Geweigerd maar wel wiet afgenomen:S

Hallo,
zaterdag wilde k uitgaan maar ik had wiet in mijn zak.. was het helemaal vergeten totdat ik mee moest om gefouileerd te worden..
geweigerd natuurlijk, begrijpelijk heb ik ook geen problemen mee... wat ik wel apart vond is dat ze mijn spullen hebben ingenomen dus mijn wiet vloei en tip.. kijk als ze dat doen en me dan naar binnen laten snap ik het nog want wiet is gewoonniet toegestaan in de discotheek zelf.. maar ik mocht er niet eens in.. nu vraag ik meaf.. mochten zij mijn wiet wel innemen? lijkt me namelijk niet zo de bedoeling.. ze laten me er immers niet in... omdat ik het bij me heb.. weet iemand hier hoe dat zit? heb ook al op google gezocht maar kan er zo niks over vinden... laat even weten aub

Loenatik

Experimenterende gebruiker
das normaal, omda ze u dan zulle zien als ne dealer die gewoon wa geld wil maken in hun discotheek

flashkop

Bewuste gebruiker
Ze mogen dat niet afnemen, zij zijn geen politie voor zover ik begrijp hé.
Je kan zelf zeggen tegen buitenwippers dat je gewoon niet naar binnen gaat en ergens anders heen gaat, met weinig drugs iig..

Play_bunny

Wijs gebruiker
Volgens mij gelden hier dezelfde regels als op feesten. En dan mogen ze je drugs innemen en je ook nog eens weigeren. Het is en blijft een verboden iets om op zak te hebben. Beveiligers hebben best veel rechten als het aankomt op dit soort zaken.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Play_bunny zei:
Volgens mij gelden hier dezelfde regels als op feesten. En dan mogen ze je drugs innemen en je ook nog eens weigeren. Het is en blijft een verboden iets om op zak te hebben. Beveiligers hebben best veel rechten als het aankomt op dit soort zaken.

Beveiligers mogen niet eens je ID kaart vasthouden, ze mogen er om vragen en dan moet je hem wel laten zien als je binnen wilt komen, maar hij mag hem zelf niet pakken om in zn handen vast te houden. Het lijkt me daarom ook sterk dat hij zelfs je wiet gewoon af mag pakken.

supahgrass

Belezen gebruiker
ik ben zelf bewakingsagent en in principe mag die evenveel als een gewone burger, namelijk niets

hij mag zeker niets afpakken, enkel politie verwittigen eventueel

je mag zelfs niet gefouilleerd worden bij het uitgaan van een (winkel)zaak enkel bij het binnnenkomen wat zeer on praktisch is bij winkelbewaking. vraag maar eerst a d portier of hij zijn bewakings ID kaart toont, zoniet bewaakt hij illegaal en dan bel je gewoon de politie.

trouwens niemand mag geweigerd worden aan een discotheek, als ze u weigeren kan je in theorie de politie bellen en die zijn verplicht u binnen te laten.

grtz

Play_bunny

Wijs gebruiker
supahgrass zei:
trouwens niemand mag geweigerd worden aan een discotheek, als ze u weigeren kan je in theorie de politie bellen en die zijn verplicht u binnen te laten.

Dit klopt niet helemaal, want als jij als bezoeker (ook voordat je binnenkomt) niet voldoet aan de huisregelementen, mogen ze je wel degelijk weigeren en daar kan de politie niets tegen doen. Een vriend van mij is beveiliger bij een discotheek en hij vertelde mij dat hij gewoon mensen mag weigeren, als ze hun ID niet laten zien, drugs bij zich hebben, of andere zaken die niet door de beugel kunnen. Verder hebben ze inderdaad dezelfde rechten en plichten als een gewone burger, maar iemand weigeren mag wel degelijk.

Bovenaan