Ghb en lithium

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Mickey13

Experimenterende gebruiker
Goedenmorgen, ik slik voor mijn psychische klachten lithium.kunnen jullie mij vertellen of de werking van ghb dan ook anders is kwa dosering?
BVD

geflipt

Wijs gebruiker
Lithium en GHB zijn beide zouten (maar ze werken wel verschillend), waardoor je nieren wat overbelast kunnen raken (drink genoeg water dus). Ze worden in clinical trials soms zelfs voor gelijkaardige problemen gebruikt (omdat ze allebei een dempende werking hebben). Verder is er weinig te vinden over de interactie tussen de twee. Misschien zijn hier nog andere, slimmere kwieten die meer info hebben. Sowieso is Lithium een gevaarlijke om te mengen met veel andere drugs. Doordat ze allebei dempend zijn zou het bv goed kunnen dat je een lagere dosis nodig hebt dan anderen... Groeten van een mede-Lithiumgebruiker

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Psychedelica en antidepressiva zijn uitermate gevaarlijk in combinatie met lithium.

Daarnaast lijkt drugsgebruik sowieso geen goed idee als je de diagnose manisch-depressief hebt.

GHB:
Dangerous interactions
Although many psychoactive substances are reasonably safe to use on their own, they can quickly become dangerous or even life-threatening when combined with other substances. The list below includes some known dangerous combinations (although it cannot be guaranteed to include all of them). Independent research (e.g. Google, DuckDuckGo) should always be conducted to ensure that a combination of two or more substances is safe to consume. Some interactions listed have been sourced from TripSit.

• Nitrous - Both substances potentiate the ataxia and sedation caused by the other and can lead to unexpected loss of consciousness at high doses. While unconscious, vomit aspiration is a risk if not placed in the recovery position. Memory blackouts are likely.
  • Amphetamines - Stimulants increase respiration rate allowing a higher dose of sedatives. If the stimulant wears off first then the GHB may overcome the patient and cause respiratory arrest.
  • MDMA - Large amounts of GHB/GBL may overwhelm the effects of MDMA on the comedown.
  • Cocaine - Stimulants increase respiration rate allowing a higher dose of sedatives. If the stimulant wears off first then the GHB may overcome the patient and cause respiratory arrest. Likewise the GHB can wear off and leave a dangerous concentration of Cocaine behind.
  • Ketamine - Both substances cause ataxia and bring a risk of vomiting and unconsciousness. If the user falls unconscious while under the influence there is a severe risk of vomit aspiration if they are not placed in the recovery position.
  • MXE - Both substances cause ataxia and bring a risk of vomiting and unconsciousness. If the patient falls unconscious while under the influence there is a severe risk of vomit aspiration if they are not placed in the recovery position.
  • DXM - Both substances cause ataxia and bring a risk of vomiting and unconsciousness. If the patient falls unconscious while under the influence there is a severe risk of vomit aspiration if they are not placed in the recovery position. This combination is hard to predict.
  • PCP - Details of this combination are not well understood but PCP generally interacts in an unpredictable manner.
  • Alcohol - Even in very low doses this combination rapidly leads to memory loss, severe ataxia and unconsciousness. There is a high risk of vomit aspiration while unconscious.
  • Opioids - The two substances potentiate each other strongly and unpredictably, very rapidly leading to unconsciousness. While unconscious, vomit aspiration is a risk if not placed in the recovery position.
  • Tramadol - The sedative effects of this combination can lead to dangerous respiratory depression.
  • Benzodiazepines - The two substances potentiate each other strongly and unpredictably, very rapidly leading to unconsciousness. While unconscious, vomit aspiration is a risk if not placed in the recovery position.
Lithium:
Dangerous interactions
Ambulance2.png
This dangerous interactions section is a stub.
As such, it may contain incomplete or invalid information. You can help by expanding upon or correcting it.
Although many psychoactive substances are reasonably safe to use on their own, they can quickly become dangerous or even life-threatening when combined with other substances. The list below includes some known dangerous combinations (although it cannot be guaranteed to include all of them). Independent research (e.g. Google, DuckDuckGo) should always be conducted to ensure that a combination of two or more substances is safe to consume. Some interactions listed have been sourced from TripSit.

• Psychedelics- This combination has been reported by many users to cause seizures and psychotic breaks, notably with LSD. At least one death has been reported to be triggered by the combination of LSD and lithium.[1]
  • SSRI's- Combination with Lithium has a potential to cause serotonin syndrome, in people concurrently on serotonergic medications such as sertaline (Zoloft), and fluoxetine (Prozac). [2]

geflipt

Wijs gebruiker
Psychedelica en antidepressiva zijn uitermate gevaarlijk in combinatie met lithium.
QUOTE]

Deels mee eens, maar GHB is een 'gelijkaardig' soort zout dat al aanwezig zit in het lichaam. En antidepressiva kunnen best gecombineerd worden met Lithium, mits een goede opvolging. Ik heb het 3 jaar gedaan.

Daarnaast lijkt drugsgebruik sowieso geen goed idee als je de diagnose manisch-depressief hebt.
QUOTE]

Ok, het is niet makkelijk. Het vergt veel opzoekingswerk en een goede verstandhouding met je psych. Maar als je daartoe bereidt bent kan er nog veel. Zo maken mijn MDMA sessies deel uit van mijn therapie, kan ik gerust keta proberen en rook ik elke avond al 15-20 jaar 1 joint, omdat zowat alle in- en doorslapers bij mij niet werkten.

Waar het schoentje wringt is de verslavingsdrang bij bipolairen. Die ligt veel hoger dan bij andere mensen. Dat maakt dat ik zeer gestructureerd omga met mijn druggebruik. Apps, schema's, urenlang lezen, je naasten,... En dat werkt voor mij. Ik zeg Mij, omdat ik niet kan praten over anderen, hieromtrent. Wat werkt voor mij werkt misschien niet voor een ander...

geflipt

Wijs gebruiker
Sorry @86, ik krijg de quotes niet goed op deze kut telefoon, maar je leest het maar door.

geflipt

Wijs gebruiker
Bron is psychonautwiki, ik haal daar vaker info vandaan. Maar:

This dangerous interactions section is a stub.
As such, it may contain incomplete or invalid information. You can help by expanding upon or correcting it.

Zijn goede richtlijnen maar niet de heilige graal of zo.
Ja sorry, ik wou je ook niet op de vingers tikken ofzo, maar over Lithium stond er niets. En als hij GHB wil combineren moet hij dat aan zijn arts vragen, toch ?

Natozlato

Badass junkie
Ik raad ghb gebruik sterk af als je psychische problemen hebt! Ghb is een emotie demper. En geeft 1 van de zwaarst te overwinnen verslaving.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan