1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gezondheid alcohol

Discussie in 'Alcohol' gestart door genk123, 26 okt 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. genk123

genk123 Belezen gebruiker

Dag beste forumleden, ik zit met een vraagje. Ik ben een kleine jongen van zo'n 60kg en ben 21jr. Ik ga elk weekend opstap en drink dan de nodige alcoholische drankjes. Alleen ik kan er ontzettend slecht tegen, wellicht ook door mijn gewicht. Nu drink ik bijvoorbeeld 12 flessen bieren op een avond en dan ben ik echt al zat. Ik weet het einde van de avond meestal niet meer of nog maar stukken. Hiermee bedoel ik laatste 1-2u en taxirit terug. Ook komt het weleens voor dat ik gewoon echt niet meer alleen in staat ben om naar huis te gaan. Dit is zo'n één keer per 2 maanden. Nu is mijn vraag tot hoevere is dit slecht voor mij t.o.v. mijn vrienden. Die drinken namelijk dubbel zo veel, dus zeg even 24 flessen, en die zijn dan minder zat als mij. Is het zat worden zo ongezond? Of is het puur de hoeveelheid alcohol die je drinkt? Want dan ben ik namelijk gezonder als mijn vrienden bezig ondanks dat ik altijd zat ben:lolol:

2. Rebell

Rebell Bewuste gebruiker

3. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

12 flesjes bier zijn ongeveer 17 a 18 normale glazen bier. Dat is echt best veel. Zeker als je dat wekelijks doet.
    Dat je vrienden meer op kunnen kan aan vele factoren liggen. Lichaamsgewicht idd, hoeveelheid lichaamsvet en spieren, hoe vaak je drinkt, wat en wanneer je gegeten hebt etc. Heel vroeger kon ik makkelijk 20 glazen bier op een avond op. Ik weeg nog minder dan jij en ben vrouw. Ik zoop gewoon met de grote kerels mee. Dat kwam vooral omdat ik toen vaak dronk. Zeker 2 weekenddagen zo goed als wekelijks. Gewenning zorgt dat je steeds meer op kan. Nu ik al jaaaaaren zo goed als nooit meer iets van alcohol drink, lig ik na 3 a 4 bier onder de bar :tearsofjoy::tearsofjoy:..
    Ook zal het zeker per persoon verschillen hoe je er tegen kan of hoe het valt. Net zoals je over andere drugs leest. De ene kan bv een halve gram speed op 1 avond nemen en een ander beland dan op de ehbo bijvoorbeeld. Of de ene kan eten wat ie wil en word niet dik en een ander kijkt alleen maar naar een taart en komt 5 kilo aan. Het lichaam van iedereen reageert anders.

En ja zoveel alcohol elk weekend is erg ongezond. Zeker als je hersenen nog in de groei zijn. Die groeien tot je 24e. Probeer minder of minder vaak te drinken.

4. Casaan

Casaan Bewuste gebruiker Tripreporter

Waar ben je zelf blij mee genk? Iets minder drinken betekent dat je er de hele avond bij bent en achteraf mee kan lullen.
    Wat doet een blackout voor je?

Je post vermeld geen gezond gedrag. Ook niet van uw vrienden. Ik zeg niet dat ik beter heb gedaan overigens. Ik zeg wel dat ik er nu spijt van heb. Nu ik ouder ben en de lasten ken.

Fenrir en De Dunne vinden dit leuk.
  5. Game&Watch

Game&Watch Experimenterende gebruiker Tripreporter

Waarom drink je zoveel als je er black outs van krijgt en volledig zat wordt?

Denk dat het lastig vergelijken is wat de schade is. Overduidelijk krijg jij de meeste hersenschade als je als enige blackouts krijgt. In ieder geval aan je korte termijn geheugen. Maar het zou kunnen dat je wel weer minder leverschade krijgt omdat die gewoon relatief minder alcohol moet filteren tov je vrienden.

Ik vraag me wel af wat voor zin het heeft om het met je vrienden te vergelijken.

6. genk123

@Casaan @Game&Watch

Ik ben hier zelf absoluut niet blij mee. De volgende dag zeg ik ook altijd tegen me eigen dat ik ga minderen. Maar zodra het weer zaterdagavond is, ben ik dat alweer vergeten. Het liefst zou ik gewoon mee willen drinken zonder Black outs. Dan kan ik ook eens meepraten de volgende dag. Al met al weet ik goed genoeg dat ik gewoon moet minderen. En dat vergelijken met mijn vrienden niks af doet.

Tevil19 vindt dit leuk.
  7. Tevil19

Tevil19 Experimenterende gebruiker

Goede laatste post.

Waarom wil je zo graag mee drinken of meer kunnen drinken? Voor jou ga je kennelijk al de grens over. Blackouts zijn nooit fijn. Je hebt immers geen idee wat er is gebeurd en wat er met je lichaam is gebeurd. Switch dan eventueel naar cola of sinas als je graag iets te drinken hebt in je handen. En vertel tegen je vrienden dat je geen drank meer aanneemt omdat je anders te ver gaat. Dit moeten ze accepteren van je, en als ze dat niet doen, zou ik afstand doen van ze.

In je posts beschrijf je sterk de gevoelens die ontstaan bij een beginnende verslaving. Bekijk het serieus en objectief: je wilt niet meer zoveel drinken, en toch deed je het. Dat is een teken van verslaving.

