GHB en Efexor

danee

Newbie
Hoi,

Ik slik efexor omdat xtc een depressie heeft veroorzaakt. De aanmaak van serotine is verstoord door mijn xtc gebruik. Nu meen ik dat GHB niet van invloed is op de aanmaak van serotine. Vandaar dat GHB ook geen serotinevergiftiging kan veroorzaken.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de combi efexor en ghb. Het zou leuk zijn als ik incidenteel toch eens wat kan gebruiken :)

Capo

Newbie
Je zult niet het serotonine syndroom krijgen van de combinatie SSRI/SNRI met GHB. Goed gezien hoor.

Serenity

Badass junkie
Als je verdomme medicijnen slikt omdat je teveel drugs hebt gedaan in je leven dan blijf je er toch vanaf??

Tering hee.

danee

Newbie
zucht....ik heb in mijn leven krap aan 6 pillen gehad, alleen waren die ook in 6 weken tijd. En dat was dat naast 1xtje ghb en zo nu en dan een biertje ook het enige wat ik gehad heb.

Mijn lichaam reageerd dus niet zo best op drugs die serotenine aanmaak beinvloeden. GHB doet dat bijvoorbeeld niet. Een joint ook niet.

Ik vraag naar mensen die ervaring hebben met de combi efexor/ghb, de inschatting of het verstandig is om te doen mag je aan mij overlaten.

Niet vervelend bedoeld maar ik ben een grote jongen en kan prima op mijzelf passen, ook al wekt mijn vraag een andere indruk :wink:

Géén probleem om te combineren.

Ik gebruik ook ghb en efexor 150(tegen adhd) en dit zijn twee stoffen die totaal andere aangrijpingspunten hebben in de hersenen.

Ook in de medische literatuur is er geen contra-indicatie tussen venlafaxine en GHB.

Let er wel op dat nog een bijkomend geneesmiddel ervoor kan zorgen dat alles in zijn geheel wijzigt.

Efexor dient trouwens toch strikt opgevolgd te worden door een arts. Voor een doorsnee-depressie kan men beter een ander middel nemen vermits efexor een ruimer toepassingsgebied heeft bij angststoornissen en bovendien sterk verslavend is.

Flugeltje

Wijs gebruiker
Stop met die anti depressiva, in 80% van de gevallen is het niets eens nodig.

Er is ook nog bewezen dat sport(hardlopen in het bos ofzo) in vele gevallen beter werkt dan die pillen zelf.

Maak jezelf gelukkig, gelukkig zijn kan je oefenen.
Nu zit je geluk in een pilletje.

Haal je geluk uit de natuur, frisse lucht, sport, vrijheid, liefde, passie, dieren, zon, licht.......

Ik zie drugs gebruiken en gelukkig zijn in het leven altijd met een grafiek.
De lijn ligt gemiddeld hoger zonder drugsgebruik, maar door drugs heb je soms hele hoge pieken maar daarna zak je altijd terug onder het gemiddelde.

Die vraag heeft hij niet gesteld en met zulke antwoorden kan je alle kanten op want laat het nu net MDMA, LSD, cocaïne, diacetylmorfine (heroïne), dexamfetamine, buproprion (= afgeleide van cathinone en het neefje van diethylproprion), rilatine (cocaïnederivaat)...en alle andere neurofarmacologische stoffen die eerst het licht hebben gezien onder een legale vorm.

De grootste drug is de efexor (is een phenetylamine) zeker niet de MDMA, waar je niet over kan spreken zwijg je beter.

Zelf al genoeg moeten slikken van legale speed tegen ADHD waar niemand ook maar iets van begrijpt en waar steeds maar die beschuldigende vinger wordt opgestoken.

Uit zijn vraagstelling blijkt duidelijk dat er meer aan de hand is en dat hij een probleem heeft dat niet nog eens extra door anderen moet worden bekritiseerd.

Als je verdomme medicijnen slikt omdat je teveel drugs hebt gedaan in je leven dan blijf je er toch vanaf??

Als men dat antwoord bekijkt weet men dadelijk wie een probleem heeft. Als je teveel medicijnen heb geslikt omdat je veel gepest werd vroeger dien je terug in therapie te gaan ipv debiele one-liners te verkondigen. =)

My two cents^^
PEACE

danee

Newbie
Ik gebruik efexor omdat dat een zeer goed middel is om een depressie veroorzaakt door xtc gebruik tegen te gaan.

Mijn depressie heb ik niet doordat gebeurtenissen mij teveel zijn geworden of zoiets. xtc pleegt een aanslag op je serotonine systeem. De een reageerd gevoeliger daarop als de ander. Ik reageer blijkbaar heel gevoelig op xtc, 6 pillen en ik was compleet de weg kwijt.

Efexor zorgt voor stabiliteit van het serotonine systeem en bevorderd de aanmaak van dopamine. Daarnaast is het niet een middel waar je afhankelijk van word. Zonder efexor kunnen je klachten maanden duren. gesprekken met een psychiater hebben geen zin want de oorzaak is niet dat je iets niet verwerkt hebt.

Na 10 pillen van 75 mg efexor ben ik weer redelijk als vanouds. Een half jaartje zou in mijn geval genoeg moeten zijn op mijn serotonine systeem weer normaal te laten functioneren.

Als je daarna weer xtc gebruikt is de kans zeer groot op herhaling van de problemen en is de kans op hersenbeschadiging niet uitgesloten. Tevens zal dan de behandeling met anti depressiva langduriger moeten zijn. Meestal meer dan een jaar met een hogere dosis.

Voor mij dus (helaas) nooit meer xtc.

GHB daarintegen is niet schadelijk. Bij gebruik van niet meer dan eens in de week is het redelijk veilig te noemen (op de risico's van overdosing na natuurlijk).

Flugeltje

Wijs gebruiker
Efexor zorgt voor stabiliteit van het serotonine systeem en bevorderd de aanmaak van dopamine. Daarnaast is het niet een middel waar je afhankelijk van word

Ghb remt de dopamine afgifte in de hersenen

Even over de verschillende stofjes in onze hersenen.
Gelukstoffen zijn: Pea, dopamine, endorfine, oxytocine, vasopressine, serotonine.

Pea wordt aangemaakt door te sporten. Je wordt er opgepept, engergiek, en vermindert depressieve klachten.

Dopamine wordt aangemaakt door aangename zaken zoals eten, drinken, seks. Gevoel: een kort maar intensief moment van plezier

Endorfine wordt aangemaakt door te knuffelen, masseren, pijn of extreme sportieve inspanningen (that's why I lOVE SQUAT :grin: )

Oxytocine aangemaakt door vrouwelijke hormonen
Gevoel: kalmte, liefde, bescherming

Vasopressine aangemaakt door mannelijk hormoon
Gevoel: kamlte, liefde, bescherming

Serotonine aangemaakt door eiwitten die in onze voeding zitten en sporten
Gevoel: opgewekt, energiek, zelfverzekerd

De productie van gelukstoffen wordt geremd door stress en weinig slaap.
Zo zijn er nog trucjes om gelukkig te zijn. Als je wil typ ik zel wel :wink:

Dus: ga gewoon aan sport doen
Doe zoals ik, bodybuilding of krachtsport.
Ga heerlijk squaten en deadliften, en heerlijk die beentjes trainen en je voelt je hemels gelukkig. Na een zware benentraining een potje ghb :hearteyes: :hearteyes:

Zoals nu bij het geval is, maar goed. Ik ga douchen, tot straks jongens :wave:

action_man

Experimenterende gebruiker
Flugeltje zei:
Efexor zorgt voor stabiliteit van het serotonine systeem en bevorderd de aanmaak van dopamine. Daarnaast is het niet een middel waar je afhankelijk van word

Gelukstoffen zijn: Pea, dopamine, endorfine, oxytocine, vasopressine, serotonine.

Pea wordt aangemaakt door te sporten. Je wordt er opgepept, engergiek, en vermindert depressieve klachten.

Dopamine wordt aangemaakt door aangename zaken zoals eten, drinken, seks. Gevoel: een kort maar intensief moment van plezier

Endorfine wordt aangemaakt door te knuffelen, masseren, pijn of extreme sportieve inspanningen (that's why I lOVE SQUAT :grin: )

Ga heerlijk squaten en deadliften, en heerlijk die beentjes trainen en je voelt je hemels gelukkig. Na een zware benentraining een potje ghb :hearteyes: :hearteyes:

Wat je schrijft over afgifte van dopmaine is niet helemaal waar, zie stukje tekst hieronder. Het is trouwens niet verstandig GHB te gebruiken als je last hebt van angst/paniek of heel introvert/verlegen bent. De kans dat je psychisch en vervolgens lichamelijk verslaafd raakt is dan groter. Als TS verder geen psychische problemen heeft zie ik echter geen probleem voor hem om zo nu en dan GHB te gebruiken.

G binds to the GABA-B receptor in the brain. GABA is the main inhibitory neurotransmitter. It reduces neural activity, producing relaxation etc.

G use will cause downregulation of GABA-B receptors from a single use - the brain produces less and less GABA-B receptors plus upregulation of glutamate receptors (more glutamate receptors). Glutamate is the main excitatory neurotransmitter, essentially it increases neural activity. In addition there is a GHB receptor. GHB is present naturally in the brain, where it binds to GHB receptors and produces and excitatory response (increasing stimulation). When you come down from a dose of G, or stop dosing during an addiction, the combination of downregulated GABA-B plus upregulated glutamate receptors (plus the continued stimulation of GHB receptors as one comes down from a dose) produces excessive neural stimulation, hence the sudden waking effect from night-time G use.

Flugeltje

Wijs gebruiker
action_man zei:
Flugeltje zei:

Wat je schrijft over afgifte van dopmaine is niet helemaal waar, zie stukje tekst hieronder. Het is trouwens niet verstandig GHB te gebruiken als je last hebt van angst/paniek of heel introvert/verlegen bent. De kans dat je psychisch en vervolgens lichamelijk verslaafd raakt is dan groter. Als TS verder geen psychische problemen heeft zie ik echter geen probleem voor hem om zo nu en dan GHB te gebruiken.

G binds to the GABA-B receptor in the brain. GABA is the main inhibitory neurotransmitter. It reduces neural activity, producing relaxation etc.

G use will cause downregulation of GABA-B receptors from a single use - the brain produces less and less GABA-B receptors plus upregulation of glutamate receptors (more glutamate receptors). Glutamate is the main excitatory neurotransmitter, essentially it increases neural activity. In addition there is a GHB receptor. GHB is present naturally in the brain, where it binds to GHB receptors and produces and excitatory response (increasing stimulation). When you come down from a dose of G, or stop dosing during an addiction, the combination of downregulated GABA-B plus upregulated glutamate receptors (plus the continued stimulation of GHB receptors as one comes down from a dose) produces excessive neural stimulation, hence the sudden waking effect from night-time G use.

Ok, heb het gelezen., maar welk stuk van wat ik heb geschreven is dan niet waar?

danee

Newbie
Als TS verder geen psychische problemen heeft zie ik echter geen probleem voor hem om zo nu en dan GHB te gebruiken.

Ik ben onbekend met de afkorting TS.....wie legt mij dit ff uit? :)

Overigens was mijn opmerking over de bevordering van de aanmaak van dopamine gericht op het gebruik van efexor. maar ik lees nu dat ik dat verkeerd heb begrepen, het remt juist de heropname van dopamine :)

Efexor XR (een SNRI = Serotonin Norepinefrin Re-uptake Inhibitator) werkt anders dan de andere antidepressiva (SSRI's zoals Prozac en Seroxat, Fevarin en Zoloft), omdat het niet alleen de heropname van serotonine remt maar (net als imipramine) ook die van noradrenaline en (in hogere doses) de heropname van dopamine. En dat is interessant voor mensen met AD(H)D! (Zie de onderzoeksresultaten op deze site.)

action_man

danee zei:
Als TS verder geen psychische problemen heeft zie ik echter geen probleem voor hem om zo nu en dan GHB te gebruiken.

Ik ben onbekend met de afkorting TS.....wie legt mij dit ff uit? :)

Overigens was mijn opmerking over de bevordering van de aanmaak van dopamine gericht op het gebruik van efexor. maar ik lees nu dat ik dat verkeerd heb begrepen, het remt juist de heropname van dopamine :)

Efexor XR (een SNRI = Serotonin Norepinefrin Re-uptake Inhibitator) werkt anders dan de andere antidepressiva (SSRI's zoals Prozac en Seroxat, Fevarin en Zoloft), omdat het niet alleen de heropname van serotonine remt maar (net als imipramine) ook die van noradrenaline en (in hogere doses) de heropname van dopamine. En dat is interessant voor mensen met AD(H)D! (Zie de onderzoeksresultaten op deze site.)

Het heeft inderdaad niks met de aanmaak te maken maar met de heropname. En als de heropname geremt wordt dan stijgt de hoeveelheid dopamine in de synapsspleet. Met andere woorden de hoeveelheid dopamine die beschikbaar is blijft continu hoger.

TS betekent topic starter.

action_man

Ok, heb het gelezen., maar welk stuk van wat ik heb geschreven is dan niet waar?

GHB remt niet de afgifte van dopamine. GHB werkt op de manier zoals onderstaand beschreven:

Het laatste gedeelte verklaard ook waarom je na een flinke dosis spontaan wakker wordt gedurende je slaap. En zoals sommige ondervonden hebben zorgt het "snoeien" van de GABA-B receptoren ook voor de afkickverschijnselen.

Misschien een beetje technisch verhaal. Maar in het kort komt het erop neer dat wanneer je regelmatig (24/7 5 a 6 dosissen per dag) gebruikt je hersenen in een soort chemische onbalans komen. Wanneer het zover is dan krijg je dus last van afkick verschijnselen wanneer je geen G gebruikt. Zodra je weer een beetje neemt verdwijnen ook de afkickverschijnselen.

Groeten,

Action_man

Bovenaan