• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Gevoel van "bezeten" zijn of psychose? (Lachgas)

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Danielle_

Newbie
Beste forum-gangers,

Al enige tijd ligt mij iets bijzonders op het hart, en ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken. Mijn omgeving met wie ik dit bespreekbaar maak denkt het mijne ervan en geeft ook aan van "doe het maar niet meer", daar luister ik nu ook maar naar.

Enkele maanden geleden bestelden wij zo'n lachgas tank en daar deed ik soms zo'n 2/3 soms 4 balonnen per avond in het weekend met ook heel wat tijd ertussen. Hiervoor soms wat patronen.
Maar sinds ik de lachgasfles gebruik ervaarde ik in het begin eerst een man, die mij toesprak en soms naast mij zat en mij waarschuwde en zelfs uitlachte / uitdaagte (?). Hier was ook een vrouw bij betrokken en soms de nodige muziek en geluiden erbij. Heel freaky en levensecht... Ik zag de man dan vervolgens verdwijnen in de ballon naarmate deze leegliep, maar de paniek bij mij bleef wel hangen. Ook werd ik een keer zo angstig dat ik de ballon leeg liet lopen en ik er een soort "zwarte rook" uit zag komen, alsof het puur vergif was wat in mijn lichaam wilde kruipen. Zwarte magie? Of kijk ik teveel films Er heerst iig altijd wel een dreigende sfeer bij.

Omdat ik erg nieuwsgierig was geworden bleef ik het soms proberen, totdat ik een keer een soort druppel (aanvoelend als kaarsvet) op mijn hoofd kreeg, met de boodschap, alsof die man in mij was gekropen en nu onderdeel van mij was geworden.

Sinds die dag, als ik maar 1 hijsje van een ballon neem dan voel ik die man in mijn lichaam! In mijn schedel, in alles! Hij beweegt mijn tong hoe ik nooit zou kunnen bewegen, raakt mijn neus aan met claxon geluiden van een auto erbij etc. Alsof het mij zit te stangen?! Ook heb ik vlekken gezien, de man zelf en kan ik hem vragen stellen over zijn leven / zie ik geweldsfragmenten van deze meneer.

Ik heb veel ervaring met verschillende drugs en niet bekend met o.a. psychoses.

Mijn vraag is wat is dit???? Heeft iemand hier ervaring mee? Heb ik een (beginnende) psychose gehad of ben ik echt bezeten?

Alvast bedankt. Ps, ik weet dat dit klinkt als waanzin ☹☹

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Hoi. Goed dat je dit deelt. Ik vind het niet klinken als waanzin. Wel als iets wat de aandacht verdient. Het is een nogal atypische en heftige reactie op lachgas waarbij als ik het zo lees sterke hallucinaties optreden.

Als je buiten je lachgaservaringen om geen last hebt van die beste ‘meneer’, dan zou van een (beginnende) psychose volgens mij geen sprake moeten zijn. Als je deze verschijnselen als eng of naar ervaart zou ik er wel mee ophouden om ze op deze manier telkens weer op te zoeken. Straks zit je steeds meer en meer aan dergelijke waanbeelden - met bijbehorende paniek - vast en dan is de kans groter dat zich ook nuchter psychotische verschijnselen kunnen gaan ontwikkelen. Dan ben je verder van huis en dat is het niet waard, lijkt me.

Wel bijzonder dat je deze ervaringen specifiek tijdens lachgasgebruik rapporteert en niet tijdens gebruik van andere drugs, en dat ze niet willekeurig zijn maar een verband met elkaar (lijken te) hebben. Het brein is een fascinerend ding... maar knoei maar liever niet teveel met zaken die angst oproepen, of je dat nu bezeten wil noemen of niet, je gezondheid staat voorop.

R

Revolutionair

Gast
Roze olifant heeft hier wel gelijk denk ik.

Ps, ik weet dat dit klinkt als waanzin ☹
Het klinkt niet als waanzin misschien hebben mensen dat om je heen gezegd.
Toch zou ik oppassen ook met andere drugs want hoe je het verteld kan je wel een psychose triggeren.En mensen hebben dat vaak niet door zelf.
En dan glij je steeds verder af zonder je het door hebt.
Dus ik zou voorzichtig zijn als ik jou was..

Danielle_

Newbie
Hoi. Goed dat je dit deelt. Ik vind het niet klinken als waanzin. Wel als iets wat de aandacht verdient. Het is een nogal atypische en heftige reactie op lachgas waarbij als ik het zo lees sterke hallucinaties optreden.

Als je buiten je lachgaservaringen om geen last hebt van die beste ‘meneer’, dan zou van een (beginnende) psychose volgens mij geen sprake moeten zijn. Als je deze verschijnselen als eng of naar ervaart zou ik er wel mee ophouden om ze op deze manier telkens weer op te zoeken. Straks zit je steeds meer en meer aan dergelijke waanbeelden - met bijbehorende paniek - vast en dan is de kans groter dat zich ook nuchter psychotische verschijnselen kunnen gaan ontwikkelen. Dan ben je verder van huis en dat is het niet waard, lijkt me.

Wel bijzonder dat je deze ervaringen specifiek tijdens lachgasgebruik rapporteert en niet tijdens gebruik van andere drugs, en dat ze niet willekeurig zijn maar een verband met elkaar (lijken te) hebben. Het brein is een fascinerend ding... maar knoei maar liever niet teveel met zaken die angst oproepen, of je dat nu bezeten wil noemen of niet, je gezondheid staat voorop.
Mooi verwoord! Zo denk ik er ook over hoor.. Een les wat ik hier dan ook uit heb geleerd is dat ik dit niet meer moet doen. Maar toch ging ik twijfelen aan mijzelf ofzo.. Nooit eerder dit soort ervaringen meegemaakt namelijk. Thanks!

benzzzy

Badass junkie
Denkt al maanden met momenten dat ik gek word dus zal wel goed zijn!
Dacht laats not last te hebben van geesten :lolol:.

psycel

Belezen gebruiker
Tripreporter
Lachgas kan vreemde ervaringen opleveren :tongueout:Ik had een tijdje terug een korte ego-dood met dat spul en toen ik had het idee dat ik in cellen opgesplitst werd en in een vliegende schotel gezogen werd, vind het sinds dien net wat te heftig om tussendoor te doen.
Ergens vond ik de ervaring wat weg hebben van een K-hole.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan