• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

GHB dosering Google sheet

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
Beste allemaal,

Hier vinden jullie een Google Doc Sheet dat mijn vriendin @Natozlato en ik invullen als we GHB gebruiken.
Lees eerst de instructies voordat je er gebruik van maakt! Deze staan onder de kleurrijke tabel.

Zelf ben ik er geen voorstander van om uit de losse pols middeltjes nemen. Zeker niet als ze een relatief hoog risicoprofiel hebben. Persoonlijk gebruik ik GHB dan ook alleen in een thuissetting. Dit omdat ik graag precies bijhoud hoeveel ik hoe laat pak. Voor mij dus geen gerommel tijdens het uitgaan, op het oog porties afmeten of gerommel met dopjes en vergelijkbaar nattevingerwerk. Mijn leven, en de levens van mijn vrienden is me daar te kostbaar voor.

GHB heeft een halfwaardetijd van 30 t/m 60 minuten. Voor dit schema ben ik uitgegaan van een halfwaardetijd van 40 minuten. Dit wil zeggen dat er na 40 minuten nog ongeveer de helft van je genomen dosis nog in je lichaam zit. Let op! Dit is niet de werkelijkheid! Het zal per persoon kunnen variëren! Zie dit slechts als een hulpmiddel om veiliger te kunnen gebruiken.

Disclaimer
Iedereen is anders. Wat voor ons werkt, hoeft niet voor jou of je vrienden te werken.
Houd er daarom rekening mee dat het slechts een hulpmiddel is en je altijd je verstand erbij moet houden.
De ene batch GHB is de andere niet, en zelfs uit dezelfde batch zou het zomaar eens kunnen gebeuren dat wat een vorige keer een slappe portie was, de volgende keer misschien sterker aankomt (denk bijvoorbeeld aan andere maaginhoud of een sneller/trager metabolisme).
Bij twijfel, pak liever te weinig dan teveel.

Voor uw gemak, hier de instructies:
Start Instructies:
#1. Vul de STARTDOSIS in (C1)
#2. Vul de (NIEUWE) TOTALE DOSIS in (C2)
#3. Vul de STARTTIJD in (C3)
Herdoseer instructies:
#4. Vul de tijd van herdoseren (Kolom C)
#5. Lees af hoeveel TIJD NA VORIGE INNAME verstreken is (Kolom D) en zoek deze tijd op in Kolom A.
Bijvoorbeeld: staat je verstreken tijd op rij 14 (Kolom A), dan staat de resterende factor (Kolom B) en de RESTERENDE DOSIS IN LICHAAM (mL) ook op rij 14 in Kolom E.
#6. Noteer hoeveel je herdoseert in Kolom F.
#7. Vul de Totale Dosis in Lichaam opnieuw in (C2) als deze na het herdoseren meer of minder is geworden.
Tips:
Gebruik je dit bestand voor het eerst, oefen dan eerst eens met invullen en aflezen, om fouten te voorkomen.
Kijk uit dat je niet per ongeluk de achterliggende formules verandert. Bewaar een template waarvan je weet dat die in orde is en maak voordat je begint even een kopietje. Zo heb je altijd een reserve voor een volgende keer.
Ben je met meerdere personen, geef iedere deelnemer dan zijn eigen Excel-bestand, om verwarring te voorkomen.
Mensen verschillen, de een verwerkt een stofje sneller dan de ander. Ben voorzichtig en pak liever te weinig dan te veel!
GHB is enorm verslavend. Ben geen sukkel en gebruik slechts sporadisch en vooral geen dagen achter elkaar. Zorg dat je er geen tolerantie voor ontwikkelt. Zodra je merkt dat een portie, die normaliter voldoende zou moeten zijn, minder effect geeft, stop dan gewoon! Voorkom verslaving en alle ellende die daarbij komt kijken.

R

Revolutionair

Gast
Nee hier hebben we het al uitgebreid over gehad dat deze berekeningen niet kloppen.
Tijd van iname 0.00 = 2.5ml en na 10 minuten 2.1ml?
Na 10 minuten komt hij pas op en heb je nog geen 1ml in je bloedplasma zitten.
We hebben al uitgebreid besproken dat geeneen medicijn of drugs zo werkt.
Hieronder een schema hoe het echt werkt met je bloedplasma en opname van opbouw en afbouw.
T0=0 en geen T0=2.5ml dat is pas na 45 a 60 minuten 2.5ml in je plasma zit.
De afbouw begint daar pas en dan kan je praten over 2.1ml etc.

20200301_012431.jpg
Bron:

Semantic Scholar
GHB Pharmacology and Toxicology: Acute Intoxication ...

Laatst bewerkt door een moderator:

MDMAZING

Badass junkie
Nee hier hebben we het al uitgebreid over gehad dat deze berekeningen niet kloppen.
Hieronder een schema hoe het echt werkt met je bloedplasma en opname van opbouw en afbouw.

Bekijk bijlage 5671
Bron:

Semantic Scholar
revolutionair de ghb god van df

Thelittlegirl

Experimenterende gebruiker

Bekijk bijlage 5671
Bron:

Semantic Scholar
Wetenschappelijke bron boven conclusies op basis van eigen ervaringen..
Bij twijfel, pak liever te weinig dan teveel.
Hier sluit ik me wel bij aan!

Bekijk bijlage 5671
Bron:

Semantic Scholar
Mee eens. Goede aanvulling!

Misschien had ik onderstaande en de disclaimer in mijn originele bericht prominenter mogen weergeven.
...Let op! Dit is niet de werkelijkheid! Het zal per persoon kunnen variëren! Zie dit slechts als een hulpmiddel om veiliger te kunnen gebruiken.

Natozlato

Wijs gebruiker
@Rampelflik, je gaat er niet echt op in. Wanneer is, over het algemeen genomen, de ghb opgenomen in je bloed? Vanaf daar begint de telling?
Als het schema op deze manier niet klopt, moet het aangepast worden.

@Revolutionair ik snap je kritiek, maar voor bepaalde mensen kan dit wel een houvast zijn. Iets op gevoel doen is misschien meer wat voor gevorderden.

R

Revolutionair

Gast
Mee eens. Goede aan
Okey nice dat je het ziet je vriendin vertelde dat ze dus de laatste tijd out ging zelfs met dit schema dus had haar in prive gestuurd wat beter aan te houden was omdat het niet klopt.

R

Revolutionair

Gast
@Revolutionair ik snap je kritiek, maar voor bepaalde mensen kan dit wel een houvast zijn. Iets op gevoel doen is misschien meer wat voor gevorderden
Dit is geen kritiek en ook geen stelling wat ik aan wil nemen, en ook niet de waarheid die ik wil verkondigen en zelf heb bedacht.

Dit is de waarheid.
Denk maar even na je kan niks bereken van het moment dat je oraal inneemt op de seconde af.

Hier moeten mensen zich helemaal niet aan vasthouden.
Gevaarlijk zelfs het is een fantasie berekening die niet klopt.
Het is goed bedoeld maar mensen kunnen dit niet gebruiken op deze manier.

Laatst bewerkt door een moderator:
Okey nice dat je het ziet je vriendin vertelde dat ze dus de laatste tijd out ging zelfs met dit schema dus had haar in prive gestuurd wat beter aan te houden was omdat het niet klopt.
Dat lag aan een menselijke fout, niet aan het schema.

Nogmaals, het is een hulpmiddel en als je het niet wilt gebruiken, dan hoeft dat niet.
Er staat duidelijk bij dat het niet de werkelijkheid verkondigd en dat mensen hun verstand moeten gebruiken.
Naar mijn mening is het veiliger het schema te hanteren dan helemaal niets te noteren en alles maar op gevoel te doen.

Als je denkt het schema te kunnen verbeteren, is er niets dat je let om een kopie te maken, die aan te passen en te gebruiken en/of publiceren.

R

Revolutionair

Gast
Er ie geen vast schema.
Maar als je hem maakt probeer dan de opkomst en afname te bereken die van toepassing is voor jullie.
Nu deel je iets op een forum wat niet klopt en dan blijft volhouden dat het handig is.
Met ghb informatie verstrekken dat niet klopt is niet zo een handig idee.

Probeer iig een schema te maken op het tabel van de site. T=0 dat is 0 en dan bij b.v. T30=2ml en dan de piek T60=4ml en dan T80= 3ml (bijvoorbeeld).
Dan kan je zeggen een handig hulpmiddel want de informatie is goed.
Ook niet voor iedereen, je vriendin zou een ander schema nodig hebben met haar gewicht/stofwisseling.

Deel die dan online en dan heb je een mooi schema dat op medische wetenschap is gebaseerd.

prinse

Experimenterende gebruiker
Ik en met mij vrijwel iedereen van mijn vriendengroep gebruikt hetzelfde principe als in het spreadsheet, uitgaande van een halfwaardetijd van 45 min startende vanaf t=0. Is nog nooit fout gegaan op deze manier.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan