Gewichtsverlies door speed

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Moenlight

Newbie
Gewichtsverlies door speed

Ik gebruik nu al een tijdje speed en was al geïnformeerd over het mogelijke gewichtsverlies door regelmatig gebruik. Ik stond er toen alleen nog niet echt bij stil.

Voordat ik met speed begon zat ik op gezond gewicht, eigenlijk altijd al. De laatste paar weken ben ik merkbaar afgevallen. Het viel me ook echt pas heel laat op, alsof ik gewoon van de een op de andere dag een stuk slanker was geworden.

Ik heb een paar vragen en ik hoop dat iemand ze kan beantwoorden.

1| Hoe val ik niet/minder af van speed?

Ik doe mijn best om gewoon goed te eten. De speed die ik gebruik is erg zuiver dus heb ik weinig last van een verminderde eetlust. En zelfs bij vrij onzuivere speed is eten vaak geen probleem voor mij. Het is ook niet alsof ik veel actiever word door gebruik, extra beweging zit er voor mij niet in.

Ik weet dat veel mensen juist blij zijn met het gewichtsverlies, maar ik heb er geen belang bij. Ik heb vernomen dat sommige gebruikers misbruik maken puur voor deze reden, maar dit is zeker geen goede of gezonde manier van afvallen. Helaas heb ik niet het recht om hier uitspraken over te doen, want mijn redenen zijn ook geen excuus voor misbruik. Het is nou eenmaal een makkelijke uitweg.

2| Hoe snel val je af van speed?

Pas de afgelopen twee weken begon het me op te vallen dat ik was afgevallen. Mijn kleding leek wat te groot en toen ik nieuwe kleding wilde halen kwam ik erachter dat ik een paar maten was gezakt.

Van sommige mensen hoor ik soms extreme verhalen waar ik best wel van schrik. Kan je echt zomaar ernstig ondergewicht krijgen van speed? Hoe snel gebeurt dit?

Zijn er meer mensen die last hebben van gewichtsverlies door speed? Laat me weten wat jullie ervaringen zijn.

Alvast bedankt!

Stoppen met gebruik is niet de oplossing waar ik op doel met dit bericht.

Tips zijn altijd welkom uiteraard, stel me gerust vragen als je iets wilt weten!

acht.zes

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Als je speed gebruikt in hoge dosering dan ga je je reserves aanbreken en ga je eerst je vet verbranden, en als er nauwelijks vet meer is dan ga je zelfs je spieren verbranden om maar aan energie te komen. En dan val je dus af.

Ik gebruik zelf regelmatig amfitamines maar ik val er niet van af. Ik denk dat dit komt omdat mijn dosering te laag is aangezien ik speed meer gebruik als microdosering tegen mijn ADD, ik gebruik dan zo'n 10 tot 60mg op een dag, met heel af en toe een keer een uitschieter richting 200 a 300mg op een feestje of zo. En ook niet elke dag, ik neem regelmatig paar dagen pauze zodat ik mijn lichaam de tijd geef om te herstellen.

Maar goed, je hebt het over misbruik, dat zal wel vaak en veel betekenen, en dan ga je dus afvallen ja.

Als je lichaam stress ondervind van je gebruikshoeveelheid zou ik als eerste daarmee aan de slag gaan. Ik heb zelf ervaring met het afbouwen/opbouwen van hoeveelheden met de intentie op microdosis niveau te blijven. Wel de positieve ervaringen, niet de negatieve. Overigens met wiet en niet met speed.

Natozlato

Bewuste gebruiker
De speed die ik gebruik is erg zuiver dus heb ik weinig last van een verminderde eetlust. En zelfs bij vrij onzuivere speed is eten vaak geen probleem voor mij.
Volgens mij klopt deze bewering niet. Door speed krijgen mensen altijd last van verminderde eetlust, of de speed nou zuiver is of niet. Wel lees ik vaker dat mensen met tolerantie minder moeite hebben met eten tijdens gebruik. Ze dwingen zichzelf te eten en dat gaat ze steeds makkelijker af.

ketakoekjes

Bewuste gebruiker
Ik gebruik zelf regelmatig amfitamines maar ik val er niet van af. Ik denk dat dit komt omdat mijn dosering te laag is aangezien ik speed meer gebruik als microdosering tegen mijn ADD, ik gebruik dan zo'n 10 tot 60mg op een dag, met heel af en toe een keer een uitschieter richting 200 a 300mg op een feestje of zo. En ook niet elke dag, ik neem regelmatig paar dagen pauze zodat ik mijn lichaam de tijd geef om te herstellen.
Hoe vaak is regelmatig? Werkt speed even goed als ritalin en dextroamfetamine? Kan jij je dan nog wel concentreren?

Purplext

Bewuste gebruiker
Hoe slaap je? Een slaaptekort is ook een energietekort waardoor je lichaam andere bronnen gaat aanspreken.

Ik viel van speed ook af toen ik het bijna elk weekend gebruikte. Voornamelijk vocht en spier. Ik at misschien wat minder, maar dat compenseerde ik wel weer de dagen erna...

acht.zes

Badass junkie
De Leukste Thuis!
@ketakoekjes
2 a 3 dagen in de week, soms 4

Met mijn concentratie is het momenteel uitstekend gesteld. Ritalin heeft op mij trouwens niet zo'n goed effect, dex dan weer wel. Maar een beetje amfitamine werkt toch wel het best al zeg ik het zelf.

Het basismedicijn voor mij ADD is trouwens Wellbutrin, dagelijks in de ochtend 300mg vertraagde afgifte.

ATGC

Belezen gebruiker
Als je speed gebruikt in hoge dosering dan ga je je reserves aanbreken en ga je eerst je vet verbranden, en als er nauwelijks vet meer is dan ga je zelfs je spieren verbranden om maar aan energie te komen.
Bijna alle stimulanten zijn eetlustremmend, ook bij de functionele doses. Het gaat niet om reserves aanbreken maar dat je gewoon minder honger hebt. Klassieke stimulanten werden vroeger ook vaak als afslankmiddel verkocht tot dat men erachter kwam dat dat wel een erg botte bijl is en gezondheidsrisico's oplevert. Methamfetamine wordt in de VS ook als medicijn, Desoxyn, tegen ernstige obesitas gebruikt. Ongetwijfeld werkt dat als een moeder****** :mask:

Ik ben zelf ook merkbaar afgevallen door 30mg MPH per dag. Maar omdat ik momenteel thuis zit is mijn conditie flut. En ik ben liever 5 kg zwaarder dan hoeven te schelden op een klein beetje tegenwind op de fiets :)

acht.zes

Badass junkie
De Leukste Thuis!
@ATGC
Die functionele dosering heeft echt geen enkele invloed op mijn eetlust. Ik moet er zelfs op letten dat ik niet aankom.

acht.zes

Badass junkie
De Leukste Thuis!
@De Dunne
Lijkt me niet, want dan moet er daar voor een periode geweest zijn waar ik wel ben een verminderde eetlust had/zou moeten zijn afgevallen, en die is er gewoon niet geweest.

Ik ga trouwens regelmatig op de weegschaal staan, dus ik zeg dit niet zo maar uit de losse pols.

ATGC

Belezen gebruiker
Het gaat ook niet voor iedereen op, het is een mogelijke bijwerking en wel een die vaak voorkomt. In mijn geval een prettige :)

IANAD enzo, maar misschien kan MPH worden ingezet als hulp bij obesitas, die mensen zitten in een kuil van overgewicht en energietekort waar je ze mogelijk met dit middel uit kan halen.
MPH wordt ook onderzocht als middel tegen lethargie bij chronische ziektes en na behandelingen tegen kanker. Ik ken ook persoonlijk een wetenschapster die zich in NL met dergelijk onderzoek bezighoudt.

De Dunne

Badass junkie
@De Dunne
Lijkt me niet, want dan moet er daar voor een periode geweest zijn waar ik wel ben een verminderde eetlust had/zou moeten zijn afgevallen, en die is er gewoon niet geweest.

Ik ga trouwens regelmatig op de weegschaal staan, dus ik zeg dit niet zo maar uit de losse pols.
Ik heb bij 1 puntje al dat ik geen hap weg krijg.

Moenlight

Newbie
Volgens mij klopt deze bewering niet. Door speed krijgen mensen altijd last van verminderde eetlust, of de speed nou zuiver is of niet. Wel lees ik vaker dat mensen met tolerantie minder moeite hebben met eten tijdens gebruik. Ze dwingen zichzelf te eten en dat gaat ze steeds makkelijker af.
Heb bij onzuivere speed merkbaar minder eetlust dan bij zuivere speed, maar dit kan natuurlijk ook aan mij liggen.

Buu

Belezen gebruiker
Je valt af wanneer je onder calorie behoefte eet, je komt aan wanneer je daar boven eet. Je kan eventueel vocht/glycogeen kwijt raken waardoor je wat gewicht kwijt raakt maar dit is tijdelijk. En zal er een dag a twee na je gebruik weer bij zitten.