8. Wilwilwel

Wilwilwel Experimenterende gebruiker

Ik was 15 jaar maar had gelijk verkering die ook veel dronk met uitgaan sporten enz. Ik ook maar net als jou vreselijk dronken ziek enz. Maar ik bleef drinken omdat ik ook wou laten zien dat ik als meisje veel bier kon drinken. Als ik alleen was zonder verkering was ik al thuis geweest.
    Ik wil 1 raad geven stop nu met teveel drinken omdat je anders verslaafd gaat raken alleen omdat je vrienden ook alcohol drinken? Ik heb mijn jonge jaren verpest door alcohol en ook exvriendjes omdat samen drinken veel ruzie enz. Je bent 21 jaar nog een heel leven gezond en een gelukige toekomst. Denk aan je zelf en niet aan je vrienden want als jij verslaafd wordt dan zijn die vrienden er niet voor je.
    Ik heb vreselijk veel verloren door mijn alcoholverslaving en nog ben nu 54 jaar. Ik hoop dat je iemand heb familie waar je dit kan vertellen omdat ze dan zo trots en blij zijn dat jij je persoonlijke probleem vertelt. Veel sucses. Gr. Wil

9. DeApotheek

DeApotheek Belezen gebruiker Donateur

10. Lytje pole

Lytje pole Bewuste gebruiker

Best dus alcohol nemen: Sociale schade bevolking max.

11. Wilwilwel

12. Wilwilwel

Geneen drugs of alcohol is gezond

Lytje pole vindt dit leuk.
  13. DeApotheek

2009 is bijna 10 jaar geleden en het onderzoek is nog steeds relevant. dat iets even geleden is betekent niet dat het niet meer klopt, dit is ook gewoon informatie die word verstrekt door bijvoorbeeld jellinek.

Laatst bewerkt: 23 nov 2018
    Lytje pole vindt dit leuk.
  14. Wilwilwel

Ik weet niet wat toxiciteit betekend

15. DeApotheek

Mate van giftigheid. Schade veroorzaakt aan biologische systemen door chemische stoffen.

16. Lytje pole

Die profielfoto van jou is geweldig trouwens. Sean Penn ofzo?

DeApotheek vindt dit leuk.
  17. Wilwilwel

Ik vond Drugs al intresant toen ik het niet kende maar via mijn muziek blues ik was 14 jaar heb ik een werkstuk gemaakt op school. Nooit hasj enz gerookt alleen gedraaid. Nu is er zoveel drugs bij gekomen ik vind het ingewikkeld

18. DeApotheek

Thaaanks!

Dat is Daniel Radcliffe oftewel Harry Potter

19. Wilwilwel

Ja ik wist wat anders hoe een avatar moet heb geen PC. Alleen mobiel via facebook spreuken pagina

20. DeApotheek

Normaal gesproken interesseert het mij niks maar zou je misschien iets beter kunnen kijken naar het formuleren van zinnen, ik vind het erg moeilijk om te begrijpen wat je bedoeld.

21. Lytje pole

Owja, nu je het zegt. De Meth variant neem ik aan haha.

22. Zwijgrecht

Zwijgrecht Belezen gebruiker Donateur

Wat is er leuk aan elk weekend zo zat te zijn dat je blackouts krijgt? Heb je niet een moment dat je t zat (hehe :P) bent en gewoon wil slapen? Als ik teveel of te snel had of gedronken dan wil ik alleen maar liggen en slapen :P

En trekkken je maatjes ook niet een keer aan de rem? 1 of 2x overkomt de beste, maar zou er schijtziek van worden oppasser te spelen elk weekend, daarbij dat moet je zelf niet willen denk ik

Laatst bewerkt: 28 nov 2018
    Inguz vindt dit leuk.
  23. genk123

Er is niks leuks aan. Want je bent de volgende dag alleen ziek en weet niet alles meer van de avond ervoor. En betreft mijn vrienden. Tja het is hier gewoon normaal dat je heel de avond 'zuipt' en maar door blijft drinken. En voor diegene die er niet tegen kunnen is het maar jammer om het zomaar te zeggen.. Maar ik verwijt het me vrienden niet, want als ik het niet wil dan is dat prima. Maar als ik eenmaal de smaak te pakken heb dan gaat het gewoon regelmatig te ver. Ik denk zelf dat het komt wanneer ik een beetje aangeschoten begin te worden, dat ik dan de grip erover verlies. Dan denk ik er niet meer aan of boeit het me niets meer. Het ergste vind ik het dat ik de leuke dingen mis of niet meer weet en dat het wellicht ten koste gaat van mijn gezondheid. Verder heb ik een heel sociaal leven en een goede baan. Dus in dat opzicht leid het er niet onder.

24. Zwijgrecht

Zwijgrecht Belezen gebruiker Donateur

Snap ik, bedoel t ook niet als aanval. Genoeg mensen die met drank op veranderen in dat monster van jeckyll & hyde :sweatsmile: Maar je zegt zelf dat je soms niet meer in staat bent om alleen thuis te komen, dat moeten mensen op een gegeven moment zat worden toch? of rouleren jullie elk weekend :P

Denk niet dat je dat moet willen, vindt het zelf altijd een beetje kansloos gezicht als iemand zo zat is dat hij zichzelf voor lul zet en naar buiten getild mag worden, na je 16e is dat wel een beetje passe toch? Moet iedereen lekker ook zelf weten zolang ze maar niet over m'n nikies heen kotsen.

(PS dan heb je je bierspier aardig getraind, ben 2 meter en 100 kilo maar na een flesje bier of tien ben ik er wel klaar mee,:sweatsmile:)

Laden...