1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gezichtsverlies

Discussie in 'Speed' gestart door drugsmattie, 4 sep 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. drugsmattie

drugsmattie Newbie

Hallo,

Ik ben een speedgebruikende speedgebruiker die zich nu toch best stoort aan de lichamelijke kwaaltjes die het met zich meebrengt, en met name rondom het gezicht..ik heb psioriaress ofzo maar dat zalf ik zelf onder de knie maar voor de facial puistjes en scherpste pijntjes in me rooduitziende neus(puntje) heb ik helemaal geen remedie of verzachtend middel tot mijn beschikking ik hoop oldtimers tegen te komen die me tips en tricks kunnen geven voor het omgaan met mijn allangal erkende verslaving °°° ik heb geen diploma wel ADD Dystyme stoornis en PDD NOS dus zit met geld zonder werk thuis en nu ik het gebruik met (goeiste) spat steeds beter toedien wil ik zowel als geestelijk mijn lichaam ook wat attentiever aanpakken en lets start with my face

2. Bas

Bas Wijs gebruiker

Goed voor jezelf zorgen, minder speed gebruiken, vaker sporten, gezicht goed wassen en reinigen, vitamines eten, ander gezond eten/drinken naar binnen werken, je eetpatroon keer op keer veranderen en zoeken naar het beste eetpatroon. Bepaalde producten zorgen standaard voor lichaamspuistjes of andere kwaaltjes op je lichaam. Dus zoek naar het juiste patroon dat dit niet veroorzaakt. (Hopelijk is dit een antwoord op je vraag)(Je precieze vraag is voor mij een beetje onduidelijk eigenlijk)

3. drugsmattie

drugsmattie Newbie

Ja, goud advies natuurlijk,voor dat bedankt! waar ik vooral schrok en me ertoe deed deze post te poosteneren kwam nadat ik in de spiegel zag dat mijn neuspuntje wederom wel ontstoken lijkt(rood en duidelijk een slag groter dan normaal)maar omdat dit terugkomend probleem is ben ik niet onder de veronderstelling dat dit ook zo is want er is geen progressie in te zien,.als ik me neus afveeg of vastpak (puntje) voel ik scherpe pijntjes alsof ik paar naalden daar bewaar..misschien kan ik morgen ofzo wat begrijpbaarder typen want om uit te leggen wat ik wil begrijpen moet ik in juiste context mijn vraagstelling brengen en nu word het al moeilijker voorover gehangen over me toetsebord (antismartphone) en eerst maar ff me stick moet draaien voordat ik op de knop Bewerk druk en dit allemaal op gebruiksvriendelijker formuleer supertof dat je tijd nam me topic te lezen!

4. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Hi, welkom! De enige echte remedie tegen de lichamelijke gevolgen van een speedverslaving met garantie op succes is natuurlijk: je gebruik drastisch minderen. Voilá, dat is een inkoppertje en vast niet het antwoord wat je wil krijgen, maar wat we natuurlijk wel gaan geven zoals het ons wijze 'oldtimers' betaamt. Ik weet niet hoeveel je precies gebruikt, maar als je gebruik tot lichamelijke problemen leidt dan vrees ik dat er weinig wondermiddelen bestaan om daarvoor te compenseren.

Een slechte huid is een bekend gevolg van speedgebruik, doordat amfetamine overmatig zweten en een vette huid veroorzaakt, maar ook meer indirect doordat je lichamelijke reserves uitgeput raken met als gevolg een lagere weerstand en een huid die gevoeliger reageert --> m.a.w. sneller ontstoken raakt, dus hallo puistjes. Dan heeft amfetamine ook nog een paar andere bijwerkingen zoals vaatvernauwing (verminderde doorbloeding) of het veroorzaken van hormoonschommelingen die ook zeker geen feestje zijn voor je huid. Als je je drugsgebruik mindert zullen deze klachten waarschijnlijk ook snel afnemen. Ben je dat niet van plan, dan is het enige wat je kunt doen je lichaam, voor zover mogelijk in combi met je gebruik, optimaal verzorgen. Zorg voor regelmaat in je slaap- en eetritme, hou een zo normaal/gezond mogelijk patroon daarin aan, en wees daar strikt in voor jezelf. Was je gezicht goed na zweten en/of speedgebruik en investeer in een paar goede huidverzorgingsproducten voor een vette huid of specifiek voor acné.

* Edit: wat betreft je neus, die is als ik het goed begrijp geïrriteerd door het snuiven? Is het een idee om af te wisselen met bommetjes? En je neus spoelen met een zoutoplossing achteraf. Uiteraard is wassen van de speed met aceton ook altijd aan te raden, dan jas je in ieder geval minder overbodige chemicaliën in de vorm van versnijdingsmiddelen door je neus.