Wanneer je systematisch gewicht blijft verliezen na speed gebruik eet je gewoon te weinig (onder je behoefte/onderhoud). Er zijn geen uitzonderingen bekend in de wereld waar dit niet van toepassing is. Good to know; wanneer mensen met overgewicht roepen dat ze weinig eten maar niet afvallen, eten ze dus teveel. Indien jij de enige uitzondering op deze wereld bent waar dit niet het geval bij is; solliciteer bij de NASA voor een miljoenenbaan als ruimtevaarder.

Wanneer je toch moeite hebt met meer eten binnen krijgen zijn er legio aan voedingsmiddelen die makkelijk je calorie behoefte bumpen. Denk aan olijfolie, boter, pindakaas en volle zuivel (chocomelk tikt hard aan).

tldr; meer eten, je eet te weinig.

Zwijgrecht

Bewuste gebruiker
Ik heb bij 1 puntje al dat ik geen hap weg krijg.
Heb bij onzuivere speed merkbaar minder eetlust dan bij zuivere speed, maar dit kan natuurlijk ook aan mij liggen.
Ik ben aardig bekend met de stof en kan beamen dat onzuivere pep het eten zowat onmogelijk maakt terwijl pure het niet echt lekkerder maakt ofzo maar als je je er gewoon toe zet kan het prima. wel op letten alleen, krijg geen honger behalve als je dagen achter elkaar doet.

H

Huis89

Gast
Meestal zijn het de mensen om je heen die het als eerste opvallen en dan meestal je gezicht.
Mischien een ideetje om tijdens gebruik goedenmorgen drink ontbijt te proberen
Niet kauwen gewoon slikken:tearsofjoy:

De Dunne

Badass junkie
Ik ben aardig bekend met de stof en kan beamen dat onzuivere pep het eten zowat onmogelijk maakt terwijl pure het niet echt lekkerder maakt ofzo maar als je je er gewoon toe zet kan het prima. wel op letten alleen, krijg geen honger behalve als je dagen achter elkaar doet.
Mijn speed was 73% zuiver en gewassen. Toch geen eetlust bij een puntje. Zal per persoon ook schelen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
@ATGC
Die functionele dosering heeft echt geen enkele invloed op mijn eetlust. Ik moet er zelfs op letten dat ik niet aankom.
In mijn ervaring is dit effect heel persoonlijk. Ikzelf herken mezelf in wat @De Dunne zegt en heb al enige moeite met eten na slechts 10 mg methylfenidaat. Na een goeie dosis speed eet ik dus makkelijk een etmaal niet als ik mezelf niet dwing, vaak nog veel langer. Heb nooit tolerantie gemerkt voor dit effect, ook niet toen ik vaker/te vaak functionele dosissen stims (methylfenidaat, dexamfetamine) gebruikte.

Maar ik ben sowieso een ‘stress-vaster’ (vs. stress-eter), ook bij normale, natuurlijke stress is mijn eetlust al snel verdwenen.

Ik ken ook wel mensen die altijd zonder al teveel moeite blijven eten, zelfs na behoorlijke dosissen pep. Ik weet niet zeker of dat een voordeel of een nadeel is trouwens, op korte termijn is het gezonder voor je als je goed voor jezelf blijft zorgen omdat er minder aanspraak gedaan wordt op je reserves. Maar je komt dan (in ieder geval fysiek) veel makkelijker weg met frequent gebruik, ik denk dat een verslaving er dan een stuk sneller insluipt bij sommigen. :wink:

acht.zes

Badass junkie
De Leukste Thuis!
@Roze Olifant
Gek genoeg heb ik bij Methylfenidaat dus WEL last van verminderde eetlust bij lage dosering, maar bij zowel Dex als bij normale speed heb ik dat dus NIET bij lage dosering.

Toxixx

Newbie
Ikzelf had er een tijd terug wel "last" van. Mijn omgeving vond het erger dan ikzelf, geloof ik. Maar goed, bij mij ging het gebruik samen met een flinke dosis stress en had mede daardoor geen trek en weinig slaap... Ik vond het wel apart hoe hard het ineens ging met afvallen, ook al nam ik wel af en toe wat vets of zoets, het leek wel het ideale dieet whaha. Nee, ij vond het zelf geen aanrader, want je valt niet mooi af omdat het TE snel gaat. Probeer regelmatig te eten (en gezond) en op tijd af en toe pauze houden voor voldoende slaap en je hoofd weer op orde te krijgen...

Bovenaan