GHB gebruik tegen depressie en PTSS

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Brakka Mang

Belezen gebruiker
Hi DF’ers. Ik gebruik al meer als een jaar af en aan GHB. 1 keer paar maanden non stop met afkick 1 dag als gevolg. Daarna een paar maanden clean geweest en wat onderzoek gedan. Had seroquel liggen en weet dat dat een dopamine blokker is. Gebruikte elke week een kwart liter maar seroquel werkt goed tegen de dopamine rebound en het slapen. Zo kon ik mijn gebruik beter reguleren. Wel had ik heel wisselende kwaliteit G. Laatst ben ik weer een paar maanden gestopt maar toch weer begonnen. Ik gebruik het nu vooral functioneel vanwege complexe ptss”s. Had eerst baclofen maar na een tijd begon mijn gezicht te hangen, kreeg ik rimpels etc. en werd ik er depri van. GHB activeert mij meer, ik ben er gelukkiger door en met vallen en opstaan kan ik er nu goed mee omgaan. Binnenkort start mijn behandeling schema en trauma therapie eindelijk na 3,5 jaar doorverwezen te zijn en hoop ik dat mijn spanning dusdanig minder wordt dat ik het niet meer hoef te gebruiken. Ik slik verder ook geen medicatie meer en mijn GHB gebruik zit ong op 16ml per dag. Behalve in het weekend💪🏼🙏🏼 Ben ook regelmatig gestopt en teruggevallen maar dit was vaak in periodes waar veel gebeurde. Tijd in een depressie gezeten maar uiteindelijk weer ghb gaan gebruiken om daar uit te komen omdat ik echt suïcidaal werd. Zijn er meer mensen hier die deze ervaring delen en er na problematisch gebruik functioneel mee om kunnen gaan? Ook in combinatie met PTSS en depressie? Op internet staat er weinig over die combinatie terwijl van baclofen bekend is dat het daar ook in kan bijdragen, wel in hoge doseringen. Voor mij te hoge daarom liever GHB.

Pleuny

Belezen gebruiker
Hi DF’ers. Ik gebruik al meer als een jaar af en aan GHB. 1 keer paar maanden non stop met afkick 1 dag als gevolg. Daarna een paar maanden clean geweest en wat onderzoek gedan. Had seroquel liggen en weet dat dat een dopamine blokker is. Gebruikte elke week een kwart liter maar seroquel werkt goed tegen de dopamine rebound en het slapen. Zo kon ik mijn gebruik beter reguleren. Wel had ik heel wisselende kwaliteit G. Laatst ben ik weer een paar maanden gestopt maar toch weer begonnen. Ik gebruik het nu vooral functioneel vanwege complexe ptss”s. Had eerst baclofen maar na een tijd begon mijn gezicht te hangen, kreeg ik rimpels etc. en werd ik er depri van. GHB activeert mij meer, ik ben er gelukkiger door en met vallen en opstaan kan ik er nu goed mee omgaan. Binnenkort start mijn behandeling schema en trauma therapie eindelijk na 3,5 jaar doorverwezen te zijn en hoop ik dat mijn spanning dusdanig minder wordt dat ik het niet meer hoef te gebruiken. Ik slik verder ook geen medicatie meer en mijn GHB gebruik zit ong op 16ml per dag. Behalve in het weekend💪🏼🙏🏼 Ben ook regelmatig gestopt en teruggevallen maar dit was vaak in periodes waar veel gebeurde. Tijd in een depressie gezeten maar uiteindelijk weer ghb gaan gebruiken om daar uit te komen omdat ik echt suïcidaal werd. Zijn er meer mensen hier die deze ervaring delen en er na problematisch gebruik functioneel mee om kunnen gaan? Ook in combinatie met PTSS en depressie? Op internet staat er weinig over die combinatie terwijl van baclofen bekend is dat het daar ook in kan bijdragen, wel in hoge doseringen. Voor mij te hoge daarom liever GHB.

Ik gebruik zelf al jaren ghb tegen mijn depressie, is het enigste wat werkt . Toen ik hier achter kwam dacht dit is echt een geniaal middel . Probleem is alleen dat dit altijd naar verslaving zal lijden . Ik kan ook niet meer niet 24/7 gebruiken , lukt gewoon niet meer . Ghb is geweldig tegen depressie maar zal dit nooit oplossen en verslaving en afhankelijkheid ligt zwaar op de loer als je het voor dit gaat gebruiken .

Pleuny

Belezen gebruiker

Baclofen is voor mij een waardeloos middel , helpt niks tegen craving en ik ga echt niet 300mg gebruiken . Snap niet hoe mensen dit als anti craving middel gebruiken voor ghb problematiek , nooit begrepen . Het is wel een wonder middel tegen de afkicks van ghb though .

Pleuny

Belezen gebruiker

Ik hoop dat je therapie gaat aanslaan voor je en je geen ghb meer nodig gaat hebben. Ik ben zelf van plan om voor een half jaar intern mezelf te laten opnemen bij de brijder voor verslaving en persoonlijkheid stoornissen .

Brakka Mang

Belezen gebruiker
Hi Pleuny, bedankt voor je reacties. Ja voor nu werkt het nog wel totdat het niet meer werkt natuurlijk. Merk dat vooral de 'commerciele' ghb hier in amsterdam slecht is en wisselende kwaliteit en dat leid wel tot problemen. Als ik goede en stabiele kwaliteit heb dan kom ik met 6 x 2 ml wel de dag door op slechte dagen. Het wisselt. Met slechte op goede dagen gooi ik er vanaf 16:00 3 x 4 ml in dat is altijd heel erg aftasten. Vaak heb ik dan wel de activering, kreeg ik van baclofen ook wel, maar niet die andere kenmerken van GHB, maar de nadelen zijn altijd hetzelfde goed of slechte maakt niet uit hahaha

Zo zes maanden is wel lang zeg ,ik persoonlijk en ook uit ervaring van anderen vind ik brijder echt helemaal niet. Kan je beter castle craig of solutions of trubendorfer. Trubendorfer is ook erg goed maar doet alleen poli, ken Dick ook persoonlijk dus misschienben ik bevoordeeld, maar hij weet echt heel goed hoe het werkt. Heeft mij ook erg geholpen hoe hij het heeft aangepakt en veel herkenning ook. De afgelopen jaren heb ik hard moeten werken aan mijn problematiek waardoor ik bijvoorbeeld ook heb geleerd niet aan de drank en de coke te moeten gaan want dat wordt echt 1 grote teringzooi hahaha.

Jumping Jack

Bewuste gebruiker
Had eerst baclofen maar na een tijd begon mijn gezicht te hangen, kreeg ik rimpels etc.
Interesante bevinding. Volgens mij heb je gelijk en moet je echt niet te lang een medicijn gebruiken die ergens anders voor is bedoeld.
Ik ging ook een tijdje baclofen nemen en kwam tot de zelfde conclussie.

Brakka Mang

Belezen gebruiker
Tijd verder, tijdje van de GHB en middelen af maar kom weer op het punt dat ik vind dat ik meer uit de dag kan halen met, lastig verhaal. Herkenbaar?

QueerMan

Wijs gebruiker
Eerste dat ik er van hoor.
Hoe helpt GHB jou met de (gevolgen van complexe) PTSS?

Ik heb wel een aantal keer gelezen dat er momenteel proeven zijn, of het gebruik van MDMA / XTC in exposure-therapie helpt bij het verwerken van trauma's of behandelen van PTSS.

Rotjoch

Badass junkie
Eerste dat ik er van hoor.
Hoe helpt GHB jou met de (gevolgen van complexe) PTSS?

Ik heb wel een aantal keer gelezen dat er momenteel proeven zijn, of het gebruik van MDMA / XTC in exposure-therapie helpt bij het verwerken van trauma's of behandelen van PTSS.
Vroeger al, nog voor de hippie periode. Niet alleen Mdma maar ook psychedelica. Dat komt gelukkig steeds meer in opmars. Daarmee dan ook mensen die het zelf denken te kunnen met alle gevolgen van dien…

Maar ghb? Ik kan me voorstellen dat het onderdrukt. Functioneel gebruik elke dag lijkt mij echter haast hand in hand gaan met verslaving. Moeilijk te bevatten dit. Ik wacht op het antwoord op je vraag 🙂

Brakka Mang

Belezen gebruiker
Het heeft lang geholpen tot ik in een redelijke chaotische en instabiele situatie kwam waarin veel veranderd en aan de hand was. Toen merkte ik snel dat het uit de hand ging lopen en het misbruik werd. Toen ben ik direct weer gestopt heeft een aantal weken geduurd. Het is hele lange tijd goed gegaan maar helaas ook weer mis. De afhankelijkheid is er niet geweest gelukkig maar werd wel problematisch. Gelukkig ben ik sinds ik ben gestopt ook al bijna 3 weken ziek, tenminste eerst een dikke week en nu weer een dikke week. Ik relateer mijn niet goed voelen nu maar even daaraan. Ook komen er mooie nieuwe dingen aan met korte tijd en de behoefte nu is er totaal niet maarja wat als alles weer stabiel is. Af en toe phenibut proberen misschien. Heb kratom geprobeerd maar dat is niet echt mijn ding. Voorlopig doe ik alles ff op pauze, drink een wijntje(lees fles) en daar laat ik het voorlopig even bij. Ben ook een tijd weg uit ‘the big city’, waar ik ook begonnen ben met ghb gebruiken en merk dat die shitload aan prikkels die ik nu niet heb alles een stuk rustiger maakt. Heel erg saai hier en das wel ff wennen maar gezondheid op 1💪🏼

Brakka Mang

Belezen gebruiker
Het hielp mij vooral de dagelijkse dingen te doen en uit mijn schulp te komen die de ptss veroorzaakt had. Heb veel dingen gedaan die ik normaal nooit zou doen en merk wel dat ik veel van deze dingen nu ook nuchter (kan) doen. Dus ik geloof zeker dat ik nieuwe patronen heb kunnen aanleren en ‘angsten’ of drempels heb kunnen overwinnen met het gebruik. Maar op een gegeven moment moet je het roer toch weer zelf in handen nemen.

Rotjoch

Badass junkie
Het hielp mij vooral de dagelijkse dingen te doen en uit mijn schulp te komen die de ptss veroorzaakt had. Heb veel dingen gedaan die ik normaal nooit zou doen en merk wel dat ik veel van deze dingen nu ook nuchter (kan) doen. Dus ik geloof zeker dat ik nieuwe patronen heb kunnen aanleren en ‘angsten’ of drempels heb kunnen overwinnen met het gebruik. Maar op een gegeven moment moet je het roer toch weer zelf in handen nemen.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Denk je dat het gebruik van ghb nog steeds een effect heeft?

Brakka Mang

Belezen gebruiker
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Denk je dat het gebruik van ghb nog steeds een effect heeft?
Effect zoiezo ligt maar net aan de Mo’s....maar OT ja ik geloof zeker dat GHB therapeutisch danwel functioneel een enorme toevoeging kan zijn voor mensen met bijv. Complexe ptss. Ik heb er veel voordelen uitgehaald maar het is Russisch roulette en onderhevig aan veel factoren die uitmaken of de voordelen opwegen tegen de nadelen en voorkomen van verslaving en misbruik. Ik geloof zeker ook dat als er een goede studie naar wordt gedaan er van ghb een heel mooi medicijn gemaakt kan worden, bijvoorbeeld in een langwerkende vorm. Baclofen is al in de goede richting, kan helpen ook alleen tsja,van GHB gaat me gezicht niet hangen en krijg ik geen oude kop 🤣 Daarnaast vlakte het mij ook af.

PinkHippo

Newbie
Ik begrijp dat je GHB gebruikt om de effecten van je depressie weg te nemen die misschien voortkomen uit moeilijke ervaringen die je in het verleden mee hebt gemaakt. Een depressie is enorm klote, vooral omdat het alle aspecten van je leven beïnvloed. GHB zal je zeker beter laten voelen en andere prikkels dempen die je misschien neerslachtig zullen laten voelen in je nuchtere toestand. GHB is echter geen permanente oplossing en zal altijd lijden tot geestelijke afhankelijkheid bij langdurig gebruik. Onderzoeken hebben ook aangetoond dat langdurig GHB gebruik zal leiden tot een afname van je cognitieve capaciteiten. GHB is geen wondermiddel, het dempende effect op je hersenen is heerlijk, ook het stimuleren van je seksuele gevoelens kan ik getuigen als zeer prettig. Maar besef wel dat je speelt met GABA-erge systemen in je hoofd, essentieel voor zenuwoverdracht die ook van invloed zijn op tal van andere serotonine en dopamine systemen. GHB heeft een soortgelijk effect op je hersenen als alcohol, zonder de schadelijke metabolieten. Maar spelen met zo'n essentiële neurotransmitter is niet zonder gevaar. Ook kan het gevaar ontstaan van zuurstoftekort in je brein als je herhaaldelijk het out-gaan opzoekt.

Mijn advies aan jou is om je GHB gebruik te verminderen puur uit zelfbescherming. Ik gebruik ook GHB maar beperk het gebruik drastisch in. Er zijn andere manieren om je klachten te verhelpen zonder dat je je hersenpan onder zoveel stress zet. Stuur een pb als je erover wilt praten.

Edit:
Lees alleen maar op deze sub-forum hoeveel mensen problemen ervaren met hun verslaving. Zelfs ik voel mij onwennig als ik een avondje GHB heb gebruikt.
Rapport van RIVM gedateerd uit 2012 over de mogelijke neurotoxische effecten van GHB-gebruik:
Mogelijke neurotoxische effecten van GHB (rivm.nl)

Laatst bewerkt:

Brakka Mang

Belezen gebruiker
Ik begrijp dat je GHB gebruikt om de effecten van je depressie weg te nemen die misschien voortkomen uit moeilijke ervaringen die je in het verleden mee hebt gemaakt. Een depressie is enorm klote, vooral omdat het alle aspecten van je leven beïnvloed. GHB zal je zeker beter laten voelen en andere prikkels dempen die je misschien neerslachtig zullen laten voelen in je nuchtere toestand. GHB is echter geen permanente oplossing en zal altijd lijden tot geestelijke afhankelijkheid bij langdurig gebruik. Onderzoeken hebben ook aangetoond dat langdurig GHB gebruik zal leiden tot een afname van je cognitieve capaciteiten. GHB is geen wondermiddel, het dempende effect op je hersenen is heerlijk, ook het stimuleren van je seksuele gevoelens kan ik getuigen als zeer prettig. Maar besef wel dat je speelt met GABA-erge systemen in je hoofd, essentieel voor zenuwoverdracht die ook van invloed zijn op tal van andere serotonine en dopamine systemen. GHB heeft een soortgelijk effect op je hersenen als alcohol, zonder de schadelijke metabolieten. Maar spelen met zo'n essentiële neurotransmitter is niet zonder gevaar. Ook kan het gevaar ontstaan van zuurstoftekort in je brein als je herhaaldelijk het out-gaan opzoekt.

Mijn advies aan jou is om je GHB gebruik te verminderen puur uit zelfbescherming. Ik gebruik ook GHB maar beperk het gebruik drastisch in. Er zijn andere manieren om je klachten te verhelpen zonder dat je je hersenpan onder zoveel stress zet. Stuur een pb als je erover wilt praten.

Edit:
Lees alleen maar op deze sub-forum hoeveel mensen problemen ervaren met hun verslaving. Zelfs ik voel mij onwennig als ik een avondje GHB heb gebruikt.
Rapport van RIVM gedateerd uit 2012 over de mogelijke neurotoxische effecten van GHB-gebruik:
Mogelijke neurotoxische effecten van GHB (rivm.nl)
Bedankt voor je reactie, en als je terugleest is dat precies hoe ik erin zit. Ontwenning heb ik weinig last van daar ken ik de backdoors wel van intussen. Nu ik dit typ denk ik wat geeft GHBje dan en eerste wat ik dacht is vrijheid

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan