Gewenning seroquel / maximale dosering bereikt.

Discussie in 'Farmaceutische drugs' gestart door Leo91, 29 jan 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Leo91

Leo91 Newbie

Ik heb een zeer ernstig slaapprobleem, seroquel is het enigste wat een beetje werkt,
    In 4 jaar van 50mg naar 450mg gegaan,
    Terwijl er geen gewenning zou moeten optreden.

Op dit moment heb ik 450mg voorgeschreven, maar de gewenning is weer omhoog gegaan naar (minimaal) 500mg.

Dus ik dit weer voorleggen aan de psychiater / pillenvoorschrijver, maar hij gaf aan dat dat niet kan.

Met de reden dat dat niet voorkomt/mag/kan.

Iemand kennis hierover of ervaring?

2. acht.zes

acht.zes Bewuste gebruiker

Ik heb ook seroquel geslikt over langere tijd en heb nog nooit iets van gewenning meegemaakt met dat medicijn. Volgens mij heeft je psych gelijk. Belachelijk hoge dosering trouwens.

3. Castor

Castor Newbie

Ik slik nog meer Seroquel en ben er zeker van dat er WEL een vorm van gewenning. Ik ben ook met een lagere dosering begonnen maar naar den tijd steeds meer gaan slikken.!!!

Ik roep alle mensen op te reageren als je Seroquel slikt, maakt niet uit in welke dosering.

Ik ben benieuwd wat mijn psychiater morgen zal zeggen over dit gegeven.

4. acht.zes

Nogmaals, Seroquel geeft geen gewenning en 500 mg is een zieke dosering, zeker als het geen vertraagde afgifte is wat bij jou het geval zou moeten zijn want het gaat hier puur om inslapen.

Je bent trouwens de lul denk ik wat betreft seroquel want je lichaam past er zich enorm op aan, met 4 jaar van die dosering zal je er denk ik nooit meer vanaf kunnen komen.

5. Castor

Castor Newbie

Bedankt voor jouw reactie.

Ik slik al 16 jaar Seroquel en met rede. Seroquel is geen slaapmiddel, het zorgt ervoor dat je een beetje rust krijgt in je hoofd. Dan krijg je een hele lage dosering, maar als je schizofrene verschijnselen hebt of zelfs schizofreen bent dan ligt de dosering veel hoger.

In al die jaren zijn er veranderingen toe gebracht met name de maximale dosering is veranderd. Toen was er nog geen Retard optie. En die slik ik niet, omdat ik ook heldere momenten wil hebben.

Waar haal je de wijsheid vandaan dat het geen gewenning veroorzaakt en kun je dat onderbouwen?

6. acht.zes

@ Castor:
    Ik heb zelf jarenlang seroquel gebruikt.

Seroquel geeft dus in de opkomst een gevoel van sufheid en dat gevoel is dus altijd hetzelfde gebleven bij mij, werd nooit minder of zo.

de reden dat ik seroquel gebruikt heb:
    Zo'n 8 jaar geleden kreeg ik een burn-out, en al snel werd een tweede diagnose gesteld, ADD, die eigenlijk ook aan de basis stond van de burnout. Ik kwam bij het PSYQ, en die gaven mij een zak met ritalin mee. Ik heb het eventjes goed gedaan op die ritalin, maar schoot er al vrij snel mee door het plafond en kreeg last van hallicunaties. De seroquel heeft mij weer met beide benen op aarde gebracht.
    Even voor de duidelijkheid, ik ben geen schizofreen, het was puur bijwerking van de ritalin, staat ook in de bijsluiter als mogelijke bijwerking.

Ik heb jarenlang geen ADD-medicatie meer aangedurfd maar driekwart jaar geleden toch eens iets anders geprobeerd, Wellbutrin en daar doe ik het heel goed op.

7. Castor

Castor Newbie

@acht.zes
    Na dit weekeinde kan ik zeggen dat je gelijk hebt. Lichamelijk is het me mee gevallen en gewenning is er dus niet. Maar wel het geestelijk deel is me tegen gevallen.

waarom ik Seroquel slik:
    10 jaar geleden kwam ik in een zware psychose terecht en was volledig door gedraaid. Daarop volgende deed ik iets strafbaars en kwam in de cel terecht MET psychose, alleen in een cel. Ik dacht dat ik letterlijk dat ik dood ging (is maar 1 vb), mijn hel in de cel noemde ik het. Niemand die aandacht had ervoor, want zolang je ademt is het goed in de bajes. Na 3 maanden ben ik eruit gekomen, de psychose dan, de cel duurde nog 6 maanden. Ook ivm opname en verder vervolg. De seroquel daar moest ik weer aan wennen en werd verhoogd en heeft mij uit de psychose gehaald. Een/1 ding was voor mij zeker:"Ik stop nooit meer met Seroquel!" Dat was eens, maar Nooit meer! Ik slik nu 1200 mg Seroquel en dat was meer....ik heb daar een leuk adresje voor. Goedgekeurd door diverse psychiaters, uitzonderingen noemen ze dat.

Nu: ik heb sindsdien geen psychose meer gehad. Ik heb mijn eigen huis enz......

Als je echt iets wilt weten over Seroquel dan moet je bellen met de fabrikant Astrazeneca. Die hebben een complete database vanaf het moment dat het op de markt kwam rond 2000 dacht ik. Zo kwam ik een hoop te weten en was de dosering in het begin te hoog. Gelukkig is er steeds meer onderzoek gedaan en zijn er aanpassingen geweest. De maximale dosering is nu 800 mg.

ps ik ben een geheelonthouder, dat is de prijs die je betaald.

Laden...
Vergelijkbare Topics - Gewenning seroquel maximale
  1. giorgio129
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    1.764
  2. neurotoxin
    Reacties:
    12
    Weergaven:
    710