Gezocht: hema kinderchampagne met alcohol

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik vind hema kinderchampagne heel lekker. Is er een drank die daarna smaakt maar dan met alcohol erin? Appelsap met bubbels en alcohol? Appellikeur daarentegen vind ik vies.

Wiet word me te duur dus ik zit eraan te denken om te proberen low key alcoholist te worden ipv stoonde garnaal kijken of dat ook bevalt
Mijn tip is: zoek eens naar goede wijn. Met nadruk op goed. Want dat kan echt heel veel verschil maken.

Hema kinderchampagne is heel zoet, en de appelsmaak is nogal kunstmatig. Toch kun je wijn vinden die erop lijkt. Sommige champagnes zijn ook wat zoet en hebben zo'n frisse granny smith appel smaak. Wat je misschien eens zou kunnen proberen is de Albert Heijn Excellent champagne (Duc de Laurence premier cru), want die is ietwat zoet en heeft dus zo'n frisse appelsmaak. Goede wijn is alleen niet per se goedkoper dan blowen :grimacing:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Tegenwoordig heb ik het weer omgekeerd. Ik word niet echt gezellig van wiet en krijg last van onnodig kritische gedachten over mezelf. Dus in sociale settings drink ik liever alcohol.
Het niet gezellig worden van wiet herken ik wel. Mijn beste vriend en ik hebben jarenlang onze wiet avondjes gehad maar dan hang je er zo sloom bij op het laatst, gesprekken lopen niet meer omdat je (wij tenminste) dingen vergeet (toegegeven: we waren dan ook erg van de amnesia haze). En daarnaast zaten we op het laatst altijd weer met die vreetkick allemaal rommel naar binnen te werken.

Maar hij drinkt geen alcohol en ik vind het effect van alcohol te kort, te vluchtig voor een hele avond (en daarnaast te lomp), dus hebben we wiet verruild voor 4F-MPH. Een lichte stim waarop we wakker en scherp blijven en daardoor lekker uren kunnen kletsen. Veel beter dan de wiet zo imo.

Casrus

DF-koning
Same here.

Wij hadden in de vriendengroep eerst alleen maar drank. Toen kwam er (voor ons) wiet en paddo's en was ik genezen van het idee om mezelf te vergiftigen voor een leuk avondje. Daarnaast: veel leuker effect, veel betere sfeer.

Een overgebleven vriend van die groep heeft het tot op de dag van vandaag nog weleens over onze "legendarische zuip avondjes", terwijl ik dat allemaal gewoon het liefste vergeet. Dat was echt shit vergeleken met de wiet en met name de paddo avondjes. En met die laatste twee had je niet eens een kater (behalve een vies gevoel in de buik door de munchies op wiet).

Hadden jullie niet 'dat gevoel alsof het universum op je gezicht had gescheten'?

Dat had ik vroeger (in de jaren ,'90) wel, na paddo's. Met truffels later nooit gehad.

Geen idee waar het aan lag.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hadden jullie niet 'dat gevoel alsof het universum op je gezicht had gescheten'?

Dat had ik vroeger (in de jaren ,'90) wel, na paddo's. Met truffels later nooit gehad.

Geen idee waar het aan lag.
Nope.

Zowel paddo's als truffels samen gedaan, maar dat waren altijd hilarische avondjes met meerdere lachbuien van een halfuur, mooie gesprekken, mooie visuals (die visuals waren niets vergeleken met mijn solo trips though) Alleen maar positief.

Casrus

DF-koning
Nope.

Zowel paddo's als truffels samen gedaan, maar dat waren altijd hilarische avondjes met meerdere lachbuien van een halfuur, mooie gesprekken, mooie visuals (die visuals waren niets vergeleken met mijn solo trips though) Alleen maar positief.
Ik bedoel de volgende dag.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik bedoel de volgende dag.
Hmm nee ook geen last van.

Trippen moet je ook een beetje ondergaan op een manier dat je ontvankelijk bent voor wat het middel je wil laten zien, met name met iets als psilo. Als je dingen hebt die er (misschien onderhuids) spelen en die dingen komen evt op: daar doorheen werken. Dan voel je je juist lichter, bevrijdt, herboren zelfs de volgende dag.

Casrus

DF-koning
Hmm nee ook geen last van.

Trippen moet je ook een beetje ondergaan op een manier dat je ontvankelijk bent voor wat het middel je wil laten zien, met name met iets als psilo. Als je dingen hebt die er (misschien onderhuids) spelen en die dingen komen evt op: daar doorheen werken. Dan voel je je juist lichter, bevrijdt, herboren zelfs de volgende dag.
Had het later met truffels (in het het frikandellen bos) niet, hoewel er wel beelden terugkwamen van 25 jaar of wat eerder.

Of verwar ik het nu met mijn LSD trip, die kater?

Of was het de wiet die ik erbij rookte?

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
why de .... zou je de ene verslaving in ruilen voor de andere, beter gewoon niet verslaafd zijn/ afkicken/afblijven ervan
Dit is nog grotere bullshit.
iedereen ruilt de verslaving in voor een ander.

Meteen eerlijk van jezelf zijn en straight up zeggen ik doe iets anders in de plaats. En probeer daarmee te matigen, ik snap em. Word socialer ook wat meer aanvaard.

Beter als elke junk hier die al tig pogingen heeft te stoppen maar telkens hervalt.

begrijp me niet verkeerd, gebruik ook soms drugs. Maar ik zal never nooit 100% stoppen met drugs.

Gewoon matigen, meer moet dat niet zijn.

Die rehabilitatie centras etc zijn dikke bullshit.

als je echt wilt stoppen, dan lukt dat op jezelf.
Als dat niet lukt dan wil je ook niet stoppen.
Gewoon niet stoppen, maar matigen.

Tegen jezelf zeggen 1 of 2 keer per maand eens drugs doen is toch veel makkelijker dan zeggen en nu ga je dit nooit meer doen.

voor mij werkt het prima zo al bijna een jaar.

Guapo Temudgin

Bewuste gebruiker

Meteen eerlijk van jezelf zijn en straight up zeggen ik doe iets anders in de plaats. En probeer daarmee te matigen, ik snap em. Word socialer ook wat meer aanvaard.

Beter als elke junk hier die al tig pogingen heeft te stoppen maar telkens hervalt.

begrijp me niet verkeerd, gebruik ook soms drugs. Maar ik zal never nooit 100% stoppen met drugs.

Tegen jezelf zeggen 1 of 2 keer per maand eens drugs doen is toch veel makkelijker dan zeggen en nu ga je dit nooit meer doen.

Elk mens is verslaafd de waaraan is het enige verschil.

MR_CHIP

Badass junkie

je quote dann ook een zeer oud bericht van miij

Bovenaan