecawerk is geen ding meer, OV is dramatisch... ik vind het echt verschrikkelijk.
Ga lekker wandelen, lekker fietsen. Het bos of andere natuur in. Genieten van het mooie weer. :) Je mindset aanpassen kan alles veranderen.

Ik ga nu ook lekker even fietsen. :)

Aniet_Speed

Bewuste gebruiker
Bah , ongewasse speed 🤣
Bij mij is het de badkamer verbouwen , dus kon wel een boost gebruiken :grin: heb ook al een 2de binnen nu 🤭
Maar morge is het rustdag dus het mag wat steviger vandaag :wink: :grin:

Lust je geen aardappelen dan ?
Ik heb dat echt nog nooit gedaan, heb wel eens dat filmpje bekeken maar ik ben bang dat ik het dan verneuk en eindig met niks... zou echt typisch een actie voor mij zijn😅..

Lekker dan ja zo'n extra boost, zweet je jezelf dan niet helemaal de tering in?🤣. Ik ging net naar de winkel lopen (snelwandelen eerder😆) met m'n kar, op volle kracht, moet echt ff bijkomen ervan haha.

Nah ik lust het opzich wel, aardappelen maar ligt eraan in welke structuur.. Of klinkt dat heel krankzinnig🤪... dingen als puree of kwark of pap, gatver...🤢Kwarktaart lust ik dan weer wel... Ja ik ben een aparteling..😌. Maar toen ik nog bij m'n ouders woonde ben ik er eigenlijk door verpest, m'n moeder maakte bijna altijd van die Hollandse stamppotten 🤮, kan dat niet meer verdragen hahaha. Doe mij maar lekker kip met groente 🙂

Edit; lol, ik heb net een schoenenrekje gekocht en heb m nu al gesloopt bij het in elkaar zetten...😆. Iets te enthousiast in elkaar getimmert 😅

Laatst bewerkt:
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan