1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gevoelig voor visuals

Discussie in 'Voeding, gezondheid, liefde, seks en relaties' gestart door Memento, 10 dec 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Memento

Memento Experimenterende gebruiker

Hi!

Ik vroeg mij af of je als persoon extra gevoelig kan zijn voor visuals, dus welke (psychedelische) stof je ook gebruikt je eerder visuals ziet dan anderen?

Dit vroeg ik me af naar aanleiding van mijn eigen reactie op 2cb,waarbij ik duidelijk heftiger trip dan anderen. Ook op xtc kan ik op normale dosering (1.0-1,5 mg/kg) hallucinaties krijgen. En nu ik er zo over nadenk heb ik na een kort nachtje soms ook een soort hallucinaties in mijn ooghoeken.

Ik wil in de toekomst nog andere psychedelica gaan gebruiken en wellicht heb ik dan dus minder nodig dan anderen om dezelfde visuals te krijgen:womantippinghand:

שמש vindt dit leuk.
  2. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Verhoogde gevoeligheid voor visuals is mogelijk.
    Het kan ook fysiologisch zijn: zelf heb ik meestal ook snel MDMA-visuals, gezien mijn absurd snelle metabolisme vermoed ik dat mijn lever de MDMA sneller of in grotere hoeveelheid omzet in MDA. Dat je gevoelig bent voor 2C-B betekent ook niet direct een algemene gevoeligheid voor visuals. Hiervan is namelijk bekend dat de natuurlijke tolerantie sterk verschilt per individu.

Persoonlijk denk ik dat je voorzichtig moet zijn met het verkennen van een middel, vooral als je mentaal gevoelig bent voor soortgelijke middelen. Een gevoeligheid voor visuals is mijns inziens een minder belangrijke reden om extra voorzichtig te doseren - behalve als je geen behoefte hebt aan heftige visuals dan. Doe vooral waar je je zelf goed bij voelt!

Memento vindt dit leuk.
  3. Bas

Bas Wijs gebruiker

Ik zit na het lezen van je post alleen maar te denken aan HPPD. Dit is te krijgen na bijvoorbeeld het gebruik van XTC of hallucinogenen en laten we 2-CB voor het gemak hier ook maar aan toevoegen.

Heb je HPPD? Als je deze criteria herkent, zou je het misschien kunnen hebben:
    - Terugkerende visuele verstoringen ervaren, terwijl je niet (meer) gebruikt hebt.
    - Dusdanig last hebben van deze visuele verstoringen dat je dagelijks leven (ernstig) belemmerd wordt.
    - De symptomen hebben geen (andere) medische oorzaak.

Ik wil niet gelijk conclusies trekken, maar ik raad je wel aan even te googelen naar dit (en naar varianten van HPPD) Misschien dat je na het lezen van die informatie je vragen al kan beantwoorden.

4. Memento

Nee dit begreep ik al inderdaad, heb verder nog niet genoeg ervaring met andere tripmiddelen behalve ketamine ( wat ook wel weer wat anders is dan lsd of truffels uiteraard)

Bedankt voor je reactie, ik sta zeker open voor heftige visuals maar als ik met een groepje ben voel ik me nogal een buitenbeentje als ik de hele kamer als een groot patroon zie en de rest alleen wat lacherig is:grimacing:

Ik heb dit inderdaad opgezocht maar herken me hier totaal niet in. Het gaat echt alleen om middelen gebruik voor heftige hallucinaties en als ik een nachtje geen slaap heb gehad kan ik soms iets donkers in mn ooghoek zien, maar als ik ernaar kijk is dat weer weg. Dus ik denk dat dit het niet is maar bedankt voor je tip!

Bas vindt dit leuk.
  5. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Iedereen reageerd anders op elke drugs daarom heeft iedereen ook een andere voorkeur voor een andere drugs.
    Als je de visuals te heftig vind zou ik kiezen voor een andere dosering en kijken hoe dat gaat.

Daarnaast dwalen je gedachtes ook sneller en verder af dan andere mensen?

6. Memento

Niet persee te heftig, meer teleurgesteld dat anderen niet zien wat ik allemaal zag.

En ik dwaal dan wel sneller af, zo deed ik mijn hand tegen de muur om te kijken wat dit met de patronen deed, maar dwaalde hierna af waardoor ik ruim 2 minuten met een gestrekte arm tegen de muur zat:tearsofjoy:

Rebell vindt dit leuk.
  7. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Klinkt allemaal prima en best wel leuk.
    Dan zou dat wel je extra zijn :sunglasses:
    Ik heb dat met Keta soms dat ik overal patronen in zie.
    Vind het altijd leuk.
    Heb het ook gehad met MDMA maar dan maar een paar keer.
    Gewoon van genieten!
    :wink:

Memento vindt dit leuk.
  8. Stonologie

Stonologie Bewuste gebruiker

Sorry dat ik deze terughaal, maar ik heb dit dus wel. Ik heb HPPD, of in ieder geval de symptonen maar heb er heen last van dus kan het geen HPPD noemen (dit is een criteria). Hierdoor hallucineer ik nu zo'n half jaar altijd. Heel licht, en precies het zelfde als serotogene psychedelische middelen, maar dan een paar % daarvan. Hierdoor heb ik 1/3e nodig van een trip middel waar andere van gaan hallucineren voor dezelfde visuals. 6mg 2C-B is voor mij super visueel voor 3/4 uur.

שמש vindt dit leuk.
  9. Rupsen God ❤

Rupsen God ❤ Bewuste gebruiker Tripreporter

Ik herken mezelf hier wel in, ja. Op vrijwel alle psychedelica kan ik snel redelijk extreme visuals krijgen (voor mij juist ideaal met trip reports schrijven) en dat is ook waarvoor ik het doe: Ik vind de visuals het leukste aan psychedelica. Kijken wat je geest voor je in petto heeft, waardoor ik vaak wat hoger doseer zodat ik eindeloos naar een muur kan blijven staren en daar dan een hele nieuwe wereld kan zien ontstaan. Dat vind ik echt geweldig. Ook op MDMA trip ik vrijwel altijd (wel pas tijdens de comedown) en ook door slaapgebrek kan ik snel dingen gaan zien die er niet zijn. Als ik een lange reis achter de rug heb en door verschillende tijdzones ben geweest, dan weer in Nederland kom en een jetlag ervaar waar je U tegen zegt sta ik trippend op Schiphol te wachten op mijn koffer. Desalniettemin heb ik geen HPPD; Ik trip in nuchtere staat (goed uitgerust, niks gebruikt, geen stress etc.) Namelijk totaal niet. Het zijn meer die invloeden zoals drugs of/en slaapgebrek die een doorslag geven. Ik denk dat dit misschien ook te maken heeft met hoe creatief je van jezelf bent, en hoe helder je droomt. Of je een dagdromer bent ja of nee. Ik denk dat je juist door die factoren ook sneller getriggert kunt worden of je al dan niet snel dingen gaat zien die er niet zijn - naar mijn mening heeft dit er namelijk een vrij grote invloed op. Je zit van nature al regelmatig met je hoofd in de wolken, waardoor je sneller een beeld voor je ogen kunt creëren op bijvoorbeeld psychedelica. Ik denk dat beeldend denken ook wel een invloed hierop heeft. Naar mijn mening zie je jezelf op psychedelica; dingen die jij in je hoofd creëert. Echter kan psychedelica een deurtje openzetten waardoor je de dingen niet vaag in je hoofd ziet, maar daadwerkelijk voor je. Wat ook mooi is is dat je vaak ook nog best wel wat controle kunt hebben over je trip; Ik kan bijvoorbeeld ook mezelf dingen laten zien die ik graag wil zien, als ik daar moeite voor doe. Ik kan zowel naar een "filmpje" Kijken gecreëerd door mijn eigen psyche, als dat ik daar zelf iets van kan maken. Als ik een kat wil zien in mijn visuals, dan zie ik een kat om maar een voorbeeld te noemen. Dit heeft wel flink wat trips gekost om dat eenmaal onder controle te hebben, maar als je dat echt wilt, dan is dat ook zeker mogelijk. Daardoor wordt mijn theorie juist ook weer versterkt dat wat jij ziet qua visuals, allemaal onbewust uit jezelf komen en niet vanuit de drug.

Memento vindt dit leuk.
  10. Memento

Tof om te lezen dat ik niet de enige ben haha! Ik moet nog steeds de serieuzere psychedelica gaan uitproberen, ben erg benieuwd of ik daar net zo heftig op reageer.

Het lijkt me inderdaad heel gaaf om je trips zelf te kunnen sturen, ik heb dit nu namelijk soms met dromen. Daarin besef ik dat aan het dromen ben en kan zo kort beïnvloeden welke kant het opgaat voor ik wakker wordt.

שמש vindt dit leuk.
  11. Rupsen God ❤

Rupsen God ❤ Bewuste gebruiker Tripreporter

Ik ben ook heel benieuwd hoe je bijvoorbeeld zou reageren op LSD, als je beeldend denkt en een creatief persoon bent is er een grote kans dat je heftige visuals kunt krijgen.. Denk ik. Ik sprak vorig weekend op Psy-Fi toevallig met een vriend over onze ervaringen op LSD, en hij vertelde mij dat hij nog nooit visuals heeft gezien, ondanks dat hij doseringen van rond de 200 microgram heeft gepakt. Hij vroeg mij naar wat ik dan zoal zag op LSD, en was echt verbaasd door mijn ervaringen. Hij zit zelf altijd voornamelijk in zijn hoofd, is bezig met hersenspinsels. En daar heb je het al: Hij denkt in woorden, en het is een logische denker. Hij is heel intelligent, maar.. niet creatief. Mijn vriend ervaart ook nauwelijks visuals, terwijl hij toch best wel wat LSD pakt als we samen trippen. Ik ga al super hard op de zegels van 250 en 280 die we hebben liggen, dat is voor mij echt meer dan zat en ik wil ook absoluut niet meer omdat dat vrij heavy is. Hij pakt er een uur na inname van de eerste zegel rustig nog een halfje bij, en dan nog steeds ervaart hij de visuals niet zoals ik die ervaar. Mijn vriend is een muzikaal persoon, dus hij is met name heel erg bezig met muziek als we aan het trippen zijn. Terwijl ik graag naar een leeg plafond kijk. Ik ben er dus wel achter dat wat jij bent qua persoon (creatief, muzikaal, logische denker enz.) een hele grote invloed heeft op hoe je trip zal verlopen. Er is geen standaard uitkomst op hoe je LSD ervaart - dat ligt heel erg aan jezelf en hoe jij bent. Super interessant, maar LSD is dus echt jezelf onder een vergrootglas leggen. Bij mij worden creatieve ideeën werkelijkheid en verschijnen ze echt voor me, terwijl mijn vriend uren naar muziek kan luisteren en ideeën krijgt om nieuwe nummers te schrijven en muziek te maken. Ik vind muziek ook wel leuk op LSD, en hij ziet wel visuals, maar toch hebben we dat niet in de extreme mate als dat de ander het ervaart. Je eigen identiteit komt echt op de voorgrond te staan.

Wat aan gaat je dromen: Je bedoelt lucide dromen? :grin: Super vet is dat ja! Je hebt tegenwoordig ook hulpmiddelen op de markt om lucide dromen ook juist op te wekken, o.a een kapje voor de ogen die regristreert aan de hand van de beweging van je ogen wanneer je droomt. Dat apparaat laat dan een lampje schijnen waardoor je een herkenningspunt ziet, en dus wakker wordt in je slaap. Lijkt me echt heel interessant, slaap verlamming is ook iets wat ik heel erg boeiend vind. Die hele folklore die er ook omheen hangt van vroeger. Ik heb zelf (gelukkig) nog nooit een slaap verlamming meegemaakt, maar wel 1x een lucide droom gehad. Ik was toen extreem moe, had een zware jetlag, ging s'middags naar bed (tegen beter weten in) en dat was het ideale recept voor een lucide droom. Helaas was ik zo hyped erover dat ik mezelf al vrij snel wakker maakte.. :yum: Als je je emoties eenmaal onder controle kunt houden bij lucide dromen kan je daar echt hele toffe dingen mee doen. Al lijkt het me wel vervelend dat mensen vaak vermoeider wakker worden dan dat ze naar bed gingen.. Het is tof, maar je rust pak je er niet echt mee voor zover ik heb gehoord.

12. ATGC

ATGC Belezen gebruiker

Ik heb laatst voor het eerst in mijn leven hallucinaties gehad zonder psychedelica. Een slaapgebrek door 4F-MPH zorgde voor "schaduwmensen" in de verte en geometrische patronen die op oppervlakken waren te zien maar ook door lege ruimte heenliepen.

Ook auditief hoorde ik dingen zoals een constant herhalend muziekpatroon. Dit schijnt te komen door de hersenen die missende informatie aanvullen met iets wat al eerder is gehoord.

Gelukkig had ik wel door dat het puur onzin was dus het boeide me niet zo. Behalve de schaduwmensen in het donker net buiten de deur van mn slaapkamer, die waren vrij irritant. Deur dichtgedaan :sunglasses:. Interessant maar ook een teken dat het tijd is om een slaapje te doen.

שמש en Memento vinden dit leuk.
  13. Robbert40

Robbert40 Experimenterende gebruiker

Grappig, ik heb het tegenovergestelde, ik heb vrienden zien claimen dat de muren ademde/smellte, ik had niks op een dosis die 3x zo hoog was (1,5gram dried shrooms vs mijn 5 gram).
    Visuals, wanneer ze komen, worden anders door andere drugs, wiet geeft me meer een hologram ervaring(die jaren 80 stickers), salvia maakt het meer streperig, puur shrooms op hoge dosis geven me meer herkenbare beelden, lachende paddenstoelen, geanimeerde objecten, herkenbaar spul.
    Dagen na de trip droom ik makkelijker en geanimeerder en als ik overdag een minuutje mijn ogens lijkt mijn fantasie me van alles voor te schotelen, meestal onherkenbaar.

14. שמש

שמש Wijs gebruiker

Mooi! :) Je kan je hierin echt trainen, in het besturen van je dromen. Ik hou mij al vanaf mijn 13e met mijn dromen bezig. Elke ochtend opschrijven en tegenwoordig gebruik ik mijn iphone dictaphone om de droom in te spreken zodra ik wakker word (ook midden in de nacht). Zeer leerzaam. Het wijst me elke keer weer op nieuwe dingen. Over iets wat op dat moment speelt in mijn leven, maar soms is het ook totale nonsense. Wel altijd een inkijkje in mijn onderbewustzijn.

Zelf stuur ik overigens nooit mijn dromen, omdat het een gebied in mijzelf is wat ik liever alle vrijheid geef. Er is al zoveel controle in het dagelijkse leven.

15. Purplext

Purplext Bewuste gebruiker

Toen ik dit topic zag dacht ik meteen; is er ook een topic over ongevoelig voor visuals?

Ik ben altijd zo jaloers als ik met mensen aan het trippen ben en ze beschrijven wat ze allemaal zien. Bij mij komt het niet verder dan dat ik de wolken of nerven van hout zie dansen en ik kleuren intenser zie of heel even van die structuren van licht zie tussen de takken. Alleen met m'n candyflip zag ik echt een landschap ontstaan wat er niet was, maar het was nog steeds vrij dichtbij de werkelijkheid.

De patronen op muren, cev's , kabouters die over het plafond lopen etc. zijn mij onbekend.
    Ik ben absoluut geen beelddenker en ook niet creatief. Geef me een wit vel en zeg; leef je uit, en ik zit een uur later nog te staren met een compleet blanco state of mind.

Ik ga met trippen ook heel erg in m'n hoofd zitten en er ontstaan dan wel veel ideeën en woordgrappen etc. Muziek kan ik ook echt niet zonder. Een beetje wat je aan verschil omschrijft tussen jou en je vriend, al ben ik dan geen muziekmaker.
    Ik ben wel een ontzettende dromer en van kinds af aan leef ik in een fantasiewereld. Tijdens het trippen merk ik daar weinig van.

Ik vind alles er mooier uitzien en beleef het vooral intenser, maar ik zou zo graag eens die fractals willen zien of smeltende vloeren.

Ik durf alleen niet hoger in dosis te gaan omdat ik dus wel erg mentaal kan trippen en bang ben dat het daar dan mis gaat...

Mindless en Mezelf vinden dit leuk.
  16. Mezelf

Mezelf Wijs gebruiker

Welke tripmiddelen heb je al gehad en op wat voor dosissen?
    Het is namelijk zo dat elke psychedelica anders werkt. De één geeft meer visuals en ander laat je meer in je hoofd zitten (mentaal).
    Paddo's laat je bijvoorbeeld best veel in je hoofd zitten maar kan ook veel visuals geven. Psilocybine heeft dus een beetje van beide. LSD vind ik iets meer visueel (en dus iets minder in het hoofd) in verhouding tot paddo's. 4-AcO-DMT zit wat dat betreft tussen paddo's en lsd qua visuals en het mentale. 4-HO-MET is nog minder mentaal als bijvoorbeeld lsd en nog meer visueel dan paddo's. 2C-B is ook in verhouding tot het mentale behoorlijk visueel maar deze heeft dan weer een sterk lichamelijke werking. Zo heeft ook elke psychedelica andere hallucinaties en verschillende vormen van fractals en gedachte gangen. Best interessant om die verschillen te ervaren.

Ik heb trouwens nooit iets wat in de buurt komt van kabouters gezien hoor. Terwijl ik toch wel vaak heb zitten trippen op verschillende middelen en combi's.

שמש en Mindless vinden dit leuk.
  17. Purplext

3 g gedroogde paddo's tot aan 30 g truffels (en van alles daartussen qua soorten, vers, droog en doses) Lsd tot aan 300 ug. 2-cb maar 1x gedaan, dosering onbekend, wel de meest visuele ervaring.

Ik heb 4-ho-met op de planning staan!

SuperSilverHaze en Mezelf vinden dit leuk.
  18. Mezelf

Mezelf Wijs gebruiker

Je bedoelde bij paddo's en truffels waarschijnlijk gr in plaats van mg.
    Maar die dosissen zijn hoog genoeg voor goede visuals idd. Dan zou ik het niet zozeer weten waar dat aan ligt. Kan zijn dat je gewoon niet zo visueel bent ingesteld. Je zal vast ook meer in woorden dan in beelden denken normaal gesproken...?
    4-HO-MET en hogere dosis 2C-B is nog wel het proberen waard als je opzoek bent naar visuals maar niet te veel mentaal belast wil worden. Zorg ook voor weinig visuele prikkels om je heen tijdens trippen. Maak het desnoods pikkedonker. Want hoe minder visuele prikkels, hoe meer hallucinaties. Een Mindfold is hier bijvoorbeeld ultiem ideaal voor.

19. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Weet niet of daar per se een correlatie is. Ik denk normaliter meer in woorden dan beelden, maar psilo is zeer visueel voor mij. LSD lijkt wel meer een versterker te zijn van wat er al aanwezig is.

20. Mezelf

Mezelf Wijs gebruiker

Het zal ook aan vele vele factoren liggen. Maar misschien is dit er één van :)

Purplext vindt dit leuk.
  21. Mindless

Waarschijnlijk ja. :)

22. Purplext

Ja, had die mg naar g al aangepast haha.
    En het klopt dat ik meer in woorden denk. Ik word ook nooit onpasselijk van smerige verhalen omdat ik het echt niet voor me zie.

Tip van weinig prikkels is wel een goede. Ik ga juist altijd trippen met hysterische kermissen om me heen of ik ga juist veel bewegen. Echt stilzitten zonder prikkels om me heen vind ik heel lastig. Donker zie ik echt niet zitten, maar zou ik nog wel willen proberen als een witte muur niet werkt...

Ik bedenk me nu dat ik laatst wel een lichte visual had. Na een uitputtende wandeling op 200 ug lsd zat ik thuis op de wc, zonder licht aan, en zag ik in m'n bovenbeen een patroon. Ik was zo verrast en blij ermee. Ik kon het ook echt aan en uitzetten. Moest dus wel een beetje m'n best doen. En het was maar op 1 been, in het halfdonker en alleen op de wc. Ben ook wel tig keer teruggegaan om te checken of 'het nog werkte'.

Maar het is wel zoals ik me voorstel dat anderen visueel trippen

23. Purplext

@Rupsen God ❤ benoemde het in haar post waardoor ik erover na begon te denken dat dit weleens zou kunnen meespelen bij mij.

Een andere factor is dat ik altijd de meest nuchtere ben, wat ik ook gebruik heb, je kan mij naar voren schuiven als de politie aanbelt bij wijze van spreken. Ik heb het vermoeden dat het ook door mijn controledrang komt. En loslaten is ook essentieel in een trip...

24. שמש

שמש Wijs gebruiker

:thumbsup::sunglasses:

25. Mindless

@Purplext
    30 gram truffels en dan nog geen patronen? Echt vreemd hoe verschillend dat werkt per persoon.

Probeer misschien anders eens lang en aandachtig te kijken naar iets dat niet té egaal is. Ik heb hier bijvoorbeeld op de bank steevast een dekentje liggen. Zo'n deken is niet helemaal vlak/egaal, maar heeft een structuur. Dat geeft je geest misschien iets meer 'om mee te werken' in tegenstelling tot bijvoorbeeld een vlakke muur. Het is altijd 1 van de eerste dingen waarin ik patronen ga zien.

Maar überhaupt, lang en aandachtig kijken naar hetzelfde is in mijn beleving zeer effectief om visuals op gang te brengen. Eenmaal aanwezig, zijn ze meestal ook veel makkelijker weer "op te roepen".

שמש en Purplext vinden dit leuk.
  26. שמש

שמש Wijs gebruiker

Ik vraag het me af. Volgens mij heeft het meer te maken met de persoon en wat in hemhaar leeft. Je onderbewuste die tegen je praat, ben je visueel ingesteld of juist meer filosofisch ingesteld.
    Mijn eigen trips zijn nooit super visueel, behalve golvende muren en ruimtes die groter dan wel kleiner worden. Trips hebben vooral invloed op hoe ik tijd en ruimte ervaar en tevens mijn verbinding met het leven. Psilocibine geeft mij bijvoorbeeld altijd een heel oers gevoel. Totale verbondenheid met de plantenwereld en het diepste oergevoel mogelijk. Mijn blikveld vernauwt zich ook tot misschien een vierkante meter, terwijl op LSD werd alles juist veel groter. Maar dingen als fractals heb ik nooit gezien. Kleuren op LSD waren natuurlijk veel intenser en bewegingen krijgen echo-beelden.

Purplext vindt dit leuk.
  27. Purplext

En dit vind ik dus zo leuk aan drugs en dit forum. Het zet me echt aan het denken over hoe dingen werken/niet werken bij mij en waarom.
    Ik besef me nu ineens dat ik dus uit de wegga waar ik 'bang' voor ben. Stilzitten en me focussen op 1 ding. Deze ga ik meenemen in m'n volgende trip!

Mindless en שמש vinden dit leuk.
  28. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

En met je ogen dicht @Purplext ?

Dat zijn de vetste vind ik. Ook geeft een donkere omgeving veel meer visuals dan een lichte, dus wellicht zou je eens in het donker willen gan trippen.

שמש vindt dit leuk.
  29. Purplext

Dit heb ik dus ook. Met keta ga ik voor mijn gevoel veel meer in het visuele zitten omdat het mijn mind 'dempt'. Ik voel me standaard veel dommer met keta, maar ik heb dan zoveel lol om hoe dingen groter zijn, afstanden niet kloppen, ik echt twijfel of ik 10 ufo's, drones of gewoon overvliegende vliegtuigen zie. Ik kan dan ook IN een filmpje meereizen etc.

שמש vindt dit leuk.
  30. Purplext

Met ogen dicht zie ik dus echt niks... In het donker trippen vind ik een beetje eng, want dat associeer ik ook met duisternis in de letterlijke zin. Maar zal het toch eens een kans geven!

31. שמש

שמש Wijs gebruiker

Heeft het er niet ook mee te maken waar je interesse ligt? Ik heb weinig interesse in visuals als fractals. Vind de algehele beleving/vervreemding vooral erg interessant. Op zich interesseren de visuals en auditieve vervormingen zoals echo's mij wel erg. Maar meer omdat het vervreemdend / surrealistisch is. Misschien ben ik minder geïnteresseerd in de puur psychedelische effecten als fractals.

32. Purplext

Zou ook mee kunnen spelen. Ik vond het 'spacende' effect altijd meer dan genoeg. Maar als je met mensen zit te trippen die beginnen te huilen om je kussens op de bank en jij er naast zit; van eh, say what?!! Dan begin je natuurlijk wel nieuwsgierig te worden. Ik in ieder geval wel.

Het grappige is dan wel weer dat ik nuchter wel bijna kan janken van de schoonheid die ik in de natuur zie.

שמש vindt dit leuk.
  33. שמש

שמש Wijs gebruiker

Over doseringen- wat betreft LSD ben ik nooit verder gegaan dan 100 of 110 ug. Dus ik sluit niet uit dat ik op hogere dosissen andere dingen ga ervaren. Waarschijnlijk wel. Maar of het fractals zijn?

Met psilo's heb ik de dosis aardig opgevoerd naar soms 60 dan 100 kaalkopjes. De dosis van psilo's had echter geen effect op het psychedelische karakter. Wel werd de trip op 100 psilos heel emotioneel geladen. Alsof elk object om mij heen emotioneel geladen was. Heel bizar. Voor de rest beschouw ik een hogere dosis psilo's als verspilling omdat ik het meest essentiële ook bereik op een normale dosis (voor mij zo'n 30 kaalkopjes). Neem ik meer dan voelt het alsof er teveel in 'de ruimte' samengeperst is.

34. Mindless

Misschien heeft het er invloed op.

Al ben ik er vaak helemaal niet mee bezig, maar komt het gewoon. En de visuals op psilocybine zijn zo waanzinnig complex en origineel, dat ze niet eens te maken lijken te hebben met mijn persoonlijke interesse of smaak. Toch zijn ze zo verbluffend mooi dat ze me in het moment compleet fascineren. Met name IEV's.

שמש vindt dit leuk.
  35. שמש

שמש Wijs gebruiker

Sorry, wat zijn IEV's?

Wel super natuurlijk dat je van die fantastische dingen ziet op Psilocibine. :) Maar bizar des te meer dat ik dat helemaal niet zie :)

Ik ben er zelf toch meer van overtuigd dat 'wat er in zit, er uit komt' maar ook: 'dat wat er niet in zit, er ook niet uit komt'. (ik heb het over op een natuurlijke manier er uit komen, zonder dat je het zoekt; ik laat tijdens een trip ook gewoon alles gebeuren, zonder richting te willen geven) Uiteindelijk versvhillen we toch allemaal als mensen. En maken we op een andere manier en met andere dingen een connectie.

Mindless vindt dit leuk.
  36. Purplext

Ik ervaar trips wel op een heel emotioneel niveau trouwens. Omdat ik het steeds heb over 'in m'n hoofd zitten' wil ik deze kanttekening wel maken.

@Mindless ; wat zijn IEV's?

שמש vindt dit leuk.
  37. שמש

שמש Wijs gebruiker

Wat bedoel je met emotioneel? Want waar ikzelf emotioneel zei, bedoelde ik niet zo zeer verdrietig of vrolijk (of een andere menselijke emotie); maar meer een emotionele geladenheid. Weet niet zeker of ik het helemaal goed kan uitdrukken. Ik denk dat mijn trips eigenlijk altijd ijskoud zijn, zonder emotie bij mijzelf. Des te vreemder dat alles om mij heen (tafels, stoelen, behang etc.) wel emotioneel geladen was.

38. Mindless

Sorry, bedoelde CEV's. Geen idee hoe ik op IEV's kwam...

Ik weet niet, ik ben er niet helemaal van overtuigd dat je met visueel trippen enkel krijgt te zien wat er in jou zit. Want ik kan bijvoorbeeld zelf wel dingen visualiseren. Dan 'zie' ik min of meer dingen voor me die ik zelf bedenk. De visuals op psilocybine zijn echter compleet anders dan dat. Meestal lijken ze absoluut geen relatie te hebben met mij als persoon.

Wat het niet gerelateerd zijn aan de persoon imo ook nog bevestigd is terugkerende thema's en patronen bij verschillende mensen. Denk aan egyptische en maya tekens en beelden, dieren als slangen en jaguars (bij ayahuasca geloof ik), et cetera.

Misschien heb ik het ook fout, maar de dingen die ik gezien heb zijn zo vreemd dat ze vaak totaal alien lijken voor mij. Maar misschien is mijn eigen onderbewuste ook wel zo vreemd dat het zelfs voor mezelf alien is.

שמש vindt dit leuk.
  39. שמש

שמש Wijs gebruiker

Wat zijn CEV's? sorry weet het echt niet :tilttearlaugh:

Er bestaat natuurlijk wel (althans dat is mijn persoonlijke overtuiging) een collectief onderbewuste. Dat is denk ik waar je op doelt?

40. Purplext

Vind ik ook lastig om uit te drukken in woorden. Het lijkt op wat jij omschrijft; geen echte emotie van blijheid o.i.d. maar het is ook niet alsof ik ijskoud ben.
    Het is alsof ik 'weet/ervaar' wat ik voel door de dingen om me heen. Alsof ik in de omgeving het besef krijg dat het klopt, alles met elkaar verbonden is, alsof ik 1 ben met alles en daarom gerust kan zijn. Dat mijn menselijke emoties niet zo zwaar wegen omdat ik onderdeel ben van; en dat maakt me ergens wel onbezorgd.

שמש vindt dit leuk.
Azarius vaporizers and accessories
Laden...