5. Bas

Bas Wijs gebruiker

Ga anders misschien een keer naar de huisarts met deze klachten? Dat kan namelijk nooit kwaad.

6. Roze olifant

Inderdaad, en dan hoef je niet eens perse eerlijk te zijn over je drugsgebruik als dat je tegenhoudt. De huisarts kan adviseren in welke producten het meest aangewezen zijn voor jouw klachten en huidtype.

7. drugsmattie

drugsmattie Newbie

kan geen kwaad maar ze maken me wel kwaad want aangeven dat Dexamf. bij me zou passen word ik aagekeken alsof ik ff drugsverzoek kom indienen,.dat kan uiteraard komen doordat ik mijn methylfen. MISbruikte °van 2008 tot 2013 (snoof ´t) en het opbiechtte toen ik mijn huidige huisarts leerde kennen en open boek wilde zijn,.ik ben ook wel open boek en wil alles waarheidsgetrouw zeggen,vertellen en uitstralen maar ik wil mezelf ook niet tekortdoen door bescheiden of overdreven uit te drukken

Laatst bewerkt: 4 sep 2018
  8. Roze olifant

Oké, dat is vervelend, want eerlijkheid duurt het langst. Maar het is natuurlijk wel enigszins te begrijpen dat een arts uit veiligheidsoverwegingen misbruik van methylfenidaat beschouwt als contra-indicatie voor dexamfetamine op voorschrift aangezien dat door het grotere verslavingspotentieel nog vatbaarder voor misbruik is.

De Dunne vindt dit leuk.
  9. Ketaboy

Ketaboy Bewuste gebruiker

Ontstekingen in de neus bij pep zijn vaak een combinatie van een aantal dingen:
    1. snuiven met buisjes die een scherprandje hebben zoals gerolde buisjes van hard/scherp papier (vierkante notitie velletjes, briefgeld, treinkaartjes, flyers, etc) en van die hardplastic frisdrankrietjes.
    2. herhaaldelijk contact met vuil vanonder de nagels of een buisje dat te vaak wordt gebruikt. De ergste is echter toch wel wanneer je snuift met opgerold briefgeld.
    3. neuspeuteren (ook het met de rug van je hand en vingers steeds maar opwrijven van de neus reken ik hier toe).

De oplossing is een niet scherp buisje gebruiken die dik genoeg is, om niet makkelijk je neusgat in te schieten (en daarmee bij wat ruig gebruik niet opeens hard tegen de binnenkant van je neusrand/wand te stoten). Denk aan een dikke pen of een RVS wcrolhouder-staafje (het deel dat je door de rol schuift).

Vervang je buisjes geregeld of maak deze in ieder geval zo nu en dan eens schoon.

Leer af om te neuspeuteren, voor de grap eens wat zwarte stift op je vingers aanbrengen, je zal zien hoe snel je een zwarte neus blijkt te hebben als je een spiegel pakt.

Vingers zijn te dik om doeltreffend te peuteren, dus als er echt iets dwars zit, pak dan een kleine spiegel zoals een scheerspiegel en gebruik een pincet voor het weghalen van hinderlijke ingedroogde obstructies.

Als je bij een lange snuifsessie ineens opmerkt dat de buitenkant van je neus (bovenkant neusvleugel en het gebied waar dit overgaat in de zijkant van de neus zelf) lijkt te zijn ingevallen? Dan ik het vermoedelijk een gevolg van te frequent hard je neus te snuiten en dan een tel later er weer een lijn pep door naarbinnen te halen.
    Daar weet ik op het ontzien van je neus en minder hard snuiten eigenlijk geen oplossing voor. Vroeger wel mijn frustratie geuit over niet meer dan 1 neus te hebben.

Laatst bewerkt: 4 sep 2018
    Koffieboon en drugsmattie vinden dit leuk.
  10. Casaan

Casaan Bewuste gebruiker Tripreporter

Wanneer ik je berichten zo lees heb jij hulp nodig van iemand die naar jou en je situatie kijkt. Begrijpt waar je mee te dealen hebt en dat kan ondersteunen.

Je zegt een PDD-NOS en ADD diagnose te hebben, krijg je daar ondersteuning bij op wat voor manier dan ook?

11. drugsmattie

drugsmattie Newbie

Ik zag deze reactie eerder al in me mailoverzicht maar wou toch even bedanken voor deze wijsheden! ik was ff online om te kijken of lorazepam nasaal misbruikt kan worden....